Tutaj jesteś:
Samochód
Ford Focus Foka Szara
- Kupione używane w 2020
- Auto obejrzano 772 razy
- Online od 5 lat, 1 miesiąca i 6 dni
- Auto polubiono 6 razy
Nazwa auta:
Foka Szara
Marka:
Ford
Model:
Focus
Generacja:
III
Nadwozie:
Kombi Facelifting
Silnik:
1.6 TDCi
Przebieg:
288 575 km
Rocznik:
2015
Dla Forda model Focus to jak dla Volkswagena Golf, a dla Opla Astra. Od 1998 rok, kiedy to pojawiła się I wersja tego auta, wyprodukowanych zostało już ponad 12 milionów sztuk tego auta.
Poprzednia, III już generacja Forda Focusa zadebiutowała pod koniec 2010 roku. W świecie motoryzacji cztery lata to szmat czasu. Nie dziwi więc, że Focus III doczekał się gruntownej modernizacji w 2014 roku, która nie skończyła się na zmianie palety kolorów nadwozia i tapicerki. Zmiany objęły naprawdę wiele elementów mających wpływ nie tylko na wygląd nadwozia, ale też funkcjonalność i bezpieczeństwo.
Najbardziej widoczne zmiany w karoserii zaszły z przodu. Ulepszony Ford Focus wpisuje się w panujący aktualnie stylistyczny kod DNA marki. Charakterystyczna osłona chłodnicy a la Aston Martin, czy zmienione reflektory i zderzaki sprawiły, że kompakt Forda zyskał niewątpliwie na szlachetności i wyrazistości.
Deska rozdzielcza również poddana została modernizacji. Auto zyskało m.in. nową kierownicę, ale najbardziej pożądaną zmianą w stosunku do wcześniejszej wersji jest zastąpienie przeładowanej przyciskami konsoli środkowej ekranem dotykowym wchodzącym w skład systemu SYNC2 (standard w najbogatszej wersji Titanium), przez co obsługa radia lub nawigacji jest o wiele łatwiejsza. Poza tym znacznym udogodnieniem dla kierowcy i pasażera jest zamontowanie na tunelu środkowym przydatnego schowka z możliwością regulacji. Mieści się w nim litrowa butelka z wodą, czy colą.
Focus od zawsze uznawany był za jeden z najlepiej prowadzących się samochód z klasy C. Nie ma jednak czegoś, czego nie można poprawić, więc specjaliści Forda postarali się, aby auto mogło jeszcze precyzyjniej podążać za wyznaczonym przez kierowcę torem jazdy.
Dlatego zawieszenie Focusa poddane zostało modyfikacji. Zmieniono m.in geometrię zawieszenia, zwiększono sztywności poprzecznej tulei i popracowano nad amortyzatorami. Sztywniejsze materiały zastosowano też w przedniej części nadwozia. Inżynierowie nie zapomnieli również o elektrycznym wspomaganiu układu kierowniczego EPAS, który reaguje bardzo czule nawet na minimalne ruchy dłoni prowadzącego pojazd.
więcej »
Poprzednia, III już generacja Forda Focusa zadebiutowała pod koniec 2010 roku. W świecie motoryzacji cztery lata to szmat czasu. Nie dziwi więc, że Focus III doczekał się gruntownej modernizacji w 2014 roku, która nie skończyła się na zmianie palety kolorów nadwozia i tapicerki. Zmiany objęły naprawdę wiele elementów mających wpływ nie tylko na wygląd nadwozia, ale też funkcjonalność i bezpieczeństwo.
Najbardziej widoczne zmiany w karoserii zaszły z przodu. Ulepszony Ford Focus wpisuje się w panujący aktualnie stylistyczny kod DNA marki. Charakterystyczna osłona chłodnicy a la Aston Martin, czy zmienione reflektory i zderzaki sprawiły, że kompakt Forda zyskał niewątpliwie na szlachetności i wyrazistości.
Deska rozdzielcza również poddana została modernizacji. Auto zyskało m.in. nową kierownicę, ale najbardziej pożądaną zmianą w stosunku do wcześniejszej wersji jest zastąpienie przeładowanej przyciskami konsoli środkowej ekranem dotykowym wchodzącym w skład systemu SYNC2 (standard w najbogatszej wersji Titanium), przez co obsługa radia lub nawigacji jest o wiele łatwiejsza. Poza tym znacznym udogodnieniem dla kierowcy i pasażera jest zamontowanie na tunelu środkowym przydatnego schowka z możliwością regulacji. Mieści się w nim litrowa butelka z wodą, czy colą.
Focus od zawsze uznawany był za jeden z najlepiej prowadzących się samochód z klasy C. Nie ma jednak czegoś, czego nie można poprawić, więc specjaliści Forda postarali się, aby auto mogło jeszcze precyzyjniej podążać za wyznaczonym przez kierowcę torem jazdy.
Dlatego zawieszenie Focusa poddane zostało modyfikacji. Zmieniono m.in geometrię zawieszenia, zwiększono sztywności poprzecznej tulei i popracowano nad amortyzatorami. Sztywniejsze materiały zastosowano też w przedniej części nadwozia. Inżynierowie nie zapomnieli również o elektrycznym wspomaganiu układu kierowniczego EPAS, który reaguje bardzo czule nawet na minimalne ruchy dłoni prowadzącego pojazd.
Blog auta
Brak wpisów w blogu auta
Galerie pojazdu (1)
Filmy pojazdu (0)
Kierowca nie dodał jeszcze filmów do tego auta
Zainteresowani autem (0)
Dodaj do Kiedyś kupię - aby otrzymać automatyczne powiadomionie gdy właściciel wystawi go na sprzedaż.
Właściciel
Jeździ:
Kia Ceed Czarnulka
Wcześniej jeździł:
Volkswagen Golf SAMOCHÓD ZASTĘPCZY, Ford Focus Foka Szara, Opel Astra z PZU, Ford Mondeo FURA ZASTĘPCZA, Ford Focus SAMOCHÓD ZASTĘPCZY, Ford Focus 1.6 TDCi TREND DPF 109KM "Foka GT", FSO Polonez SAMOCHÓD ZASTĘPCZY, Renault Thalia SAMOCHÓD ZASTĘPCZY, Ford Focus 1.8 TDDI FX , Fiat 126p "Maluch" Kaszlak, Volkswagen Golf GT, Opel Astra Elegance
Komentarze (16)
Zobacz podobne auta w społeczności
Najnowsze blogi
Dodano: 2 dni temu, przez Egontar
Jak w tytule. Siłowniki w moim DS-ie były na wykończeniu, od czasu do czasu zarobiłem klapą w głowę , a samo otwarcie z pilota, przycisku we wnętrzu czy przycisku pod klapą co prawda ...
13
komentarzy
Dodano: 6 dni temu, przez jelonki
... i wytestowana podróż w 3 osoby i 3 rowery na dachu (belki kupione poza oficjalną dystrybucją KIA). Bez problemów, spalanie lekko większe (ok 1 litr więcej niż normalnie).
19
komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych
A zasięg... Zapewne opisany kultową czcionką Forda jako kombinacja skrótów, liter i kropek 😅.
Some says... Niektórzy mówią, że mianuje się go jako... odlgł. d. wypr. , co sugeruje udanie się w ustronne miejsce 😝