Tutaj jesteś:
Samochód
Opel Astra ,,Tajniak"
- Kupione używane w 2011
- Auto obejrzano 1160 razy
- Online od 13 lat, 4 miesięcy i 15 dni
- Auto polubiono 268 razy
Nazwa auta:
,,Tajniak"
Marka:
Opel
Model:
Astra
Generacja:
G
Nadwozie:
Coupe
Silnik:
2.2 16V
Moc silnika:
147 KM
Przebieg:
103 888 km
Rocznik:
2002
Jesienią 2011 roku, patrząc na wciąż szalejące ceny benzyny i bolesne zawodzenie mojego portfela, narodził się w mojej głowie pomysł, aby ukrócić proceder ograbiania mnie przez koncerny paliwowe i rząd, nie chciałem pozostać niewolnikiem systemu. Dlatego podjąłem decyzję o kupnie autka przystosowanego do jeżdżenia na ,dwa razy tańszej od benzyny, mieszaninie propanu i butanu, znanej szerzej jako LPG. Czasem potrzebuje szybko przemieścić się z miejsca na miejsce, dlatego samochód musiał mieć moc przynajmniej 140 KM, przy okazji ładnie się prezentować i kosztować poniżej 18 tys. Po kilku dniach poszukiwań na popularnym serwisie aukcyjnych natrafiłem na pasujący do moich wymagań samochód, okazała się nim Astra Bertone, widoczna na zdjęciach, której niedługo potem zostałem szczęśliwym właścicielem.
Autko zaprojektowane przez stylistów z włoskiego studia Bertone, bardzo ładnie prezentuje się zarówno w środku, jak i na zewnątrz, co jest cechą wspólną wszystkich aut, o nawoziu Coupe :)
Wyposażenie jak na auto klasy średniej, z roku 2002 jest bardzo wysokie m. in:
- 2 strefowa klima
- climatronic z wyświetlaczem LCD
- tempomat
- tapicerka czarna skóra + kremowa alcantra
- fotele z regulacją pochylenia, wysokości oraz rzadko spotykaną regulacją ułożenia lędźwi. Mają one również wysuwane siedziska, aby wygodniej ułożyć nogi (świetna sprawa na dłuższą podróż)
- przednia szyba fotochrom, boczne tylne przyciemniane
- grill + reszta auta z zewnątrz oczyszczona z emblematów (stąd przezwisko ,,tajniak" wśród moich znajomych)
- 4 airbagi
- beżowe dywaniki bertone ;)
- i wiele innych
Od siebie dodałem jeszcze:
- chromowane kratki wentylacyjne
- blacha pod lewą nogę
- nowe mieszki dźwigni zmiany biegów oraz hamulca ręcznego
- radyjko SONY CDX -GT620U USB z pilotem
- Subwoofer Magnat Xpress, wraz ze wzmacniaczem 300 W
- końcówka wydechu dająca ładne basowe brzmienie (w sumie to poprzedni właściciel :P)
Silnik:
- Rzędowa czwórka, 16 zaworów
- łańcuch rozrządu
- Pojemność skokowa: 2198 cm3
- Moc: 147 KM
- Maksymalny moment obrotowy: 203 Nm
- Przyspieszenie 0-100 km/h: 8,1 sek (własny pomiar GPS)
- V max: 218 km/h (dane fabryczne)
- Spalanie: ok. 10-11 l LPG na stówe, przy zrównoważonej jeździe. (W przyszłości planuje sprawdzenie minimalnego możliwego spalania)
Jazda jest płynna, przyjemna i dynamiczna, a silnik mimo swojej pojemności potrafi być bardziej ekonomiczny niż nie jeden 1,8 w astrze IV.
Sekwencyjna instalacja gazowa jest z renomowanej firmy BRC, przy temperaturach powyżej 13 stopni gaz włącza się po kilkunastu sekundach od uruchomienia, więc ilość benzyny zużywanej w lato przez ten samochód mieści się w naparstku dziennie. Natomiast przy temperaturze poniżej zera gaz włącza się po przjechaniu ok. 1-1,5 km, a przy kilkunastostopniowych mrozach nawet kilka kilometrów, co powoduje nieco wyższe koszty utrzymania podczas jazdy w zimę.
Astra stoi obecnie na 17 calowych alumach, z letnimi oponkami 215/45R17, zimówki nieciekawe, stalowe 15 z wysokim profilem.
PLUSY:
+ niezłe przyspieszenie
+ super odejście (spokojnie można w mieście wyprzedzać z 4 biegu)
+ dość niskie spalanie gazu
+ wygodna pozycja za kierą, z szeroką gammą regulacji
+ jak na coupe dość dużo miejsca na nogi z tyłu
+ wyposażenie
+ wygląd wnętrza
+ wygląd zewnętrzny
+ oryginalne głośniki w drzwiach na prawdę super grają
MINUSY:
- dość głośna praca na LPG
- mała dostępność części (wiele części ze ,,zwykłej" Astry G nie pasuje do Bertone, do której części są droższe)
- zawieszenie dość często dobija na nierównościach
więcej »
Autko zaprojektowane przez stylistów z włoskiego studia Bertone, bardzo ładnie prezentuje się zarówno w środku, jak i na zewnątrz, co jest cechą wspólną wszystkich aut, o nawoziu Coupe :)
Wyposażenie jak na auto klasy średniej, z roku 2002 jest bardzo wysokie m. in:
- 2 strefowa klima
- climatronic z wyświetlaczem LCD
- tempomat
- tapicerka czarna skóra + kremowa alcantra
- fotele z regulacją pochylenia, wysokości oraz rzadko spotykaną regulacją ułożenia lędźwi. Mają one również wysuwane siedziska, aby wygodniej ułożyć nogi (świetna sprawa na dłuższą podróż)
- przednia szyba fotochrom, boczne tylne przyciemniane
- grill + reszta auta z zewnątrz oczyszczona z emblematów (stąd przezwisko ,,tajniak" wśród moich znajomych)
- 4 airbagi
- beżowe dywaniki bertone ;)
- i wiele innych
Od siebie dodałem jeszcze:
- chromowane kratki wentylacyjne
- blacha pod lewą nogę
- nowe mieszki dźwigni zmiany biegów oraz hamulca ręcznego
- radyjko SONY CDX -GT620U USB z pilotem
- Subwoofer Magnat Xpress, wraz ze wzmacniaczem 300 W
- końcówka wydechu dająca ładne basowe brzmienie (w sumie to poprzedni właściciel :P)
Silnik:
- Rzędowa czwórka, 16 zaworów
- łańcuch rozrządu
- Pojemność skokowa: 2198 cm3
- Moc: 147 KM
- Maksymalny moment obrotowy: 203 Nm
- Przyspieszenie 0-100 km/h: 8,1 sek (własny pomiar GPS)
- V max: 218 km/h (dane fabryczne)
- Spalanie: ok. 10-11 l LPG na stówe, przy zrównoważonej jeździe. (W przyszłości planuje sprawdzenie minimalnego możliwego spalania)
Jazda jest płynna, przyjemna i dynamiczna, a silnik mimo swojej pojemności potrafi być bardziej ekonomiczny niż nie jeden 1,8 w astrze IV.
Sekwencyjna instalacja gazowa jest z renomowanej firmy BRC, przy temperaturach powyżej 13 stopni gaz włącza się po kilkunastu sekundach od uruchomienia, więc ilość benzyny zużywanej w lato przez ten samochód mieści się w naparstku dziennie. Natomiast przy temperaturze poniżej zera gaz włącza się po przjechaniu ok. 1-1,5 km, a przy kilkunastostopniowych mrozach nawet kilka kilometrów, co powoduje nieco wyższe koszty utrzymania podczas jazdy w zimę.
Astra stoi obecnie na 17 calowych alumach, z letnimi oponkami 215/45R17, zimówki nieciekawe, stalowe 15 z wysokim profilem.
PLUSY:
+ niezłe przyspieszenie
+ super odejście (spokojnie można w mieście wyprzedzać z 4 biegu)
+ dość niskie spalanie gazu
+ wygodna pozycja za kierą, z szeroką gammą regulacji
+ jak na coupe dość dużo miejsca na nogi z tyłu
+ wyposażenie
+ wygląd wnętrza
+ wygląd zewnętrzny
+ oryginalne głośniki w drzwiach na prawdę super grają
MINUSY:
- dość głośna praca na LPG
- mała dostępność części (wiele części ze ,,zwykłej" Astry G nie pasuje do Bertone, do której części są droższe)
- zawieszenie dość często dobija na nierównościach
Blog auta
Brak wpisów w blogu auta
Galerie pojazdu (0)
Kierowca nie dodał jeszcze zdjęć
Filmy pojazdu (0)
Kierowca nie dodał jeszcze filmów do tego auta
Zainteresowani autem (0)
Dodaj do Kiedyś kupię - aby otrzymać automatyczne powiadomionie gdy właściciel wystawi go na sprzedaż.
Zobacz podobne auta w społeczności
Najnowsze blogi
Dodano: 4 dni temu, przez MaArek77
No wreszcie po 16 latach pozbyłem się Golfa, była 2 dniowy żal i dwutygodniowy bal ze tak powiem.
Nawet najlepsze i bezawaryjne auto w takim wieku to nic dobrego.
W każdej chwili może ...
19
komentarzy
Dodano: 6 dni temu, przez JacK
Szybko minęło. To już 2 lata od zakupu.
Przejechane 19,8 tys km więc zgodnie z zasadami serwisu pierwszy przegląd bo po 2 latach lub po 30 tys. km.
W zasadzie to w ramach tego przeglądu VW ...
9
komentarzy
Dodano: 6 dni temu, przez JacK
Auto detailing, usunięcie drobnych wgniotek, korekta lakieru, 3-letnia powłoka ceramiczna.
Po tych zabiegach samochód praktycznie wygląda z zewnątrz jak w dniu odebrania z salonu.
Środek też ...
23
komentarze
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych

Pozdro
A i gaz to nie minus, oby tylko dobrze współpracował.