Tutaj jesteś:
Samochód
Chevrolet Caprice Classic Dinozaur
- Kupione używane w 2017
- Auto obejrzano 2185 razy
- Online od 6 lat, 11 miesięcy i 17 dni
- Auto polubiono 13 razy
Nazwa auta:
Dinozaur
Marka:
Chevrolet
Model:
Caprice Classic
Generacja:
III
Nadwozie:
Sedan
Silnik:
5.0
Moc silnika:
171 KM
Przebieg:
286 253 km
Rocznik:
1989
Od zawsze chciałem kanapę Babci Jane z wajchą automatu przy kierownicy. Przez długi czas miał to być Ford Crown Victoria i służyć do jazdy na odzień. Ale w końcu nic z tego nie wyszło a Caprice pojawił się przypadkiem. Zdjęcia widziałem kiepskiej jakości, zrobione chyba tosterem jak auto wyściubia nos z garażu w dalekiej Holandii. Ogłoszenie nie było na żadnym portalu, jeden z użytkowników forum aut amerykańskich rzucił, że może się pozbędzie swojego. Miał być stan bardzo dobry, można wracać na kołach i taki był mój plan. Pojechałem, przejechałem się dookoła komina, obejrzałem i kupiłem. Istotnie stan oryginalny zachowania, nigdy nie odnawiany co na Caprica jest wyjątkiem ale o tym później. Zatankowałem 70 litrów benzyny bo już była rezerwa czyli ok 30 litrów w baku:) i pojechałem do kraju. Po drodze stanąłem na parkingu, żeby zadzwonić powiadomić rodzinę, że auto kupiłem i nim wracam. No i już z tego parkingu nie wyjechałem bo auto nie zapaliło.
Paliła się co prawda kontrolka Check Engine ale uznałem że to pierdoła. Nie miałem narzędzi, zapadał zmierzch i w dodatku weekend a ja stoję na północy Holandii na jakimś zadupiu.
Na szczęście dzięki pomocy znajomej wsiadłem pociąg, dojechałem na południe i nazajutrz poleciałem samolotem do PL. Po auto wysłałem lawetę i przyjechało kilka dni później. Okazało się, że check engine powodował czujnik temperatury, który był uszkodzony i auto myślało, że jest -30 na dworze i zalewało się paliwem. Sumarycznie laweta wyszła zapewne taniej.
Po wymianie świec, kopułki, kabli, czujnika i opon samochód jeździ do dziś. Zregenerowałem w zeszłym roku też skrzynię biegów ale nie dlatego, że była zużyta tylko 30 letnie uszczelnienia szlag już trafił i auto znaczyło teren ATF-em.
Caprice były takimi amerykańskimi Polonezami, zbudowane jak czołg i dość niezawodne co poskutkowało tym, że nikt się z nimi nie pieścił jak z Cadillacami i jeździły dopóki im same koła nie odpadły. Stąd pomimo niegdyś częstego występowania, większość aut skończyła na złomie i znalezienie obecnie auta w oryginalnym, dobrym stanie jest dosyć trudne.
Silnik to 5.0 V8 z dość rzadko występującym w tej generacji pierwszym wtryskiem
paliwa typu TBI. Ma 171 koni i w zasadzie jest mu wszystko jedno czy na pokładzie jest jedna osoba czy sześć bo przyspiesza tak samo, rzadko wchodząc powyżej 2 tys obrotów na minutę a na spokojnej trasie się kręci ok 900-1000 obr. paląc przy tym 11 litrów. W pierwszym roku to był mój daily ale potem uznałem, że szkoda go ciorać w zimie i niszczyć. Zatem pozostał autem letnim. Z tego samego powodu nie wracam chwilowo do pomysłu Crown Victorii jako daily bo parkowanie w ciasnym mieście autem które ma prawie 5,5 metra i szerokości prawie 2m jest mordęgą pomimo, że nie mam z parkowaniem problemów.
więcej »
Paliła się co prawda kontrolka Check Engine ale uznałem że to pierdoła. Nie miałem narzędzi, zapadał zmierzch i w dodatku weekend a ja stoję na północy Holandii na jakimś zadupiu.
Na szczęście dzięki pomocy znajomej wsiadłem pociąg, dojechałem na południe i nazajutrz poleciałem samolotem do PL. Po auto wysłałem lawetę i przyjechało kilka dni później. Okazało się, że check engine powodował czujnik temperatury, który był uszkodzony i auto myślało, że jest -30 na dworze i zalewało się paliwem. Sumarycznie laweta wyszła zapewne taniej.
Po wymianie świec, kopułki, kabli, czujnika i opon samochód jeździ do dziś. Zregenerowałem w zeszłym roku też skrzynię biegów ale nie dlatego, że była zużyta tylko 30 letnie uszczelnienia szlag już trafił i auto znaczyło teren ATF-em.
Caprice były takimi amerykańskimi Polonezami, zbudowane jak czołg i dość niezawodne co poskutkowało tym, że nikt się z nimi nie pieścił jak z Cadillacami i jeździły dopóki im same koła nie odpadły. Stąd pomimo niegdyś częstego występowania, większość aut skończyła na złomie i znalezienie obecnie auta w oryginalnym, dobrym stanie jest dosyć trudne.
Silnik to 5.0 V8 z dość rzadko występującym w tej generacji pierwszym wtryskiem
paliwa typu TBI. Ma 171 koni i w zasadzie jest mu wszystko jedno czy na pokładzie jest jedna osoba czy sześć bo przyspiesza tak samo, rzadko wchodząc powyżej 2 tys obrotów na minutę a na spokojnej trasie się kręci ok 900-1000 obr. paląc przy tym 11 litrów. W pierwszym roku to był mój daily ale potem uznałem, że szkoda go ciorać w zimie i niszczyć. Zatem pozostał autem letnim. Z tego samego powodu nie wracam chwilowo do pomysłu Crown Victorii jako daily bo parkowanie w ciasnym mieście autem które ma prawie 5,5 metra i szerokości prawie 2m jest mordęgą pomimo, że nie mam z parkowaniem problemów.
Blog auta (6)
Dodano: 3 lata temu, przez
yatsec
Witajcie!
Może trafimy w ten sposób do osób z okolic:)
Chcemy serdecznie zaprosić Was na świąteczną zbiórkę na Dom Dziecka nr 1 Gliwicach w trybie drive thru😊
Tym razem nie chodzi o ...
11
komentarzy
Dodano: 4 lata temu, przez
yatsec
Za nami kolejna edycja MotoLegends, która odbyła się w ubiegły weekend. W tym roku frekwencja trochę niższa bo koronacja ale za to my jako Gliwickie Klasyki dopisaliśmy, zajmując największe ...
48
komentarzy
Dodano: 5 lat temu, przez
yatsec
Podaję przepis na profesjonalną powłokę antykorozyjną dedykowaną dla pojazdów klasycznych:
Powłoka składająca się z następujących komponentów i ich stężenie:
NaCl (Natrii ...
6
komentarzy
Dodano: 5 lat temu, przez
yatsec
Krótka notka o tym, że budzenie niedźwiedzia w środku snu zimowego powoduje, że ten burczy.
Po 3 miesiącach postoju w nieogrzewanym garażu ale ze świeżo naładowanym, ciepłym aku ...
5
komentarzy
Dodano: 6 lat temu, przez
yatsec
Jako użytkownik auta zabytkowego mam zniżkę dla tego typu pojazdów w PZU, korzystam także z assistance wykupionego w PZMOT. I takiej treści maila dziś od PZM dostałem. Postanowiłem ...
12
komentarzy
Galerie pojazdu (1)
Filmy pojazdu (0)
Kierowca nie dodał jeszcze filmów do tego auta
Zainteresowani autem (0)
Dodaj do Kiedyś kupię - aby otrzymać automatyczne powiadomionie gdy właściciel wystawi go na sprzedaż.
Właściciel
Jeździ:
BMW X1, Citroen Xsara Picasso Pablo, Peugeot 405, FSO Polonez, Ford Fiesta, Opel Vectra, Toyota Corolla Grzybica, Cadillac XLR Allan T., Toyota Celica Yoko Ono, Toyota Camry Oberdziwka, Lexus LS Lex, Chevrolet Caprice Classic Dinozaur, Toyota Camry Dziwka
Wcześniej jeździł:
Kia Soul Świniak, Kia Optima, Mitsubishi Colt Micek, Honda Civic Ropucha, Ford Taurus X, Volvo C30, Jeep Cherokee Rottweiler, Mitsubishi Pajero Parchero, Nissan Sunny, Peugeot 206, Toyota Corolla Poker Face, Fiat Seicento, BMW Seria 5 Gertruda, Opel Meriva, Volkswagen Caddy, Renault Grand Scenic, Fiat Multipla, Fiat Uno, Mazda 323 Rolnik, Toyota Avensis
Komentarze (38)
Zobacz podobne auta w społeczności
Najnowsze blogi
Auto do kasacji? W Łodzi zrobisz to szybko i bez stresu! Sprawdź szczegóły na stronie.
https://auto-szrot-kasacja-pojazdow.pl/lodzkie/lodz
Dodano: 15 dni temu, przez niki129
Miałem sprzedać Audi ale jakoś było mi żal tamtego auta wystawiłem równolegle na sprzedaż forda. Ogłoszenie wisiało 3 tygodnie, pierwszy telefon, oglądający finalnie auto sprzedane. ...
8
komentarzy
Dodano: 23 dni temu, przez darek-k
Objaw był taki że auto raz opadało, sam tył, i podczas podnoszenia w pewnej chwili jak z procy do góry poszedł, usterka się pogłębiała, że już nawet podczas jazdy potrafił wystrzelić do ...
5
komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych