Tutaj jesteś:
Kierowca lolim
Profil kierowcy lolim
PRZEBIEG
18
OBROTY
lolim
LU
16 lat za kółkiem
Lublin
Lublin
offline (ostatnio widziano 11 lat temu)
zarejestrowany od 12 lat, 8 miesięcy i 14 dni
1802 razy odwiedzono tę stronę
wszystkich ocen 107
1802 razy odwiedzono tę stronę
wszystkich ocen 107
Jeździ:
Nissan Almera Almerka
Wcześniej jeździł:
Ford Fiesta czarna bestia,
Renault Megane meganka
Mieszkaniec śląska(Gliwice/Zabrze) rejestracja troche myląca, ale cóż takie prawo...
więcej »
Obecne auta (1)
Nissan Almera Almerka
Marka:
Nissan
Model:
Almera
Generacja:
I
Nadwozie:
Sedan
Silnik:
1.4 GX,LX
Nazwa auta:
Almerka
Przebieg:
843 km
Moc silnika:
75 KM
Nissan Almera to ostatni prawdziwy kompaktowy model tego japońskiego producenta. Samochód (N15) debiutował w 1995 roku i przez pewien czas był produkowany równolegle z Sunny. W 1998 roku model poddano liftingowi, a w 2000 roku debiutowała Almera drugiej i ostatniej generacji (N16). Model ten poddano liftingowi w 2003 roku, zaś produkcję zakończono w 2006 roku. Od tamtej pory Nissan nie ma w ofercie klasycznego samochodu kompaktowego. Almera została zastąpiona przez Qashqaia i Note’a.
Almery pierwszej generacji o oznaczeniu kodowym N15 są dobrze oceniane. Zadbane egzemplarze są bezawaryjne, poza jednym wyjątkiem. Karoseria i podwozie są mocno narażone na ataki rdzy.
Stylistycznie samochód jest niepozorny, jednak nie należy dać się zwieść. Jeśli ktoś szuka niedrogiego samochodu, który jak na swój wiek i cenę będzie bezawaryjny powinien zainteresować się właśnie Almerą, która nie tylko się nie psuje, ale dodatkowo jest tańsza niż pochodząca z tych samych lat i ciesząca się równie dobrą opinią Toyota Corolla E11.
Nissan Almera produkowany był zarówno w Japonii, jak i angielskiej fabryce Nissana w Sunderland. Zgodnie z oczekiwaniami lepszą opinią cieszą się samochody importowane z Japonii. Jak je rozpoznać? Po numerze VIN rozpoczynającym się od znaków JN1.
Jak już wspomniałem, słabym punktem Almery I generacji jest nadwozie. O ile stylizacja to kwestia gustu to już nikomu nie spodobają się wykwity rdzy, które najbardziej atakują dolne części samochodu (progi, dolne krawędzie drzwi, błotniki).
Wyposażenie Almer jest bardzo zróżnicowane. Bazowe wersje, pochodzące często z polskich salonów miały często nawet czarne zderzaki, natomiast w samochodach importowanych (najczęściej z Niemiec) znajdziemy klimatyzację, elektrycznie sterowane szyby czy cztery poduszki powietrzne.
Zdecydowana większość samochodów napędzanych jest silnikami benzynowymi o pojemnościach 1.4 i 1.6 l. Są to proste i niezawodne konstrukcje, które stosowane również w modelu Sunny. Do ciekawostek należy fakt, że jednostki oferowane były w dwóch wariantach mocy - odpowiednio (87 i 75 KM oraz 100 i 90 KM). Mocniejsze silniki znajdziemy w autach pochodzących z polskich salonów, natomiast jednostki samochodów importowanych z Niemiec są zdławione ze względów podatkowych (głównie przez zwężkę w układzie dolotowym). W praktyce okazuje się, że osiągi obu wersji są mocno zbliżone, przy czym silnik 1.4 jest nieco za słaby, a zużywa niewiele mniej paliwa niż jednostka 1.6. Niezależnie od pojemności silniki te dobrze znoszą potraktowanie gazem.
Zaletę tych silników jest rozrząd oparty na łańcuchu, który generalnie bez dotykania powinien wytrzymać i 300 tys. km przebiegu. Przy ewentualnej wymianie kompletnego rozrządu trzeba się liczyć z wydatkiem około 800 zł.
W parze z prostymi konstrukcyjnie silnikami idzie zawieszenie - z przodu znajdziemy klasyczne kolumny McPhersona, a z tyłu belkę sztywną.
Almery pierwszej generacji o oznaczeniu kodowym N15 są dobrze oceniane. Zadbane egzemplarze są bezawaryjne, poza jednym wyjątkiem. Karoseria i podwozie są mocno narażone na ataki rdzy.
Stylistycznie samochód jest niepozorny, jednak nie należy dać się zwieść. Jeśli ktoś szuka niedrogiego samochodu, który jak na swój wiek i cenę będzie bezawaryjny powinien zainteresować się właśnie Almerą, która nie tylko się nie psuje, ale dodatkowo jest tańsza niż pochodząca z tych samych lat i ciesząca się równie dobrą opinią Toyota Corolla E11.
Nissan Almera produkowany był zarówno w Japonii, jak i angielskiej fabryce Nissana w Sunderland. Zgodnie z oczekiwaniami lepszą opinią cieszą się samochody importowane z Japonii. Jak je rozpoznać? Po numerze VIN rozpoczynającym się od znaków JN1.
Jak już wspomniałem, słabym punktem Almery I generacji jest nadwozie. O ile stylizacja to kwestia gustu to już nikomu nie spodobają się wykwity rdzy, które najbardziej atakują dolne części samochodu (progi, dolne krawędzie drzwi, błotniki).
Wyposażenie Almer jest bardzo zróżnicowane. Bazowe wersje, pochodzące często z polskich salonów miały często nawet czarne zderzaki, natomiast w samochodach importowanych (najczęściej z Niemiec) znajdziemy klimatyzację, elektrycznie sterowane szyby czy cztery poduszki powietrzne.
Zdecydowana większość samochodów napędzanych jest silnikami benzynowymi o pojemnościach 1.4 i 1.6 l. Są to proste i niezawodne konstrukcje, które stosowane również w modelu Sunny. Do ciekawostek należy fakt, że jednostki oferowane były w dwóch wariantach mocy - odpowiednio (87 i 75 KM oraz 100 i 90 KM). Mocniejsze silniki znajdziemy w autach pochodzących z polskich salonów, natomiast jednostki samochodów importowanych z Niemiec są zdławione ze względów podatkowych (głównie przez zwężkę w układzie dolotowym). W praktyce okazuje się, że osiągi obu wersji są mocno zbliżone, przy czym silnik 1.4 jest nieco za słaby, a zużywa niewiele mniej paliwa niż jednostka 1.6. Niezależnie od pojemności silniki te dobrze znoszą potraktowanie gazem.
Zaletę tych silników jest rozrząd oparty na łańcuchu, który generalnie bez dotykania powinien wytrzymać i 300 tys. km przebiegu. Przy ewentualnej wymianie kompletnego rozrządu trzeba się liczyć z wydatkiem około 800 zł.
W parze z prostymi konstrukcyjnie silnikami idzie zawieszenie - z przodu znajdziemy klasyczne kolumny McPhersona, a z tyłu belkę sztywną.
Byłe auta (2)
Ford Fiesta czarna bestia
Marka:
Ford
Model:
Fiesta
Generacja:
III
Nadwozie:
Hatchback
Silnik:
1.1
Nazwa auta:
czarna bestia
Przebieg:
198 000 km
Typowy składak, jednak jak napierwszy samochód którym jeździłem prawie rok i nic nie zainwestowałem, więc mogę być zadowolony:)
Renault Megane meganka
Marka:
Renault
Model:
Megane
Generacja:
I
Nadwozie:
Coupe
Silnik:
2.0 i 16V
Nazwa auta:
meganka
Przebieg:
250 000 km
Szkoda jej było...
Blog kierowcy (3)
Dotyczy: Nissan Almera Almerka
Dodano: 12 lat temu, przez
lolim
No więc samochód odebrany od blacharza i chumor od razu dużo lepszy(chociaż portfel chudszy:D)
Progi zostały wymienione po całości+jakies 30cm podwozia, przeczyszczone z rudej która ...
12
komentarzy
Dotyczy: Nissan Almera Almerka
Dodano: 12 lat temu, przez
lolim
No więc:
-opis uzupełniony,
-zdjęcia dodane,
-blacharz umówiony(wymiana progów, czyszczenie, zabezpieczenie i lakierowanie nadkoli, podniesienie opadniętych drzwi oraz pozbycie ...
12
komentarzy
Dotyczy: Nissan Almera Almerka
Dodano: 12 lat temu, przez
lolim
Witam forumowiczów, mój niedawny zakup:) trochę szkoda, meganki, ale cóż, wymogi rodzinne:D
7
komentarzy
Statystyki aktywności
Data rejestracji | 15.05.2012 |
---|---|
Liczba wystawionych komentarzy | 34 |
Liczba wystawionych ocen | 107 |
Liczba wpisów w blogach aut | 3 |
Liczba nieprzeczytanych wiadomości prywatnych | 2 |
Liczba postów na forum | 0 |
Ankieta
-
Ulubiony kolor samochodu:
Odp: Czarny mat
-
Ulubiona muzyka w samochodzie:
Odp: Głośna
-
Najdalsza podróż autem:
Odp: 500km
-
Najdłuższa podróż (niekoniecznie autem):
Odp: fiu fiu do Kanady
-
Podróż marzeń autem:
Odp: calutka Europa w zdłóż i w szerz.
-
Najważniejszy Twoim zdaniem element wyposażenia samochodu:
Odp: Klima
-
Auto, które kupiłbym gdybym wygrał na loterii:
Odp: Mustang Fastback 1968
Kierowca lolim należy do 1 grupy:
Znajomi (1)
Najnowsze blogi
Auto do kasacji? W Łodzi zrobisz to szybko i bez stresu! Sprawdź szczegóły na stronie.
https://auto-szrot-kasacja-pojazdow.pl/lodzkie/lodz
Dodano: 17 dni temu, przez niki129
Miałem sprzedać Audi ale jakoś było mi żal tamtego auta wystawiłem równolegle na sprzedaż forda. Ogłoszenie wisiało 3 tygodnie, pierwszy telefon, oglądający finalnie auto sprzedane. ...
8
komentarzy
Dodano: 25 dni temu, przez darek-k
Objaw był taki że auto raz opadało, sam tył, i podczas podnoszenia w pewnej chwili jak z procy do góry poszedł, usterka się pogłębiała, że już nawet podczas jazdy potrafił wystrzelić do ...
5
komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych