Tutaj jesteś:
Samochód
Citroen C5 2.0 16V LPG
- Kupione używane w 2013
- Auto obejrzano 57755 razy
- Online od 11 lat, 5 miesięcy i 5 dni
- Auto polubiono 1079 razy
Nazwa auta:
2.0 16V LPG
Marka:
Citroen
Model:
C5
Generacja:
I
Nadwozie:
Hatchback
Silnik:
2.0i 16V
Moc silnika:
136 KM
Przebieg:
230 000 km
Rocznik:
2004
Po 3 latach w segmencie kompaktowym przyszedł czas na "awans".
W porównaniu do Megane, komfortu "po kokardę".
Silnik
Silnik 2.0 16V o mocy 136 KM nie jest demonem prędkości, ale pozwala poruszać się wystarczająco sprawnie. Instalacja LPG znacznie obniżyła koszty - 370-460 km za 100 zł.
Komfort
Model dość dobrze wyposażony. Poza skórzaną tapicerką, szyberdachem i automatyczną skrzynią ma w zasadzie większość wyposażenia oferowanego w tamych latach. W książce serwisowej zauważyłem wpis dot. wyposażenia: VSX.
- 6 x AIRBAG (przód, boczne, kurtyny)
- ABS, ESP, ASR
- zawieszenie HydroActive3+ (6 sfer, po 1 na koło + 2 centralne)
- klimatronik 2 strefy
- klimatyzowany schowek (ma specjalne miejsce na 1,5 litrową butelkę)
- 4 x el. sterowane szyby
- elektrycznie sterowane, składane i podgrzewane lusterka
- c. zamek z domykaniem szyb z pilota
- wspomaganie kierownicy - naturalnie
- tempomat
- fotele przednie z podłokietnikami (co wcale nie jest oczywiste w C5)
- automatycznie ściemniające się lusterko wewnętrzne
- czujnik zmierzchu,
- czujnik deszczu - automatyczne wycieraczki + automatyczne domykanie szyb w przypadku wykrycia opadów
- aluminiowe felgi 15 cali - niestety oryginalne 'nieprzelotowe' - wrr
Zalet hydropneumatycznego zawieszenia nie da się opisać :) Dotąd tylko czytałem o komforcie podróżowania, ale zawieszenie to można docenić dopiero po bezpośrednim porównaniu z innymi autami. Jestem daleki od przesadzania, ale wierzcie mi, większość nierówności pozostawiamy w "niebycie". Oczywiście auto nie przelatuje nad nimi, toteż czuć resorowanie, ale pokonanie tej samej drogi w każdym innym (nawet francuskim) aucie, drastycznie obniża poziom komfortu. Z drugiej strony jednak, człowiek tak szybko przyzwyczaja się do komfortu, że by docenić zalety płynące z hydro, raz na jakiś czas wskazane jest by przejechać się autem z tradycyjnym zawieszeniem :)
I jeszcze jedna wskazówka - regulowany prześwit fascynuje, jednak użyteczny okazuje się tylko tryb drogowy (ew. ten wyższy, tj, do 40km/h). Podniesienie auta "na max" tak zwiększa ciśnienie w układzie, że podczas jazdy czujesz każdy kamyk na asfalcie, a na skutek bujania czujesz się jak w wózku huśtanym przez nerwową matkę :) To poziom typowo "przeprawowy".
Reasumując, to naprawdę przyjemna kanapa za rozsądne pieniądze i wcale nie tak kapryśna jak twierdzą Ci, którzy nigdy taką nie jeździli.
SUBIEKTYWNIE
Lubię:
+ świetne fotele z podłokietnikami,
+ komfort hydro,
+ praktyczność liftbacka,
+ poziom wyposażenia,
+ rewelacyjny schowek z miejscem na butelkę 1,5 l i 2x 0,5 l ;)
Wkurza mnie:
- działanie tempomatu,
- nerwowe sprzęgło,
więcej »
W porównaniu do Megane, komfortu "po kokardę".
Silnik
Silnik 2.0 16V o mocy 136 KM nie jest demonem prędkości, ale pozwala poruszać się wystarczająco sprawnie. Instalacja LPG znacznie obniżyła koszty - 370-460 km za 100 zł.
Komfort
Model dość dobrze wyposażony. Poza skórzaną tapicerką, szyberdachem i automatyczną skrzynią ma w zasadzie większość wyposażenia oferowanego w tamych latach. W książce serwisowej zauważyłem wpis dot. wyposażenia: VSX.
- 6 x AIRBAG (przód, boczne, kurtyny)
- ABS, ESP, ASR
- zawieszenie HydroActive3+ (6 sfer, po 1 na koło + 2 centralne)
- klimatronik 2 strefy
- klimatyzowany schowek (ma specjalne miejsce na 1,5 litrową butelkę)
- 4 x el. sterowane szyby
- elektrycznie sterowane, składane i podgrzewane lusterka
- c. zamek z domykaniem szyb z pilota
- wspomaganie kierownicy - naturalnie
- tempomat
- fotele przednie z podłokietnikami (co wcale nie jest oczywiste w C5)
- automatycznie ściemniające się lusterko wewnętrzne
- czujnik zmierzchu,
- czujnik deszczu - automatyczne wycieraczki + automatyczne domykanie szyb w przypadku wykrycia opadów
- aluminiowe felgi 15 cali - niestety oryginalne 'nieprzelotowe' - wrr
Zalet hydropneumatycznego zawieszenia nie da się opisać :) Dotąd tylko czytałem o komforcie podróżowania, ale zawieszenie to można docenić dopiero po bezpośrednim porównaniu z innymi autami. Jestem daleki od przesadzania, ale wierzcie mi, większość nierówności pozostawiamy w "niebycie". Oczywiście auto nie przelatuje nad nimi, toteż czuć resorowanie, ale pokonanie tej samej drogi w każdym innym (nawet francuskim) aucie, drastycznie obniża poziom komfortu. Z drugiej strony jednak, człowiek tak szybko przyzwyczaja się do komfortu, że by docenić zalety płynące z hydro, raz na jakiś czas wskazane jest by przejechać się autem z tradycyjnym zawieszeniem :)
I jeszcze jedna wskazówka - regulowany prześwit fascynuje, jednak użyteczny okazuje się tylko tryb drogowy (ew. ten wyższy, tj, do 40km/h). Podniesienie auta "na max" tak zwiększa ciśnienie w układzie, że podczas jazdy czujesz każdy kamyk na asfalcie, a na skutek bujania czujesz się jak w wózku huśtanym przez nerwową matkę :) To poziom typowo "przeprawowy".
Reasumując, to naprawdę przyjemna kanapa za rozsądne pieniądze i wcale nie tak kapryśna jak twierdzą Ci, którzy nigdy taką nie jeździli.
SUBIEKTYWNIE
Lubię:
+ świetne fotele z podłokietnikami,
+ komfort hydro,
+ praktyczność liftbacka,
+ poziom wyposażenia,
+ rewelacyjny schowek z miejscem na butelkę 1,5 l i 2x 0,5 l ;)
Wkurza mnie:
- działanie tempomatu,
- nerwowe sprzęgło,
Blog auta (30)
Dodano: 9 lat temu, przez
Sroqraf
Czas leci, kilometrów przybywa. W ciągu 6 m-cy na liczniku przybyło prawdziwe 10 tys. km. Szczęśliwie był to okres, w którym auto nie drenowało specjalnie portfela. Akumulator i napinacz paska ...
7
komentarzy
Dodano: 10 lat temu, przez
Sroqraf
Brzmi ciekawiej niż w rzeczywistości. Zaczęło się od leniwego odpalania przy minimalnych mrozach, a więc grudniowy zestaw tunera otwiera akumulator, który tchnął w Cytrusa nowe życie. ...
3
komentarze
Dodano: 10 lat temu, przez
Sroqraf
Dziś, a w zasadzie "dziś ubiegłego roku" nabyliśmy drogą kupna naszego Cytrusa. Co prawda auto jest już nastolatkiem, ale właśnie obchodzimy roczek ;)
Wrażenia? Ciągle go lubię, więc ...
31
komentarzy
Dodano: 10 lat temu, przez
Sroqraf
Po ostatniej wymianie klocków z tyłu zorientowałem się, że zaciski nadają się już tylko do utylizacji.Miejsce mocowania kołka trzymającego klocki w ogóle...zniknęło. Dramat. Wykonane z ...
7
komentarzy
Dodano: 10 lat temu, przez
Sroqraf
Naprawa hamulca ręcznego była na mojej liście od samego początku przygody z C5. Zapieczenie linki przesunęło to zadanie do priorytetu 1. :) Operacja się udała, choć z opinii znajomego ...
21
komentarzy
Galerie pojazdu (4)
Filmy pojazdu (0)
Kierowca nie dodał jeszcze filmów do tego auta
Zainteresowani autem (0)
Dodaj do Kiedyś kupię - aby otrzymać automatyczne powiadomionie gdy właściciel wystawi go na sprzedaż.
Właściciel
Jeździ:
Citroen C5 2.0 16V LPG
Wcześniej jeździł:
Daewoo Lanos 1,5 8V - "S class" , Renault Megane 1,4 16V
Komentarze (98)
Zobacz podobne auta w społeczności
Najnowsze blogi
Auto do kasacji? W Łodzi zrobisz to szybko i bez stresu! Sprawdź szczegóły na stronie.
https://auto-szrot-kasacja-pojazdow.pl/lodzkie/lodz
Dodano: 15 dni temu, przez niki129
Miałem sprzedać Audi ale jakoś było mi żal tamtego auta wystawiłem równolegle na sprzedaż forda. Ogłoszenie wisiało 3 tygodnie, pierwszy telefon, oglądający finalnie auto sprzedane. ...
8
komentarzy
Dodano: 23 dni temu, przez darek-k
Objaw był taki że auto raz opadało, sam tył, i podczas podnoszenia w pewnej chwili jak z procy do góry poszedł, usterka się pogłębiała, że już nawet podczas jazdy potrafił wystrzelić do ...
5
komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych