Tutaj jesteś:
Kierowca Sroqraf
Profil kierowcy Sroqraf
PRZEBIEG
1320
OBROTY
Sroqraf
PP
23 lata za kółkiem
Piła
Piła
offline (ostatnio widziano 7 lat temu)
zarejestrowany od 15 lat, 11 miesięcy i 20 dni
9456 razy odwiedzono tę stronę
wszystkich ocen 988
9456 razy odwiedzono tę stronę
wszystkich ocen 988
Jeździ:
Citroen C5 2.0 16V LPG
Wcześniej jeździł:
Daewoo Lanos 1,5 8V - "S class" ,
Renault Megane 1,4 16V
Miłośnik francuskiej myśli technicznej. Przeciwnik schematycznych opinii gloszonych przez pseudo specjalistów. Lubię walczyć z obiegoowymi opiniami, a gloszone przeze mnie poglądy poparte są własnym doświadczeniem.
więcej »
Obecne auta (1)
Citroen C5 2.0 16V LPG
Marka:
Citroen
Model:
C5
Generacja:
I
Nadwozie:
Hatchback
Silnik:
2.0i 16V
Nazwa auta:
2.0 16V LPG
Przebieg:
230 000 km
Moc silnika:
136 KM
Po 3 latach w segmencie kompaktowym przyszedł czas na "awans".
W porównaniu do Megane, komfortu "po kokardę".
Silnik
Silnik 2.0 16V o mocy 136 KM nie jest demonem prędkości, ale pozwala poruszać się wystarczająco sprawnie. Instalacja LPG znacznie obniżyła koszty - 370-460 km za 100 zł.
Komfort
Model dość dobrze wyposażony. Poza skórzaną tapicerką, szyberdachem i automatyczną skrzynią ma w zasadzie większość wyposażenia oferowanego w tamych latach. W książce serwisowej zauważyłem wpis dot. wyposażenia: VSX.
- 6 x AIRBAG (przód, boczne, kurtyny)
- ABS, ESP, ASR
- zawieszenie HydroActive3+ (6 sfer, po 1 na koło + 2 centralne)
- klimatronik 2 strefy
- klimatyzowany schowek (ma specjalne miejsce na 1,5 litrową butelkę)
- 4 x el. sterowane szyby
- elektrycznie sterowane, składane i podgrzewane lusterka
- c. zamek z domykaniem szyb z pilota
- wspomaganie kierownicy - naturalnie
- tempomat
- fotele przednie z podłokietnikami (co wcale nie jest oczywiste w C5)
- automatycznie ściemniające się lusterko wewnętrzne
- czujnik zmierzchu,
- czujnik deszczu - automatyczne wycieraczki + automatyczne domykanie szyb w przypadku wykrycia opadów
- aluminiowe felgi 15 cali - niestety oryginalne 'nieprzelotowe' - wrr
Zalet hydropneumatycznego zawieszenia nie da się opisać :) Dotąd tylko czytałem o komforcie podróżowania, ale zawieszenie to można docenić dopiero po bezpośrednim porównaniu z innymi autami. Jestem daleki od przesadzania, ale wierzcie mi, większość nierówności pozostawiamy w "niebycie". Oczywiście auto nie przelatuje nad nimi, toteż czuć resorowanie, ale pokonanie tej samej drogi w każdym innym (nawet francuskim) aucie, drastycznie obniża poziom komfortu. Z drugiej strony jednak, człowiek tak szybko przyzwyczaja się do komfortu, że by docenić zalety płynące z hydro, raz na jakiś czas wskazane jest by przejechać się autem z tradycyjnym zawieszeniem :)
I jeszcze jedna wskazówka - regulowany prześwit fascynuje, jednak użyteczny okazuje się tylko tryb drogowy (ew. ten wyższy, tj, do 40km/h). Podniesienie auta "na max" tak zwiększa ciśnienie w układzie, że podczas jazdy czujesz każdy kamyk na asfalcie, a na skutek bujania czujesz się jak w wózku huśtanym przez nerwową matkę :) To poziom typowo "przeprawowy".
Reasumując, to naprawdę przyjemna kanapa za rozsądne pieniądze i wcale nie tak kapryśna jak twierdzą Ci, którzy nigdy taką nie jeździli.
SUBIEKTYWNIE
Lubię:
+ świetne fotele z podłokietnikami,
+ komfort hydro,
+ praktyczność liftbacka,
+ poziom wyposażenia,
+ rewelacyjny schowek z miejscem na butelkę 1,5 l i 2x 0,5 l ;)
Wkurza mnie:
- działanie tempomatu,
- nerwowe sprzęgło,
W porównaniu do Megane, komfortu "po kokardę".
Silnik
Silnik 2.0 16V o mocy 136 KM nie jest demonem prędkości, ale pozwala poruszać się wystarczająco sprawnie. Instalacja LPG znacznie obniżyła koszty - 370-460 km za 100 zł.
Komfort
Model dość dobrze wyposażony. Poza skórzaną tapicerką, szyberdachem i automatyczną skrzynią ma w zasadzie większość wyposażenia oferowanego w tamych latach. W książce serwisowej zauważyłem wpis dot. wyposażenia: VSX.
- 6 x AIRBAG (przód, boczne, kurtyny)
- ABS, ESP, ASR
- zawieszenie HydroActive3+ (6 sfer, po 1 na koło + 2 centralne)
- klimatronik 2 strefy
- klimatyzowany schowek (ma specjalne miejsce na 1,5 litrową butelkę)
- 4 x el. sterowane szyby
- elektrycznie sterowane, składane i podgrzewane lusterka
- c. zamek z domykaniem szyb z pilota
- wspomaganie kierownicy - naturalnie
- tempomat
- fotele przednie z podłokietnikami (co wcale nie jest oczywiste w C5)
- automatycznie ściemniające się lusterko wewnętrzne
- czujnik zmierzchu,
- czujnik deszczu - automatyczne wycieraczki + automatyczne domykanie szyb w przypadku wykrycia opadów
- aluminiowe felgi 15 cali - niestety oryginalne 'nieprzelotowe' - wrr
Zalet hydropneumatycznego zawieszenia nie da się opisać :) Dotąd tylko czytałem o komforcie podróżowania, ale zawieszenie to można docenić dopiero po bezpośrednim porównaniu z innymi autami. Jestem daleki od przesadzania, ale wierzcie mi, większość nierówności pozostawiamy w "niebycie". Oczywiście auto nie przelatuje nad nimi, toteż czuć resorowanie, ale pokonanie tej samej drogi w każdym innym (nawet francuskim) aucie, drastycznie obniża poziom komfortu. Z drugiej strony jednak, człowiek tak szybko przyzwyczaja się do komfortu, że by docenić zalety płynące z hydro, raz na jakiś czas wskazane jest by przejechać się autem z tradycyjnym zawieszeniem :)
I jeszcze jedna wskazówka - regulowany prześwit fascynuje, jednak użyteczny okazuje się tylko tryb drogowy (ew. ten wyższy, tj, do 40km/h). Podniesienie auta "na max" tak zwiększa ciśnienie w układzie, że podczas jazdy czujesz każdy kamyk na asfalcie, a na skutek bujania czujesz się jak w wózku huśtanym przez nerwową matkę :) To poziom typowo "przeprawowy".
Reasumując, to naprawdę przyjemna kanapa za rozsądne pieniądze i wcale nie tak kapryśna jak twierdzą Ci, którzy nigdy taką nie jeździli.
SUBIEKTYWNIE
Lubię:
+ świetne fotele z podłokietnikami,
+ komfort hydro,
+ praktyczność liftbacka,
+ poziom wyposażenia,
+ rewelacyjny schowek z miejscem na butelkę 1,5 l i 2x 0,5 l ;)
Wkurza mnie:
- działanie tempomatu,
- nerwowe sprzęgło,
Byłe auta (2)
Daewoo Lanos 1,5 8V - "S class"
Marka:
Daewoo
Model:
Lanos
Nadwozie:
Sedan
Silnik:
1.5 i
Nazwa auta:
1,5 8V - "S class"
Przebieg:
127 000 km
Moc silnika:
86 KM
Samochód od pierwszego właściciela w najprostszej wersji (wzbogacony o wspomaganie). Ogromną zaletą są koszty eksploatacji i ceny materiałów wymienianych przy okazji przeglądów.
W jednych rękach od 9 lat i eksploatowany jest sporadycznie - stąd niski przebieg. W momencie zakupu (jako 3-latek) miał 58 tyś km - od tego momentu jeździ na LPG - bez problemów.
Wszystkie przeglądy i wymiany części robimy na czas, a dzięki temu auto odwdzięcza się pełną bezawaryjnością.
Niestety przez wszystkie te lata auto dorobiło się kilku "parkingowych" niespodzianek ufundowanych przez sąsiadów i gości.
Auto nie ma ognisk korozji, nie miało napraw blacharsko-lakierniczych. Wersja skromna, ale dla osób szukających pewnego samochodu - jak znalazł. Atutem jest niewielki przebieg - od momentu zakupu drugiego auta - Lanos jeździ tylko ma miejskie zakupy.
W jednych rękach od 9 lat i eksploatowany jest sporadycznie - stąd niski przebieg. W momencie zakupu (jako 3-latek) miał 58 tyś km - od tego momentu jeździ na LPG - bez problemów.
Wszystkie przeglądy i wymiany części robimy na czas, a dzięki temu auto odwdzięcza się pełną bezawaryjnością.
Niestety przez wszystkie te lata auto dorobiło się kilku "parkingowych" niespodzianek ufundowanych przez sąsiadów i gości.
Auto nie ma ognisk korozji, nie miało napraw blacharsko-lakierniczych. Wersja skromna, ale dla osób szukających pewnego samochodu - jak znalazł. Atutem jest niewielki przebieg - od momentu zakupu drugiego auta - Lanos jeździ tylko ma miejskie zakupy.
Renault Megane 1,4 16V
Marka:
Renault
Model:
Megane
Generacja:
I
Nadwozie:
Kombi
Silnik:
1.4 i 16V
Nazwa auta:
1,4 16V
Przebieg:
179 874 km
Moc silnika:
95 KM
zapraszam na motoskwer.blogspot.com ;)
Auto wpadło mi w ręce bardzo spontanicznie w styczniu 2010 roku z przebiegiem 92800km. Utrzymuję je w nienagannym stanie technicznym ponieważ służy głównie jako transport do i z pracy. Każde zadanie wykonuje sumiennie, bez grymasów. Życzyłbym sobie żeby eksploatacja pojazdu wyglądała tak do końca naszych wspólnych chwil. Średni koszt eksploatacji zawyżają nieco czynności wykonane zaraz po zakupie (rozrząd, płyny, świece itd).
Z sekwencyjną instalacją gazową spisuje się wyśmienicie.
Pokonaliśmy razem już 70 tyś. km. Przez ten czas nauczyłem się wiele o "tym typie". Były chwile zwątpienia i nienawiści, ale ogólnie dogadujemy się naprawdę na poziomie. Samochód jest naprawdę wdzięczny, chociaż pewnie jak każde auto w tym wieku wymaga większej uwagi jeśli chcemy cieszyć się bezawaryjnością.
Minusy? Na pewno zawieszenie. Komfort jazdy psuje nieco dość głośne resorowanie. Skomplikowana konstrukcja tylnej belki to gwarancja stosunkowo dużych kosztów napraw (tylko regeneracja wymagająca demontażu belki).
Silnik 1,4 16V mógłby dynamiczniej rozpędzać auto, ale odwdzięcza się bardzo niskim zużyciem paliwa - o ile pamiętam 6,5 l/100km Pb (tryb mieszany) i spokojne 8-8,5l/100km LPG w zasadzie niemal niezależnie od trybu jazy. W trasie na jednej butli (36l) pokonuję 460km.
Zapraszam wszystkich użytkowników na forum:
www.megane.com.pl
Auto wpadło mi w ręce bardzo spontanicznie w styczniu 2010 roku z przebiegiem 92800km. Utrzymuję je w nienagannym stanie technicznym ponieważ służy głównie jako transport do i z pracy. Każde zadanie wykonuje sumiennie, bez grymasów. Życzyłbym sobie żeby eksploatacja pojazdu wyglądała tak do końca naszych wspólnych chwil. Średni koszt eksploatacji zawyżają nieco czynności wykonane zaraz po zakupie (rozrząd, płyny, świece itd).
Z sekwencyjną instalacją gazową spisuje się wyśmienicie.
Pokonaliśmy razem już 70 tyś. km. Przez ten czas nauczyłem się wiele o "tym typie". Były chwile zwątpienia i nienawiści, ale ogólnie dogadujemy się naprawdę na poziomie. Samochód jest naprawdę wdzięczny, chociaż pewnie jak każde auto w tym wieku wymaga większej uwagi jeśli chcemy cieszyć się bezawaryjnością.
Minusy? Na pewno zawieszenie. Komfort jazdy psuje nieco dość głośne resorowanie. Skomplikowana konstrukcja tylnej belki to gwarancja stosunkowo dużych kosztów napraw (tylko regeneracja wymagająca demontażu belki).
Silnik 1,4 16V mógłby dynamiczniej rozpędzać auto, ale odwdzięcza się bardzo niskim zużyciem paliwa - o ile pamiętam 6,5 l/100km Pb (tryb mieszany) i spokojne 8-8,5l/100km LPG w zasadzie niemal niezależnie od trybu jazy. W trasie na jednej butli (36l) pokonuję 460km.
Zapraszam wszystkich użytkowników na forum:
www.megane.com.pl
Przyszłe auta (4)
Mercedes W124
Saab 9-5
159
BMW Seria 5
Blog kierowcy (115)
Dotyczy: Citroen C5 2.0 16V LPG
Dodano: 9 lat temu, przez
Sroqraf
Czas leci, kilometrów przybywa. W ciągu 6 m-cy na liczniku przybyło prawdziwe 10 tys. km. Szczęśliwie był to okres, w którym auto nie drenowało specjalnie portfela. Akumulator i napinacz paska ...
7
komentarzy
Dodano: 9 lat temu, przez
Sroqraf
Ostatnio pojawiło się kilka testów rejestratorów jazdy. Postanowiłem podzielić się wrażeniami z eksploatacji mojego blackbox'a :) Krótko i na temat - pełny test jest tutaj: ...
11
komentarzy
Dodano: 9 lat temu, przez
Sroqraf
Witajcie zainteresowani. Dziś ukończyliśmy przeprowadzaną w bólach misję "kalendarz 2015". Udało się. Paczkę z kalendarzami zgodnie z ustaleniami przesłałem do grzesia70, który zajmie się ...
29
komentarzy
Dodano: 10 lat temu, przez
Sroqraf
Link do mapy:
https://www.google.com/maps/d/edit?mid=z8Y3Bs93xaDk.kG1DTLeOBsjI
Być może pomysł pojawił się już wcześniej, ale warto spróbować. Na jednym z forów motoryzacyjnych ...
49
komentarzy
Dodano: 10 lat temu, przez
Sroqraf
Koleżanki i Koledzy!
Apeluję do wszystkich, którzy deklarowali chęć zakupu, zgłosili zdjęcia, które zostały wykorzystane. Minimalny nakład to 30 sztuk. Wg informacji od Grzesia70 ...
52
komentarze
Statystyki aktywności
Data rejestracji | 22.02.2009 |
---|---|
Liczba wystawionych komentarzy | 1476 |
Liczba wystawionych ocen | 988 |
Liczba wpisów w blogach aut | 77 |
Liczba nieprzeczytanych wiadomości prywatnych | 0 |
Liczba postów na forum | 1 |
Ankieta
-
Moja ulubiona marka samochodu:
Odp: Maserati
-
Ulubiony kolor samochodu:
Odp: raczej ciemne - chętnie odcienie niebieskiego
-
Ulubiona muzyka w samochodzie:
Odp: bardzo różna, w zależności od nastroju
-
Najdalsza podróż autem:
Odp: PL - CZ - A - SLO - HR
-
Najdłuższa podróż (niekoniecznie autem):
Odp: PL - HR - 22h non stop - 1300 km
-
Podróż marzeń autem:
Odp: Zwiedzić Stany Zjednoczone kupionym przy drodze wozem z V8, później wyskoczyć na Kaukaz jakimś 4x4. Gruzja rządzi.
-
Najważniejszy Twoim zdaniem element wyposażenia samochodu:
Odp: Ergonomiczne, dobrze wyciszone i komfortowe wnętrze wprawiane w ruch przez dynamiczny acz ciągle ekonomiczny silnik ;)
-
Auto, które kupiłbym gdybym wygrał na loterii:
Odp: Prawdopodobnie coś z amerykańskiego rynku, najlepiej z bulgoczącym V8, koniecznie pełnoletnie ;)
Kierowca Sroqraf należy do 6 grup:
Znajomi (21)
Najnowsze blogi
Auto do kasacji? W Łodzi zrobisz to szybko i bez stresu! Sprawdź szczegóły na stronie.
https://auto-szrot-kasacja-pojazdow.pl/lodzkie/lodz
Dodano: 15 dni temu, przez niki129
Miałem sprzedać Audi ale jakoś było mi żal tamtego auta wystawiłem równolegle na sprzedaż forda. Ogłoszenie wisiało 3 tygodnie, pierwszy telefon, oglądający finalnie auto sprzedane. ...
8
komentarzy
Dodano: 23 dni temu, przez darek-k
Objaw był taki że auto raz opadało, sam tył, i podczas podnoszenia w pewnej chwili jak z procy do góry poszedł, usterka się pogłębiała, że już nawet podczas jazdy potrafił wystrzelić do ...
5
komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych