Tutaj jesteś:
Samochód
Kia Rio kijanka
- Kupione używane w 2011
- Auto obejrzano 49770 razy
- Online od 13 lat, 4 miesięcy i 3 dni
- Auto polubiono 3897 razy
Nazwa auta:
kijanka
Marka:
Kia
Model:
Rio
Generacja:
II
Nadwozie:
Sedan
Silnik:
1.5 CRDi
Moc silnika:
110 KM
Rocznik:
2007
- 447 komentarzy
- 0 zdjęć w galerii
- 3 filmy
- 16 wpisów w blogu auta
- 65 zdjęć w blogu auta
Kia Rio 1,5 crdi optimum. Jeśli chodzi o wyposażenie moim zdaniem takie akurat, ma wszystko czego potrzebuje, no może poza komputerem pokładowym, którego jednak mi nieco brakuje ;), automatyczną klimą też bym nie pogardził. Mógłby trochę mniej palić. Co do dynamiki nie mam zastrzeżeń szczególnie jeśli chodzi o przyspieszanie w warunkach drogowych - jest naprawdę dobrze, biorąc pod uwagę klasę auta oczywiście. Jeśli chodzi o zawieszenie i układ kierowniczy do Focusa mu sporo brakuje ale od Fabii nie odstaje. Samochód zdecydowanie warty pieniędzy jakie za niego zapłaciłem, bardzo dobry stosunek jakości do ceny. Dodatkowe zalety to brak filtra cząstek stałych (FAP/DPF) i brak "dwumasy" :)
Wadą jest utrudniony dostęp do niektórych części i brak znajomości konstrukcji silnika przez większość mechaników.
Silnik - 1.5 CRDi wysokoprężny, rzędowy, 4-cylindrowy,
16-zaworowy, turbodoładowany (VTG), DOHC
moc - 110KM(81kW) przy 4000 obr/min
moment obrotowy - 235 Nm przy 2000 obr/min (wg danych producenta)
moment obrotowy zmierzony - 252 Nm przy 2450 obr/min
Masa własna - 1131 kg
Stosunek mocy do masy - 10,28kg/1KM
Wyposażenie:
- klimatyzacja manualna
- ABS z EBD
- 4 x elektryczne szyby
- elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka
- fotel kierowcy regulowany w 6 płaszczyznach z podłokietnikiem
- kierownica obszyta skórą
- 2x AirBag
- czujniki cofania
- schowek na okulary w podsufitce z dodatkowym oświetleniem.
- automatycznie włączane światła przednie
- centralny zamek z pilota
Spalanie trasa między 5 a 5,5 L/100km
Spalanie miasto między 7,5 a 8,5 L/100km
edit: 08.05.2013
Spalanie w mieście spadło po chip tuningu i obecnie wynosi:
Spalanie miasto(eco-chip) między 6,8 a 7,8 L/100km
Koła stalowe 14"
Opony:
lato
Uniroyal Rainexpert 185/65 R14 x4
zima
Dębica Frigo 2 175/70 R14 x4
całoroczne
Dębica Navigator 2 175/70 R14 x4 (obecnie 2 z nich powędrowały do doblaka)
Obecnie na przód trafiły Firestone Multihawk 175/65 R14
leżały mi 3 lata a mają prawie nowy bieżnik, więc postanowiłem je zjeździć.
więcej »
Wadą jest utrudniony dostęp do niektórych części i brak znajomości konstrukcji silnika przez większość mechaników.
Silnik - 1.5 CRDi wysokoprężny, rzędowy, 4-cylindrowy,
16-zaworowy, turbodoładowany (VTG), DOHC
moc - 110KM(81kW) przy 4000 obr/min
moment obrotowy - 235 Nm przy 2000 obr/min (wg danych producenta)
moment obrotowy zmierzony - 252 Nm przy 2450 obr/min
Masa własna - 1131 kg
Stosunek mocy do masy - 10,28kg/1KM
Wyposażenie:
- klimatyzacja manualna
- ABS z EBD
- 4 x elektryczne szyby
- elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka
- fotel kierowcy regulowany w 6 płaszczyznach z podłokietnikiem
- kierownica obszyta skórą
- 2x AirBag
- czujniki cofania
- schowek na okulary w podsufitce z dodatkowym oświetleniem.
- automatycznie włączane światła przednie
- centralny zamek z pilota
Spalanie trasa między 5 a 5,5 L/100km
Spalanie miasto między 7,5 a 8,5 L/100km
edit: 08.05.2013
Spalanie w mieście spadło po chip tuningu i obecnie wynosi:
Spalanie miasto(eco-chip) między 6,8 a 7,8 L/100km
Koła stalowe 14"
Opony:
lato
Uniroyal Rainexpert 185/65 R14 x4
zima
Dębica Frigo 2 175/70 R14 x4
całoroczne
Dębica Navigator 2 175/70 R14 x4 (obecnie 2 z nich powędrowały do doblaka)
Obecnie na przód trafiły Firestone Multihawk 175/65 R14
leżały mi 3 lata a mają prawie nowy bieżnik, więc postanowiłem je zjeździć.
Blog auta (16)
Dodano: 11 lat temu, przez
autre2003
Pierwsza sprawa to zakwalifikowanie auta, która pomoże w dalszej ocenie.
Dla mnie Rio II to auto budżetowe segmentu B.
Nadwozie/wnętrze
Samochód to 4 drzwiowy sedan. Auto występowało ...
57
komentarzy
Dodano: 11 lat temu, przez
autre2003
Niedawno minęły dwa lata z Rio.
Postaram się, więc podsumować ten okres jak najbardziej obiektywnie.
Oczywiście zamierzam opisać wady i zalety auta jednak chcę to zrobić w nieco inny ...
25
komentarzy
Dodano: 12 lat temu, przez
autre2003
Nie mogąc uporać się ze zużyciem paliwa kijanki i będąc pod wrażeniem zmiany mapy w Fabii 1.2 TSI, którą miałem okazje się przejechać zdecydowałem się na chiptuning.
Nie jest to ...
32
komentarze
Dodano: 12 lat temu, przez
autre2003
Dziś rano zostałem zaskoczony brakiem możliwości otwarcia auta.
Z początku myślałem że to problem z pilotem, już miałem wrócić się po drugiego do domu jednak zauważyłem iż nie miga ...
30
komentarzy
Dodano: 12 lat temu, przez
autre2003
Przez rok użytkowania Rio nie sprawiało jakiś większych problemów, może poza zbyt wysokim według mnie spalaniem. Równo po roku kijanka dała się mi jednak trochę we znaki. Nie jest to bardzo ...
5
komentarzy
Galerie pojazdu (0)
Kierowca nie dodał jeszcze zdjęć
Filmy pojazdu (1)
Zainteresowani autem (0)
Dodaj do Kiedyś kupię - aby otrzymać automatyczne powiadomionie gdy właściciel wystawi go na sprzedaż.
Właściciel
Wcześniej jeździł:
Volkswagen Golf III 1.8i, Volkswagen LT 35 Max, Peugeot Partner, Nissan Almera, Peugeot Boxer 3.0 HDI, Kia Ceed CRDi WGT FL, Skoda Fabia, Volkswagen Golf, Kia Ceed CRDi VGT, Mercedes Vito Univan "Wicio", Fiat Doblo, BMW Seria 3 rekinek, BMW Seria 3 swap , Fiat Cinquecento, Renault 19, Ford Escort, Ford Fiesta, Kia Rio kijanka
Komentarze (447)
Dodano: 10 lat temu
Do Shinobi1978: Zależy czego się oczekuje od auta .
Dla mnie zmiana na lepsze, nie żałuje.
Miałem dość już niepraktycznego sedana, pokaleczonych rąk (ostre krawędzie w bagażniku z którego ciągle korzystam), problemów z serwisem - czyli do wyboru ASO w kosmicznych kosztach w moim mniemaniu nieadekwatnych do klasy auta, albo użeranie się z szukaniem odpowiednich części w uczciwej cenie co wiązało się z ogromną stratą czasu i nerwów. I warsztatu, który będzie chciał i potrafił to naprawić, a do tego trzeba było w tym czasie skądś wziąć drugie auto.
Z Golfem nie mam takich problemów, a jeszcze dokupiłem Focusa, ale tylko z powodu braku klimy w Golfie. Wyszło i tak taniej, znacznie mniejsza utrata wartości nawet biorąc pod uwagę oba auta. Dużo tańsze części, dużo niższe koszty napraw, ogromny wybór części bez szukania i to jeszcze można sobie przebierać w producentach i cenach, a każdy mechanik nawet w szopie zna konstrukcje auta.
Do tego sam mogę sporo przy nim zrobić, choć zazwyczaj nawet nie warto, bo przy prostej konstrukcji ceny robocizny są znacznie niższe.
Dla przykładu: wymiana rozrządu to w Focusie koszt miedzy 300 a 400 zł podczas gdy w Rio między 1500(udało mi się po znajomości, ale powiedzieli, że więcej za te pieniądze się tego nie podejmą) a 3 tys. zł(normalna cena).
Tulejki zawieszenia do Golfa z wymianą 90 zł podczas gdy do Rio 500-550 zł.
I wcale te w Rio nie wytrzymają dłużej niż te w tym Golfie, prędzej na odwrót.
Dla mnie zmiana na lepsze, nie żałuje.
Miałem dość już niepraktycznego sedana, pokaleczonych rąk (ostre krawędzie w bagażniku z którego ciągle korzystam), problemów z serwisem - czyli do wyboru ASO w kosmicznych kosztach w moim mniemaniu nieadekwatnych do klasy auta, albo użeranie się z szukaniem odpowiednich części w uczciwej cenie co wiązało się z ogromną stratą czasu i nerwów. I warsztatu, który będzie chciał i potrafił to naprawić, a do tego trzeba było w tym czasie skądś wziąć drugie auto.
Z Golfem nie mam takich problemów, a jeszcze dokupiłem Focusa, ale tylko z powodu braku klimy w Golfie. Wyszło i tak taniej, znacznie mniejsza utrata wartości nawet biorąc pod uwagę oba auta. Dużo tańsze części, dużo niższe koszty napraw, ogromny wybór części bez szukania i to jeszcze można sobie przebierać w producentach i cenach, a każdy mechanik nawet w szopie zna konstrukcje auta.
Do tego sam mogę sporo przy nim zrobić, choć zazwyczaj nawet nie warto, bo przy prostej konstrukcji ceny robocizny są znacznie niższe.
Dla przykładu: wymiana rozrządu to w Focusie koszt miedzy 300 a 400 zł podczas gdy w Rio między 1500(udało mi się po znajomości, ale powiedzieli, że więcej za te pieniądze się tego nie podejmą) a 3 tys. zł(normalna cena).
Tulejki zawieszenia do Golfa z wymianą 90 zł podczas gdy do Rio 500-550 zł.
I wcale te w Rio nie wytrzymają dłużej niż te w tym Golfie, prędzej na odwrót.
Dodano: 11 lat temu
Do mucko1: Do obecnej edycji wystarczą zdjęcia w rozdzielczości 4MP.
Do poprzedniej też takie były potrzebne niestety niektóre miały poniżej 1MP.
Na monitorze nie było tragedii, ale do druku w takiej rozdzielczości się nie nadawały. Musiałem, więc robić duże zbliżenia i poprawiać fotki piksel po pikselu.
Do poprzedniej też takie były potrzebne niestety niektóre miały poniżej 1MP.
Na monitorze nie było tragedii, ale do druku w takiej rozdzielczości się nie nadawały. Musiałem, więc robić duże zbliżenia i poprawiać fotki piksel po pikselu.
Zobacz podobne auta w społeczności
Najnowsze blogi
Dodano: 3 dni temu, przez powerTGS440
Szukam rzetelnej opinii a nawet oferty: RENAULT CAPTUR 1.5 DCI w automacie z rocznika 2015 - 2018. Budzet do 40.000 zl.
5
komentarzy
Dodano: 4 dni temu, przez powerTGS440
Jak już kiedyś pisałem, Megane fajny samochód, silnik niezwykle ekonomiczny (4.2l/100km w trasie żaden problem) tyko 95koni trochę za mało.
900zł ta przyjemność, 300Nm zamiast 240Nm robi ...
4
komentarze
Dodano: 8 dni temu, przez FranzMaurer
Jakby nie mówić, dałem się zaskoczyć zimie w tym sezonie...:P Co prawda obserwowałem prognozy zarówno w słuchawce, jak i w telewizorze (o eksperckich poradach radiowych nie wspomnę), ale ...
14
komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych