Tutaj jesteś:
Samochód
Lexus LS Lex
- Kupione używane w 2019
- Auto obejrzano 1734 razy
- Online od 5 lat, 5 miesięcy i 29 dni
- Auto polubiono 4 razy
Nazwa auta:
Lex
Marka:
Lexus
Model:
LS
Generacja:
I
Nadwozie:
400 UCF10
Silnik:
4.0
Przebieg:
308 430 km
Rocznik:
1994
Jego Wysokość Lexus Pierwszy. Marzyłem o nim od dawna ale mając już tyle aut w życiu nie rozważałem na poważnie kupna. Ale jak to u mnie większością samochodów rządzi przypadek i akurat kolega sprzedawał swój, mocno doinwestowany i zadbany. No i kupiłem.
Można powtarzać za internetem jakie to było dopracowane w szczegółach auto i jaką fortunę kosztowało Toyotę żeby je stworzyć wraz z nową, luksusową marką. To widać w każdym szczególe. Jeśli ktoś nadal twierdzi, że to tylko japoński tani samochód a do klasy Mercedesa mu daleko to albo bredzi albo nigdy nie jechał albo nie rozumie rozwiązań technicznych. Jest to auto luksusowe ale zbudowane wedle innej filozofii niż europejskie czy amerykańskie limuzyny. Nie ma do wyboru 10 silników tylko jeden, za to dopracowany do ostatniego szczegółu i opcji wyposażenia też nie było za wiele. Były opcje albo bogate albo bardzo bogate i to w zasadzie tyle. To w połączeniu z zupełnie nowym podejściem do serwisu, absolutną niezawodnością, która już w latach 80 w klasie lux wcale nie była taka oczywista spowodowało że Lexus się trwale wpisał w rynek motoryzacyjny. Ten model na tyle poruszył skostniałego Mercedesa, że powstała Locha W140, która jest w zasadzie ostentacyjnym pokazem możliwości ówczesnej techniki i po raz pierwszy samochodem, który musiał coś udowadniać i konkurować. Wtedy BMW w tej klasie było zdecydowanie drugoplanowe a Audi w zasadzie jeszcze nie istniało robiąc przymiarki modelem V8. Amerykanie tkwili technicznie jeszcze w latach 70 a jakość lat 80 była ich najgorszą dekadą więc Mercedes nie miał w zasadzie z kim przegrać co ich rozzuchwaliło na tyle, że bez żenady oferowali W126 z korbkami w szybach i kazali dopłacać za każdą opcję fortunę.
Wtedy wkroczyła Toyota, która w zasadzie pracowała od wczesnych lat 80 nad tym autem. W momencie debiutu był już dopracowany i przetestowany po zęby. Dość powiedzieć, że jak wykryto że w kilku autach mogło dojść do uszkodzenia trzeciego światła stopu niewłaściwie zamontowaną żarówką to wszyscy klienci dostali na czerpanym, japońskim papierze list powiadamiający ich o usterce wraz z przeprosinami po czym auta były zabierane spod domu, weryfikowane, tankowane, myte i odstawiane z powrotem. Ponoć usterka dotyczyła dwóch pojazdów. I było najcichszym seryjnym samochodem świata. I choć zapewne ten tytuł jest nieaktualny to nadal robi piorunujące wrażenie komfortem jazdy i akustyki po 27 latach od wyjazdu z fabryki w Taharze i nadal gra w tej samej klasie aut.
więcej »
Można powtarzać za internetem jakie to było dopracowane w szczegółach auto i jaką fortunę kosztowało Toyotę żeby je stworzyć wraz z nową, luksusową marką. To widać w każdym szczególe. Jeśli ktoś nadal twierdzi, że to tylko japoński tani samochód a do klasy Mercedesa mu daleko to albo bredzi albo nigdy nie jechał albo nie rozumie rozwiązań technicznych. Jest to auto luksusowe ale zbudowane wedle innej filozofii niż europejskie czy amerykańskie limuzyny. Nie ma do wyboru 10 silników tylko jeden, za to dopracowany do ostatniego szczegółu i opcji wyposażenia też nie było za wiele. Były opcje albo bogate albo bardzo bogate i to w zasadzie tyle. To w połączeniu z zupełnie nowym podejściem do serwisu, absolutną niezawodnością, która już w latach 80 w klasie lux wcale nie była taka oczywista spowodowało że Lexus się trwale wpisał w rynek motoryzacyjny. Ten model na tyle poruszył skostniałego Mercedesa, że powstała Locha W140, która jest w zasadzie ostentacyjnym pokazem możliwości ówczesnej techniki i po raz pierwszy samochodem, który musiał coś udowadniać i konkurować. Wtedy BMW w tej klasie było zdecydowanie drugoplanowe a Audi w zasadzie jeszcze nie istniało robiąc przymiarki modelem V8. Amerykanie tkwili technicznie jeszcze w latach 70 a jakość lat 80 była ich najgorszą dekadą więc Mercedes nie miał w zasadzie z kim przegrać co ich rozzuchwaliło na tyle, że bez żenady oferowali W126 z korbkami w szybach i kazali dopłacać za każdą opcję fortunę.
Wtedy wkroczyła Toyota, która w zasadzie pracowała od wczesnych lat 80 nad tym autem. W momencie debiutu był już dopracowany i przetestowany po zęby. Dość powiedzieć, że jak wykryto że w kilku autach mogło dojść do uszkodzenia trzeciego światła stopu niewłaściwie zamontowaną żarówką to wszyscy klienci dostali na czerpanym, japońskim papierze list powiadamiający ich o usterce wraz z przeprosinami po czym auta były zabierane spod domu, weryfikowane, tankowane, myte i odstawiane z powrotem. Ponoć usterka dotyczyła dwóch pojazdów. I było najcichszym seryjnym samochodem świata. I choć zapewne ten tytuł jest nieaktualny to nadal robi piorunujące wrażenie komfortem jazdy i akustyki po 27 latach od wyjazdu z fabryki w Taharze i nadal gra w tej samej klasie aut.
Blog auta (3)
Dodano: 5 lat temu, przez
yatsec
Ten dziadowski, skośnooki awaryjny złom się zepsuł. Pamiętajcie, nie kupujcie takich tandetnych aut. Ledwo minęło 25 lat i 300.000km i wysiadł alternator. Skandal.
Zastanawiam się bo to ...
10
komentarzy
Dodano: 5 lat temu, przez
yatsec
Od zakupu minęły 3 tygodnie i wszystkie jazdy były krótkie i wokół komina. Trochę za mało, żeby zrobić jakieś podsumowanie.
Tym razem wypadła trasa prawie 500km w jedną stronę. ...
16
komentarzy
Dodano: 5 lat temu, przez
yatsec
Pojawił się on. Nie był zaplanowany ale się zjawił. Choć trzeba uczciwie przyznać, że zawsze był na "bucket list". Kiedyś miałem zwykłe auta i cieszyłem się że jeździły. Ostatnie z ...
17
komentarzy
Galerie pojazdu (3)
Filmy pojazdu (0)
Kierowca nie dodał jeszcze filmów do tego auta
Zainteresowani autem (0)
Dodaj do Kiedyś kupię - aby otrzymać automatyczne powiadomionie gdy właściciel wystawi go na sprzedaż.
Właściciel
Jeździ:
BMW X1, Citroen Xsara Picasso Pablo, Peugeot 405, FSO Polonez, Ford Fiesta, Opel Vectra, Toyota Corolla Grzybica, Cadillac XLR Allan T., Toyota Celica Yoko Ono, Toyota Camry Oberdziwka, Lexus LS Lex, Chevrolet Caprice Classic Dinozaur, Toyota Camry Dziwka
Wcześniej jeździł:
Kia Soul Świniak, Kia Optima, Mitsubishi Colt Micek, Honda Civic Ropucha, Ford Taurus X, Volvo C30, Jeep Cherokee Rottweiler, Mitsubishi Pajero Parchero, Nissan Sunny, Peugeot 206, Toyota Corolla Poker Face, Fiat Seicento, BMW Seria 5 Gertruda, Opel Meriva, Volkswagen Caddy, Renault Grand Scenic, Fiat Multipla, Fiat Uno, Mazda 323 Rolnik, Toyota Avensis
Komentarze (18)
Dodano: 4 lata temu
Do MarcinGP: Na daily zaczyna być trochę kłopotliwy bo części brakuje, ASO coraz mniej zaczyna oferować a jeśli już to w chorych cenach. Używanych części też już mało, każdy zaczyna chomikować co jeszcze zostało. A kusi na daily bo jeździ jak współczesne auto i w zasadzie jest bezproblemowy. Ale z szacunku i dla zachowania go jak najdłużej w dobrej kondycji jeżdżę w sezonie ciepłym i korzystam wtedy z każdego po trochu, sumarycznie nie nabijam wysokich przebiegów per capita a i auta się trochę rozruszają bo ciągły postój też szkodzi.
Dodano: 4 lata temu
Niezawodność nie była wyłacznie reklamą bo auto jest dosyć pancerne i w porównaniu z niemiecką konkurencją faktycznie bezproblemowe. Przy czym nie oznacza to niskich kosztów utrzymania bo w tej klasie nie ma tanich aut
Brak zamienników za czasów, kiedy te auta jeździły użytkowo a obecnie problem z częściami kiedy ASO się wycofało z większości elementów.
Zostaje USA, gdzie był znacznie popularniejszy i doczekał się zamienników wielu części eksploatacyjnych.
Brak zamienników za czasów, kiedy te auta jeździły użytkowo a obecnie problem z częściami kiedy ASO się wycofało z większości elementów.
Zostaje USA, gdzie był znacznie popularniejszy i doczekał się zamienników wielu części eksploatacyjnych.
Zobacz podobne auta w społeczności
Najnowsze blogi
Auto do kasacji? W Łodzi zrobisz to szybko i bez stresu! Sprawdź szczegóły na stronie.
https://auto-szrot-kasacja-pojazdow.pl/lodzkie/lodz
Dodano: 15 dni temu, przez niki129
Miałem sprzedać Audi ale jakoś było mi żal tamtego auta wystawiłem równolegle na sprzedaż forda. Ogłoszenie wisiało 3 tygodnie, pierwszy telefon, oglądający finalnie auto sprzedane. ...
8
komentarzy
Dodano: 23 dni temu, przez darek-k
Objaw był taki że auto raz opadało, sam tył, i podczas podnoszenia w pewnej chwili jak z procy do góry poszedł, usterka się pogłębiała, że już nawet podczas jazdy potrafił wystrzelić do ...
5
komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych