Tutaj jesteś:
Samochód
Citroen Xsara Picasso
Nazwa auta:
Citroen Xsara Picasso
Przebieg:
149 000 km
Rocznik:
2005
Silnik 1.6 HDI 80 kW.
Jeśli ktoś poszukuje mało spalającego minivana to polecam ten samochód. Bywały momenty kiedy komputer pokładowy pokazywał średnie spalanie poniżej 4 litrów. Nie chwilowe tylko średnie!!!Teraz, jeżdżąc po mieście spalanie wskoczyło na 5 litrów a jadąc autostradą spalanie wyszło mi około 4.6 L/100 km przy prędkości około 100 - 130 km/h (trudne warunki drogowe - niska temperatura i ogromna śnieżyca). Poza tym silnik bardzo dobrze pracuje, w miarę cicho i dynamicznie. Niestety posiada ten durnowaty wymysł ekologiczny w postaci filtra cząstek stałych.
Karoseryjnie sprawdziłem go miernikiem i na całym samochodzie mieści się pomiędzy 170-190 mikronów. Niestety miał przygodę ze słupkiem i ucierpiał zderzak przedni i błotnik lewy. Co do funkcjonalności - przegrywa ze Scenikiem. Brakuje sporo elementów użyteczności publicznej takich jak np. schowki w podłodze czy obrotomierz. Nie mogę się przyzwyczaić do licznika po środku deski i malutkiej kontrolki kierunkowskazów. Trzeba się przyglądać czy działa kierunek czy nie bo nawet go nie słychać.
Mogły by być dłuższe wycieraczki. Obecnie sporo miejsca na szybie jest niewytarte.
Przestrzeń to jego zaleta. Sporo miejsca z przodu i z tyłu a widoczność idealna dookoła. Cienkie słupki i dodatkowe szybki ocaliły nie jedno istnienie przy manewrze skrętu. Tylna klapa bardzo nisko wisi przy otwarciu i mnie małemu człekowi troszeczkę przeszkadza ale wyższej osobie chyba bardzo. Bagażnik spory i wystarczający.
Ma kilka mankamentów ale to są szczegóły, które w sumie są mało istotne. Na szczęście ma zwykły kluczyk co oszczędzi nam nerwów w przeciwieństwie do Scenica. Poprawiona jest też odporność na korozję - największa zaleta poliftowej wersji. Cichy silnik na postoju niemalże niesłyszalny i tu na potwierdzenie pracy przydałby się obrotomierz. Oczywiście gdyby zgasł zapaliły by się kontrolki :-)
Podczas powrotu do kraju strasznie wiało. Wyłoniło to kolejną wadę - podatność na boczny podmuch wiatru. Auto jest lekkie i ma dużą płaszczyznę boczną, która działa jak żagiel. Trzeba poświęcić dużo uwagi na kontrowaniu kierownicą i przy wyjeżdżaniu z zabudowanych lub leśnych terenów na przestrzeń otwartą.
Pokonując ponad 1000 km nie czułem większego zmęczenia. Fotele są wygodne ale sporo czasu spędziłem, żeby dokładnie ustawić fotel. Pokrętło przechyłu siedziska wydawało się być niefunkcjonalne bo niby kręciłem nim w obie strony a nic to nie zmieniało. Okazało się, że zmieniało w małym zakresie i dopiero patrząc z boku widać było jakikolwiek ruch. Podoba mi się, że tapicerkę siedzeń można zdjąć i wrzucić do pralki i nie potrzeba do tego specjalistycznego zakładu.
więcej »
Jeśli ktoś poszukuje mało spalającego minivana to polecam ten samochód. Bywały momenty kiedy komputer pokładowy pokazywał średnie spalanie poniżej 4 litrów. Nie chwilowe tylko średnie!!!Teraz, jeżdżąc po mieście spalanie wskoczyło na 5 litrów a jadąc autostradą spalanie wyszło mi około 4.6 L/100 km przy prędkości około 100 - 130 km/h (trudne warunki drogowe - niska temperatura i ogromna śnieżyca). Poza tym silnik bardzo dobrze pracuje, w miarę cicho i dynamicznie. Niestety posiada ten durnowaty wymysł ekologiczny w postaci filtra cząstek stałych.
Karoseryjnie sprawdziłem go miernikiem i na całym samochodzie mieści się pomiędzy 170-190 mikronów. Niestety miał przygodę ze słupkiem i ucierpiał zderzak przedni i błotnik lewy. Co do funkcjonalności - przegrywa ze Scenikiem. Brakuje sporo elementów użyteczności publicznej takich jak np. schowki w podłodze czy obrotomierz. Nie mogę się przyzwyczaić do licznika po środku deski i malutkiej kontrolki kierunkowskazów. Trzeba się przyglądać czy działa kierunek czy nie bo nawet go nie słychać.
Mogły by być dłuższe wycieraczki. Obecnie sporo miejsca na szybie jest niewytarte.
Przestrzeń to jego zaleta. Sporo miejsca z przodu i z tyłu a widoczność idealna dookoła. Cienkie słupki i dodatkowe szybki ocaliły nie jedno istnienie przy manewrze skrętu. Tylna klapa bardzo nisko wisi przy otwarciu i mnie małemu człekowi troszeczkę przeszkadza ale wyższej osobie chyba bardzo. Bagażnik spory i wystarczający.
Ma kilka mankamentów ale to są szczegóły, które w sumie są mało istotne. Na szczęście ma zwykły kluczyk co oszczędzi nam nerwów w przeciwieństwie do Scenica. Poprawiona jest też odporność na korozję - największa zaleta poliftowej wersji. Cichy silnik na postoju niemalże niesłyszalny i tu na potwierdzenie pracy przydałby się obrotomierz. Oczywiście gdyby zgasł zapaliły by się kontrolki :-)
Podczas powrotu do kraju strasznie wiało. Wyłoniło to kolejną wadę - podatność na boczny podmuch wiatru. Auto jest lekkie i ma dużą płaszczyznę boczną, która działa jak żagiel. Trzeba poświęcić dużo uwagi na kontrowaniu kierownicą i przy wyjeżdżaniu z zabudowanych lub leśnych terenów na przestrzeń otwartą.
Pokonując ponad 1000 km nie czułem większego zmęczenia. Fotele są wygodne ale sporo czasu spędziłem, żeby dokładnie ustawić fotel. Pokrętło przechyłu siedziska wydawało się być niefunkcjonalne bo niby kręciłem nim w obie strony a nic to nie zmieniało. Okazało się, że zmieniało w małym zakresie i dopiero patrząc z boku widać było jakikolwiek ruch. Podoba mi się, że tapicerkę siedzeń można zdjąć i wrzucić do pralki i nie potrzeba do tego specjalistycznego zakładu.
Blog auta
Brak wpisów w blogu auta
Galerie pojazdu (0)
Kierowca nie dodał jeszcze zdjęć
Filmy pojazdu (0)
Kierowca nie dodał jeszcze filmów do tego auta
Zainteresowani autem (0)
Dodaj do Kiedyś kupię - aby otrzymać automatyczne powiadomionie gdy właściciel wystawi go na sprzedaż.
Właściciel
Wcześniej jeździł:
Opel Corsa Corsa, Citroen C4 Citroen C4, Audi A4 Audi A4 , Piaggio X EVO 125, Honda Jazz, Volkswagen Passat B5 FL, Renault Master Laweta, Alfa Romeo 156, Lancia Musa, Mazda 3, Mercedes W123, Volkswagen Passat, Renault Scenic, Citroen Xsara Picasso, Porsche Cayenne Dziki BYK, Mitsubishi Colt Coltingers, Mazda 121, Seat Leon LEONIDAS, Rover 75 LIMUZYNA, Renault Scenic, Ford C-MAX GHIA, Opel Corsa KORSIĄTKO, Hyundai Matrix Dziwoląg , Alfa Romeo GTV Alfunia, Volvo V40, Ford Focus 1.6 16V, Mazda Premacy, Opel Vectra B , Opel Omega B, Audi A4, Rover 200, Opel Vectra, Opel Astra, Volkswagen Passat, Volkswagen Passat, Volkswagen Passat, Renault Laguna II, Opel Zafira, Opel Vectra B, Opel Omega KANAPOWÓZ, Opel Astra II, Opel Astra II, Nissan Primera, Mercedes Klasa A Świnka, Mazda 2, BMW Seria 3 Bumcia, Citroen Xsara Picasso PICASSO, Peugeot 307, Mitsubishi Carisma MiKa, Mercedes Klasa V VITOLD, Land Rover Freelander Fredek, Renault Laguna La una, Alfa Romeo 156, Volkswagen Polo Pocisk, Mitsubishi Colt, Ford Galaxy, Saab 9-5 Sabina, Renault Clio, Opel Vectra kolumbryna
Komentarze (8)
Najnowsze blogi
Auto do kasacji? W Łodzi zrobisz to szybko i bez stresu! Sprawdź szczegóły na stronie.
https://auto-szrot-kasacja-pojazdow.pl/lodzkie/lodz
Dodano: 15 dni temu, przez niki129
Miałem sprzedać Audi ale jakoś było mi żal tamtego auta wystawiłem równolegle na sprzedaż forda. Ogłoszenie wisiało 3 tygodnie, pierwszy telefon, oglądający finalnie auto sprzedane. ...
8
komentarzy
Dodano: 24 dni temu, przez darek-k
Objaw był taki że auto raz opadało, sam tył, i podczas podnoszenia w pewnej chwili jak z procy do góry poszedł, usterka się pogłębiała, że już nawet podczas jazdy potrafił wystrzelić do ...
5
komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych
Powodzenia w sprzedaży
Tak. Sandomierz jest piękny i Bulwar wygląda o niebo lepiej niż kilka lat temu. A samochód w takich okolicach eksponuje się idealnie...
Fajne fotki na bulwarze Piłsudskiego w Sandomierzu
Duży plus za zdejmowana tapicerkę i że można szybką ją odnowić bez dużych kosztów... No i ten FAP...
Ale tak to auto dla rodziny bardzo fajne i oszczędne.