Tutaj jesteś:
Samochód
Łada Niva
- Kupione używane w 2008
- Auto obejrzano 3502 razy
- Online od 14 lat, 9 miesięcy i 22 dni
- Auto polubiono 229 razy
Marka:
Łada
Model:
Niva
Nadwozie:
2131
Silnik:
1.7
Moc silnika:
79 KM
Przebieg:
198 565 km
Rocznik:
1996
Łada Niva - samochód typowo do jazdy w terenie, idealny do holowania i wodowania motorówki.
Rok produkcji 1996
Nadwozie samonośne
Napęd na 2 osie, bez blokady dyferencjałów
Silnik 1,7 z jednopunktowym wtryskiem paliwa
Skrzynia biegów manualna 5-cio biegowa z możliwością przełączenia na jazdę drogową i terenową
Na trasie odnosi się wrażenie jakby jechało się większa wersją „malucha”.
Mam na myśli wykończenie wnętrza – tapicerka wykonana podobnie jak w „maluchu”.
Przy prędkościach 120-130 km/h blachy wpadają w wibracje co charakteryzuje się specyficznym dźwiękiem (przydałoby się wypełnienie pustych przestrzeni pomiędzy tapicerką a zewnętrzną częścią blach.
Samochód jest stosunkowo krótki, zbiornik benzyny znajduje się pod siedzeniem pasażera dlatego też przy jeździe na benzynie słychać dość głośno pracę pompy paliwa.
W tym modelu przydałoby się wspomaganie układu kierowniczego zwłaszcza podczas parkowania.
Według mnie samochód nadaje się idealnie w teren.
Powyższy fakt, jak i niska cena części zamiennych jest dużą zaletą w porównaniu z innymi samochodami terenowymi.
Spalanie, które jest widoczne dla wszystkich, jest oczywiście dużo zawyżone.
Jest to wynik błędu, który kiedyś popełniłem podczas wpisywania danych.
Wpisując ilość zatankowanego paliwa, należy określić procent jazdy na gazie w stosunku do jazdy na benzynie.
Początkowo nie zwracałem na to uwagi, dlatego wyszły takie nieścisłości. Próbowałem to poprawić, ale mi nie wyszło...
Posłużę się cytatem z instrukcji obsługi:
"Zużycie paliwa na 100 km nie więcej niż:
8,3 l - przy szybkości 90 km/h na piątym biegu,
11,5 l - przy szybkości 120 km/h na piątym biegu,
10,2 l - w ruchu miejskim."
Tylko raz testowałem go na dłuższej trasie: Bydgoszcz - Sopot - Bydgoszcz, (ok. 400 km w dwie strony). Jazda w lutym w temp. ok. - 5 stopni C, tylko na gazie, z prędkością 70 - 90 km/h.
Zużycie gazu wyszło gdzieś w granicach 15 l/100 km.
Wyposażenie i usprawnienia nieoryginalne:
Instalacja gazowa, zbiornik 70 litrów zamontowany za oparciem tylnego siedzenia,
Hak holowniczy,
Bagażnik na dachu,
Na przedniej części bagażnika 4 światła dalekosiężne,
Na zderzaku 2 halogeny,
Zamek przy wlewie paliwa,
Trzecie światło stop,
Autoalarm z czujnikiem wstrząsowym,
Centralny zamek,
Możliwość uruchomienia silnika za pomocą pilota (jeden przycisk uruchamia zapłon, drugi rozrusznik),
Automatyczny wyłącznik pompy paliwa po przełączeniu na gaz.
więcej »
Rok produkcji 1996
Nadwozie samonośne
Napęd na 2 osie, bez blokady dyferencjałów
Silnik 1,7 z jednopunktowym wtryskiem paliwa
Skrzynia biegów manualna 5-cio biegowa z możliwością przełączenia na jazdę drogową i terenową
Na trasie odnosi się wrażenie jakby jechało się większa wersją „malucha”.
Mam na myśli wykończenie wnętrza – tapicerka wykonana podobnie jak w „maluchu”.
Przy prędkościach 120-130 km/h blachy wpadają w wibracje co charakteryzuje się specyficznym dźwiękiem (przydałoby się wypełnienie pustych przestrzeni pomiędzy tapicerką a zewnętrzną częścią blach.
Samochód jest stosunkowo krótki, zbiornik benzyny znajduje się pod siedzeniem pasażera dlatego też przy jeździe na benzynie słychać dość głośno pracę pompy paliwa.
W tym modelu przydałoby się wspomaganie układu kierowniczego zwłaszcza podczas parkowania.
Według mnie samochód nadaje się idealnie w teren.
Powyższy fakt, jak i niska cena części zamiennych jest dużą zaletą w porównaniu z innymi samochodami terenowymi.
Spalanie, które jest widoczne dla wszystkich, jest oczywiście dużo zawyżone.
Jest to wynik błędu, który kiedyś popełniłem podczas wpisywania danych.
Wpisując ilość zatankowanego paliwa, należy określić procent jazdy na gazie w stosunku do jazdy na benzynie.
Początkowo nie zwracałem na to uwagi, dlatego wyszły takie nieścisłości. Próbowałem to poprawić, ale mi nie wyszło...
Posłużę się cytatem z instrukcji obsługi:
"Zużycie paliwa na 100 km nie więcej niż:
8,3 l - przy szybkości 90 km/h na piątym biegu,
11,5 l - przy szybkości 120 km/h na piątym biegu,
10,2 l - w ruchu miejskim."
Tylko raz testowałem go na dłuższej trasie: Bydgoszcz - Sopot - Bydgoszcz, (ok. 400 km w dwie strony). Jazda w lutym w temp. ok. - 5 stopni C, tylko na gazie, z prędkością 70 - 90 km/h.
Zużycie gazu wyszło gdzieś w granicach 15 l/100 km.
Wyposażenie i usprawnienia nieoryginalne:
Instalacja gazowa, zbiornik 70 litrów zamontowany za oparciem tylnego siedzenia,
Hak holowniczy,
Bagażnik na dachu,
Na przedniej części bagażnika 4 światła dalekosiężne,
Na zderzaku 2 halogeny,
Zamek przy wlewie paliwa,
Trzecie światło stop,
Autoalarm z czujnikiem wstrząsowym,
Centralny zamek,
Możliwość uruchomienia silnika za pomocą pilota (jeden przycisk uruchamia zapłon, drugi rozrusznik),
Automatyczny wyłącznik pompy paliwa po przełączeniu na gaz.
Blog auta
Brak wpisów w blogu auta
Galerie pojazdu (0)
Kierowca nie dodał jeszcze zdjęć
Filmy pojazdu (0)
Kierowca nie dodał jeszcze filmów do tego auta
Zainteresowani autem (0)
Dodaj do Kiedyś kupię - aby otrzymać automatyczne powiadomionie gdy właściciel wystawi go na sprzedaż.
Zobacz podobne auta w społeczności
Najnowsze blogi
Dodano: 3 dni temu, przez humvee5
"Jeśli samochody cię użądliły i ta opuchlizna nie schodzi, to nic z tym nie zrobisz". To wyjaśnia, czemu dziennie na spędzamy na aWc średnio kilka minut, by podpatrzeć użądlenia u innych, ...
15
komentarzy
Dodano: 3 dni temu, przez darek-k
Poprzednie Xenon słabo świeciły,
tym razem wybór padł na żarówki Xenon Philips i postojówki osram blue
koszty
żarówki Xenon Philips - 399zł
Osram w5w Cool Blue Intense - 26zł ...
4
komentarze
Dodano: 4 dni temu, przez darek-k
płyn hamulcowy koloru herbaty, czy ktoś to kiedyś zmieniał nie wiadomo, ale trzeba było się za to zabrać, oraz tarcze z tyłu, bo miały bicie choć nie wykazywały znacznego zużycia
koszty ...
1
komentarz
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych

Autko super
Nie sprawdzałem jeszcze łady w bardzo ciężkim terenie.
Szkoda mi było ją trochę zajeżdżać, bo używam jej też na trasie. Wyciągałem nią przyczepę z motorówką pod trawiaste nabrzeże pod kątem gdzieś 30 stopni - szła rewelacyjnie. Dla pełnego komfortu brakowało mi tylko blokady dyferencjału.
No i przydałyby się typowo terenowe opony, bo te które mam są z bieżnikiem szosowym, więc przód trochę się ślizgał.
Jechałem nią po drodze leśnej po świeżo nawiezionym piasku (warstwa gdzieś z 50 cm)- rzucało nią na wszystkie strony, ale nie poddała się - tu przydałoby się wspomaganie kierownicy.
Na youtube jest filmik jak Rosjanie testują ją pod wodą - ja na razie jeszcze się na to nie zdecydowałem - może kiedyś.
Z drugiej zaś strony mówią że bardzo wytrzymałe niestety nie miałem okazji poznać tego auta bo tam gdzie mieszkam występują sporadycznie.
Ale życzę przyjemności i pozdrawiam