Tutaj jesteś:
Kierowca Pioto
Profil kierowcy Pioto
PRZEBIEG
34
OBROTY
Pioto
GTC
23 lata za kółkiem
Pruszcz Gd.
Pruszcz Gd.
offline (ostatnio widziano 3 lata temu)
zarejestrowany od 19 lat, 10 miesięcy i 12 dni
6914 razy odwiedzono tę stronę
wszystkich ocen 33
6914 razy odwiedzono tę stronę
wszystkich ocen 33
Wcześniej jeździł:
Toyota Avensis,
Mazda 323,
Lancia Zeta,
Mercedes Transporter T1 Sedes,
FSO Polonez,
Aprilia RSV,
Yamaha TDM 850 3VD,
Volvo V40,
Skoda Felicia,
Mercedes W124,
Seat Toledo
Nie ma się co podniecać samochodami, bo zawsze będzie ktoś, kto będzie miał auto szybsze, bardziej niezawodne, oszczędniejsze czy ładniejsze. Ważne żeby zakupu dokonywać z głową.
Interesuje mnie motoryzacja poniekąd z konieczności. Lubię dość dynamiczną jazdę, ale samochód musi być uniwersalny.
więcej »
Interesuje mnie motoryzacja poniekąd z konieczności. Lubię dość dynamiczną jazdę, ale samochód musi być uniwersalny.
Obecne auta (3)
Chrysler Town & Country
Marka:
Chrysler
Model:
Town & Country
Generacja:
V
Nadwozie:
Van
Silnik:
3.6 V6
Przebieg:
243 202 km
Moc silnika:
280 KM
Citroen C3
Marka:
Citroen
Model:
C3
Generacja:
II
Nadwozie:
Hatchback facelifting
Silnik:
1.2 e-VTi
Przebieg:
121 120 km
Użytkuje już kilka lat to auto. Zrobione ponad 50 tys. km. Ogólnie jestem zadowolony i mogę polecić taki samochód jako uniwersalny z kierunkiem na miasto. Żona również.
Główne cechy
+ Dobrze wykonane, materiały są ok.
+ Wyposażenie, szyba panoramiczna, tempomat, grzane fotele, elektryka.
+ Nie rdzewieje,
+ Dobrze wyciszony,
+ Mało pali (7,5/100 LPG),
+ Silnik dobrze chodzi na LPG.
+ Zadowalające osiągi (lepsze niż np. Fiat 1.4 78KM),
~ ceny części umiarkowane
~ przestonność średnia w segmencie,
~ dźwięk silnika 3 cylindrowego wymaga przyzwyczajenia,
- choroby wieku dziecięcego - pasek rozrządu. Była akcja wymiany.
- cewki zapłonowe drogie ( na początku 250 zł X 3, obecnie 150 Denso).
- koła zmiennych faz wytrzymały 65 tys.km.
- dość nisko przedni zderzak z elastycznym spojlerem.
- nietypowy rozmiar kół co przekłada się na wyższą cenę opon,
Główne cechy
+ Dobrze wykonane, materiały są ok.
+ Wyposażenie, szyba panoramiczna, tempomat, grzane fotele, elektryka.
+ Nie rdzewieje,
+ Dobrze wyciszony,
+ Mało pali (7,5/100 LPG),
+ Silnik dobrze chodzi na LPG.
+ Zadowalające osiągi (lepsze niż np. Fiat 1.4 78KM),
~ ceny części umiarkowane
~ przestonność średnia w segmencie,
~ dźwięk silnika 3 cylindrowego wymaga przyzwyczajenia,
- choroby wieku dziecięcego - pasek rozrządu. Była akcja wymiany.
- cewki zapłonowe drogie ( na początku 250 zł X 3, obecnie 150 Denso).
- koła zmiennych faz wytrzymały 65 tys.km.
- dość nisko przedni zderzak z elastycznym spojlerem.
