Tutaj jesteś:
Samochód
Ford Ranger Mięśniak
- Kupione używane w 2019
- Auto obejrzano 790 razy
- Online od 5 lat, 8 miesięcy i 14 dni
- Auto polubiono 4 razy
Nazwa auta:
Mięśniak
Marka:
Ford
Model:
Ranger
Generacja:
V
Nadwozie:
Podwjna kabina
Silnik:
2.2 Duratorq TDCI
Moc silnika:
150 KM
Przebieg:
38 000 km
Rocznik:
2014
Doczekałem się w końcu finalnej służbówki. Jak to w Arabii wszystko trwa. Zorganizowanie docelowego samochodu zajęło firmie ok. 7 miesięcy, po drodze miałem dwa inne - Mitshubishi L200 oraz Renault Duster.
Ale nie ma co wybrzydzać, darowanemu konie się w zęby nie zagląda, więc kilka słów o samochodzie.
Kilka suchych danych:
Silnik: Duratec 25 2,5l 164 hp (122 kW), 167 lb⋅ft (226 N⋅m)
Skrzynia biegów: manualna 5 biegowa, z reduktorem
Napęd: stały na tył, dołączany mechanicznie przód
Spalanie: autostrada 80-90km/h ok 8-9l/100km
autostrada 120km/h ok 12l/100km
autostrada 150km/h ok 15l/100km
tryb mieszany, miejski + autostrada 13-15l/100km
Opony: 265/65 R17
Masa: ok 1900kg
Długość: 5,359 mm (211.0 in)
Szerokość: 1,849 mm (72.8 in)
Wysokość: 1,815 mm (71.5 in)
Kabina: Double cab
Zrobiłem nim już jakieś 5 tyś. kilometrów, w tym kraju jadąc po kebsa robi się 20km, generalnie jeśli trzeba coś załatwić to jest to oddalone o min 25 km jazdy samochodem, na szczęście drogi w Rijadzie mają bardzo dobre więc można się w miarę sprawnie poruszać, nawet w godzinach szczytu.
Ranger którego dosiadam jest chyba z 2015roku, wersja sprzed liftingu. Wersja wyposażenia różni się trochę od Europejskich podziałów. Tutaj jest to wersja XLT czyli ta nieco lepiej wyposażona z ładnym orurowaniem na pace i progach.
Tą stodołę na kołach napędza nieco dychawiczny silniczek 2,5l z mocą 164 KM oraz 226 Nm (miałem nadzieję na wersję 3,2 TDCi z mocą prawie 200KM i 470Nm, ale niestety się nie udało). Napęd przekazywany jest za pośrednictwem 5 biegowej skrzyni biegów o całkiem sensownych przełożeniach na tylne koła. Oczywiście można przy pomocy przełącznika w kabinie dopiąć napęd na przód, można to zrobić w ruchu do 110km/h podczas jazdy na wprost, należy tylko odjąć gazu. Dodatkowo samochód posiada reduktor jak przystało na porządną terenówkę. Do jego włączenia/wyłączenia trzeba się już niestety zatrzymać. Nie wiem niestety jaki mamy wtedy moment na kołach, ale jeśli przyczepności by starczyło to spokojnie można czołg holować. Reduktor bardzo mocno skraca biegi, spokojnie można ruszyć z 5 biegu. Reduktor "skraca" 5 bieg mniej więcej do normalnego 2 biegu;)
Tak więc silniczek nie jest zbyt mocny, ale daje radę z tym ważącym ok 1900kg potworkiem, jednak żeby w miarę sprawnie się poruszać trzeba go nieco dociskać, a to powoduje spalanie w okolicach 13-15l/100km.
Dodatkowo olbrzymim atutem tego samochodu jest zawieszenie. Posiadamy wręcz olbrzymi prześwit, porządne duże koła 265/65 R17 z oponami AT (Continental odwalił kawał dobrej roboty, pomimo że opony to przysłowiowa kostka są bardzo komfortowe, ciche i trzymają na suchym asfalcie), a samo zawieszenie jest przystępne jeśli mówimy o pick upie z sztywną tylną osią na resorach piórowych. Prowadzi się stabilnie nawet przy 150 km/h i bocznych podmuchach.
Dodatkowym atutem jest genialna izolacja akustyczna, jak na pick upa, z dużymi oponami AT w samochodzie nawet przy 150 jest cicho. Dodatkowo posiada bardzo wydajną klimatyzację.
Więcej będzie w blogach tego samochodu, jeśli chcecie pytajcie w komentarzach.
więcej »
Ale nie ma co wybrzydzać, darowanemu konie się w zęby nie zagląda, więc kilka słów o samochodzie.
Kilka suchych danych:
Silnik: Duratec 25 2,5l 164 hp (122 kW), 167 lb⋅ft (226 N⋅m)
Skrzynia biegów: manualna 5 biegowa, z reduktorem
Napęd: stały na tył, dołączany mechanicznie przód
Spalanie: autostrada 80-90km/h ok 8-9l/100km
autostrada 120km/h ok 12l/100km
autostrada 150km/h ok 15l/100km
tryb mieszany, miejski + autostrada 13-15l/100km
Opony: 265/65 R17
Masa: ok 1900kg
Długość: 5,359 mm (211.0 in)
Szerokość: 1,849 mm (72.8 in)
Wysokość: 1,815 mm (71.5 in)
Kabina: Double cab
Zrobiłem nim już jakieś 5 tyś. kilometrów, w tym kraju jadąc po kebsa robi się 20km, generalnie jeśli trzeba coś załatwić to jest to oddalone o min 25 km jazdy samochodem, na szczęście drogi w Rijadzie mają bardzo dobre więc można się w miarę sprawnie poruszać, nawet w godzinach szczytu.
Ranger którego dosiadam jest chyba z 2015roku, wersja sprzed liftingu. Wersja wyposażenia różni się trochę od Europejskich podziałów. Tutaj jest to wersja XLT czyli ta nieco lepiej wyposażona z ładnym orurowaniem na pace i progach.
Tą stodołę na kołach napędza nieco dychawiczny silniczek 2,5l z mocą 164 KM oraz 226 Nm (miałem nadzieję na wersję 3,2 TDCi z mocą prawie 200KM i 470Nm, ale niestety się nie udało). Napęd przekazywany jest za pośrednictwem 5 biegowej skrzyni biegów o całkiem sensownych przełożeniach na tylne koła. Oczywiście można przy pomocy przełącznika w kabinie dopiąć napęd na przód, można to zrobić w ruchu do 110km/h podczas jazdy na wprost, należy tylko odjąć gazu. Dodatkowo samochód posiada reduktor jak przystało na porządną terenówkę. Do jego włączenia/wyłączenia trzeba się już niestety zatrzymać. Nie wiem niestety jaki mamy wtedy moment na kołach, ale jeśli przyczepności by starczyło to spokojnie można czołg holować. Reduktor bardzo mocno skraca biegi, spokojnie można ruszyć z 5 biegu. Reduktor "skraca" 5 bieg mniej więcej do normalnego 2 biegu;)
Tak więc silniczek nie jest zbyt mocny, ale daje radę z tym ważącym ok 1900kg potworkiem, jednak żeby w miarę sprawnie się poruszać trzeba go nieco dociskać, a to powoduje spalanie w okolicach 13-15l/100km.
Dodatkowo olbrzymim atutem tego samochodu jest zawieszenie. Posiadamy wręcz olbrzymi prześwit, porządne duże koła 265/65 R17 z oponami AT (Continental odwalił kawał dobrej roboty, pomimo że opony to przysłowiowa kostka są bardzo komfortowe, ciche i trzymają na suchym asfalcie), a samo zawieszenie jest przystępne jeśli mówimy o pick upie z sztywną tylną osią na resorach piórowych. Prowadzi się stabilnie nawet przy 150 km/h i bocznych podmuchach.
Dodatkowym atutem jest genialna izolacja akustyczna, jak na pick upa, z dużymi oponami AT w samochodzie nawet przy 150 jest cicho. Dodatkowo posiada bardzo wydajną klimatyzację.
Więcej będzie w blogach tego samochodu, jeśli chcecie pytajcie w komentarzach.
Blog auta (1)
Dodano: 5 lat temu, przez
Askaron
Witajcie, dość dawno mnie tu nie było.
Tak więc w ramach przypomnienia, mieszkam aktualnie w Arabii Saudyjskiej i dzięki Świętu z zakończenia Ramadanu miałem tydzień wolnego, przez co ...
14
komentarzy
Galerie pojazdu (1)
Filmy pojazdu (0)
Kierowca nie dodał jeszcze filmów do tego auta
Zainteresowani autem (0)
Dodaj do Kiedyś kupię - aby otrzymać automatyczne powiadomionie gdy właściciel wystawi go na sprzedaż.
Właściciel
Jeździ:
Renault Twingo Żaba, Seat Ibiza Ecomotive
Komentarze (5)
Zobacz podobne auta w społeczności
Najnowsze blogi
Auto do kasacji? W Łodzi zrobisz to szybko i bez stresu! Sprawdź szczegóły na stronie.
https://auto-szrot-kasacja-pojazdow.pl/lodzkie/lodz
Dodano: 15 dni temu, przez niki129
Miałem sprzedać Audi ale jakoś było mi żal tamtego auta wystawiłem równolegle na sprzedaż forda. Ogłoszenie wisiało 3 tygodnie, pierwszy telefon, oglądający finalnie auto sprzedane. ...
8
komentarzy
Dodano: 24 dni temu, przez darek-k
Objaw był taki że auto raz opadało, sam tył, i podczas podnoszenia w pewnej chwili jak z procy do góry poszedł, usterka się pogłębiała, że już nawet podczas jazdy potrafił wystrzelić do ...
5
komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych