Tutaj jesteś:
Samochód
Honda City Czarna Perła
- Kupione nowe w 2011
- Auto obejrzano 49964 razy
- Online od 12 lat, 11 miesięcy i 2 dni
- Auto polubiono 1197 razy
Nazwa auta:
Czarna Perła
Marka:
Honda
Model:
City
Generacja:
VI
Nadwozie:
Sedan
Silnik:
1.4 i
Moc silnika:
100 KM
Przebieg:
62 521 km
Rocznik:
2010
- 91 komentarzy
- 29 zdjęć w galerii
- 26 wpisów w blogu auta
- 133 zdjęcia w blogu auta
Po długim okresie ujeżdżania malucha, następnie prawie 20-letniego Swifta, przyszedł czas na zakup nowego autka w 2011. Wybór padł właśnie na CITY. Z perspektywy czasu żałuję tylko tego, że nie zdecydowałem się na wersję ELEGANCE.
Jeśli chodzi o wygląd zewnętrzny to do tej pory nie widziałem sedana w segmencie B, który by swoim wyglądem pokonał nową CITY. Z przodu uwagę przykuwa masywna atrapa chłodnicy, która zbudowana jest z trzech szerokich plastikowych listew. Przód auta stanowi misz-masz Insight, Civica i Accorda. Linia boczna jest dynamiczna, zaprojektowana na wzór strzały, która ma zaraz wystrzelić, natomiast tył samochodu........no cóż, gdyby nie ten ogromny znaczek Hondy na pokrywie bagażnika, można pomylić go z BMW serii 3:) Całość spinają piękne chromowane klamki, które nadają autu dostojeństwa.
PODSTAWOWE DANE TECHNICZNE AUTA
=======================================
Silnik - R4, poprzecznie z przodu rozrząd DOHC, 4 zawory na cylinder napęd łańcuchem.
Moc - 73kW (100KM) przy obrotach 6000/min
Pojemność skokowa - 1339 cm3
Średnica cylindra i skok tłoka - 73,0 x 80,0 mm
Stopień sprężania - 10,5:1
Max moment obr. - 127 Nm przy obrotach 4800/min
=======================================
PRZENIESIENIE NAPĘDU - na przednie koła
=======================================
UKŁAD JEZDNY
Zawieszenie przednie kolumny McPhersona, wahacze poprzeczne, stabilizator; Zawieszenie tylne belka skrętna, sprężyny śrubowe, amortyzatory, stabilizator; Układ kierowniczy przekładnia zębatkowa, wspomaganie elektryczne, 3,25 obrotu kierownicą.
=======================================
NADWOZIE
4-drzwiowy, 5-miejscowy sedan
Dł./szer./wys. 4420/1695/1470 mm
Rozstaw osi 2550 mm
Śr. zawracania w prawo/lewo 10,7/10,7 m
Pojemność zbiornika paliwa 42 l
Masa własna 1096 kg
Rozkład masy przód/tył 60/40%
Dopuszczalne obciążenie 444 kg
Pojemność bagażnika 506 l
=======================================
PRZEGLĄDY
Wymiana oleju co 20 tys. km lub raz w roku
=======================================
ZUŻYCIE PALIWA WG. NORMY ECE
w mieście - 7,3 l/100 km
poza miastem - 5,2 l/100 km
średnie - 6,0 l/100 km
=======================================
EMISJA SPALIN
CO2 142 g/km
=======================================
GWARANCJA
podzespoły - 3 lata lub 100 tys. km
lakier - 3 lata
perforacja nadwozia - 12 lat
=======================================
OSIĄGI
Przyspieszenie
0-50 km/h - 3,5 s
0-80 km/h - 7,9 s
0-100 km/h - 11,6 s
0-120 km/h - 17,0 s
0-130 km/h - 20,3 s
Droga hamowania
ze 100 km/h na zimno (nie obciążony) - 38,6 m
ze 100 km/h na ciepło (obciążony) - 39 m
Prędkość maksymalna - 182 km/h
Elastyczność
60-100 km/h na IV/V biegu - 15,7/20,6 s
80-120 km/h na IV/V biegu - 18,0/24,5 s
=======================================
Co do wyposażenia auta, to już w wersji podstawowej było bardzo przyzwoite. Na uwagę zasługują:
- elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka zewnętrzne,
- klimatyzacja manualna,
- manualnie regulowana wysokość fotela kierowcy,
- kolumna kierownicy regulowana w dwóch płaszczyznach
- elektrycznie regulowane szyby przednie z funkcją automatycznego
opuszczania i podnoszenia,
- elektrycznie regulowane szyby tylne,
- składany podłokietnik z tyłu.
Jeśli chodzi o zabezpieczenia to na pokładzie znajduje się:
- ABS
- EBD,
- przednie poduszki powietrzne SRS,
- boczne poduszki powietrzne (niestety brak kurtyn w wersji COMFORT),
- mocowania fotelika dziecięcego ISOFix
Poza tym auto wyposażone jest w bardzo dobry system audio. Gra aż miło (czyt. nic nie pier-dzi, charczy itp). Gra czysto i dość głośno.
Z dodatkowego wyposażenia, które dokupiłem to Autoalarm oraz czujniki parkowania z tyłu. Planuję dokupić jeszcze przednie, gdyż za cholerę nie mogę ogarnąć gdzie ten przód się kończy.
więcej »
Jeśli chodzi o wygląd zewnętrzny to do tej pory nie widziałem sedana w segmencie B, który by swoim wyglądem pokonał nową CITY. Z przodu uwagę przykuwa masywna atrapa chłodnicy, która zbudowana jest z trzech szerokich plastikowych listew. Przód auta stanowi misz-masz Insight, Civica i Accorda. Linia boczna jest dynamiczna, zaprojektowana na wzór strzały, która ma zaraz wystrzelić, natomiast tył samochodu........no cóż, gdyby nie ten ogromny znaczek Hondy na pokrywie bagażnika, można pomylić go z BMW serii 3:) Całość spinają piękne chromowane klamki, które nadają autu dostojeństwa.
PODSTAWOWE DANE TECHNICZNE AUTA
=======================================
Silnik - R4, poprzecznie z przodu rozrząd DOHC, 4 zawory na cylinder napęd łańcuchem.
Moc - 73kW (100KM) przy obrotach 6000/min
Pojemność skokowa - 1339 cm3
Średnica cylindra i skok tłoka - 73,0 x 80,0 mm
Stopień sprężania - 10,5:1
Max moment obr. - 127 Nm przy obrotach 4800/min
=======================================
PRZENIESIENIE NAPĘDU - na przednie koła
=======================================
UKŁAD JEZDNY
Zawieszenie przednie kolumny McPhersona, wahacze poprzeczne, stabilizator; Zawieszenie tylne belka skrętna, sprężyny śrubowe, amortyzatory, stabilizator; Układ kierowniczy przekładnia zębatkowa, wspomaganie elektryczne, 3,25 obrotu kierownicą.
=======================================
NADWOZIE
4-drzwiowy, 5-miejscowy sedan
Dł./szer./wys. 4420/1695/1470 mm
Rozstaw osi 2550 mm
Śr. zawracania w prawo/lewo 10,7/10,7 m
Pojemność zbiornika paliwa 42 l
Masa własna 1096 kg
Rozkład masy przód/tył 60/40%
Dopuszczalne obciążenie 444 kg
Pojemność bagażnika 506 l
=======================================
PRZEGLĄDY
Wymiana oleju co 20 tys. km lub raz w roku
=======================================
ZUŻYCIE PALIWA WG. NORMY ECE
w mieście - 7,3 l/100 km
poza miastem - 5,2 l/100 km
średnie - 6,0 l/100 km
=======================================
EMISJA SPALIN
CO2 142 g/km
=======================================
GWARANCJA
podzespoły - 3 lata lub 100 tys. km
lakier - 3 lata
perforacja nadwozia - 12 lat
=======================================
OSIĄGI
Przyspieszenie
0-50 km/h - 3,5 s
0-80 km/h - 7,9 s
0-100 km/h - 11,6 s
0-120 km/h - 17,0 s
0-130 km/h - 20,3 s
Droga hamowania
ze 100 km/h na zimno (nie obciążony) - 38,6 m
ze 100 km/h na ciepło (obciążony) - 39 m
Prędkość maksymalna - 182 km/h
Elastyczność
60-100 km/h na IV/V biegu - 15,7/20,6 s
80-120 km/h na IV/V biegu - 18,0/24,5 s
=======================================
Co do wyposażenia auta, to już w wersji podstawowej było bardzo przyzwoite. Na uwagę zasługują:
- elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka zewnętrzne,
- klimatyzacja manualna,
- manualnie regulowana wysokość fotela kierowcy,
- kolumna kierownicy regulowana w dwóch płaszczyznach
- elektrycznie regulowane szyby przednie z funkcją automatycznego
opuszczania i podnoszenia,
- elektrycznie regulowane szyby tylne,
- składany podłokietnik z tyłu.
Jeśli chodzi o zabezpieczenia to na pokładzie znajduje się:
- ABS
- EBD,
- przednie poduszki powietrzne SRS,
- boczne poduszki powietrzne (niestety brak kurtyn w wersji COMFORT),
- mocowania fotelika dziecięcego ISOFix
Poza tym auto wyposażone jest w bardzo dobry system audio. Gra aż miło (czyt. nic nie pier-dzi, charczy itp). Gra czysto i dość głośno.
Z dodatkowego wyposażenia, które dokupiłem to Autoalarm oraz czujniki parkowania z tyłu. Planuję dokupić jeszcze przednie, gdyż za cholerę nie mogę ogarnąć gdzie ten przód się kończy.
Blog auta (26)
Dodano: 8 lat temu, przez
piotrlct
Jak co wiosnę nabiera mnie ochota na poszperanie przy aucie i wprowadzenie małych modyfikacji. Pierwsza z nich dotyczy maty chłodzącej firmy WAECO. ...
11
komentarzy
Dodano: 8 lat temu, przez
piotrlct
Dnia 17.03.2016 pojechałem na przegląd do salonu Grudziński w Świdnicy (stan licznika 58 tys). Bardzo długo zastanawiałem się czy jest sens robić ten przegląd techniczny, gdyż 28 lutego ...
16
komentarzy
Dodano: 8 lat temu, przez
piotrlct
Długo odwlekałem decyzję kupna świateł dziennych, jednak po zakupie żarówek Philips +130% i przekalkulowaniu kosztów ich wymiany, światła dzienne zwrócą mi się po dwóch latach. W City ...
21
komentarzy
Dodano: 8 lat temu, przez
piotrlct
Jak pisałem wcześniej po 5 latach i 57 tys km padła mi oryginalna O-Sramka. Długo zastanawiałem się nad kupnem nowych żarówek bo ofert jest bez liku i każdy producent obiecuje cuda w swoim ...
19
komentarzy
Dodano: 8 lat temu, przez
piotrlct
Wczoraj w Hondzie padła oryginalna żarówka (OSRAM). Świeciła dość długo - 5 lat. Niestety jakość światła (żółta) taka chyba na pograniczu normy. Jako, że żarówki wymieniamy parami, ...
12
komentarzy
Galerie pojazdu (2)
Filmy pojazdu (0)
Kierowca nie dodał jeszcze filmów do tego auta
Zainteresowani autem (0)
Dodaj do Kiedyś kupię - aby otrzymać automatyczne powiadomionie gdy właściciel wystawi go na sprzedaż.
Właściciel
Wcześniej jeździł:
Suzuki Swift Suzolec, Honda City Czarna Perła
Komentarze (91)
Dodano: 7 lat temu
Do piotrlct: Niski spadek wartości to argument który przeoczyłem szukając auta.Skreśliłem Jazz-a bo za wersję Comfort musiałbym dać około 66 tys.Ale te 15 tys.więcej może bym odzyskał po latach sprzedając za dobrą cenę.Tylko skąd wziąć tą brakującą kwotę.Pozostała satysfakcja, że używane opony zimowe z Punto kupił facet jeżdżący City.A moje kolejne auto znowu będzie z Azji- może Honda
Dodano: 7 lat temu
Do piotrlct: i to jest największa zaleta City - kupuje się ją oczami, rozumem i portfelem. Niestety, na naszym podwórku te same kryteria błędnie przystawia się do marek niemieckich i silnika Diesla. A rynek nasyciwszy się nimi może okazać się nieprzewidywalny. Podobnie jak handlarze.
P.S. wygląda jak milion dolarów, a Ty sprzedałeś ją za 3/4 tej ceny. Hm.
P.S. wygląda jak milion dolarów, a Ty sprzedałeś ją za 3/4 tej ceny. Hm.
Dodano: 8 lat temu
Do Maarten73:
Honda to jednak marka Premium, za którą trzeba więcej zapłacić. Podzespoły w City są takie jak w Jazz oraz niektóre element identyczne jak w Civicu. Dziś jest większy wybór sedanów niż w 2011 roku. Obecnie brałbym pod uwagę nowego Fiata Tipo, czy Kia Rio, jeśli miałbym kupowac małego sedana
Honda to jednak marka Premium, za którą trzeba więcej zapłacić. Podzespoły w City są takie jak w Jazz oraz niektóre element identyczne jak w Civicu. Dziś jest większy wybór sedanów niż w 2011 roku. Obecnie brałbym pod uwagę nowego Fiata Tipo, czy Kia Rio, jeśli miałbym kupowac małego sedana
Dodano: 8 lat temu
Te auto rozważałem, gdy kupowałem nowe. Jednak cena mnie odstraszyła. Za wiele mniej też dało się kupić przedstawiciela segmentu B, nie tak ładnego i prestiżowego jak Honda, ale po pięciu latach mogę śmiało powiedzieć: opłacało się. U Ciebie pewnie też zadowolenie jest?
Gdyby nie te odpryski na szybie, byłbym na 100% zadowolony. Ja nie wiem, z jakiego szkła to robią...
Gdyby nie te odpryski na szybie, byłbym na 100% zadowolony. Ja nie wiem, z jakiego szkła to robią...
Zobacz podobne auta w społeczności
Najnowsze blogi
Auto do kasacji? W Łodzi zrobisz to szybko i bez stresu! Sprawdź szczegóły na stronie.
https://auto-szrot-kasacja-pojazdow.pl/lodzkie/lodz
Dodano: 15 dni temu, przez niki129
Miałem sprzedać Audi ale jakoś było mi żal tamtego auta wystawiłem równolegle na sprzedaż forda. Ogłoszenie wisiało 3 tygodnie, pierwszy telefon, oglądający finalnie auto sprzedane. ...
8
komentarzy
Dodano: 24 dni temu, przez darek-k
Objaw był taki że auto raz opadało, sam tył, i podczas podnoszenia w pewnej chwili jak z procy do góry poszedł, usterka się pogłębiała, że już nawet podczas jazdy potrafił wystrzelić do ...
5
komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych