Tutaj jesteś: Samochód







Prześlij sugestię
Mazda 323
  • Kupione używane w 2011
  • Auto obejrzano 364 razy
  • Online od 12 lat, 5 miesięcy i 12 dni
  • Auto polubiono 19 razy
Marka:
Mazda
Model:
323
Generacja:
VI
Nadwozie:
F
Silnik:
1.3 16V
Przebieg:
165 000 km
Rocznik:
2000
Samochód dosyć prosty w budowie, nie ma zbyt wielu elementów podatnych na uszkodzenia jednak nowoczesny i zaawansowany technologicznie. Podstawowe wersje są wyposażone w sposób wystarczający, pozwalający na efektywne wykorzystanie samochodu. Fotel kierowcy jest w bardzo szerokim zakresie regulowany, co pozwala na dopasowanie do indywidualnych upodobań. We wnętrzu znajdziemy tez sporo przydatnych miejsc na drobiazgi. Samochód popularny w kraju, dlatego dobrze rozwinięta jest sprzedaż części zamiennych nie tylko oryginalnych ale też tańszych zamienników. Nie chodzi tylko o elementy zużywające się, w stylu klocki hamulcowe czy sprzęgła, ale też elementy oświetlenia czy karoseryjne są dostępne na rynku bez większych kłopotów. Samochód mało awaryjny. dobrze dopasowane elementy karoserii oraz bardzo dobrze wykonane wnętrze. Czasami jednak przy intensywnym użytkowaniu samochodu awarii ulegają pasy bezpieczeństwa, usterka polega na braku „zwijania" pasów.
więcej »
Blog auta
Brak wpisów w blogu auta
Galerie pojazdu (0)
Kierowca nie dodał jeszcze zdjęć
Filmy pojazdu (0)
Kierowca nie dodał jeszcze filmów do tego auta
Zainteresowani autem (0)
Dodaj do obserwowanych

Dodaj do Kiedyś kupię - aby otrzymać automatyczne powiadomionie gdy właściciel wystawi go na sprzedaż.

Właściciel
SL
Jeździ: Mazda 323, Mazda 323
Komentarze (3)
Dodano: 12 lat temu
Fajne autko, dobry treściwy opis, tylko fotek niedosyt pozdrawiam, hej
Dodano: 12 lat temu
Wrzucaj fotki!!!!;)[papa]
Dodano: 12 lat temu
O moim aucie cd:

TYPOWE USTERKI
Układ kierowniczy

Mogą pojawić się luzy w przekładniach, jednak to przypadki rzadkie. O wiele częściej wymienia się końcówki drążków kierowniczych.
Skrzynia biegów

Skrzynia pracuje cicho i bezproblemowo, czasami pojawiają się problemu z mechanizmem zmiany biegów i wycieki z okolic uszczelniaczy półosi.
Sprzęgło

Poza normalnym zużyciem nie zaobserwowano usterek, czasami głośno pracuje łożysko.
Hamulce

Jeśli samochód jest eksploatowany na co dzień bez większych przestojów, tarcze potrafią wytrzymać wiele kilometrów. Jazda od przypadku do przypadku sprzyja tworzeniu się warstwy rdzy, która powoduje szybkie zużycie tarczy.
Karoseria

Dosyć odporne na korozje nadwozie, dobrej jakości blacha powodują że egzemplarze 323 nawet po kilku latach przyciągają oko. Czasem nawet wyglądają jak przysłowiowe „NÓWKI". Jak zwykle wyjątek stanowią niedbałe naprawy nadwozia powodujące wykwity korozji, psując tym samym niesłusznie wizerunek firmy w oczach użytkowników.
Instalacja elektryczna

Nie zaobserwowano typowych powtarzających się usterek, jednak połączenia wiązki z elementami wykonawczymi są podatne na zaśniedzenia powodujące brak lub słaby kontakt elektryczny, co może powodować problemy w pracy silnika i elementów instalacji elektrycznej. Najczęściej jest to spowodowane myciem silnika urządzeniami ciśnieniowymi.
Zawieszenie

Podatne na uszkodzenia elementy to drążki, elementy metalowo gumowe. Sworznie są to części dosyć często ulegające uszkodzeniom. Przy dużych przebiegach zaczynają „pocić" się amortyzatory, co powoduje zmniejszenie ich sprawności. Samochód dobrze pokonuje nierówności na drodze, nie przenosi żadnych efektów niepożądanych na kierownice i do wnętrza auta. Co jednak niesie za sobą dosyć skomplikowaną budowę całości zawieszenia, a tym samym obecność elementów podatnych na uszkodzenia.
Wnętrze

Wnętrze bardzo przejrzyste i dobrze wykonane, jednak przy zbyt siłowym użytkowaniu może dojść do złamań elementów typu dzwignie, czy klamki.
PODSUMOWANIE

Samochód skierowany dla ludzi ceniących auta proste i niezawodne. Mnogość wersji nadwozia i silników zadowoli każdego od młodego miłośnika szybkiej jazdy, po statycznego emeryta ceniącego komfort i ekonomiczność. Dosyć rzadko 323 spotyka sie na warsztatach pomijając typowe czynności eksploatacyjne. Obsługa samochodu jest dosyć prosta, jazda przyjemna i bezproblemowa. Jeśli zawieszenie nie ma luzów 323 jest samochodem bardzo komfortowym, zawieszenie gwarantuje maksymalne wytłumienie nierówności. Wnętrze jest dobrze wytłumione, nie słychać wewnątrz pracy silnika czy zawieszenia na nierównościach, pod warunkiem należytego stanu zawieszenia.
PLUSY

- Małe i zwrotne auto
- Wytrzymała blacha i lakier
- Duży wybór jednostek napędowych
- Dobry dostęp do części zamiennych
MINUSY

- Słabe amortyzatory
- Podatne na uszkodzenia elementy zawieszenia
- Przy zbyt siłowej obsłudze pękają elementy wnętrza
Dostępność części zamiennych:

Oryginały – Bardzo dobra
Zamienniki - Bardzo dobra
Ceny części zamiennych:

Oryginały – Drogie
Zamienniki - Na przyzwoitym poziomie
Awaryjność:

Średnia


ŻRÓDŁO: http://www.autocentrum.pl/opisy-techniczne/opis-techniczny-mazda-323-vi/
Zobacz podobne auta w społeczności
Najnowsze blogi
Dodano: 10 dni temu, przez JacK
Wpis dla potomnych. Minęło już dwa lata od zakupu. Zrobione 8400 km. Przegląd okresowy w ASO zakończył się pomyślnie: nic nie puka nic nie stuka więc można jeżdzić dalej. Wymieniono: ...
13 komentarzy
Dodano: 15 dni temu, przez fryzjer1981
Auris hybrydowy jest moim pierwszym autem z napędem tego typu, mimo, że po głowie pomysł zakupu chodził mi od jakiś 3 lat. Po tygodniu miałem ochotę go sprzedawać, znajdywałem setki ...
19 komentarzy
Dodano: 18 dni temu, przez darek-k
Piątek upłyną na wymianie sprzęgła w naszym Peugeot 207 wbrew pozorom pracy jest co niemiara, czas jaki spędziłem w garażu wędrując kanał garaż i tak w kółko dał popalić, + cała ...
23 komentarze
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl