Tutaj jesteś:
Samochód
Ford Fiesta Dźwięko-strzał
- Kupione używane w 2009
- Auto obejrzano 1570 razy
- Online od 14 lat, 11 miesięcy i 17 dni
- Auto polubiono 161 razy
Nazwa auta:
Dźwięko-strzał
Marka:
Ford
Model:
Fiesta
Generacja:
II
Nadwozie:
Hatchback 3d
Silnik:
1.6 D
Moc silnika:
54 KM
Przebieg:
700 km
Rocznik:
1988
Witam :)
Jestem szczęśliwym posiadaczem Forda Fiesty 1.6D (54kM) mk2 z 88r z przebiegiem 450 000km.
Samochodzik jest fajny i sympatyczny :) jak dla ludzi co sobie lubią coś podłubać przy swoich 4-ech kółkach.
Z nudów czasami sobie w nim siedzę i majsterkuje :) I zrobiłem w nim:
-przyciemniłem szyby (60%-ale teraz bym przyciemnił ciemniejszą folią)
-PODGRZEWANE LUSTERKA BOCZNE!!!
-sygnał cofania zamontowany w tylnym zderzaku
-dodatkowe ledowe światła do jazdy dziennej
-przy otwieraniu drzwi świecą się pod spodem,
do tego samochodzik wyposażony w:
-CB radio Alan 109
-Nawigację Medion
-dodatkowe światło STOP
-oraz spoiler
HISTORIA FORDA FIESTY MK2
W 1983 roku Ford odnowił nieco swoje najmniejsze dziecko i tak powstała Fiesta MK2.
Była ona skrzyżowaniem: delikatnego face liftingu, gdyż auto nadal pozostało jedynie trzydrzwiowym hatchbackiem z niewielkimi zmianami w przedniej oraz tylnej części nadwozia (przez co jest często mylona z MK1), całkowicie nowego wnętrza wyprodukowanego w stylu lat 80-tych (niestety), oraz gruntownej przebudowy technicznej.
Tutaj należą się szczere brawa dla inżynierów Forda gdyż po drobnym liftingu mechanicznym który poprzednia generacja (MK1) przeszła w 1978 roku, Ford całkowicie przebudował Fiestę co zaowocowało pozbyciem się wszystkich chorób wieku dziecięcego włącznie z polepszoną odpornością na korozję.
Tak więc w 1983 roku zaczęła się najbardziej świetlana era w historii małych fordów,
czyli lata MK2.
Na początku Fiesta MK2 była wyposażona w część gamy silników znanych ze swej poprzedniczki czyli 1.0 Lc, 1.0 Hc, 1.1 Hc oraz 1.3.
Pierwsze trzy można było dostać ze znana z MK1 skrzynią 4 biegową , silnik 1.3 występował z przekładnią 5-cio stopniową. Jednakże już w maju 1984 roku silnik 1.3 z wałkiem rozrządu w kadłubie, zastąpiono silnikiem 1.3 CVH. Był to pierwszy seryjnie montowany w Fieście silnik z wałkiem rozrządu w głowicy oraz hydraulicznymi kasowaczami luzów zaworowych.
W 1984 roku ruszyła także produkcja pierwszej Fiesty z silnikiem diesla. Miał on pojemność 1.6 ccm i był dostępny tylko z 5-cio stopniową skrzynią biegów. Co ciekawe nadwozie Fiesty nie było wzmacniane w przypadku montażu silnika diesla.
Ostatnią nowością z tego roku była posiadająca silnik o pojemności 1.6 wersja XR2. Pomimo podobnej pojemności jak w przypadku fiesty MK1 XR2 był to całkowicie inny silnik, stosowany już przez Forda w Escorcie. Posiadał podobnie jak silnik 1.3 wałek rozrządu w głowicy i hydrauliczne kasowacze luzów zaworowych. Moc jaką się legitymował to 96 KM , co pozwalało osiągnąć 100km/h w 9,3 sekundy oraz prędkość maksymalną oscylującą w granicach 180 km/h .
W styczniu 1986 roku silnik 1.3 CVH został zastąpiony przez 1.4 CVH (dzięki temu moc wzrosła z 60 do 73 KM) i tak powstała kolejna odmiana Fiesty o oznaczeniu S.
Fiesta S posiadała tak zwany S-Pack składający się z szyberdachu, dodatkowych reflektorów dalekosiężnych, sportowej kierownicy oraz zderzaków z czerwonymi wstawkami.
Rok 1986 to także rok produkcji limitowanej serii FireFly. Warto o niej wspomnieć gdyż posiadała ona standardowe wyposażenie fiesty 1.1L ale była napędzana silnikiem z rodziny CVH (czyli wałek w głowicy i hydrauliczne kasowacze) o pojemności 1.1 L.
W takim składzie rodzina MK2 dotrwała do 1989 roku kiedy to rozpoczęła się era trzeciej generacji fiesty. Choć w niektórych krajach, jak na przykład w Hiszpanii Mk2 była oferowana, jako nowe auto, do sprzedaży w salonach także w roku 1990.
więcej »
Jestem szczęśliwym posiadaczem Forda Fiesty 1.6D (54kM) mk2 z 88r z przebiegiem 450 000km.
Samochodzik jest fajny i sympatyczny :) jak dla ludzi co sobie lubią coś podłubać przy swoich 4-ech kółkach.
Z nudów czasami sobie w nim siedzę i majsterkuje :) I zrobiłem w nim:
-przyciemniłem szyby (60%-ale teraz bym przyciemnił ciemniejszą folią)
-PODGRZEWANE LUSTERKA BOCZNE!!!
-sygnał cofania zamontowany w tylnym zderzaku
-dodatkowe ledowe światła do jazdy dziennej
-przy otwieraniu drzwi świecą się pod spodem,
do tego samochodzik wyposażony w:
-CB radio Alan 109
-Nawigację Medion
-dodatkowe światło STOP
-oraz spoiler
HISTORIA FORDA FIESTY MK2
W 1983 roku Ford odnowił nieco swoje najmniejsze dziecko i tak powstała Fiesta MK2.
Była ona skrzyżowaniem: delikatnego face liftingu, gdyż auto nadal pozostało jedynie trzydrzwiowym hatchbackiem z niewielkimi zmianami w przedniej oraz tylnej części nadwozia (przez co jest często mylona z MK1), całkowicie nowego wnętrza wyprodukowanego w stylu lat 80-tych (niestety), oraz gruntownej przebudowy technicznej.
Tutaj należą się szczere brawa dla inżynierów Forda gdyż po drobnym liftingu mechanicznym który poprzednia generacja (MK1) przeszła w 1978 roku, Ford całkowicie przebudował Fiestę co zaowocowało pozbyciem się wszystkich chorób wieku dziecięcego włącznie z polepszoną odpornością na korozję.
Tak więc w 1983 roku zaczęła się najbardziej świetlana era w historii małych fordów,
czyli lata MK2.
Na początku Fiesta MK2 była wyposażona w część gamy silników znanych ze swej poprzedniczki czyli 1.0 Lc, 1.0 Hc, 1.1 Hc oraz 1.3.
Pierwsze trzy można było dostać ze znana z MK1 skrzynią 4 biegową , silnik 1.3 występował z przekładnią 5-cio stopniową. Jednakże już w maju 1984 roku silnik 1.3 z wałkiem rozrządu w kadłubie, zastąpiono silnikiem 1.3 CVH. Był to pierwszy seryjnie montowany w Fieście silnik z wałkiem rozrządu w głowicy oraz hydraulicznymi kasowaczami luzów zaworowych.
W 1984 roku ruszyła także produkcja pierwszej Fiesty z silnikiem diesla. Miał on pojemność 1.6 ccm i był dostępny tylko z 5-cio stopniową skrzynią biegów. Co ciekawe nadwozie Fiesty nie było wzmacniane w przypadku montażu silnika diesla.
Ostatnią nowością z tego roku była posiadająca silnik o pojemności 1.6 wersja XR2. Pomimo podobnej pojemności jak w przypadku fiesty MK1 XR2 był to całkowicie inny silnik, stosowany już przez Forda w Escorcie. Posiadał podobnie jak silnik 1.3 wałek rozrządu w głowicy i hydrauliczne kasowacze luzów zaworowych. Moc jaką się legitymował to 96 KM , co pozwalało osiągnąć 100km/h w 9,3 sekundy oraz prędkość maksymalną oscylującą w granicach 180 km/h .
W styczniu 1986 roku silnik 1.3 CVH został zastąpiony przez 1.4 CVH (dzięki temu moc wzrosła z 60 do 73 KM) i tak powstała kolejna odmiana Fiesty o oznaczeniu S.
Fiesta S posiadała tak zwany S-Pack składający się z szyberdachu, dodatkowych reflektorów dalekosiężnych, sportowej kierownicy oraz zderzaków z czerwonymi wstawkami.
Rok 1986 to także rok produkcji limitowanej serii FireFly. Warto o niej wspomnieć gdyż posiadała ona standardowe wyposażenie fiesty 1.1L ale była napędzana silnikiem z rodziny CVH (czyli wałek w głowicy i hydrauliczne kasowacze) o pojemności 1.1 L.
W takim składzie rodzina MK2 dotrwała do 1989 roku kiedy to rozpoczęła się era trzeciej generacji fiesty. Choć w niektórych krajach, jak na przykład w Hiszpanii Mk2 była oferowana, jako nowe auto, do sprzedaży w salonach także w roku 1990.
Blog auta
Brak wpisów w blogu auta
Galerie pojazdu (0)
Kierowca nie dodał jeszcze zdjęć
Filmy pojazdu (1)
Zainteresowani autem (0)
Dodaj do Kiedyś kupię - aby otrzymać automatyczne powiadomionie gdy właściciel wystawi go na sprzedaż.
Zobacz podobne auta w społeczności
Najnowsze blogi
Auto do kasacji? W Łodzi zrobisz to szybko i bez stresu! Sprawdź szczegóły na stronie.
https://auto-szrot-kasacja-pojazdow.pl/lodzkie/lodz
Dodano: 16 dni temu, przez niki129
Miałem sprzedać Audi ale jakoś było mi żal tamtego auta wystawiłem równolegle na sprzedaż forda. Ogłoszenie wisiało 3 tygodnie, pierwszy telefon, oglądający finalnie auto sprzedane. ...
8
komentarzy
Dodano: 24 dni temu, przez darek-k
Objaw był taki że auto raz opadało, sam tył, i podczas podnoszenia w pewnej chwili jak z procy do góry poszedł, usterka się pogłębiała, że już nawet podczas jazdy potrafił wystrzelić do ...
5
komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Pozdrawiam i szerokości
Pozdrawiam
Pozdrawiam i życze wielu ciekawych pomysłów na tuning autka.
Ile pali??
pozdrawiam i tankuję do pełna :D
oceniam i pozdrawiam
t.
taki szybki czy taki głośny ??
ładna fieścina jak na swoje latka , pozdrawiam
A zegary fajne i ta skala do 260 hehe diselek musi byc oszczedny, typowy klekot bezawaryjnosci. Pozdrawiam.