Tutaj jesteś:
Samochód
BMW Seria 5 M5
- Kupione używane w 2007
- Auto obejrzano 6786 razy
- Online od 15 lat, 2 miesięcy i 21 dni
- Auto polubiono 1162 razy
Nazwa auta:
M5
Marka:
BMW
Model:
Seria 5
Generacja:
E60
Nadwozie:
M5 Sedan
Silnik:
5.0 V10
Moc silnika:
507 KM
Przebieg:
49 000 km
Rocznik:
2005
Zjawiskowe BMW, dające niesamowite doznania na drodze. Bardzo drogie w eksploatacji.
Silnik jest rewelacyjny, zarówno w trybie 507 PS jak i 400PS. Osiągi trudno mi do czegokolwiek porównać, nie miałem do czynienia z tak mocnym i brutalnym źródłem mocy :) Bardzo szybko wchodzi na obroty. Brzmienie w środku auta jest bardzo dobre, na niższych obrotach silnik brzmi basowo (choć V8 wydają wg mnie lepsze brzmienie), a potem jest tylko lepiej, wrażenia jak z pojazdu wyścigowego. Na wolnych obrotach brzmi nieco podobnie do silnika wysokoprężnego!!! - można się naprawdę pomylić.
Spalanie na poziomie 17-25l/100km i 70 l bak to główna wada tego pojazdu. Bywa irytująca.
Skrzynia SMG - porównania należałoby dokonać w dwóch kategoriach: w trybie ręcznym jest doskonała, ocena 5!!! w trybie automatu (jest pięć kombinacji programowych) jest duzo gorsza od nowoczesnych dzisiejszych automatów, czasem się zamyśli, zmiana biegów powoduje odczuwalną utratę predkości jednak do sprintu najszybszy tryb automatu jest bardzo dobry, ocena 4!!! sumarycznie powinno być 4.5, jednak w M5 biegi należy zmieniać ręcznie, więc daję 5.
Nie należy nadużywać tzw. procedury startowej, kiedy to startuje z poziomu 4000obr/min. W moim przypadku skończyło się to wymianą sprzęgła przy 49tkm (coś za coś)
Zawieszenie, hamulce i układ kierowniczy są doskonałe.
Hamulce naprawdę budzą respekt i nie spotkałem się ze zjawiskiem fadingu mimo dość ostrej eksploatacji. Co ciekawe w M5 na kołach 285/35R19 i 255/40R19 jest wygodniej niż w kolegi 530d na 18" Run-Flat-ach.
System kontroli trakcji w trybie najbardziej agresywnym umozliwia jazdę ze sporymi uślizgami tylnej osi, co może być niebezpieczne w trakcie deszczu, gdzie moc potrafi zerwać przyczepność przy 150km/h.
Bardzo fajny jest przycisk M na kierownicy którym można sobie skonfigurować własne ustawienia. I tak o ile codziennie korzytsam z 400KM w trybie łagodnego automatu lub wyłączonego DSC (kontrola trakcji) sterując łopatkami - to przycisk M w moim przypadku utwardza maks. zawieszenie, uruchamia 507KM, kontrolę trakcji najbardziej agresywną i skrzynię w najszybszy z trybów automatycznym (i wyprzedzanie trwa chwilę).
Reszta funkcjonalności w niewielkim stopniu jest inna aniżeli w każdej innej E60.
Samochód kupiłem w 2007 roku, miał 19tkm przebiegu.
więcej »
Silnik jest rewelacyjny, zarówno w trybie 507 PS jak i 400PS. Osiągi trudno mi do czegokolwiek porównać, nie miałem do czynienia z tak mocnym i brutalnym źródłem mocy :) Bardzo szybko wchodzi na obroty. Brzmienie w środku auta jest bardzo dobre, na niższych obrotach silnik brzmi basowo (choć V8 wydają wg mnie lepsze brzmienie), a potem jest tylko lepiej, wrażenia jak z pojazdu wyścigowego. Na wolnych obrotach brzmi nieco podobnie do silnika wysokoprężnego!!! - można się naprawdę pomylić.
Spalanie na poziomie 17-25l/100km i 70 l bak to główna wada tego pojazdu. Bywa irytująca.
Skrzynia SMG - porównania należałoby dokonać w dwóch kategoriach: w trybie ręcznym jest doskonała, ocena 5!!! w trybie automatu (jest pięć kombinacji programowych) jest duzo gorsza od nowoczesnych dzisiejszych automatów, czasem się zamyśli, zmiana biegów powoduje odczuwalną utratę predkości jednak do sprintu najszybszy tryb automatu jest bardzo dobry, ocena 4!!! sumarycznie powinno być 4.5, jednak w M5 biegi należy zmieniać ręcznie, więc daję 5.
Nie należy nadużywać tzw. procedury startowej, kiedy to startuje z poziomu 4000obr/min. W moim przypadku skończyło się to wymianą sprzęgła przy 49tkm (coś za coś)
Zawieszenie, hamulce i układ kierowniczy są doskonałe.
Hamulce naprawdę budzą respekt i nie spotkałem się ze zjawiskiem fadingu mimo dość ostrej eksploatacji. Co ciekawe w M5 na kołach 285/35R19 i 255/40R19 jest wygodniej niż w kolegi 530d na 18" Run-Flat-ach.
System kontroli trakcji w trybie najbardziej agresywnym umozliwia jazdę ze sporymi uślizgami tylnej osi, co może być niebezpieczne w trakcie deszczu, gdzie moc potrafi zerwać przyczepność przy 150km/h.
Bardzo fajny jest przycisk M na kierownicy którym można sobie skonfigurować własne ustawienia. I tak o ile codziennie korzytsam z 400KM w trybie łagodnego automatu lub wyłączonego DSC (kontrola trakcji) sterując łopatkami - to przycisk M w moim przypadku utwardza maks. zawieszenie, uruchamia 507KM, kontrolę trakcji najbardziej agresywną i skrzynię w najszybszy z trybów automatycznym (i wyprzedzanie trwa chwilę).
Reszta funkcjonalności w niewielkim stopniu jest inna aniżeli w każdej innej E60.
Samochód kupiłem w 2007 roku, miał 19tkm przebiegu.
Blog auta
Brak wpisów w blogu auta
Galerie pojazdu (0)
Kierowca nie dodał jeszcze zdjęć
Filmy pojazdu (0)
Kierowca nie dodał jeszcze filmów do tego auta
Zainteresowani autem (0)
Dodaj do Kiedyś kupię - aby otrzymać automatyczne powiadomionie gdy właściciel wystawi go na sprzedaż.
Właściciel
Wcześniej jeździł:
Opel Vectra, Audi 80, BMW Seria 3 x 3, BMW Seria 5, Opel Vectra GTS 3.2, BMW Seria 3 Alpina, BMW Seria 5 M5
Komentarze (164)
Zobacz podobne auta w społeczności
Najnowsze blogi
Auto do kasacji? W Łodzi zrobisz to szybko i bez stresu! Sprawdź szczegóły na stronie.
https://auto-szrot-kasacja-pojazdow.pl/lodzkie/lodz
Dodano: 18 dni temu, przez niki129
Miałem sprzedać Audi ale jakoś było mi żal tamtego auta wystawiłem równolegle na sprzedaż forda. Ogłoszenie wisiało 3 tygodnie, pierwszy telefon, oglądający finalnie auto sprzedane. ...
8
komentarzy
Dodano: 26 dni temu, przez darek-k
Objaw był taki że auto raz opadało, sam tył, i podczas podnoszenia w pewnej chwili jak z procy do góry poszedł, usterka się pogłębiała, że już nawet podczas jazdy potrafił wystrzelić do ...
5
komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych
Pozdrawiam
Pozdrawiam i szerokości życzę.
Dobry patent na szybką zmianę configu na manewr wyprzedzania