- nietypowy rozmiar kół co przekłada się na wyższą cenę opon,
Honda CB 900 Hornet
Nazwa auta:
Honda CB 900 Hornet
Przebieg:
59 434 km
Musiałem przesiąść się na coś grzeczniejszego i tańszego niż kapryśna Włoszka.
Nie zależy mi na lansie, ale na bezproblemowym i w miarę tanim hobby.
Po pierwszych kilkuset km zrobionych na drogach, stwierdzam że moto posiada:
+ żwawy silnik, świetna elastyczność,
+ wtrysk paliwa (nie ma zabawy jak z gaźnikami),
+ wygodna pozycja,
+ poręczny i zwinny,
+ prowadzenie w normie (hamulce, trzymanie drogi, zwrotność),
+ skuteczne światło (w Yama i Apce był ogarek),
- brak osłony od wiatru (pozycja i brak owiewek), a szybka nad lampą g... daje,
- spalanie mogłoby być mniejsze (ok. 8/100), Aprilia spalała mniej,
ponadto cechy
-> ilość schowków mizerna, co jest w normie w tej klasie,
-> klasyczny wygląd i klasyczne rozwiązania,
-> powyżej prędkości 160 ciężko się jedzie ze względu na pozycję i wiatr.
Podsumowując jest to ciekawa maszyna dla ludzi, który nie lubią krzykliwych kształtów i wyróżniania się z tłumu.
Do miasta i na niedalekie wycieczki jest OK, ale nie jest to maszyna do dużych prędkości. Mi bardziej odpowiada charakter sporta, ale na razie pojeżdżę i zobaczymy.
Nie zależy mi na lansie, ale na bezproblemowym i w miarę tanim hobby.
Po pierwszych kilkuset km zrobionych na drogach, stwierdzam że moto posiada:
+ żwawy silnik, świetna elastyczność,
+ wtrysk paliwa (nie ma zabawy jak z gaźnikami),
+ wygodna pozycja,
+ poręczny i zwinny,
+ prowadzenie w normie (hamulce, trzymanie drogi, zwrotność),
+ skuteczne światło (w Yama i Apce był ogarek),
- brak osłony od wiatru (pozycja i brak owiewek), a szybka nad lampą g... daje,
- spalanie mogłoby być mniejsze (ok. 8/100), Aprilia spalała mniej,
ponadto cechy
-> ilość schowków mizerna, co jest w normie w tej klasie,
-> klasyczny wygląd i klasyczne rozwiązania,
-> powyżej prędkości 160 ciężko się jedzie ze względu na pozycję i wiatr.
Podsumowując jest to ciekawa maszyna dla ludzi, który nie lubią krzykliwych kształtów i wyróżniania się z tłumu.
Do miasta i na niedalekie wycieczki jest OK, ale nie jest to maszyna do dużych prędkości. Mi bardziej odpowiada charakter sporta, ale na razie pojeżdżę i zobaczymy.
Byłe auta (11)
Toyota Avensis
Marka:
Toyota
Model:
Avensis
Generacja:
III
Nadwozie:
Sedan Facelifting
Silnik:
2.0 Valvematic
Przebieg:
101 131 km
Mialem to auto rok. Niestety sprzedałem że względu na niepraktyczne nadwozie. Po tym roku użytkowania spostrzeżenia:
+ Przestronne wnętrze,
+ Bajery ułatwiające użytkowanie,
+ Płaska podłoga z tyłu,
- zawiasy w bagażniku,
- fotele jakieś niewygodne,
- dziwna charakterystyka układu napędowego która nie zachęca do szybkiej jazdy,,
- materiały wykończeniowe przeciętnej jakości.
Oprócz tego
~ maska z podpórką zamiast teleskopa,
~ brak nawiewów na tunelu środkowym dla pasażerów,
~ awaryjność zerowa,
~ korozja podwozia! Ale to Japończyki tak mają. Citroen jest zabezpieczony o niebo lepiej.
~ spalanie około 9/100 pb95. LPG nie zdążyłem założyć, ale silnik dobrze chodzi.
+ Przestronne wnętrze,
+ Bajery ułatwiające użytkowanie,
+ Płaska podłoga z tyłu,
- zawiasy w bagażniku,
- fotele jakieś niewygodne,
- dziwna charakterystyka układu napędowego która nie zachęca do szybkiej jazdy,,
- materiały wykończeniowe przeciętnej jakości.
Oprócz tego
~ maska z podpórką zamiast teleskopa,
~ brak nawiewów na tunelu środkowym dla pasażerów,
~ awaryjność zerowa,
~ korozja podwozia! Ale to Japończyki tak mają. Citroen jest zabezpieczony o niebo lepiej.
~ spalanie około 9/100 pb95. LPG nie zdążyłem założyć, ale silnik dobrze chodzi.
Mazda 323
Marka:
Mazda
Model:
323
Generacja:
VI
Nadwozie:
F
Silnik:
1.3 16V
Przebieg:
163 005 km
Lancia Zeta
Marka:
Lancia
Model:
Zeta
Nadwozie:
Minivan
Silnik:
2.0 JTD
Przebieg:
310 294 km
Moc silnika:
109 KM
Kupiony okazyjnie duży rodzinny samochód. Chciałem kupić Espace lub Voyagera, ale taki się trafił.
Poniżej napiszę moje subiektywne plusy i minusy.
+ przestronne, ustawne wnętrze
+ bagażnik jakiś jest przy komplecie foteli,
+ wszystkie fotele są normalne a nie jakieś dziecięce,
+ klasyczna deska z licznikami na właściwym miejscu,
+ silnik 2.0HDI jeszcze w miarę odporny i trwały
+ bogate wyposażenie seryjne (Lancia)
+ dobra cena w porównaniu z Sharanami
+ duży zasięg na jednym baku
+ dobrze zabezpieczony przed korozją,
+ zawieszenie dobre na nasze drogi (nie jest sportowe i właśnie dlatego)
- mało uchwytów na kubki
- silnik trochę mułowaty (jestem przyzwyczajony do turbo benzyny),
- koszt paliwa dość wysoki (około 7/100)
- hałas w kabinie (choć jak na td nie jest źle ale patrz wyżej),
Ogólnie jak ktoś szuka rodzinnego pojazdu to warto obok szaranów, voyagerów, toyot popatrzeć na francuzy czy włochy.
Poniżej napiszę moje subiektywne plusy i minusy.
+ przestronne, ustawne wnętrze
+ bagażnik jakiś jest przy komplecie foteli,
+ wszystkie fotele są normalne a nie jakieś dziecięce,
+ klasyczna deska z licznikami na właściwym miejscu,
+ silnik 2.0HDI jeszcze w miarę odporny i trwały
+ bogate wyposażenie seryjne (Lancia)
+ dobra cena w porównaniu z Sharanami
+ duży zasięg na jednym baku
+ dobrze zabezpieczony przed korozją,
+ zawieszenie dobre na nasze drogi (nie jest sportowe i właśnie dlatego)
- mało uchwytów na kubki
- silnik trochę mułowaty (jestem przyzwyczajony do turbo benzyny),
- koszt paliwa dość wysoki (około 7/100)
- hałas w kabinie (choć jak na td nie jest źle ale patrz wyżej),
Ogólnie jak ktoś szuka rodzinnego pojazdu to warto obok szaranów, voyagerów, toyot popatrzeć na francuzy czy włochy.
Mercedes Transporter T1 Sedes
Marka:
Mercedes
Model:
Transporter T1
Nadwozie:
Furgon
Silnik:
2.3 D
Nazwa auta:
Sedes
Przebieg:
550 000 km
Lata świetności ma za sobą, ale ma służyć do innych celów. Trochę pracy przy blacharce mnie czeka, ale silnik pszczółka, gorzej ze skrzynią biegów. W porównaniu z Ducato, Boxerami, czy Cytrynami z końcówki lat 90 to naprawdę dobry pojazd.
FSO Polonez
Marka:
FSO
Model:
Polonez
Nadwozie:
Caro Plus
Silnik:
1.6 GLi
Przebieg:
52 092 km
Jest to pożyczone auto na czas naprawy Volvo.
Krótko można scharakteryzować go tak:
+ przestronne wnętrze,
+ duży bagażnik,
+ prosta budowa (można samemu dużo zrobić),
+ tanie części,
+ całkiem niezła ergonomia,
- tragiczny napęd (silnik, skrzynia), a przez to mizerne osiągi,
- słabe wygłuszenie,
- duże spalanie jak na osiągi (8,5/100),
- wykończenie na poziomie chińskich konstrukcji,
Samochód ma mały przebieg, więc co do awaryjności się nie wypowiem.
Krótko można scharakteryzować go tak:
+ przestronne wnętrze,
+ duży bagażnik,
+ prosta budowa (można samemu dużo zrobić),
+ tanie części,
+ całkiem niezła ergonomia,
- tragiczny napęd (silnik, skrzynia), a przez to mizerne osiągi,
- słabe wygłuszenie,
- duże spalanie jak na osiągi (8,5/100),
- wykończenie na poziomie chińskich konstrukcji,
Samochód ma mały przebieg, więc co do awaryjności się nie wypowiem.
Aprilia RSV
Nazwa auta:
Aprilia RSV
Przebieg:
53 024 km
Typowa sportowa maszyna. Pozycja i charakterystyka silnika nie pozostawiają złudzeń.
Do spokojnej turystyki się nie nadaje, ale na drogach asfaltowych to szatan.
Kupiłem, bo miałem dobrą okazję. Dalej zobaczymy jak się jeździ.
Po 2 latach stwierdzam, że to niezła mina. Ma poważne wady fabryczne, które wg. mnie dyskwalifikują ten sprzęt. Oczywiście wszystko da się zrobić, ale za ile?
Ja wolę sprzęt bardziej niezawodny, tańszy w utrzymaniu.
Do spokojnej turystyki się nie nadaje, ale na drogach asfaltowych to szatan.
Kupiłem, bo miałem dobrą okazję. Dalej zobaczymy jak się jeździ.
Po 2 latach stwierdzam, że to niezła mina. Ma poważne wady fabryczne, które wg. mnie dyskwalifikują ten sprzęt. Oczywiście wszystko da się zrobić, ale za ile?
Ja wolę sprzęt bardziej niezawodny, tańszy w utrzymaniu.
Yamaha TDM 850 3VD
Nazwa auta:
Yamaha TDM 850 3VD
Przebieg:
120 000 km
Stary ale jeździł naprawdę tanio. Bardzo uniwersalna maszyna, trwała i prosta. Nie zapewnia super wrażeń, ale całkiem przyjemnie się jeździło. Ja bym ocenił tak:
Plusy
+ niski koszt użytkowania,
+ elastyczny i trwały silnik,
+ dość niskie zużycie paliwa (~6/100)
Minusy
- nietrwałe przednie uszczelniacze lag,
- gaźnik (skomplikowany, wymaga regulacji i drogi),
Plusy
+ niski koszt użytkowania,
+ elastyczny i trwały silnik,
+ dość niskie zużycie paliwa (~6/100)
Minusy
- nietrwałe przednie uszczelniacze lag,
- gaźnik (skomplikowany, wymaga regulacji i drogi),
Volvo V40
Marka:
Volvo
Model:
V40
Nadwozie:
Kombi
Silnik:
2.0 T
Przebieg:
229 382 km
Moc silnika:
163 KM
Samochód potrafi zadziwić dynamiką, przy tym jest skromny i niepozorny.
Skoda Felicia
Marka:
Skoda
Model:
Felicia
Generacja:
I
Nadwozie:
Hatchback
Silnik:
1.3
Przebieg:
285 000 km
Moc silnika:
68 KM
Jak na pierwszy samochód był bardzo fajny. Dość przestronny i tani w eksploatacji. Wystarczający samochód za niewielkie pieniądze. Miał wady ale nie był zły.
Mercedes W124
Marka:
Mercedes
Model:
W124
Nadwozie:
Coupe
Silnik:
2.2
Przebieg:
235 000 km
Moc silnika:
150 KM
Kupiłem bo mi się podobał, bo nie tracił na wartości szybko ze względu na wiek i dlatego bo skusiła mnie legenda marki i opinie użytkowników. Teraz trochę żałuję.
Dopisuję na prośbę klubowiczów dlaczego żałuję.
Pełna ocena znajduje się w dziale opinie kierowców pod moim nickiem "Pioto".
W skrócie niemiło zaskoczyła mnie trwałość instalacji elektrycznej i osprzętu silnika. Wiązka w silniku parcieje i przewody się zwierają. Oczywiście zaczyna się rewolucja. Silnik chodzi nie równo, nie ma mocy, falują obroty, palą się elementy osprzętu (przepływomierz i przepustnica). Przepustnica tylko oryginał = 2500zł. Rozwiązanie to wymiana wiązki na inną, lub reanimacja poprzez wymianę kabli, co zamierzam uczynić. Zabawy mam co nie miara.
Z zalet to największą jest to co wymieniacie... piękne coupe. Wyposażenie jak na tamte czasy bardzo dobre i nowatorskie, jak na dzisiejsze wystarczające. Ogólnie nowinki i bajery które miały umilać jazdę z czasem są źródłem kłopotów.
Teraz auto już sprzedane za połowę ceny rynkowej. Ale faktycznie było tyle warte. Okazało się że jest po wypadku z prawej strony. Nie chciałem oszukiwać i stąd ta cena. Zresztą zawsze sprzedaję samochody tanio bo nie są idealne jak piszą handlarze. A ponieważ sam nie chciałbym być oszukany to sam też nie oszukuję.
Dopisuję na prośbę klubowiczów dlaczego żałuję.
Pełna ocena znajduje się w dziale opinie kierowców pod moim nickiem "Pioto".
W skrócie niemiło zaskoczyła mnie trwałość instalacji elektrycznej i osprzętu silnika. Wiązka w silniku parcieje i przewody się zwierają. Oczywiście zaczyna się rewolucja. Silnik chodzi nie równo, nie ma mocy, falują obroty, palą się elementy osprzętu (przepływomierz i przepustnica). Przepustnica tylko oryginał = 2500zł. Rozwiązanie to wymiana wiązki na inną, lub reanimacja poprzez wymianę kabli, co zamierzam uczynić. Zabawy mam co nie miara.
Z zalet to największą jest to co wymieniacie... piękne coupe. Wyposażenie jak na tamte czasy bardzo dobre i nowatorskie, jak na dzisiejsze wystarczające. Ogólnie nowinki i bajery które miały umilać jazdę z czasem są źródłem kłopotów.
Teraz auto już sprzedane za połowę ceny rynkowej. Ale faktycznie było tyle warte. Okazało się że jest po wypadku z prawej strony. Nie chciałem oszukiwać i stąd ta cena. Zresztą zawsze sprzedaję samochody tanio bo nie są idealne jak piszą handlarze. A ponieważ sam nie chciałbym być oszukany to sam też nie oszukuję.
Seat Toledo
Marka:
Seat
Model:
Toledo
Generacja:
II
Nadwozie:
Sedan
Silnik:
1.6 16V
Przebieg:
175 000 km
Moc silnika:
105 KM
Samochód swoje już przeżył ale dobrze jeździ nadal. Podoba mi się wysoka jakość wykonania i ceny części, wadą jest mało miejsca z tyłu oraz zły dostęp do dużego bagażnika.
Przyszłe auta (1)
Trabant 1.1
Takie chciałbym mieć w łądnym stanie.
Blog kierowcy (8)
Dotyczy: FSO Polonez
Dodano: 3 lata temu, przez
Pioto
Widziałem gdzieś na YT jak zrobić żeby wyblakłe plastiki były znów ładne. Przetestowałem i działa.
Jedynie co potrzeba to opalarka. Kupiłem taka za 50 zł z marketu, ale lepiej zamówić ...
4
komentarze
Dotyczy: FSO Polonez
Dodano: 3 lata temu, przez
Pioto
Widziałem gdzieś na YT jak zrobić żeby wyblakłe plastiki były znów ładne. Przetestowałem i działa.
Jedynie co potrzeba to opalarka. Kupiłem taka za 50 zł z marketu, ale lepiej zamówić ...
1
komentarz
Dotyczy: Citroen C3
Dodano: 3 lata temu, przez
Pioto
Objekt. Tytułowy C3 2014, 1.2 82KM, przebieg 65 tys. km.
Objawy. Występują tylko na nagrzanym silniku i na wolnych obrotach. Gaśnie, przerywa, wypada zapłon. Rodzaj paliwa nie ma znaczenia. ...
21
komentarzy
Dotyczy: Lancia Zeta
Dodano: 5 lat temu, przez
Pioto
No i stało się. Lanczka zakończyła żywot daleko od domu. Wybraliśmy się w podróż do Chorwacji i wysoka temperatura oraz górzysty teren zabiły silnik. Miałem problem z wyrzucaniem płynu ...
22
komentarze
Dotyczy: FSO Polonez
Dodano: 9 lat temu, przez
Pioto
Nie wiem czy ktoś uwierzy ale Polonez spalił mi średnio 7,5 l /100 km Pb95. Uważam że to bardzo dobry wynik, biorąc pod uwagę fakt że nie jeżdżę wolno i wyciskam z tego auta siódme poty. ...
7
komentarzy
Statystyki aktywności
Data rejestracji | 01.07.2005 |
---|---|
Liczba wystawionych komentarzy | 18 |
Liczba wystawionych ocen | 33 |
Liczba wpisów w blogach aut | 8 |
Liczba nieprzeczytanych wiadomości prywatnych | 0 |
Liczba postów na forum | 12 |
Ankieta
-
Moja ulubiona marka samochodu:
Odp: nie mam
-
Ulubiony kolor samochodu:
Odp: jakiś ciemny
-
Ulubiona muzyka w samochodzie:
Odp: spokojna
-
Najdalsza podróż autem:
Odp: 1500 km w jedną stronę
-
Najdłuższa podróż (niekoniecznie autem):
Odp: 5 tys, KM do Brazylii
-
Podróż marzeń autem:
Odp: USA w szerz
-
Najważniejszy Twoim zdaniem element wyposażenia samochodu:
Odp: wszystkie podstawowe podzespoły
-
Auto, które kupiłbym gdybym wygrał na loterii:
Odp: mocny kompakt
Znajomi (2)
Najnowsze blogi
Dodano: 13 godzin temu, przez jelonki
niezapomniana podróż po szwajcarskich serpentynach....
4
komentarze
Dodano: 4 dni temu, przez Egontar
Jak w tytule. Siłowniki w moim DS-ie były na wykończeniu, od czasu do czasu zarobiłem klapą w głowę , a samo otwarcie z pilota, przycisku we wnętrzu czy przycisku pod klapą co prawda ...
22
komentarze
Dodano: 8 dni temu, przez jelonki
... i wytestowana podróż w 3 osoby i 3 rowery na dachu (belki kupione poza oficjalną dystrybucją KIA). Bez problemów, spalanie lekko większe (ok 1 litr więcej niż normalnie).
27
komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych