Tutaj jesteś:
Kierowca sebastian1809
Profil kierowcy sebastian1809
PRZEBIEG
222
OBROTY
sebastian1809
GA
19 lat za kółkiem
Gdynia
Gdynia
offline (ostatnio widziano 8 lat temu)
zarejestrowany od 13 lat, 8 miesięcy i 15 dni
5526 razy odwiedzono tę stronę
wszystkich ocen 3760
5526 razy odwiedzono tę stronę
wszystkich ocen 3760
Wcześniej jeździł:
Audi A8,
Volkswagen Passat ślimak,
BMW Seria 5 Bunia :),
BMW Seria 3 Bmw 318ise,
Ford Scorpio Wieloryb,
BMW Seria 5 530d,
Chrysler 300M 3,5 V6 252kM,
Mercedes Klasa S 430 V8 Cesarz
Jest tylko jeden piękniejszy dzwięk od V8.
Jest to V12 :)
więcej »
Jest to V12 :)
Byłe auta (8)
Audi A8
Marka:
Audi
Model:
A8
Generacja:
D2
Nadwozie:
Sedan
Silnik:
3.7 quattro
Przebieg:
265 000 km
Moc silnika:
230 KM
Audi A8 D2 Sedan 3.7 quattro 230KM
Produkowany od 1995 do 1998 roku.
Podstawowe parametry Audi A8 D2 Sedan 3.7 quattro 230KM
Produkowany od 1995 do 1998 roku
Pojemność skokowa 3697 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 230 KM przy 5500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 315 Nm przy 2700 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 8
Układ cylindrów widlasty
Liczba zaworów 32
Stopień sprężania 10,8 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Pojemność zbiornika paliwa 80 l
Maksymalny zasięg miasto/trasa (spalanie z serwisu Zużycie Paliwa) 533 km / 1143 km
Przeniesienie napędu Audi A8 D2 Sedan 3.7 quattro 230KM
Automatyczna skrzynia biegów
Rodzaj napędu 4x4 (quattro)
Osiągi Audi A8 D2 Sedan 3.7 quattro 230KM
Prędkość maksymalna skrzynia 4x4 automatyczna 245 km/h
Przyspieszenie (0 do 100km/h) skrzynia 4x4 automatyczna 9,1 s
Średnie (cykl mieszany) skrzynia 4x4 automatyczna 10,5 l/100km
W trasie (na autostradzie) skrzynia 4x4 automatyczna 7,4 l/100km
W mieście skrzynia 4x4 automatyczna 15,4 l/100km
Masy Audi A8 D2 Sedan 3.7 quattro 230KM
Masa auta skrzynia 4x4 automatyczna 1725 kg
Dopuszczalna masa auta skrzynia 4x4 automatyczna 2325 kg
Opony Audi A8 D2 Sedan 3.7 quattro 230KM
Opony podstawowe 225/60 R16
Hamulce Audi A8 D2 Sedan 3.7 quattro 230KM
Rodzaj hamulców przód tarczowe wentylowane tył tarczowe wentylowane
Produkowany od 1995 do 1998 roku.
Podstawowe parametry Audi A8 D2 Sedan 3.7 quattro 230KM
Produkowany od 1995 do 1998 roku
Pojemność skokowa 3697 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 230 KM przy 5500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 315 Nm przy 2700 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 8
Układ cylindrów widlasty
Liczba zaworów 32
Stopień sprężania 10,8 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Pojemność zbiornika paliwa 80 l
Maksymalny zasięg miasto/trasa (spalanie z serwisu Zużycie Paliwa) 533 km / 1143 km
Przeniesienie napędu Audi A8 D2 Sedan 3.7 quattro 230KM
Automatyczna skrzynia biegów
Rodzaj napędu 4x4 (quattro)
Osiągi Audi A8 D2 Sedan 3.7 quattro 230KM
Prędkość maksymalna skrzynia 4x4 automatyczna 245 km/h
Przyspieszenie (0 do 100km/h) skrzynia 4x4 automatyczna 9,1 s
Średnie (cykl mieszany) skrzynia 4x4 automatyczna 10,5 l/100km
W trasie (na autostradzie) skrzynia 4x4 automatyczna 7,4 l/100km
W mieście skrzynia 4x4 automatyczna 15,4 l/100km
Masy Audi A8 D2 Sedan 3.7 quattro 230KM
Masa auta skrzynia 4x4 automatyczna 1725 kg
Dopuszczalna masa auta skrzynia 4x4 automatyczna 2325 kg
Opony Audi A8 D2 Sedan 3.7 quattro 230KM
Opony podstawowe 225/60 R16
Hamulce Audi A8 D2 Sedan 3.7 quattro 230KM
Rodzaj hamulców przód tarczowe wentylowane tył tarczowe wentylowane
Volkswagen Passat ślimak
Marka:
Volkswagen
Model:
Passat
Generacja:
B5
Nadwozie:
Kombi
Silnik:
1.8 20V
Nazwa auta:
ślimak
Przebieg:
230 000 km
Volkswagen Passat B5 Kombi 1.8 20V 125KM
Produkowany od 1997 do 2000 roku.
Podstawowe parametry Volkswagen Passat B5 Kombi 1.8 20V 125KM
Produkowany od 1997 do 2000 roku
Pojemność skokowa 1781 cm3
Typ silnika - benzynowy
Moc silnika 125 KM przy 5800 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 168 Nm przy 3500 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 20
Stopień sprężania 10,3 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 81 x 86,4 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Pojemność zbiornika paliwa 62 l
Maksymalny zasięg miasto/trasa (spalanie z serwisu Zużycie Paliwa) 517 km / 1033 km
Przeniesienie napędu Volkswagen Passat B5 Kombi 1.8 20V 125KM
Manualna skrzynia biegów 5-biegowa
Rodzaj napędu na przednią oś
Osiągi Volkswagen Passat B5 Kombi 1.8 20V 125KM
Prędkość maksymalna skrzynia manualna 200 km/h
Przyspieszenie (0 do 100km/h) skrzynia manualna 11,2 s
Zużycie paliwa/emisja spalin Volkswagen Passat B5 Kombi 1.8 20V 125KM
Średnie (cykl mieszany) skrzynia manualna 8,5 l/100km
W trasie (na autostradzie) skrzynia manualna 6,4 l/100km
W mieście skrzynia manualna 12,2 l/100km
Masy Volkswagen Passat B5 Kombi 1.8 20V 125KM
Masa auta skrzynia manualna 1315 kg
Dopuszczalna masa auta skrzynia manualna 1865 kg
Opony Volkswagen Passat B5 Kombi 1.8 20V 125KM
Opony podstawowe 195/65 R 15
Hamulce Volkswagen Passat B5 Kombi 1.8 20V 125KM
Rodzaj hamulców przód tarczowe wentylowane tył tarczowe
Zawieszenie Volkswagen Passat B5 Kombi 1.8 20V 125KM
Zawieszenie przód wielowahaczowe tył system o architekturze Multilink
BMW Seria 5 Bunia :)
Marka:
BMW
Model:
Seria 5
Generacja:
E39
Nadwozie:
Sedan
Silnik:
3.0 530d
Nazwa auta:
Bunia :)
Przebieg:
361 000 km
Moc silnika:
193 KM
Rzeczy które zostały wymienione
- skrzynia biegów po regeneracji (3600zł)
- silnik rozebrany do ostatniej śrubki i uszczelniony (kosztu nie pamiętam)
- pompa paliwowa w zbiorniku nowa Siemens (750zł)
- pompa paliwowa progowa używana (200zł)
- nowy akumulator Bosch (530zł)
- nowe świece komplet (450zł)
Silnik typ: w układzie rzędowym
Silnik pojemność: 2926 ccm3
Skok x średnica tłoka: 88.00 mm x 84.00 mm
Stopień sprężania: 1 : 18.00
Maksymalny moment obrotowy: 410 Nm przy 1750 obr. / min.
Maksymalna moc: 193 KM ( 142 kW ) przy 4000 obr. / min.
Skrzynia biegów (automatyczna)
Osiągi BMW E39 530d
Prędkość maksymalna: 235 km/h
Przyśpieszenie od 0 do 100 km/: 8.00 s.
Spalanie BMW E39 530d
zużycie paliwa na trasie (90km/h) 6.5 l / 100 km
zużycie paliwa w mieście 9,5-10,5 l / 100km
cykl mieszany 8-9 l / 100km
Zasięg: 972 km
Lata produkcji: 1998 - 2000
Fabryczne ogumienie: 225/60 R 15 V
Pojemność bagażnika: 460 dm3
Masa własna: 1575 kg
Masa całkowita: 2115 kg
Pojemność zbiornika paliwa: 70 dm3
Stosunek masy do mocy: 8.16 kg / KM
Wymiary (długość x szerokość x wysokość): 4775 mm x 1800 mm x 1435 mm
Rozstaw osi: 2830 mm
Rozstaw kół przód / tył: 1512 mm / 1526 mm
Historia modelu
BMW E39 był produkowany z przeznaczeniem na jedenaście rynków: europejski, egipski, indonezyjski, meksykański, malezyjski, filipiński, rosyjski, tajlandzki, amerykański, wietnamski oraz południowoafrykański
Opis Modelu
Czwarta generacja BMW serii 5 nosi oznaczenie E39. Produkcja modelu rozpoczęła się latem 1995 roku. W 2003 roku wraz z zakończeniem produkcji E39 światło dzienne ujrzał następca czyli model E60. Wiosną 1997 roku rozpoczęto produkcje wersji kombi modelu E39, co skutkowało zakończeniem produkcji poprzedniej wersji serii 5 E34. W 2000 roku przeprowadzono drobny lifting modelu mający na celu odmłodzenie auta. Obejmował on takie detale jak lampy przednie (zamiast pomarańczowego kierunkowskazu wykorzystano mały okrągły kierunkowskaz o białym szkle i pomarańczowej barwie oraz soczewkowe reflektory z ringami typu "Angel Eyes"), lamp tylnych, halogenów przednich (okrągłe zamiast owalnych) i drobnymi zmianami w kształcie zderzaków. Wersja E39 było oferowana w dwóch wersjach nadwoziowych. Sedan z bagażnikiem o pojemności 460 l i półką na narzędzia umieszczona w klapie bagażnika. Wersja kombi oferowała 410 litrów pojemności bagażnika (1525 l przy złożonej kanapie tylnej). Bagażnik wersji Touring nie był zbyt duży, ale oferował regularne kształty przestrzeni bagażowej oraz często oferowany był z osobno otwieraną tylną szybą oraz z wysuwaną podłogą.
Wersja Specjalna
BMW M5 E39
W 1998 roku BMW przy współpracy z "M GmbH" postanowiło wprowadzić wersję specjalną oznaczoną jako M5. Wersja oferowana była nie tylko jako sedan. Istniała również wersja Touring jednak w jednym prototypowym egzemplarzu, mająca być odpowiedzią BMW na Audi S6 Avant i Mercedesa-Benza W210 E55 AMG T. Wyróżniała się od wersji "cywilnej" zmienionymi detalami. Przedni zderzak posiadał wielki wlot powietrza, tylny zderzak natomiast miejsce na sportowy układ wydechowy i delikatny dyfuzor. W oczy rzucały się również duże chromowane 18-calowe koła z aluminiowymi felgami, kryjącymi za sobą duże hamulce. Największą zaletą wersji M5 jest silnik. Miał on pojemność 5,0l i osiągał moc 400 KM i moment obrotowy wynoszący równo 500 Nm. Wyniki te przekładały się również na osiągi. Przyśpieszenie do 100 km/h wynosiło 5,3 s. Wskazówka prędkościomierza zatrzymywała się przy 250 km/h (prędkość ograniczona elektronicznie – po zdjęciu ogranicznika auto mogło rozwijać prędkości rzędu 300 km/h).
Częste usterki
Choć BMW E39 było udanym modelem marki to nie uchronił się od usterek. Wszystkie silniki były wrażliwe na przegrzanie oraz często pękały obudowy termostatu. Chłodnice z czasem traciły szczelność i nadawały się do wymiany. Bolączką jest też poduszka podtrzymująca wał napędowy. Aluminiowe drążki i wahacze powodowały obniżenie masy auta i lepsze prowadzenie, ale przy mocnych uderzeniach (dziury, krawężniki) często ulegały uszkodzeniom. Z racji tylnego napędu auta często były wykorzystywane do zabawy, która mogła doprowadzać do uszkodzeń krzyżaka wału napędowego. Dużą uwagę trzeba zwrócić na sworznie wahaczy, które wybijają się na dziurawych drogach. Pojazdy z dużym przebiegiem mogą mieć luzy w przekładni kierowniczej. Często spotykaną usterką są zaśniedziałe końcówki odprowadzające "masę" do nadwozia. Również nierzadko zdarzał się problem parujących reflektorów przednich. Niektóre E39 przed faceliftingiem miały problem z rdzewiejącą klapą tylną.
wyposażenie auta
skórzana tapicerka o kolorze kawy z mlekiem
dwu strefowa klimatyzacja
4 x elektryczne szyby
elektryczne lusterka
fotochromatyczne lusterko wsteczne
webasto
centralny zamek
komputer pokładowy
kierownica wielofunkcyjna
tempomat
radio kaseta + zmieniarka cd 6 płyt
kontrola trakcji
ABS
czujki parkowania tył
roleta tylna
więcej nie pamiętam :)
zapraszam do oceniania i pozdrawiam
- skrzynia biegów po regeneracji (3600zł)
- silnik rozebrany do ostatniej śrubki i uszczelniony (kosztu nie pamiętam)
- pompa paliwowa w zbiorniku nowa Siemens (750zł)
- pompa paliwowa progowa używana (200zł)
- nowy akumulator Bosch (530zł)
- nowe świece komplet (450zł)
Silnik typ: w układzie rzędowym
Silnik pojemność: 2926 ccm3
Skok x średnica tłoka: 88.00 mm x 84.00 mm
Stopień sprężania: 1 : 18.00
Maksymalny moment obrotowy: 410 Nm przy 1750 obr. / min.
Maksymalna moc: 193 KM ( 142 kW ) przy 4000 obr. / min.
Skrzynia biegów (automatyczna)
Osiągi BMW E39 530d
Prędkość maksymalna: 235 km/h
Przyśpieszenie od 0 do 100 km/: 8.00 s.
Spalanie BMW E39 530d
zużycie paliwa na trasie (90km/h) 6.5 l / 100 km
zużycie paliwa w mieście 9,5-10,5 l / 100km
cykl mieszany 8-9 l / 100km
Zasięg: 972 km
Lata produkcji: 1998 - 2000
Fabryczne ogumienie: 225/60 R 15 V
Pojemność bagażnika: 460 dm3
Masa własna: 1575 kg
Masa całkowita: 2115 kg
Pojemność zbiornika paliwa: 70 dm3
Stosunek masy do mocy: 8.16 kg / KM
Wymiary (długość x szerokość x wysokość): 4775 mm x 1800 mm x 1435 mm
Rozstaw osi: 2830 mm
Rozstaw kół przód / tył: 1512 mm / 1526 mm
Historia modelu
BMW E39 był produkowany z przeznaczeniem na jedenaście rynków: europejski, egipski, indonezyjski, meksykański, malezyjski, filipiński, rosyjski, tajlandzki, amerykański, wietnamski oraz południowoafrykański
Opis Modelu
Czwarta generacja BMW serii 5 nosi oznaczenie E39. Produkcja modelu rozpoczęła się latem 1995 roku. W 2003 roku wraz z zakończeniem produkcji E39 światło dzienne ujrzał następca czyli model E60. Wiosną 1997 roku rozpoczęto produkcje wersji kombi modelu E39, co skutkowało zakończeniem produkcji poprzedniej wersji serii 5 E34. W 2000 roku przeprowadzono drobny lifting modelu mający na celu odmłodzenie auta. Obejmował on takie detale jak lampy przednie (zamiast pomarańczowego kierunkowskazu wykorzystano mały okrągły kierunkowskaz o białym szkle i pomarańczowej barwie oraz soczewkowe reflektory z ringami typu "Angel Eyes"), lamp tylnych, halogenów przednich (okrągłe zamiast owalnych) i drobnymi zmianami w kształcie zderzaków. Wersja E39 było oferowana w dwóch wersjach nadwoziowych. Sedan z bagażnikiem o pojemności 460 l i półką na narzędzia umieszczona w klapie bagażnika. Wersja kombi oferowała 410 litrów pojemności bagażnika (1525 l przy złożonej kanapie tylnej). Bagażnik wersji Touring nie był zbyt duży, ale oferował regularne kształty przestrzeni bagażowej oraz często oferowany był z osobno otwieraną tylną szybą oraz z wysuwaną podłogą.
Wersja Specjalna
BMW M5 E39
W 1998 roku BMW przy współpracy z "M GmbH" postanowiło wprowadzić wersję specjalną oznaczoną jako M5. Wersja oferowana była nie tylko jako sedan. Istniała również wersja Touring jednak w jednym prototypowym egzemplarzu, mająca być odpowiedzią BMW na Audi S6 Avant i Mercedesa-Benza W210 E55 AMG T. Wyróżniała się od wersji "cywilnej" zmienionymi detalami. Przedni zderzak posiadał wielki wlot powietrza, tylny zderzak natomiast miejsce na sportowy układ wydechowy i delikatny dyfuzor. W oczy rzucały się również duże chromowane 18-calowe koła z aluminiowymi felgami, kryjącymi za sobą duże hamulce. Największą zaletą wersji M5 jest silnik. Miał on pojemność 5,0l i osiągał moc 400 KM i moment obrotowy wynoszący równo 500 Nm. Wyniki te przekładały się również na osiągi. Przyśpieszenie do 100 km/h wynosiło 5,3 s. Wskazówka prędkościomierza zatrzymywała się przy 250 km/h (prędkość ograniczona elektronicznie – po zdjęciu ogranicznika auto mogło rozwijać prędkości rzędu 300 km/h).
Częste usterki
Choć BMW E39 było udanym modelem marki to nie uchronił się od usterek. Wszystkie silniki były wrażliwe na przegrzanie oraz często pękały obudowy termostatu. Chłodnice z czasem traciły szczelność i nadawały się do wymiany. Bolączką jest też poduszka podtrzymująca wał napędowy. Aluminiowe drążki i wahacze powodowały obniżenie masy auta i lepsze prowadzenie, ale przy mocnych uderzeniach (dziury, krawężniki) często ulegały uszkodzeniom. Z racji tylnego napędu auta często były wykorzystywane do zabawy, która mogła doprowadzać do uszkodzeń krzyżaka wału napędowego. Dużą uwagę trzeba zwrócić na sworznie wahaczy, które wybijają się na dziurawych drogach. Pojazdy z dużym przebiegiem mogą mieć luzy w przekładni kierowniczej. Często spotykaną usterką są zaśniedziałe końcówki odprowadzające "masę" do nadwozia. Również nierzadko zdarzał się problem parujących reflektorów przednich. Niektóre E39 przed faceliftingiem miały problem z rdzewiejącą klapą tylną.
wyposażenie auta
skórzana tapicerka o kolorze kawy z mlekiem
dwu strefowa klimatyzacja
4 x elektryczne szyby
elektryczne lusterka
fotochromatyczne lusterko wsteczne
webasto
centralny zamek
komputer pokładowy
kierownica wielofunkcyjna
tempomat
radio kaseta + zmieniarka cd 6 płyt
kontrola trakcji
ABS
czujki parkowania tył
roleta tylna
więcej nie pamiętam :)
zapraszam do oceniania i pozdrawiam
BMW Seria 3 Bmw 318ise
Marka:
BMW
Model:
Seria 3
Generacja:
E46
Nadwozie:
Sedan
Silnik:
2.0 318i
Nazwa auta:
Bmw 318ise
Przebieg:
102 500 km
Moc silnika:
143 KM
Silnik 318 i (143 KM)
102,500 mil
pojemność silnika 1995 cm3
typ silnika wielopunktowy wtrysk
moc silnika 143 KM przy 6000 obr/min
montaż silnika z przodu, podłużnie
rodzaj wałka rorządu DOHC
cylindry rzędowy
liczba cylindrów 4
stopień sprężania 10,2
liczba zaworów na cylinder 4
Osiągi
prędkość maksymalna
skrzynia manualna 218 km/h
przyspieszenie do 100 km/h
skrzynia manualna 9,3 s
maks. moment obrotowy 200 Nm
pojemność baku 63 l
Zużycie paliwa
średnie
skrzynia manualna 7,2 l/100km
miasto
skrzynia manualna 10,2 l/100km
w trasie
skrzynia manualna 5,5 l/100km
Układ napędowy
napęd napęd na tylną oś
liczba biegów 5
skrzynia bezstopniowa 5
hamulce przednie tarczowe wentylowane
hamulce tylne tarczowe
Pozostałe
masa
skrzynia manualna 1320 kg
dopuszczalna masa
skrzynia manualna 1820 kg
102,500 mil
pojemność silnika 1995 cm3
typ silnika wielopunktowy wtrysk
moc silnika 143 KM przy 6000 obr/min
montaż silnika z przodu, podłużnie
rodzaj wałka rorządu DOHC
cylindry rzędowy
liczba cylindrów 4
stopień sprężania 10,2
liczba zaworów na cylinder 4
Osiągi
prędkość maksymalna
skrzynia manualna 218 km/h
przyspieszenie do 100 km/h
skrzynia manualna 9,3 s
maks. moment obrotowy 200 Nm
pojemność baku 63 l
Zużycie paliwa
średnie
skrzynia manualna 7,2 l/100km
miasto
skrzynia manualna 10,2 l/100km
w trasie
skrzynia manualna 5,5 l/100km
Układ napędowy
napęd napęd na tylną oś
liczba biegów 5
skrzynia bezstopniowa 5
hamulce przednie tarczowe wentylowane
hamulce tylne tarczowe
Pozostałe
masa
skrzynia manualna 1320 kg
dopuszczalna masa
skrzynia manualna 1820 kg
Ford Scorpio Wieloryb
Marka:
Ford
Model:
Scorpio
Generacja:
II
Nadwozie:
Sedan
Silnik:
2.9i 24V
Nazwa auta:
Wieloryb
Przebieg:
226 000 km
Moc silnika:
207 KM
Moj pierwszy samochód, utkwił mi w pamieci :) Full opcja, i silniczek 2,9 207kM cosworth. Polecam wszystkim którzy chca poszalec, jezdzic wygodnie i nie wydawac duzo kasy na auto.Moj Ford byl na gaz (sekwencja)i sprawowal sie bez zarzutów. Moze nie jest najładniejszy (wyglada jak wieloryb) :) ale jezdzi sie nim na prawde fajnie . LUDZIE MÓWIĄ ZE FORD GÓWNO WORT, JA NATOMIAST MOWIE ZE NIE KAŻDA MORDA PASUJE DO FORDA :)
BMW Seria 5 530d
Marka:
BMW
Model:
Seria 5
Generacja:
E39
Nadwozie:
Touring
Silnik:
530 d
Nazwa auta:
530d
Przebieg:
196 000 km
Moc silnika:
184 KM
Bardzo fajne autko, silniczek mistrzostwo :) Polecam wszystkim którzy chca takie auto. Pali malo, jest dosc szybki i wygodny. Niestety nie mam zadnych foto tej beemki gdyz mialem ja zaledwie 30 dni :(. Po wypadnięciu z drogi i wylądowaniu w rowie w gratisie od losu dostałem jeszcze do kompletu kilku krotne dachowanie i tak moja beemka zakonczyła swój żywot :(
Chrysler 300M 3,5 V6 252kM
Marka:
Chrysler
Model:
300M
Nadwozie:
Sedan
Silnik:
3.5 i V6 24V
Nazwa auta:
3,5 V6 252kM
Przebieg:
175 000 km
Moc silnika:
252 KM
Bardzo przyjemny samochod, silnik 3,5l dostarczal fajnych wrażeń, szkoda tylko ze mial 60l bak :( Przy odrobinie szalenstwa paliwa starczalo na max 250km !!! Ogólnie wspominam go dobrze, i jesli ktos chcial by kupic taki samochód to polecam :) Oczywiscie nie jest on dla tych którzy licza sie z kosztami paliwa. Pozdrawiam
Mercedes Klasa S 430 V8 Cesarz
Marka:
Mercedes
Model:
Klasa S
Generacja:
W220
Nadwozie:
Sedan
Silnik:
4.3 V8 (430)
Nazwa auta:
430 V8 Cesarz
Przebieg:
214 000 km
Moc silnika:
279 KM
http://www.autocentrum.pl/testy-aut-uzywanych/salon-na-kolach-mercedes-klasy-s-1998-2005/#lista
Dane techniczne pojazdu
długość: 5038 mm
szerokość: 1855 mm
wysokość: 1444 mm
rozstaw osi: 2965 mm
prześwit: brak danych
masa: 1855 kg
pojemność zbiornika paliwa: 88l
Silnik
pojemność skokowa: 4266 ccm
moc: 279
moment obr.: 400 Nm
układ silnika, liczba cylindrów: widlasty, 8
średnica x skok tłoka: 89.90mm x 84.00mm
typ: SOHC - wałek rozrządu w głowicy - pojedynczy wałek rozrządu w głowicy
stopień sprężania: 10.00:1
Osiągi
przyspieszenie 0-100 km/h: 7.30 s
elastyczność 80-120 km/h: 4.07 s
prędkość maksymalna: 275 km/h BRAK SMYCZY :D
stosunek mocy do masy: 0.148 KM/kg
Zawieszenie
położenie silnika: przód
ustawienie silnika: podłużnie
napęd: na koła tylne
średnica zawracania: 11.70 m
hamulce przód / tył: wentylowane tarczowe / wentylowane tarczowe , wspomaganie, ABS
skrzynia biegów: liczba biegów: 5, skrzynia biegów: automatyczna
Kilka ciekawostek o W-220
W-220 jest następcą dotychczas produkowanego modelu W-140, który charakteryzował się ociężałością i niezgrabną sylwetką sprawiającą wrażenie ciężkiej i masywnej limuzyny. Nowa S-klasa jest krótsza od poprzedniczki o 7.5 cm, węższa o 3.6 cm jak również niższa o 4cm. Osiągnięcie takich wymiarów nie spowodowało w żadnym wypadku pomniejszenia wnętrza w stosunku do modelu poprzedniego. a wręcz przeciwnie auto stało się jeszcze bardziej przestronne. Z zewnątrz charakteryzuje się zgrabną i elegancką linią nie stwarzając przy tym wrażenia ciężkiej. Nowy Mercedes klasy S został stworzony całkowicie od podstaw. Zastosowano w nim ponad 30 nowinek technicznych, które uprzyjemniają wygodną jazdę, a jednocześnie zwiększają bezpieczeństwo i komfort . Nowością jest system Distronic -tempomat automatycznie regulujący odległość od poprzedzającego pojazdu wraz z zachowaniem stałej prędkości. Czujnik radarowy jest usytuowany przed chłodnicą, który przekazuje pomiary do komputera. Kolejną nowością jest system Air matic - regulujący pneumatycznym zawieszeniem samochodu w zależności od stylu jazdy, prędkości i innych czynników . Ciekawostką jest również silnik V8, który ma możliwość odłączenia podczas jazdy 4 cylindrów zmniejszając jednocześnie zużycie paliwa czy też kierunkowskazy umieszczone w lusterkach bocznych zwiększających znacznie widoczność Podczas jazdy nocnej nie musimy pamiętać o włączeniu świateł. Podobnie jak w niektórych modelach Cadillaca czujnik znajdujący się na szybie włącza nam automatycznie światła. Wewnątrz pojazdu głównym elementem, który przyciąga uwagę jest zintegrowany system Command z centralnie umieszczonym wyświetlaczem do sterowania radiem, telefonem czy też systemem nawigacji. Włączniki są umieszczone w sposób przejrzysty dając poczucie estetyki i ładu. Do ciekawostek możemy również zaliczyć:
- "wentylowane fotele", których konstrukcja jest klasą samą dla siebie. Potrafią dostosować oparcie do ogólnej budowy anatomicznej pasażera i kierowcy, które powoduje, iż po długiej jeździe nie czujemy zmęczenie czy też bólu w plecach.
- automatyczne dociskanie się niedomkniętych drzwi oraz pokrywy bagażnika tak jak ma to miejsce w modelach kombi.
-zamiast klasycznej stacyjki na kluczyk w nowej S-klasie zapłon następuje za pomocą kluczyka elektronicznego.
Po ruszeniu z miejsca auto jedzie niczym dostojny krążownik. Zawieszenie tłumi wszystkie nierówności, zachowując przy tym niesamowity komfort jazdy. Systemy takie jak ESP czy ABS chronią nas przed niespodziewanym, nagłym brakiem opanowania auta, co jest zresztą prawie niemożliwością. Hamulce wspomagane są tzw. asystentem hamowania który w zależności od siły nacisku na pedał hamulca, poprawia znacznie skuteczność hamulców poprzez ich wspomaganie.
Wszystkie pasy bezwładnościowe są wyposażone w pirotechniczne napinacze pasów, natomiast drzwi wyposażone są w poduszki powietrzne. Nad głowami chroni nas Head Curtaine Protection czyli boczna podłużna kurtyna powietrzna która chroni przede wszystkim górną część ciała łącznie z głową pasażerów podczas zderzeń bocznych. Miłych wrażeń podczas jazdy doznajemy w jedwabiście pracujących silnikach V6 i V8, które wyposażane są seryjnie w 5-biegową automatyczną skrzynię biegów.
Podsumowując, Mercedes W-220 to bezapelacyjnie reprezentant najnowocześniejszej techniki kryjącej się pod elegancką i nowoczesną linią karoserii stanowiący wyznacznik nowych trendów w rozwoju motoryzacji na świecie.
Cena. . . . . . . ???. Najtańsza wersja S 320 kosztuje ok. 285 000 tys. zł .;o)))))))))))
Przyjemnej jazdy:-)))))))
Nowa S-klasse by
Zaprezentowanie każdego modelu Mercedesa jest pewnego rodzaju wydarzeniem. Najwięcej emocji budzi niewątpliwie pokaz szczytowych modeli. Jest nim niewątpliwie Klasa S, od której droższy jest już tylko model CL oraz oczywiście Maybach, który jest samochodem studyjnym i nie wejdzie do masowej produkcji (zostanie wytworzonych jedynie kilkadziesiąt sztuk w cenie powyżej miliona marek za sztukę). Poprzedni model tej serii cieszył nas swym widokiem przez siedem lat. Zaprezentowano go w 1991 roku w Genewie. Był to imponującej wielkości i wagi pojazd, który zaskarbił sobie serca niemal całej braci motoryzacyjnej. Pomimo dość znaczącej ceny (od 100 do 200 tys. DM) wyprodukowano go niemal pół miliona egzemplarzy. Dziś siedmioletnie modele można kupić za około 100 tys. PLN, co świadczy o dużej niezawodności aut i prestiżu marki. Wszystko ma jednak swój kres. Samochód posiadał bardzo klasyczną linię, która przestała być atrakcyjna w stosunku do nowo oferowanych modeli, zestarzały się także jednostki napędowe, zawieszenie itd. W każdym razie jesienią 1998 roku, na paryskim show, zaprezentowano oficjalnie nową S-kę. Samochód różni się od poprzednika niemal pod każdym względem.
Tradycyjnie zaczniemy od nadwozia. Szczerze mówiąc spodziewałem się samochodu jeszcze większego i cięższego. Koniec wieku zaowocował jednak polityką oszczędności i odchudzania, nowy pojazd jest niemal o 8 cm krótszy od poprzednika, zmniejszono także szerokość i wysokość. Przy tym wszystkim udało się jednak nieznacznie zwiększyć rozstaw osi, co wydatnie zwiększa ilość miejsca w przedziale pasażerskim. Ponadto samochód jest również do nabycia w wersji L, która ma przedłużone nadwozie o 15cm, co daje więcej miejsca pasażerom tylnych siedzeń. Prześledźmy teraz jego sylwetkę. Konserwatywne lampy poprzedniego modelu zostały zastąpione ciekawie wyprofilowaną, złożoną konstrukcją. Zdecydowano się na pojedyncze reflektory, choć studium projektowe zawierało kilka innych rozwiązań (podwójne reflektory o fantazyjnych kształtach). Zmieniono także sposób ich oczyszczania. Wycieraczki zastąpiono wysokociśnieniowymi spryskiwaczami, które wysuwają się jedynie w momencie ich użycia. Swe miejsce zmieniły przednie kierunkowskazy. Zostały umieszczone nietypowo w obudowach wstecznych lusterek.
Popularne żarówki zostały zastąpione diodami o wysokiej jasności co przede wszystkim poprawiło ich widoczność oraz czas reakcji (dziesięciokrotnie zmniejszona bezwładność), nie bez znaczenia jest także fakt, że diody są niemal niezniszczalne, bez problemu wytrzymają dziesięć lat eksploatacji. Z przodu zastosowano tradycyjnie dużą osłonę chłodnicy, tym razem jest ona jednak wtopiona w maskę, wydaje się bardziej zwiewna. Od obu jej krańców rozchodzą się przetłoczenia przedniej maski, które kończą się aż przy linii lusterek. Zmieniła się także linia boczna auta. Z prostej i statycznej stała się wznosząca niemal na całej długości, doskonale prezentują to listwy ozdobne. Z drugiej strony przetłoczenie za tylnym oknem nieco opada, nadając całości sportowego charakteru. Nic dziwnego, samochód "schudł" niemal o trzysta kilogramów dzięki zmniejszeniu wymiarów, rezygnacji z podwójnych szyb itp. Jednak nie to wpłynęło na poziom bezpieczeństwa. Opracowanie nowej struktury karoserii pozwoliło na uzyskanie większej o kilkanaście procent odporności na zderzenia. Pozostańmy jeszcze przez chwilę z tyłu auta.
Ciekawie zaprojektowane zespolone lampy przypominają nieco te z klasy C, to kolejny element który z klasycznej limuzyny czyni nową S-kę konstrukcją sportową. Nisko osadzona klapa bagażnika (pojemność bagażnika pozostała niezmienna - 500 litrów) pozwala na łatwe załadowanie pakunków. Jej otwieranie zostało maksymalnie uproszone, wystarczy nacisnąć przycisk na pilocie.
Samochód można teraz otwierać na dwa sposoby. Standardowo wciąż używamy kluczyka z wbudowanym weń sterowaniem centralnego zamka. Do wnętrza dostaniemy się zatem bez użycia klucza, jedynie uruchomienie auta będzie wymagało klasycznej operacji. Całość można jednak zamienić (za dopłatą) na kartę magnetyczną, która zastąpi te czynności. Zajmujemy miejsce w super luksusowym fotelu, który natychmiast dostosowuje się do kształtów naszego ciała. Jeżeli standardowe ustawienie nie będą wystarczające, można je skorygować przyciskami znajdującymi się po lewej stronie. Wartości można oczywiście zapamiętać, by następnym razem nie było kłopotów.
Dodatkowo siedzenie posiada system wentylatorów, dzięki czemu nie pocimy się. Na życzenie można zamontować także masaż, który dodatnio wpłynie na samopoczucie przy dłuższych trasach. Całą tą zabawą sterujemy z konsoli umieszczonej na drzwiach. Przed kierowcą rozciąga się obraz jaki można sobie tylko wymarzyć. Piękna, czarna skóra w połączeniu z drewnianymi wykończeniami (z prawdziwego drewna) oraz mnóstwo klawiszy sterowania. Na tablicy wskaźników zamontowano cztery klasyczne zegary, pokazują prędkość, liczbę obrotów, temperaturę silnika oraz ilość paliwa. Prócz tego kilka diodowych wyświetlaczy informuje o załączonym biegu, przebytym dystansie czy temperaturze wnętrza. Cała reszta informacji zawarta jest na dużym ciekłokrystalicznym, kolorowym wyświetlaczu który integruje wszystkie systemy samochodu. A możliwości jest wiele, prócz standardowego systemu audio oraz elektronicznie regulowanej klimatyzacji możemy zażyczyć sobie system nawigacji satelitarnej czy system video. W dwufunkcyjnym podłokietniku znalazło się miejsce na telefon, kasety audio oraz dwa uchwyty na napoje. Przesiądźmy się teraz na tylne siedzenie.
Tu przewidziano miejsce tylko dla dwóch osób, które pomiędzy sobą mają duży podłokietnik. Przed nimi znajduje się system klimatyzacji, który umożliwia zaprogramowanie różnych ustawień dla każdego z pasażerów. To samo tyczy się ustawień foteli. Jest to absolutna rzadkość, by tylne fotele ustawiały się elektrycznie, indywidualnie dla każdej osoby. One również mogą mieć system podgrzewania i przewietrzania. Zadowalająca jest także ilość miejsca dostępnego na tylnych siedzeniach.
Obecnie samochód można zamówić z jednym spośród trzech silników. W przygotowaniu są dwa diesle, planuje się także zamontowanie silnika zaprezentowanego właśnie w modelu CL (5.8l 400KM). Póki co klient ma do dyspozycji jednostkę 3.2l o mocy 224KM, 4.3l o mocy 279KM oraz pięciolitrową o mocy 306KM. Należy tu jednak zauważyć, że już najmniejszy silnik dysponuje momentem obrotowym 315 Nm, co gwarantuje doskonałą dynamikę i dużą prędkość maksymalną. Najwolniejszy Mercedes S przyspiesza do setki w 8,2 sekundy i osiąga prędkość 240 km/h.
Takie osiągi poprzedni model osiągał dopiero z jednostką pięciolitrową. Największy, obecnie stosowany silnik pozwala na osiągniecie 100 km/h już po 6,5 sekundy, a prędkość maksymalna została ograniczona elektronicznie do 250 km/h. Można więc przypuszczać, że auto wyposażone w silnik sześciolitrowy będzie niemal rakietą. Osiągi te są możliwe dzięki zastosowaniu nowoczesnej skrzyni biegów. Jest to inteligentna jednostka, która pozwala na sekwencyjne przełączanie biegów lub całkowicie automatyczne ustawienia, które dostosowują się do aktualnego ciężaru auta i preferowanego przez kierowcę stylu jazdy. Samochód posiada oczywiście tylny napęd, w którego poskromieniu pomaga szereg nowoczesnych urządzeń.
Pakiet bezpieczeństwa tego pojazdu jest wręcz niesamowity. Przede wszystkim zastosowano czterokanałowy układ ABS z korektorem siły hamowania. Układ ESP niweluje wszelkie nietypowe zachowania auta, które mogą się pojawić w czasie jazdy w trudnych warunkach drogowych.
Wspomaganie kierownicy posiada regulowaną moc zależną od prędkości samochodu. Do tego stosuje się jeszcze system Distronic, który śledzi drogę przed samochodem, może nawet samoczynnie zatrzymać go gdy nastąpi nieoczekiwana sytuacja. Potrafi także współpracować z tempomatem wyznaczając prędkość w zależności od prędkości pojazdu znajdującego się przed nami. Wnętrze jest wyposażone w pasy bezpieczeństwa z napinaczami i korektorami siły docisku oraz komplet ośmiu poduszek powietrznych. Chronią one wszystkich czterech pasażerów.
Każde z zawieszeń jest umocowane na dodatkowej ramie pomocniczej. Są przytwierdzane do nadwozia na sprężystych elementach, co dało doskonałe wręcz tłumienie wszelkich drgań. Prócz tego zastosowano programowalne amortyzatory, których sztywność zmienia się (w ciągu zaledwie kilku ms) w zależności od prędkości jazdy i jakości drogi.
Przy przekroczeniu 120 km/h samochód samoczynnie obniża się o 15mm zwiększając tym samym przyczepność do drogi (obniżenie punktu ciężkości). Oczywiście przez cały czas kontrolują jazdę wszystkie wymienione już wcześniej układy (ESP, ABS itp.).
Nie jest to oczywiście całkowity opis wszystkich zastosowanych urządzeń. Pełne przedstawienie zawiera kilkudziesięciostronicowa publikacja, która wyjaśnia to w sposób dogłębny i fachowy. Dla przeciętnego użytkownika najważniejsze jest jednak to, że samochód jest niespotykanie bezpieczny oraz nieprzyzwoicie luksusowy. Chętni do zakupu muszą się jednak liczyć z poważnymi kwotami, które muszą przeznaczyć na jego zakup. Najtańsza wersja ze standardowym wyposażeniem kosztuje bowiem prawie 300 tys. PLN. Cena najdroższego modelu w podstawowej wersji wynosi prawie osiemdziesiąt tysięcy więcej. Prócz tego możemy zażyczyć sobie wersję przedłużoną z wieloma udogodnieniami, które podniosą cenę o kolejne 100 tys. PLN. Czy to zraża potencjalnych klientów? Raczej nie, po ulicach naszych miast "śmigają" już nowe S-ki część zainteresowanych czeka jeszcze pewnie na uzupełnienie gamy silnikowej. Nie jest to co prawda pojazd dla mas, lecz jego popularność i poważanie skłania wielu do zainwestowania swych nadwyżek finansowych w dwie tony niemieckiej myśli technicznej.
Przyjemnej jazdy! Pamiętaj: Są auta, ale są i Mercedesy!
Dane techniczne pojazdu
długość: 5038 mm
szerokość: 1855 mm
wysokość: 1444 mm
rozstaw osi: 2965 mm
prześwit: brak danych
masa: 1855 kg
pojemność zbiornika paliwa: 88l
Silnik
pojemność skokowa: 4266 ccm
moc: 279
moment obr.: 400 Nm
układ silnika, liczba cylindrów: widlasty, 8
średnica x skok tłoka: 89.90mm x 84.00mm
typ: SOHC - wałek rozrządu w głowicy - pojedynczy wałek rozrządu w głowicy
stopień sprężania: 10.00:1
Osiągi
przyspieszenie 0-100 km/h: 7.30 s
elastyczność 80-120 km/h: 4.07 s
prędkość maksymalna: 275 km/h BRAK SMYCZY :D
stosunek mocy do masy: 0.148 KM/kg
Zawieszenie
położenie silnika: przód
ustawienie silnika: podłużnie
napęd: na koła tylne
średnica zawracania: 11.70 m
hamulce przód / tył: wentylowane tarczowe / wentylowane tarczowe , wspomaganie, ABS
skrzynia biegów: liczba biegów: 5, skrzynia biegów: automatyczna
Kilka ciekawostek o W-220
W-220 jest następcą dotychczas produkowanego modelu W-140, który charakteryzował się ociężałością i niezgrabną sylwetką sprawiającą wrażenie ciężkiej i masywnej limuzyny. Nowa S-klasa jest krótsza od poprzedniczki o 7.5 cm, węższa o 3.6 cm jak również niższa o 4cm. Osiągnięcie takich wymiarów nie spowodowało w żadnym wypadku pomniejszenia wnętrza w stosunku do modelu poprzedniego. a wręcz przeciwnie auto stało się jeszcze bardziej przestronne. Z zewnątrz charakteryzuje się zgrabną i elegancką linią nie stwarzając przy tym wrażenia ciężkiej. Nowy Mercedes klasy S został stworzony całkowicie od podstaw. Zastosowano w nim ponad 30 nowinek technicznych, które uprzyjemniają wygodną jazdę, a jednocześnie zwiększają bezpieczeństwo i komfort . Nowością jest system Distronic -tempomat automatycznie regulujący odległość od poprzedzającego pojazdu wraz z zachowaniem stałej prędkości. Czujnik radarowy jest usytuowany przed chłodnicą, który przekazuje pomiary do komputera. Kolejną nowością jest system Air matic - regulujący pneumatycznym zawieszeniem samochodu w zależności od stylu jazdy, prędkości i innych czynników . Ciekawostką jest również silnik V8, który ma możliwość odłączenia podczas jazdy 4 cylindrów zmniejszając jednocześnie zużycie paliwa czy też kierunkowskazy umieszczone w lusterkach bocznych zwiększających znacznie widoczność Podczas jazdy nocnej nie musimy pamiętać o włączeniu świateł. Podobnie jak w niektórych modelach Cadillaca czujnik znajdujący się na szybie włącza nam automatycznie światła. Wewnątrz pojazdu głównym elementem, który przyciąga uwagę jest zintegrowany system Command z centralnie umieszczonym wyświetlaczem do sterowania radiem, telefonem czy też systemem nawigacji. Włączniki są umieszczone w sposób przejrzysty dając poczucie estetyki i ładu. Do ciekawostek możemy również zaliczyć:
- "wentylowane fotele", których konstrukcja jest klasą samą dla siebie. Potrafią dostosować oparcie do ogólnej budowy anatomicznej pasażera i kierowcy, które powoduje, iż po długiej jeździe nie czujemy zmęczenie czy też bólu w plecach.
- automatyczne dociskanie się niedomkniętych drzwi oraz pokrywy bagażnika tak jak ma to miejsce w modelach kombi.
-zamiast klasycznej stacyjki na kluczyk w nowej S-klasie zapłon następuje za pomocą kluczyka elektronicznego.
Po ruszeniu z miejsca auto jedzie niczym dostojny krążownik. Zawieszenie tłumi wszystkie nierówności, zachowując przy tym niesamowity komfort jazdy. Systemy takie jak ESP czy ABS chronią nas przed niespodziewanym, nagłym brakiem opanowania auta, co jest zresztą prawie niemożliwością. Hamulce wspomagane są tzw. asystentem hamowania który w zależności od siły nacisku na pedał hamulca, poprawia znacznie skuteczność hamulców poprzez ich wspomaganie.
Wszystkie pasy bezwładnościowe są wyposażone w pirotechniczne napinacze pasów, natomiast drzwi wyposażone są w poduszki powietrzne. Nad głowami chroni nas Head Curtaine Protection czyli boczna podłużna kurtyna powietrzna która chroni przede wszystkim górną część ciała łącznie z głową pasażerów podczas zderzeń bocznych. Miłych wrażeń podczas jazdy doznajemy w jedwabiście pracujących silnikach V6 i V8, które wyposażane są seryjnie w 5-biegową automatyczną skrzynię biegów.
Podsumowując, Mercedes W-220 to bezapelacyjnie reprezentant najnowocześniejszej techniki kryjącej się pod elegancką i nowoczesną linią karoserii stanowiący wyznacznik nowych trendów w rozwoju motoryzacji na świecie.
Cena. . . . . . . ???. Najtańsza wersja S 320 kosztuje ok. 285 000 tys. zł .;o)))))))))))
Przyjemnej jazdy:-)))))))
Nowa S-klasse by
Zaprezentowanie każdego modelu Mercedesa jest pewnego rodzaju wydarzeniem. Najwięcej emocji budzi niewątpliwie pokaz szczytowych modeli. Jest nim niewątpliwie Klasa S, od której droższy jest już tylko model CL oraz oczywiście Maybach, który jest samochodem studyjnym i nie wejdzie do masowej produkcji (zostanie wytworzonych jedynie kilkadziesiąt sztuk w cenie powyżej miliona marek za sztukę). Poprzedni model tej serii cieszył nas swym widokiem przez siedem lat. Zaprezentowano go w 1991 roku w Genewie. Był to imponującej wielkości i wagi pojazd, który zaskarbił sobie serca niemal całej braci motoryzacyjnej. Pomimo dość znaczącej ceny (od 100 do 200 tys. DM) wyprodukowano go niemal pół miliona egzemplarzy. Dziś siedmioletnie modele można kupić za około 100 tys. PLN, co świadczy o dużej niezawodności aut i prestiżu marki. Wszystko ma jednak swój kres. Samochód posiadał bardzo klasyczną linię, która przestała być atrakcyjna w stosunku do nowo oferowanych modeli, zestarzały się także jednostki napędowe, zawieszenie itd. W każdym razie jesienią 1998 roku, na paryskim show, zaprezentowano oficjalnie nową S-kę. Samochód różni się od poprzednika niemal pod każdym względem.
Tradycyjnie zaczniemy od nadwozia. Szczerze mówiąc spodziewałem się samochodu jeszcze większego i cięższego. Koniec wieku zaowocował jednak polityką oszczędności i odchudzania, nowy pojazd jest niemal o 8 cm krótszy od poprzednika, zmniejszono także szerokość i wysokość. Przy tym wszystkim udało się jednak nieznacznie zwiększyć rozstaw osi, co wydatnie zwiększa ilość miejsca w przedziale pasażerskim. Ponadto samochód jest również do nabycia w wersji L, która ma przedłużone nadwozie o 15cm, co daje więcej miejsca pasażerom tylnych siedzeń. Prześledźmy teraz jego sylwetkę. Konserwatywne lampy poprzedniego modelu zostały zastąpione ciekawie wyprofilowaną, złożoną konstrukcją. Zdecydowano się na pojedyncze reflektory, choć studium projektowe zawierało kilka innych rozwiązań (podwójne reflektory o fantazyjnych kształtach). Zmieniono także sposób ich oczyszczania. Wycieraczki zastąpiono wysokociśnieniowymi spryskiwaczami, które wysuwają się jedynie w momencie ich użycia. Swe miejsce zmieniły przednie kierunkowskazy. Zostały umieszczone nietypowo w obudowach wstecznych lusterek.
Popularne żarówki zostały zastąpione diodami o wysokiej jasności co przede wszystkim poprawiło ich widoczność oraz czas reakcji (dziesięciokrotnie zmniejszona bezwładność), nie bez znaczenia jest także fakt, że diody są niemal niezniszczalne, bez problemu wytrzymają dziesięć lat eksploatacji. Z przodu zastosowano tradycyjnie dużą osłonę chłodnicy, tym razem jest ona jednak wtopiona w maskę, wydaje się bardziej zwiewna. Od obu jej krańców rozchodzą się przetłoczenia przedniej maski, które kończą się aż przy linii lusterek. Zmieniła się także linia boczna auta. Z prostej i statycznej stała się wznosząca niemal na całej długości, doskonale prezentują to listwy ozdobne. Z drugiej strony przetłoczenie za tylnym oknem nieco opada, nadając całości sportowego charakteru. Nic dziwnego, samochód "schudł" niemal o trzysta kilogramów dzięki zmniejszeniu wymiarów, rezygnacji z podwójnych szyb itp. Jednak nie to wpłynęło na poziom bezpieczeństwa. Opracowanie nowej struktury karoserii pozwoliło na uzyskanie większej o kilkanaście procent odporności na zderzenia. Pozostańmy jeszcze przez chwilę z tyłu auta.
Ciekawie zaprojektowane zespolone lampy przypominają nieco te z klasy C, to kolejny element który z klasycznej limuzyny czyni nową S-kę konstrukcją sportową. Nisko osadzona klapa bagażnika (pojemność bagażnika pozostała niezmienna - 500 litrów) pozwala na łatwe załadowanie pakunków. Jej otwieranie zostało maksymalnie uproszone, wystarczy nacisnąć przycisk na pilocie.
Samochód można teraz otwierać na dwa sposoby. Standardowo wciąż używamy kluczyka z wbudowanym weń sterowaniem centralnego zamka. Do wnętrza dostaniemy się zatem bez użycia klucza, jedynie uruchomienie auta będzie wymagało klasycznej operacji. Całość można jednak zamienić (za dopłatą) na kartę magnetyczną, która zastąpi te czynności. Zajmujemy miejsce w super luksusowym fotelu, który natychmiast dostosowuje się do kształtów naszego ciała. Jeżeli standardowe ustawienie nie będą wystarczające, można je skorygować przyciskami znajdującymi się po lewej stronie. Wartości można oczywiście zapamiętać, by następnym razem nie było kłopotów.
Dodatkowo siedzenie posiada system wentylatorów, dzięki czemu nie pocimy się. Na życzenie można zamontować także masaż, który dodatnio wpłynie na samopoczucie przy dłuższych trasach. Całą tą zabawą sterujemy z konsoli umieszczonej na drzwiach. Przed kierowcą rozciąga się obraz jaki można sobie tylko wymarzyć. Piękna, czarna skóra w połączeniu z drewnianymi wykończeniami (z prawdziwego drewna) oraz mnóstwo klawiszy sterowania. Na tablicy wskaźników zamontowano cztery klasyczne zegary, pokazują prędkość, liczbę obrotów, temperaturę silnika oraz ilość paliwa. Prócz tego kilka diodowych wyświetlaczy informuje o załączonym biegu, przebytym dystansie czy temperaturze wnętrza. Cała reszta informacji zawarta jest na dużym ciekłokrystalicznym, kolorowym wyświetlaczu który integruje wszystkie systemy samochodu. A możliwości jest wiele, prócz standardowego systemu audio oraz elektronicznie regulowanej klimatyzacji możemy zażyczyć sobie system nawigacji satelitarnej czy system video. W dwufunkcyjnym podłokietniku znalazło się miejsce na telefon, kasety audio oraz dwa uchwyty na napoje. Przesiądźmy się teraz na tylne siedzenie.
Tu przewidziano miejsce tylko dla dwóch osób, które pomiędzy sobą mają duży podłokietnik. Przed nimi znajduje się system klimatyzacji, który umożliwia zaprogramowanie różnych ustawień dla każdego z pasażerów. To samo tyczy się ustawień foteli. Jest to absolutna rzadkość, by tylne fotele ustawiały się elektrycznie, indywidualnie dla każdej osoby. One również mogą mieć system podgrzewania i przewietrzania. Zadowalająca jest także ilość miejsca dostępnego na tylnych siedzeniach.
Obecnie samochód można zamówić z jednym spośród trzech silników. W przygotowaniu są dwa diesle, planuje się także zamontowanie silnika zaprezentowanego właśnie w modelu CL (5.8l 400KM). Póki co klient ma do dyspozycji jednostkę 3.2l o mocy 224KM, 4.3l o mocy 279KM oraz pięciolitrową o mocy 306KM. Należy tu jednak zauważyć, że już najmniejszy silnik dysponuje momentem obrotowym 315 Nm, co gwarantuje doskonałą dynamikę i dużą prędkość maksymalną. Najwolniejszy Mercedes S przyspiesza do setki w 8,2 sekundy i osiąga prędkość 240 km/h.
Takie osiągi poprzedni model osiągał dopiero z jednostką pięciolitrową. Największy, obecnie stosowany silnik pozwala na osiągniecie 100 km/h już po 6,5 sekundy, a prędkość maksymalna została ograniczona elektronicznie do 250 km/h. Można więc przypuszczać, że auto wyposażone w silnik sześciolitrowy będzie niemal rakietą. Osiągi te są możliwe dzięki zastosowaniu nowoczesnej skrzyni biegów. Jest to inteligentna jednostka, która pozwala na sekwencyjne przełączanie biegów lub całkowicie automatyczne ustawienia, które dostosowują się do aktualnego ciężaru auta i preferowanego przez kierowcę stylu jazdy. Samochód posiada oczywiście tylny napęd, w którego poskromieniu pomaga szereg nowoczesnych urządzeń.
Pakiet bezpieczeństwa tego pojazdu jest wręcz niesamowity. Przede wszystkim zastosowano czterokanałowy układ ABS z korektorem siły hamowania. Układ ESP niweluje wszelkie nietypowe zachowania auta, które mogą się pojawić w czasie jazdy w trudnych warunkach drogowych.
Wspomaganie kierownicy posiada regulowaną moc zależną od prędkości samochodu. Do tego stosuje się jeszcze system Distronic, który śledzi drogę przed samochodem, może nawet samoczynnie zatrzymać go gdy nastąpi nieoczekiwana sytuacja. Potrafi także współpracować z tempomatem wyznaczając prędkość w zależności od prędkości pojazdu znajdującego się przed nami. Wnętrze jest wyposażone w pasy bezpieczeństwa z napinaczami i korektorami siły docisku oraz komplet ośmiu poduszek powietrznych. Chronią one wszystkich czterech pasażerów.
Każde z zawieszeń jest umocowane na dodatkowej ramie pomocniczej. Są przytwierdzane do nadwozia na sprężystych elementach, co dało doskonałe wręcz tłumienie wszelkich drgań. Prócz tego zastosowano programowalne amortyzatory, których sztywność zmienia się (w ciągu zaledwie kilku ms) w zależności od prędkości jazdy i jakości drogi.
Przy przekroczeniu 120 km/h samochód samoczynnie obniża się o 15mm zwiększając tym samym przyczepność do drogi (obniżenie punktu ciężkości). Oczywiście przez cały czas kontrolują jazdę wszystkie wymienione już wcześniej układy (ESP, ABS itp.).
Nie jest to oczywiście całkowity opis wszystkich zastosowanych urządzeń. Pełne przedstawienie zawiera kilkudziesięciostronicowa publikacja, która wyjaśnia to w sposób dogłębny i fachowy. Dla przeciętnego użytkownika najważniejsze jest jednak to, że samochód jest niespotykanie bezpieczny oraz nieprzyzwoicie luksusowy. Chętni do zakupu muszą się jednak liczyć z poważnymi kwotami, które muszą przeznaczyć na jego zakup. Najtańsza wersja ze standardowym wyposażeniem kosztuje bowiem prawie 300 tys. PLN. Cena najdroższego modelu w podstawowej wersji wynosi prawie osiemdziesiąt tysięcy więcej. Prócz tego możemy zażyczyć sobie wersję przedłużoną z wieloma udogodnieniami, które podniosą cenę o kolejne 100 tys. PLN. Czy to zraża potencjalnych klientów? Raczej nie, po ulicach naszych miast "śmigają" już nowe S-ki część zainteresowanych czeka jeszcze pewnie na uzupełnienie gamy silnikowej. Nie jest to co prawda pojazd dla mas, lecz jego popularność i poważanie skłania wielu do zainwestowania swych nadwyżek finansowych w dwie tony niemieckiej myśli technicznej.
Przyjemnej jazdy! Pamiętaj: Są auta, ale są i Mercedesy!
Przyszłe auta (4)
Dodge Challenger
może po rozwodzie będzie mnie stać ;)
Lexus LS
Największe marzenie obok Dodge Challenger-a
BMW Seria 7
Mercedes Klasa S
Blog kierowcy
Kierowca jeszcze nie dodał żadnego wpisu na swoim blogu
Statystyki aktywności
Data rejestracji | 18.05.2011 |
---|---|
Liczba wystawionych komentarzy | 422 |
Liczba wystawionych ocen | 3760 |
Liczba wpisów w blogach aut | 0 |
Liczba nieprzeczytanych wiadomości prywatnych | 0 |
Liczba postów na forum | 5 |
Ankieta
-
Moja ulubiona marka samochodu:
Odp: Mercedes , Bmw, Lexus (ostatnia marka to tylko marzenie)
-
Ulubiony kolor samochodu:
Odp: czarny, bialy, czerwony
-
Ulubiona muzyka w samochodzie:
Odp: Techno, disco (nie polo) :)
-
Najdalsza podróż autem:
Odp: Starogard Gdański-Amsterdam, Starogard Gdański-Rotterdam, Szczecin-Molde
-
Najdłuższa podróż (niekoniecznie autem):
Odp: Londyn Bristol Birmingham
-
Podróż marzeń autem:
Odp: Przejechać całe USA
-
Najważniejszy Twoim zdaniem element wyposażenia samochodu:
Odp: Mocny silnik, klima,
-
Auto, które kupiłbym gdybym wygrał na loterii:
Odp: LEXUS LS600hL DODGE CHALLENGER I
Kierowca sebastian1809 należy do 9 grup:
Znajomi (6)
Najnowsze blogi
Auto do kasacji? W Łodzi zrobisz to szybko i bez stresu! Sprawdź szczegóły na stronie.
https://auto-szrot-kasacja-pojazdow.pl/lodzkie/lodz
Dodano: 15 dni temu, przez niki129
Miałem sprzedać Audi ale jakoś było mi żal tamtego auta wystawiłem równolegle na sprzedaż forda. Ogłoszenie wisiało 3 tygodnie, pierwszy telefon, oglądający finalnie auto sprzedane. ...
8
komentarzy
Dodano: 23 dni temu, przez darek-k
Objaw był taki że auto raz opadało, sam tył, i podczas podnoszenia w pewnej chwili jak z procy do góry poszedł, usterka się pogłębiała, że już nawet podczas jazdy potrafił wystrzelić do ...
5
komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych