Tutaj jesteś:
Samochód
Fiat 126p "Maluch"
- Kupione nowe w 1988
- Auto obejrzano 3620 razy
- Online od 14 lat, 10 miesięcy i 21 dni
- Auto polubiono 277 razy
Marka:
Fiat
Model:
126p "Maluch"
Nadwozie:
Hatchback 3d
Silnik:
0.65
Moc silnika:
24 KM
Przebieg:
51 127 km
Rocznik:
1988
Wyprodukowany w Tychach Polski Fiat 126p, który jako tzw. odrzut z eksportu trafił do Polmozbytu we Wrześni, skąd w marcu 1988 r. został zakupiony przez moich rodziców z symbolicznym przebiegiem 8 km. Jego znakiem rozpoznawczym był charakterystyczny kolor lakieru ”Grigio Oslo” oraz nietypowa dla wersji ”FL” karoseria przewidziana dla ”Maluchów” z lat 1977-1984.
W trakcie niespełna dwóch dekad mało intensywnej eksploatacji przejechał zaledwie 51 tys. km, a mimo to nie grzeszył bezawaryjnością. Na ogół borykał się z drobnymi i tanimi usterkami, choć niektóre były na tyle poważne, że istotnie zagrażały bezpieczeństwu podróżowania.
Po pomyślnym przygotowaniu mnie do kursu prawa jazdy za symboliczne 220 zł odsprzedany został kuzynce, która nie szczędząc serca oraz grosza zafundowała mu drugą młodość.
Efekty gruntownej renowacji nie przetrwały jednak długo, gdyż kolejnymi jego posiadaczami stali się młodzi ”rajdowcy”, będący miłośnikami donośnego brzmienia car-audio. Ci brutalnie testując wytrzymałość PRL-owskiej konstrukcji nie potrzebowali dużo czasu, by naruszyć dotychczasową bezwypadkowość pojazdu.
Niewiele później ”mały Fiat” trafił jeszcze w ręce lokalnego lakiernika, który kontynuując dzieło zniszczenia szybko doprowadził go do opłakanego stanu, mającego swój ponury finał na złomowisku.
więcej »
W trakcie niespełna dwóch dekad mało intensywnej eksploatacji przejechał zaledwie 51 tys. km, a mimo to nie grzeszył bezawaryjnością. Na ogół borykał się z drobnymi i tanimi usterkami, choć niektóre były na tyle poważne, że istotnie zagrażały bezpieczeństwu podróżowania.
Po pomyślnym przygotowaniu mnie do kursu prawa jazdy za symboliczne 220 zł odsprzedany został kuzynce, która nie szczędząc serca oraz grosza zafundowała mu drugą młodość.
Efekty gruntownej renowacji nie przetrwały jednak długo, gdyż kolejnymi jego posiadaczami stali się młodzi ”rajdowcy”, będący miłośnikami donośnego brzmienia car-audio. Ci brutalnie testując wytrzymałość PRL-owskiej konstrukcji nie potrzebowali dużo czasu, by naruszyć dotychczasową bezwypadkowość pojazdu.
Niewiele później ”mały Fiat” trafił jeszcze w ręce lokalnego lakiernika, który kontynuując dzieło zniszczenia szybko doprowadził go do opłakanego stanu, mającego swój ponury finał na złomowisku.
Blog auta
Brak wpisów w blogu auta
Galerie pojazdu (1)
Filmy pojazdu (0)
Kierowca nie dodał jeszcze filmów do tego auta
Zainteresowani autem (0)
Dodaj do Kiedyś kupię - aby otrzymać automatyczne powiadomionie gdy właściciel wystawi go na sprzedaż.
Zobacz podobne auta w społeczności
Najnowsze blogi
Dodano: 11 dni temu, przez Egontar
Wzorem wszystkich poprzedników, niniejszym wprowadzam pamiętnik charakterystycznych przebiegów dla Shine'a.
Pierwszy zanotowany przebieg jest z placu, na którym auto zostało zakupione. ...
58
komentarzy
Dodano: 15 dni temu, przez Egontar
W ramach wolnego czasu przeglądnąłem dokumentację serwisową mojego DSa i w oczy rzuciła mi się faktura za wymianę oleju w skrzyni biegów zrobiona przy przebiegu 122 kkm. Doświadczeni ...
56
komentarzy
Dodano: 25 dni temu, przez MarcinGP
Zgodnie z prośbą Twórcy, pomysłodawcy, ojca tego portalu przez duże "T", a może pomysł przez "P", ojca przez "O" - analogicznie jak "OFF", (to chyba logiczne), czyli naszego "znachora - ...
76
komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych

coraz trudniej spotkać je na ulicy
szerokości
Bagażnik został zakupiony w lokalnym sklepie motoryzacyjnym, więc raczej nie był oryginalnym wyrobem Fiata.
Ten "Thule" na dachu to też oryginał czy dedykowany
Kawałek Twojej motohistorii, choć pożeraczem kilometrów nie był