Tutaj jesteś: Kierowca zygwaz







Prześlij sugestię
Profil kierowcy zygwaz
PRZEBIEG
14
OBROTY
0
LU
offline (ostatnio widziano 8 lat temu)
zarejestrowany od 17 lat, 2 miesięcy i 12 dni
3087 razy odwiedzono tę stronę
wszystkich ocen 24

więcej »
Obecne auta (2)
Seat Alhambra
Marka:
Seat
Model:
Alhambra
Generacja:
II (7N)
Nadwozie:
Van
Silnik:
2.0 TDI
Przebieg:
2 089 016 km
Moc silnika:
140 KM
0
komentarzy
0
zdjęć w galerii
0
wpisów w blogu auta
0
zdjęć w blogu auta
Citroen C5 2.0 HDI160 EXCLUSIVE
Marka:
Citroen
Model:
C5
Generacja:
III
Nadwozie:
Sedan
Silnik:
2.0 HDi FAP
Nazwa auta:
2.0 HDI160 EXCLUSIVE
Przebieg:
256 150 km
Moc silnika:
160 KM
40
komentarzy
0
zdjęć w galerii
0
wpisów w blogu auta
0
zdjęć w blogu auta
Mimo problemów z poprzednią cytryną zdecydowałem się na kolejną C5. Tym razem w wersji Exlusive z mocniejszym silnikiem i automatyczną skrzynią biegów i zawieszeniem HydroactivIII. Zobaczymy jak się będzie sprawował ale liczę na jeszcze większą wygodę niż u poprzednika.
Byłe auta (8)
Hyundai ix35
Marka:
Hyundai
Model:
ix35
Generacja:
I
Nadwozie:
SUV
Silnik:
1.7 CRDi
Przebieg:
183 753 km
Moc silnika:
115 KM
0
komentarzy
0
zdjęć w galerii
0
wpisów w blogu auta
0
zdjęć w blogu auta
Citroen C5 Tourer
Marka:
Citroen
Model:
C5
Generacja:
III
Nadwozie:
Tourer
Silnik:
1.6 HDi FAP
Nazwa auta:
Tourer
Przebieg:
156 074 km
Moc silnika:
138 KM
24
komentarze
0
zdjęć w galerii
0
wpisów w blogu auta
0
zdjęć w blogu auta
Nie wiem czemu ale ciągnie mnie do francuskich samochodów. To na razie najbardziej komfortowe auto jakim jeździłem. Nazwanie go pieszczotliwie "wersalką na kółkach" byłoby chyba nie na miejscu aczkowiek coś w tym jest. Przejechanie tym autem 1500km za jednym zamachem to przyjemność ( w tym 1280km na jednym zbiorniku). Po przejechaniu przez pół roku 30tys i póki co braku usterek mój wybór następnego auta jest niezagrożony ;)

Minęło 3 lata i oto moje spostrzeżenia:
Auto zaliczyło bardzo dużo drobnych wpadek.
Tuż przed końcem 2-letniej gwarancji lakierowana była tylna klapa bo... wytarł się lakier do podkładu. Wymieniono chromowane listewki bo były popryszczone (ASO). Trzy razy wymieniany był moduł Bluetooth, obecnie tylko czasami zawiesza się ;).Przy ok. 70 tys km pojawiły się pierwsze błędy "Depolution" (FAP). Wymieniono czujnik temperatury spalin- poprawa tylko chwilowa. Po 80tys km wymieniono sprzęgło (ślizgało się) i zmieniono charakterystykę silnika (zalecenie Citroen) w celu zmniejszenia mocy przenoszonej przez sprzęgło. Nie wiem ile przy tym koni zabito. Wymieniono od razu koło dwumasowe i uszczelniacz (ASO). Po około 10 tys. km zauważyłem wyciek oleju i ponownie trzeba było wymieniać uszczelniacz rozbierając przy tym połowę silnika. (nie pojechałem z tym już do ASO). Za chwilę "padł" jeden z czujników cofania i oczywiście przestały działać wszystkie- wymiana w ASO 500 zł). W tak zwanym międzyczasie nękały mnie błędy "Depolution" aby nie było nudno pojawiały się też inne błędy a to ESP, ABS, niskie ciśnienie gdzieś tam. Nawet nie nadążałem czytać bo to była lawina błędów kończąca się "STOP ENGINE". ASO miało dużo pomysłów ale żaden nie prowadził do wyeliminowania błędów. W końcu poddali się i najzwyczajniej w świecie oddali niesprawne auto rozkładając ręce. Z pomocą przyszła lubelska firma Techmax. Diagnoza- uszkodzony kalkulator (komputer to chyba słowo na wyrost) BSM .ASO stawiało na BSI ale nie byli pewni, mówili,że mogą sprowadzić i wymienić nie dając gwarancji że to pomoże. Jakoś nie chciałem eksperymentować za 1400zł. Suma sumarum po diagnozie wymieniłem BSM i na razie odpukać , miesiąc auto nie "wypluło" nawet jednego błędu. Wcześniej nawet podczas 5 km wyskakiwało po 10 błędów z unieruchomieniem silnika włącznie. Czyli jednak można to naprawić :). Cieszę się więc tym ,że auto jeździ, mało pali jest wygodne ale niesmak pozostał.
Mimo 100 tys km nic nie skrzypi i nie trzeszczy. W środku podczas jazdy jest cicho i przyjemnie. Hamulce rewelacyjne!!!
Cytryna nie jest na zawieszeniu hydro ale mi to nie przeszkadza jeździ się naprawdę komfortowo. W ASO powiedzieli ,że mają sporo niezadowolonych klientów z zawieszeniem hydro i elektrycznym hamulcem postojowym.
Jeśli chodzi o skrzynię biegów - NIE MAM ŻADNYCH UWAG. W porównaniu do wcześniejszego Avensisa to teraz jest rewelacyjnie, żadnych haków, miło i precyzyjnie.
Z mankamentów dodam tylko ,że bagażnik jest mimo kombi troszkę ciasnawy a relingi dachowe delikatniutkie. Przy zapakowaniu boxa i 10 par nart troszkę się ugina :). W każdym bądź razie trzeba uważać z pakowaniem boxa na maxa.
Toyota Avensis Sol+
Marka:
Toyota
Model:
Avensis
Generacja:
II
Nadwozie:
Sedan
Silnik:
2.2 D-4D
Nazwa auta:
Sol+
Przebieg:
97 000 km
Moc silnika:
177 KM
9
komentarzy
0
zdjęć w galerii
0
wpisów w blogu auta
0
zdjęć w blogu auta
Rakieta- ale dym był biało siwy, czyszczenie zaworu EGR nic nie dawało i po pierwszej zimie pojawiała się chmura białego dymu i wzrosło spalanie mniej wiecej o 1 litr zamykając się średnio na poziomie 9l. W bardzo długich trasach w pierwszym roku spalanie schodzilo do 5,8l ale po pierwszej zimie nie było to już do powtówrzenia. Dużo jak na Toyotę poważnych usterek: wymiana prawie połowę skrzyni biegów, wymiana sprzęgła. Auto zakończyło żywot po bocznym zderzeniu i wypaleniu wszystkich bocznych poduch. Laguna wbiła się w bok na rondzie. Teoretycznie poszło do kasacji ciekawe jak teraz jeździ ;). Trzeba przyznać ,że auto solidne i bezpieczne po kilku obrotach utrzymało się nadal na kołach i nikomu nic poważnego się nie stało.Następne auto też musi być duże!
I pomyśleć ,że przed dzwonem nie było na samochodzie najmniejszej ryski :(.
Po aucie pozostało mi wspomnienie i bagażnik dachowy, może ktoś reflektuje?

Podaję numer VIN może ktoś użytkuje to auto:
SB1BB56L30E032434
Peugeot 406 Sport 2.2 16V
Marka:
Peugeot
Model:
406
Nadwozie:
Kombi
Silnik:
2.2 16V
Nazwa auta:
Sport 2.2 16V
Przebieg:
200 000 km
Moc silnika:
158 KM
0
komentarzy
0
zdjęć w galerii
0
wpisów w blogu auta
0
zdjęć w blogu auta
Strzała, nawet przerobione na gaz nie straciło nic z mocy, auto pięknie "zbierało się" do jazdy gorzej wychodzilo już hamowanie ;) to jego największy mankament. Spalanie ok.10l a na gazie średnio 12l. Komfortowa wersalka na kółkach.
Nissan X-Trail Bocian
Marka:
Nissan
Model:
X-Trail
Generacja:
I
Nadwozie:
Terenowy
Silnik:
2.2 Di
Nazwa auta:
Bocian
Przebieg:
291 650 km
Moc silnika:
136 KM
7
komentarzy
0
zdjęć w galerii
0
wpisów w blogu auta
0
zdjęć w blogu auta
Po dwóch latach użytkowania.
Wady: - trochę toporne, trzeszczy, dosyć kiepskie wykończenie
- awarie hamulców (2 razy ręczny oraz komplet tarcz i zacisków)
- wymiana osuszacza klimatyzacji
- niezidentyfikowana awaria układu paliwowego (pompy itp.)
- rdza na progach, przy tylnej wycieraczce i przeżarty tylni błotnik
- zwiększające się spalanie nawet przy b. łagodnej jeździe
- zbyt mały zbiornik paliwa (przynajmniej o 10lit. super by było 80-90 lit zwłaszcza na długich trasach)

Zalety: - super pojemne auto, duży bagażnik
- bardzo mocne relingi pod obciążonego boxa (mieści się Mobby Dick)
- możliwość wyłączania napędu auto 4x4 )na suchej i prostej drodze)
- możliwość blokady mech. różnicowego (super w głębokim śniegu lub na lodzie)
- mimo obaw dosyć wygodne fotele na długich trasach
- dużo miejsca na tylnej kanapie dla 3-ch osób mimo odsuniętych do tyłu foteli przednich
- bardzo dobra widoczność z fotela kierowcy
- dobre światła
- dynamiczny silnik
- świetne prowadzenie na autostradzie i podczas długich podróży (1600 km)
- duży wybór zamiennych części

Podsumowując po dopieszczeniu u lakiernika wyglądu zewnętrznego oraz bieżącemu doglądaniu technicznemu mogę śmiało wystawić pozytywną opinię. Auto ani razu nie zawiodło definitywnie. Zauważyłem ,że jest bardzo wrażliwe na niepewne paliwo. Raz za granicą po zatankowaniu na stacji MOL trzeba było czyścić filtr (siatka) przy pompie paliwa i drugi raz po zatankowaniu ostatniej zimy na BP (wymiana filtra z parafiną). Samochód wygodny mimo tandetnych na pierwszy rzut oka foteli. No i przede wszystkim frajda z jazdy autem w zimie :) bez odśnieżania! Sprawdza się auto 4x4 i ewentualnie przy ruszeniu auta z bardzo śliskiej nawierzchni z wykorzystaniem blokady mechanizmu różnicowego. Świetnie prowadzi się także podczas mocnych deszczy i na mokrych nawierzchniach. Pomaga mu zarówno jego waga jak i napęd.
4 rok użytkowania i znowu hamulce :( i coraz większy problem z zapłonem zwłaszcza w zimie. Od teraz ma ksywkę "Bocian" bo klekocze jak ten piękny ptak.
Peugeot 307 HDI
Marka:
Peugeot
Model:
307
Generacja:
I
Nadwozie:
Hatchback
Silnik:
2.0 HDi 8V
Nazwa auta:
HDI
Przebieg:
120 000 km
Moc silnika:
90 KM
0
komentarzy
0
zdjęć w galerii
0
wpisów w blogu auta
0
zdjęć w blogu auta
Auto 90KM trochę mało ale przy tym całkiem niezła dynamika. Sztywne zawieszenie daje fantastyczne odczucia na zakrętach zwłaszcza na górskich serpentynach. Troszkę zawiodłem się na spalaniu średnio wychodzi ponad 7,5l a miało być tak pięknie ;). Mimo wielu małych mankamentów (w porównaniu z Peugeotem 306), kiepskich plastików, psujących się manetkach kierunkowskazów, palących się non stop żarówek, kiepskich styków elektrychnych, psującemu się przyciskowi do tylnej klapy, znikającemu klaksonowi daję temu samochodowi wysoką ocenę za jakość jazdy. Bardzo dobrze sprawuje się automatyczna klimatyzacja, auto bardzo szybko nagrzewa się do komfortowych warunków i utrzymuje je przez cały czas jazdy.
Peugeot 306 Xrd
Marka:
Peugeot
Model:
306
Generacja:
I
Nadwozie:
Hatchback
Silnik:
1.9
Nazwa auta:
Xrd
Przebieg:
160 000 km
Moc silnika:
68 KM
0
komentarzy
0
zdjęć w galerii
0
wpisów w blogu auta
0
zdjęć w blogu auta
Bardzo oszczędne auto i paliło bez wzgledu na pogodę i porę roku średnio 6,3l ropy. Silnik wolnossący. Zalety: elastyczny, ekonomiczny, miękki, cichy, dobra blacharka, komfortowy jak na swoją klasę (wykonanie na zachodnią europę), niezawodny, brak awarii uniemożliwiającej jazdę przez cały okres użytkowania.
Wady: kipeski hamulec postojowy i system bębnów hamulcowych, w mojej wersji zabrakło klimatyzacji co nadrabiałem fabrycznym elektrycznym szyberdachem.

Auto godne polecenia, mam go wciąż w zasięgu wzroku ma przejechane ponad 280tys i prawie nic nie stracił na własciwościach jezdych.
Fiat 125p FSO 1500
Marka:
Fiat
Model:
125p
Nadwozie:
Sedan
Silnik:
1.5
Nazwa auta:
FSO 1500
Przebieg:
45 000 km
Moc silnika:
75 KM
0
komentarzy
0
zdjęć w galerii
0
wpisów w blogu auta
0
zdjęć w blogu auta
Niezapomniane auto, niezawodne paliło zawsze w każdych warunkach, spalanie w okolicach 10l ale jakie przyspieszenie ;), jedynym mankamentem była skrzynia 4. Wspominam je z nostalgią.
Blog kierowcy
Kierowca jeszcze nie dodał żadnego wpisu na swoim blogu
Statystyki aktywności
Data rejestracji 09.12.2007
Liczba wystawionych komentarzy 9
Liczba wystawionych ocen 24
Liczba wpisów w blogach aut 0
Liczba nieprzeczytanych wiadomości prywatnych 0
Liczba postów na forum 2
Kierowca zygwaz należy do 2 grup:
Najnowsze blogi
Dodano: 9 dni temu, przez
Auto do kasacji? W Łodzi zrobisz to szybko i bez stresu! Sprawdź szczegóły na stronie. https://auto-szrot-kasacja-pojazdow.pl/lodzkie/lodz
Dodano: 15 dni temu, przez niki129
Miałem sprzedać Audi ale jakoś było mi żal tamtego auta wystawiłem równolegle na sprzedaż forda. Ogłoszenie wisiało 3 tygodnie, pierwszy telefon, oglądający finalnie auto sprzedane. ...
8 komentarzy
Dodano: 24 dni temu, przez darek-k
Objaw był taki że auto raz opadało, sam tył, i podczas podnoszenia w pewnej chwili jak z procy do góry poszedł, usterka się pogłębiała, że już nawet podczas jazdy potrafił wystrzelić do ...
5 komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl