Tutaj jesteś:
Społeczność
»
Blog kierowcy Herns
Blog prowadzony przez kierowcę Herns
Dotyczy auta: Hyundai Galloper
Dodano: 9 lat temu, przez
Herns
Pod moim autem zawsze jest sucho. Więc plama czegoś ciemnego pod silnikiem nie uszła uwadze. Otworzyłem maskę i zaczęło się poszukiwanie. Mokry blok silnika od strony świec żarowych i pompy paliwa. Intercooler przeszkadza w pełnej diagnozie skąd się leje. Przez chwilę pomyślałem że to uszczelka głowicy. Po demontażu chłodnicy intercoolera sytuacja stała się bardziej przejrzysta. Ciekło poniżej uszczelki, za pompą paliwa. Dostęp piekielnie trudny, a pompy nie miałem ...
1
komentarz
Dotyczy auta: Hyundai Galloper
Dodano: 9 lat temu, przez
Herns
Zauważyłem że w okolicach tylnego lewego koła robi się plama i kapie coś... to płyn hamulcowy z przeżartego przewodu hamulcowego. Dobrze że nie było hamowania awaryjnego bo przewód by rozerwało. Szybka decyzja... wymiana na miedziane. Czas 4 godziny, koszt 200 zł.
1
komentarz
Dotyczy auta: Hyundai Galloper
Dodano: 9 lat temu, przez
Herns
Przyszła pora wykonać remont przedniego zawieszenia. Przód zaczął żyć własnym życiem podczas jazdy. Luzy niemożliwe do akceptacji i szykowałem też zmianę opon. Do wymiany wszystkie przeguby i końcówki drążków i co tam się da. Koszt naprawy z regulacją zbieżności 1600 zł. Po naprawie nowe oponki i wróciła przyjemność prowadzenia tego kredensu :)
Dotyczy auta: Hyundai Galloper
Dodano: 11 lat temu, przez
Herns
Ostatnio spędzałem w aucie dużo czasu i dmuchawa pracowała na postoju przez kilka godzin. Nagle zniknęły mi najwolniejsze obroty. Bieg II, III IV działał bez problemu.
Podejrzenie padło na regulator obrotów znajdujący się w obudowie dmuchawy. Po wyjęciu go, diagnoza okazała się trafiona w 100% procentach.
Naprawa polegała na usunięciu przepalonego drutu oporowego i zastąpieniu go dwoma rezystorami ceramicznymi o parametrach 5W/1 Ohm połączonymi szeregowo. Daje to łącznie ...
15
komentarzy
Dotyczy auta: Hyundai Galloper
Dodano: 11 lat temu, przez
Herns
Odpadły gumowe poduszki ograniczające skok zawieszenia tylnego mostu. Mocowane są do ramy za pomocą dwóch śrub. Wymiana teoretycznie prosta i nie powinna zająć więcej niż pół godziny. Praktyka okazała się mniej optymistyczna. Śruby przykręcone ponad 10 lat temu fabrycznie, nie chciały się odkręcić zbyt łatwo. Z prawej strony ramy jedna się urwała, a nakrętki są wspawane do wspornika na którym utrzymują się odbojniki. Odcięcie przecinakiem nakrętki to było jedyne ...
5
komentarzy
Dotyczy auta: Hyundai Galloper
Dodano: 12 lat temu, przez
Herns
Zauważyłem (może raczej wywąchałem) problem w okolicy silnika. Od pewnego czasu czułem dość nieznośny zapach ropy w okolicy silnika samochodu. Niby nic niezwykłego - diesel musi śmierdzieć ;)Umyłem silnik aby sprawdzić czy zapach ten nie jest spowodowany brudnym i zalanym ropą blokiem silnika. Przez jakiś czas zapach nie był wyczuwalny. Kilka tygodni temu zacząłem obserwować niepokojący objaw. Była to niewielka tłusta plama po nocnym postoju, w okolicach przedniego mostu. ...
6
komentarzy
Dotyczy auta: Hyundai Galloper
Dodano: 12 lat temu, przez
Herns
Wymiana końcówek układu kierowniczego. Pierwsza od początku eksploatacji auta. Koszt niewielki, dwie godziny w serwisie i śmigam dalej. Skończyły się także klocki hamulcowe z przodu. Zrobione za jednym wjazdem do serwisu. Koszt naprawy wszystkiego nieco ponad 500 zł z robocizną.
Dotyczy auta: Hyundai Galloper
Dodano: 12 lat temu, przez
Herns
... i stało się! W środku Puszczy Augustowskiej gdzie do najbliższej chałupy 15 km padło sprzęgło. To znaczy nie mogłem wysprzęglić napędu. Pedał sprzęgła wszedł bez oporu do podłogi a napęd nadal był przekazywany na skrzynię biegów. Uniemożliwiło mi to wrzucenie biegu. Zima, pół metra śniegu i jak tu komuś przez telefon powiedzieć przy której sośnie stoję, jak ich tu dziesiątki tysięcy.
Zajrzałem do silnika i zobaczyłem że wyciekł całkowicie płyn ...
6
komentarzy
Dotyczy auta: Hyundai Galloper
Dodano: 13 lat temu, przez
Herns
Zaczęło stukać w okolicach lewego przedniego koła. Luzów w zawieszeniu brak, prowadzenie stabilne. Okazało się że metaliczne stukanie dochodziło z wybitej tulei amortyzatora. Gumowa obejma tulei była wybita całkowicie w starym amortyzatorze. Wymiana amortyzatora rozwiązała problem. To znaczy wymieniłem od razu dwa aby zachowały tą samą charakterystykę (Monroe Adventure, gazowo-olejowe). Przy okazji wymieniłem poduszki gumowe tylnych wahaczy wzdłużnych. Poprawił się ...
1
komentarz
Najnowsze blogi
Auto do kasacji? W Łodzi zrobisz to szybko i bez stresu! Sprawdź szczegóły na stronie.
https://auto-szrot-kasacja-pojazdow.pl/lodzkie/lodz
Dodano: 15 dni temu, przez niki129
Miałem sprzedać Audi ale jakoś było mi żal tamtego auta wystawiłem równolegle na sprzedaż forda. Ogłoszenie wisiało 3 tygodnie, pierwszy telefon, oglądający finalnie auto sprzedane. ...
8
komentarzy
Dodano: 24 dni temu, przez darek-k
Objaw był taki że auto raz opadało, sam tył, i podczas podnoszenia w pewnej chwili jak z procy do góry poszedł, usterka się pogłębiała, że już nawet podczas jazdy potrafił wystrzelić do ...
5
komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych