Tutaj jesteś:
Samochód
Opel Astra Elegance
- Kupione używane w 2009
- Auto obejrzano 22543 razy
- Online od 14 lat, 10 miesięcy i 1 dnia
- Auto polubiono 455 razy
Nazwa auta:
Elegance
Marka:
Opel
Model:
Astra
Generacja:
G
Nadwozie:
Hatchback
Silnik:
1.6 16V
Moc silnika:
101 KM
Przebieg:
216 033 km
Rocznik:
1998
Stylistyka wnętrza samochodu pozbawiona jest już tej odrobiny fantazji, z jaką projektowano karoserię. Wszystko, co składa się na wykończenie wnętrza samochodu jest jednak przede wszystkim solidne i podporządkowane ergonomii. Wyłamują się z tego jedynie tak drobne detale, jak na przykład przyciski otwierające szyby w przednich drzwiach, usytuowane zbyt | wysoko i za blisko kierowcy. Pierwsze wrażenie, jakie pozostawia wnętrze samochodu to ograniczona ilość miejsca - szczególnie na tylnych siedzeniach. Okazuje się jednak, że nawet przy odsunięciu przednich foteli przez rosłego kierowcę czy pasażera, z tyłu można całkiem wygodnie podróżować.
Pod wznoszącą się wysoko pokrywą bagażnika mieści się komora o niezbyt dużej pojemności (370 l). W oparciu tylnych foteli znajduje się za to praktyczny otwór, ułatwiający na przykład przewożenie nart. Po złożeniu asymetrycznie dzielonych siedzeń, pojemność bagażnika zwiększa się do 1180 litrów.
Niedogodnością takiego ukształtowania tylnej części pięciodrzwiowej karoserii typu hatchback, w której tylną szybę pochylono pod dużym kątem, jest znaczne ograniczenie pola widzenia - utrudnia to m.in. cofanie samochodu.
Pod maską Astry 1.6 16V znajduje się 100-konny silnik, blisko spokrewniony z jednostką o identycznej mocy, stosowaną w Astrze Classic. Silnik nowej Astry ma jednak zmienioną nieco charakterystykę - maksymalna moc jest uzyskiwana już przy 6000 obr/min (w Classiku przy 6200), a taki sam maksymalny moment obrotowy, 150 Nm, uzyskuje się przy wyższych obrotach - 3600 na minutę (3200 w Astrze Classic). Zmiana charakterystyki silnika objawia się tym, że w nowej Astrze już przy 2000 obr/min czuje się wyraźny przybór mocy.
Silnik Opla Astry II charakteryzuje się dobrą dynamiką - od 0 do 100 km/h auto przyspiesza w 10,6 s - oraz wysoką kulturą pracy. Jednostka ta jest też nieco cichsza niż w starszym modelu, choć ma dość charakterystyczne brzmienie.
Za zmianą charakterystyki silnika nie poszła jednak zmiana przełożeń skrzyni biegów. Stąd też, nowa Astra jest nieco mniej elastyczna od starszego modelu zużywa nieco więcej paliwa.
Sterowanie skrzynią biegów nie sprawia najmniejszych nawet problemów - sam drążek, podobnie jak i drogi jego prowadzenia, są krótkie, a biegi wchodzą precyzyjnie.
Wszystkie Astry ze 100-konnymi silnikami są wyposażane seryjnie w ABS. Układ hamulcowy samochodu można uznać jednak jedynie za zadowalający - granica 40 metrów znajduje się wciąż poza zasięgiem Astry; z prędkości 100 km/h przy zimnych hamulcach auto zatrzymuje się po 43,1 m, a przy rozgrzanych po 42,1 m.
To, z czego naprawdę dumni są inżynierowie Opla to układ zawieszenia. Trzeba przyznać, że mają ku temu powody. Nowa Astra zachowuje się niezwykle neutralnie na szybko przejeżdżanych zakrętach. Zmiany obciążenia w najmniejszym stopniu nie wpływają na stabilne zachowanie auta. Zawieszenie jest przy tym dostrojone tak, by zapewnić podróżnym komfort. Objawia się to nie tylko wytłumianiem poprzecznych nierówności na drogach, ale i niezwykle cichą pracą układu zawieszenia.
Najnowszy produkt Opla to nie tylko wysoka jakość wykonania, ale także jeszcze wyżej ustawiona poprzeczka w dziedzinie wyposażenia seryjnego. W modelach 1.6 16V montuje się seryjnie nie tylko takie elementy jak wspomaganie układu kierowniczego, regulacja wysokości kierownicy i fotela kierowcy czy elektrycznie opuszczane przednie szyby. W samochodzie znajdziemy między innymi radioodtwarzacz z układem sterowania w kierownicy.
Z elementów oferowanych za dopłatą dostępne są jedynie klimatyzacja oraz lakiery w dziewięciu kolorach - podstawowe to biały, granatowy i zielony.
więcej »
Pod wznoszącą się wysoko pokrywą bagażnika mieści się komora o niezbyt dużej pojemności (370 l). W oparciu tylnych foteli znajduje się za to praktyczny otwór, ułatwiający na przykład przewożenie nart. Po złożeniu asymetrycznie dzielonych siedzeń, pojemność bagażnika zwiększa się do 1180 litrów.
Niedogodnością takiego ukształtowania tylnej części pięciodrzwiowej karoserii typu hatchback, w której tylną szybę pochylono pod dużym kątem, jest znaczne ograniczenie pola widzenia - utrudnia to m.in. cofanie samochodu.
Pod maską Astry 1.6 16V znajduje się 100-konny silnik, blisko spokrewniony z jednostką o identycznej mocy, stosowaną w Astrze Classic. Silnik nowej Astry ma jednak zmienioną nieco charakterystykę - maksymalna moc jest uzyskiwana już przy 6000 obr/min (w Classiku przy 6200), a taki sam maksymalny moment obrotowy, 150 Nm, uzyskuje się przy wyższych obrotach - 3600 na minutę (3200 w Astrze Classic). Zmiana charakterystyki silnika objawia się tym, że w nowej Astrze już przy 2000 obr/min czuje się wyraźny przybór mocy.
Silnik Opla Astry II charakteryzuje się dobrą dynamiką - od 0 do 100 km/h auto przyspiesza w 10,6 s - oraz wysoką kulturą pracy. Jednostka ta jest też nieco cichsza niż w starszym modelu, choć ma dość charakterystyczne brzmienie.
Za zmianą charakterystyki silnika nie poszła jednak zmiana przełożeń skrzyni biegów. Stąd też, nowa Astra jest nieco mniej elastyczna od starszego modelu zużywa nieco więcej paliwa.
Sterowanie skrzynią biegów nie sprawia najmniejszych nawet problemów - sam drążek, podobnie jak i drogi jego prowadzenia, są krótkie, a biegi wchodzą precyzyjnie.
Wszystkie Astry ze 100-konnymi silnikami są wyposażane seryjnie w ABS. Układ hamulcowy samochodu można uznać jednak jedynie za zadowalający - granica 40 metrów znajduje się wciąż poza zasięgiem Astry; z prędkości 100 km/h przy zimnych hamulcach auto zatrzymuje się po 43,1 m, a przy rozgrzanych po 42,1 m.
To, z czego naprawdę dumni są inżynierowie Opla to układ zawieszenia. Trzeba przyznać, że mają ku temu powody. Nowa Astra zachowuje się niezwykle neutralnie na szybko przejeżdżanych zakrętach. Zmiany obciążenia w najmniejszym stopniu nie wpływają na stabilne zachowanie auta. Zawieszenie jest przy tym dostrojone tak, by zapewnić podróżnym komfort. Objawia się to nie tylko wytłumianiem poprzecznych nierówności na drogach, ale i niezwykle cichą pracą układu zawieszenia.
Najnowszy produkt Opla to nie tylko wysoka jakość wykonania, ale także jeszcze wyżej ustawiona poprzeczka w dziedzinie wyposażenia seryjnego. W modelach 1.6 16V montuje się seryjnie nie tylko takie elementy jak wspomaganie układu kierowniczego, regulacja wysokości kierownicy i fotela kierowcy czy elektrycznie opuszczane przednie szyby. W samochodzie znajdziemy między innymi radioodtwarzacz z układem sterowania w kierownicy.
Z elementów oferowanych za dopłatą dostępne są jedynie klimatyzacja oraz lakiery w dziewięciu kolorach - podstawowe to biały, granatowy i zielony.
Blog auta (7)
Dodano: 13 lat temu, przez
Marcin1985
Astra dziś zmieniła właściciela. Poszła w ręce młodej Pani. Życzę jej mniej awaryjności niż mnie trapiło. Szerokości.
8
komentarzy
Dodano: 13 lat temu, przez
Marcin1985
Wracając dziś z pracy jakiś debil mijając się ze mną jechał za blisko lewej strony krawędzi jezdni, a wręcz już po nie swoim pasie nawet i zahaczył mi lusterko.
Zatrzymałem się, on ...
9
komentarzy
Dodano: 14 lat temu, przez
Marcin1985
Dziś rano w drodze do pracy na prostym odcinku obróciło mnie i poleciałem prostopadle w zaspę z lewej krawędzi drogi...
Zderzak rozleciał się na kawałki. Chłodnica pękła z boku. Dostał ...
10
komentarzy
Dodano: 14 lat temu, przez
Marcin1985
Dziś rano w drodze do pracy wybiegły mi dwie sarny. Pierwsza przeszła. W drugą zajebałem prawą stroną zderzaka w jej dupę. Zderzak rozjebany. Reflektor cały, ale wyłamał się z mocowania i ...
12
komentarzy
Dodano: 14 lat temu, przez
Marcin1985
07.11.2010 - wracając do domu usłyszałem dziwne dźwięki dochodzące z pod maski.
08.11.2010 - dźwięk zaczął narastać, torchę się przestraszyłem co to może być. Po pracy pojechałem ...
Galerie pojazdu (0)
Kierowca nie dodał jeszcze zdjęć
Filmy pojazdu (0)
Kierowca nie dodał jeszcze filmów do tego auta
Zainteresowani autem (0)
Dodaj do Kiedyś kupię - aby otrzymać automatyczne powiadomionie gdy właściciel wystawi go na sprzedaż.
Właściciel
Jeździ:
Kia Ceed Czarnulka
Wcześniej jeździł:
Volkswagen Golf SAMOCHÓD ZASTĘPCZY, Ford Focus Foka Szara, Opel Astra z PZU, Ford Mondeo FURA ZASTĘPCZA, Ford Focus SAMOCHÓD ZASTĘPCZY, Ford Focus 1.6 TDCi TREND DPF 109KM "Foka GT", FSO Polonez SAMOCHÓD ZASTĘPCZY, Renault Thalia SAMOCHÓD ZASTĘPCZY, Ford Focus 1.8 TDDI FX , Fiat 126p "Maluch" Kaszlak, Volkswagen Golf GT, Opel Astra Elegance
Komentarze (52)
Zobacz podobne auta w społeczności
Najnowsze blogi
Auto do kasacji? W Łodzi zrobisz to szybko i bez stresu! Sprawdź szczegóły na stronie.
https://auto-szrot-kasacja-pojazdow.pl/lodzkie/lodz
Dodano: 15 dni temu, przez niki129
Miałem sprzedać Audi ale jakoś było mi żal tamtego auta wystawiłem równolegle na sprzedaż forda. Ogłoszenie wisiało 3 tygodnie, pierwszy telefon, oglądający finalnie auto sprzedane. ...
8
komentarzy
Dodano: 23 dni temu, przez darek-k
Objaw był taki że auto raz opadało, sam tył, i podczas podnoszenia w pewnej chwili jak z procy do góry poszedł, usterka się pogłębiała, że już nawet podczas jazdy potrafił wystrzelić do ...
5
komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych