Tutaj jesteś: Samochód







Prześlij sugestię
Opel Astra .::SMOK OKTANOWY::.
  • Kupione używane w 2010
  • Auto obejrzano 12447 razy
  • Online od 14 lat, 11 miesięcy i 6 dni
  • Auto polubiono 1341 razy
Nazwa auta:
.::SMOK OKTANOWY::.
Marka:
Opel
Model:
Astra
Generacja:
F
Nadwozie:
Hatchback
Silnik:
1.4 i
Moc silnika:
60 KM
Przebieg:
152 266 km
Rocznik:
1993
Mój pierwszy samochód... Prawko mam od lutego 2010 :) Pozdrawiam wszystkich !!!


Opel Astra GL/GLS 1,4i (1991-1996)


SILNIK / o zapłonie iskrowym, czterosuwowy, czterocylindrowy, rzędowy, chłodzony cieczą, z wałkiem rozrządu w głowicy, umieszczony poprzecznie z przodu, napędzający koła przednie
Typ silnika
- od IX 1991 / C14NZ
Silnik C14NZ
Średnica cylindra 77,6 mm
Skok tłoka 73,4 mm
Pojemność skokowa 1389 cm3
Stopień sprężania 9,4
Ciśnienie sprężania
- nominalne 1,2 MPa
- dopuszczalna różnica między cylindrami 0,1 MPa
Moc maksymalna 44 kW (60 KM)
Prędkość obrotowa mocy maksymalnej 5200 obr/min
Moment maksymalny 103 N×m
Prędkość obrotowa momentu maksymalnego 2800 obr/min
Silnik C14SE
Średnica cylindra 77,6 mm
Skok tłoka 73,4 mm
Pojemność skokowa 1389 cm3
Stopień sprężania 9,8
Ciśnienie sprężania
- nominalne 1,4 MPa
- dopuszczalna różnica między cylindrami 0,1 MPa
Moc maksymalna 60 kW (82 KM)
Prędkość obrotowa mocy maksymalnej 5800 obr/min
Moment maksymalny 113 N×m
Prędkość obrotowa momentu maksymalnego 3400 obr/min

Układ rozrządu / wałek rozrządu w głowicy, podparty na pięciu łożyskach, napędzany paskiem zębatym, napinacz paska samoczynny
Oznaczenie wałka rozrządu
- silnik C14NZ / litera G
- silnik C14SE / litery NC
Luz roboczy zaworów / zerowy, zastosowano popychacze hydrauliczne
Pasek zębaty / napędu wałka rozrządu i pompy cieczy chłodzącej
- typ / Gates Powergrip 40433 ´ 17 mm

Układ chłodzenia / zamknięty, o obiegu wymuszonym przez pompę odśrodkową, termostat, chłodnica, zbiornik wyrównawczy, wentylator elektryczny sterowany termowyłącznikiem
Termostat
- temperatura początku otwarcia 92°C
- temperatura pełnego otwarcia 107°C
Wentylator / elektryczny
- temperatura włączenia 100 °C
- temperatura wyłączenia 95°C

Układ smarowania / pod ciśnieniem
Pompa oleju / zębata, o zazębieniu wewnętrznym, umieszczona na zewnątrz kadłuba od strony napędu rozrządu, napędzana bezpośrednio od wału korbowego
Ciśnienie oleju / w temperaturze oleju 80°C na biegu jałowym wynosi 0,15 MPa
Filtr oleju / z wymiennym wkładem, AC X 93 lub Purflux LS 530

Układ zasilania / wtryskowy, jednopunktowy wtrysk benzyny sterowany elektronicznie GM Multec (silnik C14NZ) lub wielopunktowy wtrysk benzyny sterowany elektronicznie GM Multec-M (silnik C14SE), z pochłanianiem par paliwa, z katalizatorem regulowanym potrójnego działania i sondą lambda w układzie wydechowym
Pompa paliwa / elektryczna, umieszczona w zbiorniku paliwa, sterowana przez elektroniczne urządzenie sterujące wtryskiem benzyny poprzez przekaźnik
Pochłaniacz par paliwa / z węglem aktywnym, umieszczony w przedziale silnika na przedniej prawej przegrodzie bocznej
Filtr paliwa / AC GF 516 lub Purflux EP 100, umieszczony przy zbiorniku paliwa
Filtr powietrza / suchy, z wymiennym wkładem, Mann 90410651 lub Tecafiltres LX 523
Jednopunktowy wtrysk benzyny GM Multec
Układ zawiera:
- zbiornik paliwa,
- pompę paliwa,
- filtr paliwa,
- regulator ciśnienia paliwa,
- wtryskiwacz paliwa,
- czujnik położenia przepustnicy,
- regulator prędkości obrotowej biegu jałowego,
- czujnik ciśnienia bezwzględnego,
- czujnik temperatury cieczy chłodzącej,
- czujnik prędkości pojazdu,
- sondę lambda w układzie wydechowym,
- elektroniczne urządzenie sterujące wtryskiem i zapłonem,
- filtr powietrza,
- przekaźniki sterowania,
- złącze diagnostyczne,
- lampkę kontrolną w zestawie wskaźników.
Pompa paliwa / elektryczna, umieszczona w zbiorniku paliwa
- ciśnienie zasilania 76 kPa
- napięcie 7...15 V
- wydajność przy 12 V 85 l/h
Elektroniczne urządzenie sterujące / mikroprocesorowe, zawierające układ autodiagnostyki
- kod urządzenia / YW (Opel 16 149 919)
Wtryskiwacz / elektromagnetyczny, sterowany przez elektroniczne urządzenie sterujące, umieszczony w korpusie zespołu wtryskowego nad przepustnicą
Rezystancja uzwojenia wtryskiwacza
- przy zimnym silniku 1,4...1,8 W
- przy ciepłym silniku (po 5 min od wyłączenia) ok. 1,6...2,0 W
Regulator ciśnienia paliwa / umieszczony w korpusie zespołu wtryskowego
- ciśnienie regulowane 70...80 kPa
- ciśnienie powrotne poniżej 30 kPa
Czujnik położenia przepustnicy / CTS, umieszczony na osi przepustnicy
Rezystancja czujnika
- między zaciskami A oraz B 4...9 kW (stała)
- między zaciskami B oraz C (przepustnica zamknięta) 1...3 kW
- między zaciskami B oraz C (pełne otwarcie przepustnicy) 5...10 kW
Regulator prędkości obrotowej biegu jałowego / silnik krokowy utrzymujący wymaganą prędkość obrotową biegu jałowego, sterowany przez elektroniczne urządzenie sterujące
Rezystancja uzwojeń
- między zaciskami A oraz B 50...65 W
- między zaciskami C oraz D 50...65 W
Prędkość obrotowa biegu jałowego 830...990 obr/min
Zawartość CO do 0,4%
(parametry nieregulowane, stanowią wyłącznie wartości kontrolne)
Wielopunktowy wtrysk benzyny GM Multec-M
Układ zawiera:
- zbiornik paliwa,
- pompę paliwa,
- filtr paliwa,
- regulator ciśnienia paliwa,
- wtryskiwacze paliwa (cztery),
- czujnik położenia przepustnicy,
- regulator prędkości obrotowej biegu jałowego,
- czujnik ciśnienia bezwzględnego,
- czujnik temperatury cieczy chłodzącej,
- czujnik temperatury zasysanego powietrza,
- czujnik prędkości pojazdu,
- sondę lambda w układzie wydechowym,
- elektroniczne urządzenie sterujące wtryskiem i zapłonem,
- filtr powietrza,
- przekaźniki sterowania,
- złącze diagnostyczne,
- lampkę kontrolną w zestawie wskaźników.
Pompa paliwa / elektryczna, umieszczona w zbiorniku paliwa
- ciśnienie zasilania 300 kPa
- napięcie 7...15 V
- wydajność przy 12 V 85 l/h
Elektroniczne urządzenie sterujące / mikroprocesorowe, zawierające układ autodiagnostyki
Wtryskiwacze / cztery, elektromagnetyczne, sterowane przez elektroniczne urządzenie sterujące, umieszczone w kolektorze ssącym (po jednym na każdy cylinder), połączone elektrycznie parami (wtryskiwacze 1. i 2. oraz 3. i 4. cylindra)
Rezystancja uzwojenia wtryskiwacza ok. 12,2 W
Regulator ciśnienia paliwa / umieszczony pod przewodem rozdzielającym paliwo
do wtryskiwaczy, zapewnia stałą różnicę ciśnień między ciśnieniem paliwa a ciśnieniem w kolektorze ssącym
- ciśnienie regulowane 70...80 kPa
- ciśnienie powrotne poniżej 30 kPa
Czujnik położenia przepustnicy / NEI lub CTS, umieszczony na osi przepustnicy
Rezystancja czujnika
- między zaciskami A oraz B
- czujnik NEI 4...6 kW (stała)
- czujnik CTS 4...9 kW (stała)
- między zaciskami B oraz C (przepustnica zamknięta)
- czujnik NEI 3...4 kW
- czujnik CTS 1...3 kW
- między zaciskami B oraz C (pełne otwarcie przepustnicy)
- czujnik NEI 6...7 kW
- czujnik CTS 5...10 kW
Regulator prędkości obrotowej biegu jałowego / silnik krokowy utrzymujący wymaganą prędkość obrotową biegu jałowego, sterowany przez elektroniczne urządzenie sterujące
Rezystancja uzwojeń
- między stykami A oraz B 50...65 W
- między stykami C oraz D 50...65 W
Czujnik temperatury powietrza / umieszczony w kolektorze ssącym
- rezystancja przy 20°C ok. 3 kW
Prędkość obrotowa biegu jałowego 820...980 obr/min
Zawartość CO do 0,4%
(parametry nieregulowane, stanowią wyłącznie wartości kontrolne)

Układ zapłonowy / akumulatorowy, elektroniczny rozdzielaczowy, zintegrowany z układem wtrysku benzyny
Silnik C14NZ
Aparat zapłonowy / z bezstykowym hallotronowym generatorem impulsów i rozdzielaczem wysokiego napięcia, napędzany od wałka rozrządu
Kolejność zapłonu (cylinder nr 1 od strony napędu rozrządu) 1-3-4-2
Początkowy kąt wyprzedzenia zapłonu
(przy 830...990 obr/min - regulowany) 10° przed ZZ
(znaki na kole pasowym wału korbowego)
Moduł wzmocnienia / elektroniczny
Cewka zapłonowa / AC Delco 3 474 233
Rezystancja uzwojenia (przy 20°C)
- pierwotnego ok. 0,6 W
- wtórnego ok. 4,9 kW
Świece zapłonowe
- do VIII 1994 / Bosch WR 7 DC lub Beru 14 R-7 DU
- od IX 1994 / Bosch WR 8 DC lub Beru 14 R-8 DU
Odstęp elektrod 0,7 mm
Wtyk kodowania liczby oktanowej paliwa / dwupozycyjny, umieszczony w przedziale silnika w pobliżu górnego mocowania lewego amortyzatora, umożliwiający dostosowanie charakterystyk zapłonu do rodzaju używanej benzyny bezołowiowej o LO 91 lub 95
Rezystancja wtyku / wynosi w odpowiednich położeniach 220 W lub 0 W
Silnik C14SE
Czujnik położenia i prędkości obrotowej silnika / umieszczony przy kole pasowym wału korbowego, współpracujący z uzębioną tarczą
Odstęp czujnika od wierzchołków zębów tarczy
(nieregulowany) 1 ± 0,7 mm
Punkt wyprzedzenia zapłonu (przy 820...980 obr/min -
- nieregulowany) 10° przed ZZ
Aparat zapłonowy / zawierający wyłącznie rozdzielacz wysokiego napięcia, napędzany od wałka rozrządu
Kolejność zapłonu (cylinder nr 1 od strony napędu rozrządu) 1-3-4-2
(znaki na kole pasowym wału korbowego)
Moduł wzmocnienia / elektroniczny, GM 90 360 315
Cewka zapłonowa / AC Delco 3 474 233
Rezystancja uzwojenia (przy 20°C)
- pierwotnego ok. 0,6 W
- wtórnego ok. 4,9 kW
Świece zapłonowe
- do VIII 1994 / Bosch WR 7 DC lub Beru 14 R-7 DU
- od IX 1994 / Bosch WR 8 DC lub Beru 14 R-8 DU
Odstęp elektrod 0,7 mm
Wtyk kodowania liczby oktanowej używanego paliwa / dwupozycyjny, umieszczony w przedziale silnika w pobliżu górnego mocowania lewego amortyzatora, umożliwiający dostosowanie charakterystyk zapłonu do rodzaju używanej benzyny bezołowiowej o LO 95 lub 98
Rezystancja wtyku
- położenie LO 95 220 W
- położenie LO 98 470 W

PODWOZIE

Sprzęgło / cierne, jednotarczowe, suche, ze sprężyną centralną, z samoczynną regulacją skoku jałowego, sterowane mechanicznie
Typ Luk lub Fichtel & Sachs
Średnica zewnętrzna tarczy 190 mm
Średnica okładzin
- zewnętrzna 190 mm
- wewnętrzna 134 mm
Grubość okładzin 3,5 mm
Skok pedału 125...132 mm

Skrzynka przekładniowa / mechaniczna, pięciobiegowa plus bieg wsteczny, biegi do przodu synchronizowane
Typ
- silnik C14NZ / F 10/5
- silnik C14SE / F13/5 lub F 13/5 CR
Przełożenia
Astra 1.4i GL (silnik C14NZ)
- I bieg 3,550
- II bieg 1,960
- III bieg 1,300
- IV bieg 0,890
- V bieg 0,710
- bieg wsteczny 3,310
- przekładnia główna 4,181
Astra 1.4i GL / GLS (silnik C14SE)
- I bieg 3,550
- II bieg 2,140
- III bieg 1,430
- IV bieg 1,120
- V bieg 0,890
- bieg wsteczny 3,310
- przekładnia główna 3,940

Przeniesienie napędu / półosie połączone z obu stron za pomocą przegubów równobieżnych

Układ kierowniczy / mechaniczny lub mechaniczny ze wspomaganiem hydraulicznym
(wyposażenie dodatkowe)
Przekładnia kierownicza / zębatkowa lub zębatkowa z wbudowanym siłownikiem hydraulicznym i zaworem rozdzielczym zespolonym z zębnikiem (wyposażenie dodatkowe)
Przełożenie
- układ mechaniczny 22,0
- układ ze wspomaganiem 18,0
Liczba obrotów koła kierownicy
- układ mechaniczny 4,1
- układ ze wspomaganiem 3,4
Promień skrętu (między ścianami) 5,25 m
Pompa wspomagania / Saginaw, napędzana od wału korbowego paskiem klinowym
(o wymiarach 9,5 ´ 875 mm) razem z alternatorem

Zawieszenie przednie / niezależne, typu pseudo Mac Pherson, ze stabilizatorem poprzecznym prętowym o średnicy 18 mm
Amortyzatory / Delco
Ustawienie kół przednich (samochód obciążony masą 70 kg na każdym siedzeniu przednim, zbiornik paliwa napełniony do połowy)
- rozbieżność (regulowana) 1,5 ± 1 mm (0°15¢ ± 10¢)
- pochylenie koła (nieregulowane) -1°50¢...-0°20¢
(dopuszczalna różnica między kołami wynosi 1°)
- wyprzedzenie sworznia zwrotnicy (nieregulowane) +2°15¢ ± 1°
(dopuszczalna różnica między kołami wynosi 1°)
Piasta koła przedniego / na łożysku dwurzędowym kulkowym zakrytym

Zawieszenie tylne / półniezależne, na pojedynczych wahaczach wleczonych zespolonych belką poprzeczną o profilu V, na sprężynach śrubowych beczułkowych (dwustożkowych) i niewspółosiowych z nimi amortyzatorach hydraulicznych teleskopowych dwustronnego działania, ze stabilizatorem poprzecznym prętowym o średnicy 16 mm
Amortyzatory / Delco
Ustawienie kół tylnych (samochód obciążony masą 70 kg na każdym siedzeniu przednim, zbiornik paliwa napełniony do połowy)
- zbieżność (nieregulowana) 1,5 ± 2,5 mm (0°15¢ ± 25¢)
- pochylenie koła (nieregulowane) -1°40¢±30¢
(dopuszczalna różnica między kołami wynosi 30¢)
Piasta koła tylnego / ukształtowana w nierozbieralny zespół z łożyskiem dwurzędowym kulkowym koła, wymieniana jako całość

Układ hamulcowy
Hamulec roboczy / hydrauliczny, dwuobwodowy (podział po przekątnej), ze wspomaganiem podciśnieniowym, z układem przeciwblokującym ABS (wyposażenie dodatkowe)
Hamulce kół przednich / tarczowe, z zaciskiem pływającym, Teves
Średnica zewnętrzna tarczy 236 mm
Grubość tarczy
- nominalna 12,7 mm
- minimalna po naprawie 10,7 mm
- minimalna dopuszczalna 9,7 mm
Nakładki cierne / GU 171
Grubość nakładek ciernych
- nominalna 15 mm
- minimalna dopuszczalna 7 mm
Średnica cylindra zacisku 48 mm
Hamulce kół tylnych / bębnowe, z samoczynną regulacją luzu szczęk, z ogranicznikami ciśnienia w obwodach kół tylnych, GMF
Średnica robocza bębna
- nominalna 200 mm
- maksymalna po naprawie 201 mm
Okładziny cierne / Pagid PA 557
Grubość okładzin
- nominalna 5 mm
- minimalna dopuszczalna (do łbów nitów) 0,5 mm
Średnica cylinderków
- nominalna 17,46 mm
- maksymalna dopuszczalna 17,53 mm
Średnica minimalna tłoczka 17,39 mm

Pompa hamulcowa / w układzie tandem, GMF
Średnica cylindra pompy
- nominalna 20,64 mm
- maksymalna dopuszczalna 20,71
Średnica minimalna tłoków 20,58 mm
Skok tłoków 17/15 mm
Urządzenie wspomagające / podciśnieniowe, GMF
Średnica tłoka 203,2 mm (8²)

Hamulec awaryjny / działający mechanicznie na hamulce kół tylnych

Koła i ogumienie
Obręcze
- wersja GL / 5,5 J x 13
- wersja GLS / 5,5 J x 14
Ogumienie / bezdętkowe
- wersja GL / 155 R 13 78 S/T lub 175/70 R 13 82 T/H
- wersja GLS / 175/65 R 14 82 T/H lub 185/60 R 14 82 H
Ciśnienie w ogumieniu
- obciążenie do 3 osób
- przód 0,19 MPa
- tył 0,16 MPa
- obciążenie ponad 3 osoby
- przód 0,21 MPa
- tył 0,23 MPa

WYPOSAŻENIE ELEKTRYCZNE

Akumulator / 12 V 36 A×h, minus na masie

Alternator / z wbudowanym regulatorem ele-ktronicznym
- silnik C14NZ / Delco Remy 03 493 714 (typ 8 SI) lub 03 493 716 (typ 8 SI) albo Bosch 0120 488 159 (typ K1 14V 23/55 A) lub 0120 488 191 (typ K1 14V 28/70 A)
- silnik C14SE / Bosch 0120 488 201
Alternator Delco Remy 03 493 714
- napięcie znamionowe 14 V
- prąd maksymalny 55 A
- prąd przy prędkości
- 1500 obr/min 23 A
- 2000 obr/min 40 A
- 6000 obr/min 67 A
- napięcie wyjściowe (przy 20°C i 4000 obr/min
w ciągu 1 min) 14,7 ± 0,5 V
- minimalna długość szczotek 12 mm
- minimalna średnica pierścieni ślizgowych 22 mm
- rezystancja uzwojenia twornika 2,8 W
- rezystancja uzwojenia stojana 0,15 W
Alternator Delco Remy 03 493 716
- napięcie znamionowe 14 V
- prąd maksymalny 70 A
- prąd przy prędkości
- 1500 obr/min 26 A
- 2000 obr/min 43 A
- 6000 obr/min 74 A
- napięcie wyjściowe (przy 20°C i 4000 obr/min
w ciągu 1 min) 14,7 ± 0,5 V
- minimalna długość szczotek 12 mm
- minimalna średnica pierścieni ślizgowych 22 mm
- rezystancja uzwojenia twornika 2 W
- rezystancja uzwojenia stojana 0,127 W
Alternator Bosch 0120 488 159
- napięcie znamionowe 14 V
- prąd maksymalny 55 A
- prąd przy prędkości
- 1200 obr/min 10 A
- 1500 obr/min 25 A
- 2000 obr/min 36 A
- 6000 obr/min 55 A
- napięcie wyjściowe (przy 20°C i 4000 obr/min
w ciągu 1 min) 13,7...14,5 V
- minimalna długość szczotek 5 mm
- minimalna średnica pierścieni ślizgowych 31,5 mm
- rezystancja uzwojenia twornika 3,4...3,74 W
- rezystancja uzwojenia stojana 0,14...0,154 W
Alternator Bosch 0120 488 191
- napięcie znamionowe 14 V
- prąd maksymalny 70 A
- prąd przy prędkości
- 1500 obr/min 28 A
- 2000 obr/min 45 A
- 6000 obr/min 68 A
- napięcie wyjściowe (przy 20°C i 4000 obr/min
w ciągu 1 min) 13,7...14,5 V
- minimalna średnica pierścieni ślizgowych 31,5 mm
Alternator Bosch 0120 488 201
- napięcie znamionowe 14 V
- prąd maksymalny 70 A
- prąd przy prędkości
- 1500 obr/min 28 A
- 2000 obr/min 45 A
- 6000 obr/min 68 A
- napięcie wyjściowe (przy 20°C i 4000 obr/min
w ciągu 1 min) 13,7...14,5 V
- minimalna średnica pierścieni ślizgowych 31,5 mm

Rozrusznik / Delco Remy 03 471 173
- napięcie (bez obciążenia) 10,6 V
- prąd pobierany (bez obciążenia) 40...65 A
- prędkość obrotowa (bez obciążenia) 7500...13 500 obr/min
- prąd pobierany (przy zablokowanym wirniku) 400...500 A
- napięcie (przy zablokowanym wirniku) 7...8,2 V
- minimalna długość szczotek 4 mm
- minimalna średnica komutatora 37 mm

Bezpieczniki / 9 ´ (12 V, 10 A), 7 ´ (12 V, 20 A), 4 ´ (12 V, 30 A), dodatkowo 1 ´ (12 V, 10 A)
Oznaczenia kolorów bezpieczników
- czerwony 10 A
- niebieski 15 A
- żółty 20 A
- zielony 30 A

Żarówki
- reflektorów H4 55/60 W
- świateł pozycyjnych przednich 5 W
- kierunkowskazów przednich i tylnych 21 W
- świateł hamowania 21 W
- świateł pozycyjnych tylnych (3- i 5-drzwiowe) 5 W
- świateł pozycyjnych tylnych/przeciwmgłowych
tylnych (4-drzwiowe) 4/21 W
- świateł tylnych przeciwmgłowych (3- i 5-drzwiowe) 21 W
- świateł cofania 21 W
- oświetlenia tablicy rejestracyjnej 10 W

Momenty dokręcania
- śrub głowicy
- 1. etap 25 N×m
- 2. etap dokręcić o 60°
- 3. etap dokręcić o 60°
- 4. etap dokręcić o 30°
- 5. etap / rozgrzać silnik
- 6. etap dokręcić o 30°
- pokryw łożysk głównych
- 1. etap 50 N×m
- 2. etap dokręcić o 45...60°
- pokryw łożysk korbowych
- śruba o długości gwintu 15 mm 28 N×m
- śruba o długości gwintu 40 mm
1. etap 25 N×m
2. etap dokręcić o 30°
- koła zamachowego
- 1. etap 35 N×m
- 2. etap dokręcić o 30...45°
- miski olejowej 8 N×m
- kolektorów ssącego i wydechowego 22 N×m
- korka spustu oleju silnika 45 N×m
- koła pasowego wału korbowego (z kołem zębatym pasowym)
- śruba M12
1. etap 90 N×m
2. etap dokręcić o 30...45°
- śruba M10 o długości gwintu 23 mm 55 N×m
- śruba M10 o długości gwintu 30 mm
1. etap 25 N×m
2. etap dokręcić o 45...60°
- koła zębatego wałka rozrządu 45 N×m
- koła napinacza paska zębatego 20 N×m
- pompy cieczy chłodzącej do kadłuba 8 N×m
- świec zapłonowych 20 N×m
- obudowy paska napędu rozrządu
- obudowa przednia 4 N×m
- obudowa tylna 12 N×m
- pompy oleju do kadłuba 60 N×m
- pokrywy zaworów 8 N×m
- śrub kół 90 N×m

Masy
- własna
- wersja 3-drzwiowa 930 kg
- wersja 5-drzwiowa 950 kg
- wersja 4-drzwiowa 960 kg
- całkowita 1455 kg
- maksymalna przyczepy niehamowanej
- wersja 3-drzwiowa 460 kg
- wersja 5-drzwiowa 470 kg
- wersja 4-drzwiowa 480 kg
- maksymalna przyczepy hamowanej 850 kg

Pojemności
- zbiornik paliwa 52 dm3
- układ smarowania 3,5 dm3 (z filtrem)
- układ chłodzenia 5,7 dm3
- skrzynka przekładniowa 1,6 dm3
- układ hamulcowy ok. 0,4 dm3
- układ kierowniczy ze wspomaganiem ok. 1 dm3

Materiały eksploatacyjne
Paliwo / benzyna bezołowiowa LO min. 95 (w silniku C14NZ po przestawieniu wtyku kodowania liczby oktanowej możliwe jest stosowanie benzyny bezołowiowej LO 91)
Olej silnikowy / wg API SF/CC lub SF/CD, wg CCMC G4 lub G5, SAE 5W 50 do SAE 20W 50, wymiana co 15 000 km lub co 1 rok (z filtrem)
Olej przekładniowy / wg API GL4, wg MIL-L 2105 B lub C, SAE 75W/80 lub SAE 80W/90, sprawdzanie poziomu co 30 000 km lub co 2 lata (bez konieczności wymiany okresowej)
Płyn chłodzący / Opel, sprawdzanie poziomu co 15 000 km lub co 1 rok (bez konieczności wymiany okresowej)
Płyn hamulcowy / wg SAE J 1703 DOT 4, wymiana co 2 lata
Olej w układzie kierowniczym ze wspomaganiem / ATF Dexron II, sprawdzanie poziomu co 30 000 km lub co 2 lata (bez konieczności wymiany okresowej)

Zużycie paliwa
Astra 1.4i GL (silnik C14NZ - nadwozia 3- i 5--drzwiowe)
- przy 90 km/h 5,1 dm3/100 km
- przy 120 km/h 6,6 dm3/100 km
- w cyklu miejskim 8,6 dm3/100 km

Prędkość maksymalna
- Astra 1.4i GL (silnik C14NZ) 160 km/h


więcej »
Blog auta (3)
Dodano: 14 lat temu, przez SpeedKill
Dziś byłem pierwszy raz swoją Astrunią na przeglądzie. Było troche strachu ponieważ mam ten samochód od niedawna i nie znałam dobrze jego stanu technicznego :) O moje zdziwienie wszystko jest ...
3 komentarze
Dodano: 14 lat temu, przez SpeedKill
Dziś skorzystałem z ładnej pogody i wypucowałem swoja Astrunie oraz nakleiłem naklejki społeczności AC !!! Fotki już dodane zapraszam do oceniania i komentowania :) POZDRAWIAM WSZYSTKICH ...
Dodano: 14 lat temu, przez SpeedKill
Dziś zmieniłem koła... Mam nadzieje ze nie za wcześnie :)
3 komentarze
Galerie pojazdu (0)
Kierowca nie dodał jeszcze zdjęć
Filmy pojazdu (0)
Kierowca nie dodał jeszcze filmów do tego auta
Zainteresowani autem (0)
Dodaj do obserwowanych

Dodaj do Kiedyś kupię - aby otrzymać automatyczne powiadomionie gdy właściciel wystawi go na sprzedaż.

Właściciel
NO
Komentarze (81)
Dodano: 14 lat temu
Autko ocenione, oktany doładowane... :)
Dodano: 14 lat temu
Po co się tak rozpisywałeś chłopie?
Dodano: 14 lat temu
silniczek mi jest bardzo znany, od takiego motorku zaczynałem jeździć samochodem po raz pierwszy, to była frajda autko nieźle zadbane
Dodano: 14 lat temu
Białe kierunki na pewno wyglądają lepiej, ale jeszcze lepiej wyglądają Angel Eyes :) Pozdrawiam i nadrabiam zaległości
Dodano: 14 lat temu
Scanner ma racje - białe kierunkowskazy dodają pewnej elegancji i polotu w stronę sportu..Postaram się dodać naszą asterkę, jeśli znajdę zdjęcia. W naszej wtedy zmieniliśmy również tylne lampy na te ala leksusowskie, dodaliśmy spoilery i mniejsze lusterka
Dodano: 14 lat temu
no widzę,że zadbana sztuka.ja o swoją też się staram dbać.tylko ta twoja pali jak smok.pozdr
Dodano: 14 lat temu
Prześliczna asterka:) Kiedyś też byliśmy dumnymi posiadaczami tego samego typu z tym samym silnikiem...Miała kopa, była zwinna bardziej niż mróweczka.
Dodano: 14 lat temu
ładne zadbane autko i fajne foty, pozdro
Dodano: 14 lat temu
Zadbany SMok, nie powiem :) Jeszcze miesiąc temu jeździłem podobnym (1.6) - bardzo wytrzymałe i wdzięczne wozidło.
Proponuję dodać białe kierunki :)
Dodano: 14 lat temu
poczciwy samochód! pozdr
Dodano: 14 lat temu
Do leinad: Dzieki starałem się POZDRAWIAM !!!
Dodano: 14 lat temu
Ładne, zadbane auto. Opis powala z nóg, chyba najdłuższy i najdokładniejszy na AWC [smiech2]
Dodano: 14 lat temu
ach świetnie zadbana moja była się przypomina :) pozdro
Dodano: 14 lat temu
Do cappo82: Jeśli mogę spytać to jakie ?
Dodano: 14 lat temu
jedna fota łamie klatę:-) gratki
Dodano: 14 lat temu
Fajna asterka ale widzę że krótkie neony założyłeś na nogi zostawiam [puchar]
Dodano: 14 lat temu
swietne autko pozdrawiam :)
Dodano: 14 lat temu
To dobre i ładne autko!
Dodano: 14 lat temu
sporo pali ten twój smok a mniejszą moc ma od mojego... chyba lubisz wysokie obroty. jak jezdzisz dużo polecam Gaz - swietniesie sprawdza w F -kach
Dodano: 14 lat temu
Twoja Asterka też fajna;) tak czyściutka och ach;] Ale spalanie wysokie jak na ten silnik..mi pali 10l ale LPG jak duszę:P pozdro
Zobacz podobne auta w społeczności
Najnowsze blogi
Dodano: 11 dni temu, przez
Auto do kasacji? W Łodzi zrobisz to szybko i bez stresu! Sprawdź szczegóły na stronie. https://auto-szrot-kasacja-pojazdow.pl/lodzkie/lodz
Dodano: 17 dni temu, przez niki129
Miałem sprzedać Audi ale jakoś było mi żal tamtego auta wystawiłem równolegle na sprzedaż forda. Ogłoszenie wisiało 3 tygodnie, pierwszy telefon, oglądający finalnie auto sprzedane. ...
8 komentarzy
Dodano: 25 dni temu, przez darek-k
Objaw był taki że auto raz opadało, sam tył, i podczas podnoszenia w pewnej chwili jak z procy do góry poszedł, usterka się pogłębiała, że już nawet podczas jazdy potrafił wystrzelić do ...
5 komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl