Tutaj jesteś:
Samochód
Opel Signum
- Kupione używane w 2013
- Auto obejrzano 11504 razy
- Online od 11 lat, 3 miesięcy i 23 dni
- Auto polubiono 276 razy
Marka:
Opel
Model:
Signum
Nadwozie:
Hatchback
Silnik:
1.9 CDTI ECOTEC
Moc silnika:
170 KM
Przebieg:
246 000 km
Rocznik:
2006
Kolejne auto z cyklu - "nie mogłem go nie kupić". Z początku nie wiedziałem, że to Signum. Myślałem, że Vectra. Dopiero jak zobaczyłem tył to mi się humor poprawił. Pośród innych samochodów, które stały obok prezentował się znakomicie. Czarny metalik, chromy, srebrne relingi i ogromne 17 calowe felgi przyciągnęło mój wzrok jak magnes. Lampy przednie po lifcie są o wiele ładniejsze niż w starszym modelu a w tym kolorze nadwozia ładnie kontrastują. Zagłębiając się bardziej w lampy zauważyłem, że to ksenony przemywane spryskiwaczami w zderzaku. Pomiędzy światłami drogowymi a ksenonami są lampy doświetlające zakręty. Oprócz tego światła mijania kierują się razem z ruchem kierownicy co zauważyłem dopiero w nocy kiedy delikatnie skręciłem kierownicą i lampy też się przekierowały. Dopiero mocniejsze skręcenie kierownicy powoduje włączenie lamp doświetlających zakręty lub po włączeniu kierunkowskazu.
Oględzin ciąg dalszy - zaglądamy do środka.
Otwarcie auta z typowym dla Opla trzaskiem centralnego zamka. Skórzana tapicerka (jak dla mnie) raczej ładnie wygląda niż daje wygodę. W tym modelu także daje wygodę bo siedzenia są z dziurkami i wyciągiem bździn z regulowaną mocą, na zimę mają funkcję ogrzewania. Siedzenia regulowane elektrycznie i próżno szukać druta pod siedzeniami przednimi. Tylne fotele przesuwają się do przodu i do tyłu a dodatkowo oparcie jest regulowane (manualnie). Zazwyczaj jeździmy 2+2 czyli w cztery osoby więc o nich pomyślano przede wszystkim. Z tyłu miejsca jest ogrom. Oczywiście miejsce dla piątej osoby jest po małej kombinacji z stolikiem pomiędzy tylnymi siedzeniami. Nie należy do najwygodniejszych ale jest.
Pod sufitem ogromny panel z wieloma schowkami na różne pierdoły w tym okulary. Dla wszystkich pasażerów przewidziano elektrycznie otwierane okno. Znalazłem 6 poduszek powietrznych (2 przednie, dwie w siedzeniach i 2 kurtyny). Tylne szyby dodatkowo przyciemniane (zgodnie z przepisami). Dla pasażerów tylnych siedzeń przewidziano osobny panel sterowania radiem z wyjściami na słuchawki. Można słuchać czegoś innego niż tego co słucha kierowca.
Przekręcamy kluczyk i odkrywamy co jeszcze skrywa ten mobilny zestaw gadżetów. Kolorowy wyświetlacz informujący nas o spalaniu, czasu podróży, przebytych km, średnie prędkości, zwany potocznie - komputerem pokładowym to jedna z trzech funkcji tego ekranu. Pozostałe to radio i inne informacje audio oraz NAWIGACJA. Niestety nie mam płytki z j.polskim ani polskiej mapy. Jednak to nie problem w dzisiejszej dobie radzenia sobie w sieci.
Jazda próbna
Właściciel wyświadczył mi przysługę i pokazał co jeszcze posiada ten komputer: czujnik ciśnienia w oponach, czujnik światła, czujnik deszczu, czujniki parkowania z przodu i z tyłu. Jazda próbna tylko przekonała mnie, że to auto jest dla mnie.
Powrót do Polski. Zabawa całą drogę. trochę nawigacją, trochę komputerem pokładowym no i gdzieniegdzie zwracam uwagę na pracę lamp. Lusterka wsteczne same się ściemniają (również zewnętrzne), tempomat, utrzymuje prędkość, sześciobiegowa skrzynia automatyczna zwalnia z obowiązku pilnowania odpowiednich obrotów silnika i biegów. Lusterka zewnętrzne składają się elektrycznie, prawe lusterko opuszcza się po wbiciu wstecznego biegu.
Ekonomia
Kiedy kupowałem ten samochód, komputer pokazywał 9 litrów/100 km na dystansie 230 km. Odpalany na placu i gazowany bez przebiegu. Po pokonaniu 1300 km komputer już bardziej łaskawie wskazuje 5.9/100 km. Nie kasowany przed wyjazdem (bo jeszcze nie wiem jak skasować). Pojeździłem trochę po mieście i spalanie zatrzymało się na 6.1 l/100km. Można by powiedzieć, że komputer ma bujną wyobraźnię ale tankowanie "pod korek" i ponowne tankowanie pomieszane z km daje nam spalanie, które jednak pokrywa się z danymi z komputera.
Karoseria:
Oczywiście bezwypadkowa. Nie interesują mnie auta powypadkowe.
Ten egzemplarz wymaga zaprawek na przednim zderzaku (od kamyków). Posprzątać, przepolerować i jeździć a nie naprawiać, szpachlować i ściemniać.
Zawieszenie:
Od razu po powrocie zrobiłem mu przegląd techniczny, który wyszedł bez najmniejszego zawodu. Hamulce biorą równo, amortyzatory w 75% sprawności, brak luzów, itd.
Auto ma jedną wadę. Podobne mają w Policji. Każdy zwalnia na mój widok i często spowalnia moją podróż. :-)
więcej »
Oględzin ciąg dalszy - zaglądamy do środka.
Otwarcie auta z typowym dla Opla trzaskiem centralnego zamka. Skórzana tapicerka (jak dla mnie) raczej ładnie wygląda niż daje wygodę. W tym modelu także daje wygodę bo siedzenia są z dziurkami i wyciągiem bździn z regulowaną mocą, na zimę mają funkcję ogrzewania. Siedzenia regulowane elektrycznie i próżno szukać druta pod siedzeniami przednimi. Tylne fotele przesuwają się do przodu i do tyłu a dodatkowo oparcie jest regulowane (manualnie). Zazwyczaj jeździmy 2+2 czyli w cztery osoby więc o nich pomyślano przede wszystkim. Z tyłu miejsca jest ogrom. Oczywiście miejsce dla piątej osoby jest po małej kombinacji z stolikiem pomiędzy tylnymi siedzeniami. Nie należy do najwygodniejszych ale jest.
Pod sufitem ogromny panel z wieloma schowkami na różne pierdoły w tym okulary. Dla wszystkich pasażerów przewidziano elektrycznie otwierane okno. Znalazłem 6 poduszek powietrznych (2 przednie, dwie w siedzeniach i 2 kurtyny). Tylne szyby dodatkowo przyciemniane (zgodnie z przepisami). Dla pasażerów tylnych siedzeń przewidziano osobny panel sterowania radiem z wyjściami na słuchawki. Można słuchać czegoś innego niż tego co słucha kierowca.
Przekręcamy kluczyk i odkrywamy co jeszcze skrywa ten mobilny zestaw gadżetów. Kolorowy wyświetlacz informujący nas o spalaniu, czasu podróży, przebytych km, średnie prędkości, zwany potocznie - komputerem pokładowym to jedna z trzech funkcji tego ekranu. Pozostałe to radio i inne informacje audio oraz NAWIGACJA. Niestety nie mam płytki z j.polskim ani polskiej mapy. Jednak to nie problem w dzisiejszej dobie radzenia sobie w sieci.
Jazda próbna
Właściciel wyświadczył mi przysługę i pokazał co jeszcze posiada ten komputer: czujnik ciśnienia w oponach, czujnik światła, czujnik deszczu, czujniki parkowania z przodu i z tyłu. Jazda próbna tylko przekonała mnie, że to auto jest dla mnie.
Powrót do Polski. Zabawa całą drogę. trochę nawigacją, trochę komputerem pokładowym no i gdzieniegdzie zwracam uwagę na pracę lamp. Lusterka wsteczne same się ściemniają (również zewnętrzne), tempomat, utrzymuje prędkość, sześciobiegowa skrzynia automatyczna zwalnia z obowiązku pilnowania odpowiednich obrotów silnika i biegów. Lusterka zewnętrzne składają się elektrycznie, prawe lusterko opuszcza się po wbiciu wstecznego biegu.
Ekonomia
Kiedy kupowałem ten samochód, komputer pokazywał 9 litrów/100 km na dystansie 230 km. Odpalany na placu i gazowany bez przebiegu. Po pokonaniu 1300 km komputer już bardziej łaskawie wskazuje 5.9/100 km. Nie kasowany przed wyjazdem (bo jeszcze nie wiem jak skasować). Pojeździłem trochę po mieście i spalanie zatrzymało się na 6.1 l/100km. Można by powiedzieć, że komputer ma bujną wyobraźnię ale tankowanie "pod korek" i ponowne tankowanie pomieszane z km daje nam spalanie, które jednak pokrywa się z danymi z komputera.
Karoseria:
Oczywiście bezwypadkowa. Nie interesują mnie auta powypadkowe.
Ten egzemplarz wymaga zaprawek na przednim zderzaku (od kamyków). Posprzątać, przepolerować i jeździć a nie naprawiać, szpachlować i ściemniać.
Zawieszenie:
Od razu po powrocie zrobiłem mu przegląd techniczny, który wyszedł bez najmniejszego zawodu. Hamulce biorą równo, amortyzatory w 75% sprawności, brak luzów, itd.
Auto ma jedną wadę. Podobne mają w Policji. Każdy zwalnia na mój widok i często spowalnia moją podróż. :-)
Blog auta (7)
Dodano: 9 lat temu, przez
lukas_auto
Ostatnio miałem problem z moim autem co widać na poprzednich blogach. W pewnym momencie podczas jazdy auto straciło moc i zaczęło się dymić z silnika. Myślałem, że to koniec auta. Zawiozłem ...
16
komentarzy
Dodano: 10 lat temu, przez
lukas_auto
Podczas postoju nagle obroty silnika wskoczyły mi na 1200 obr/min, kiedy zgasiłem silnik okazało się, że akumulator jest rozładowany (nie mogłem go ponownie uruchomić). Zauważyłem, że klemy ...
10
komentarzy
Dodano: 10 lat temu, przez
lukas_auto
Najlepszy i najtańszy zestaw przeciwwłamaniowy i przeciwkradzieżowy, nie trzeba nigdzie zaprowadzać i płacić za usługę montażu tego zestawu. Wystarczy zostawić pod chmurką. Warstwa lodu na ...
8
komentarzy
Dodano: 11 lat temu, przez
lukas_auto
Kolejny raz siedziałem w aucie, tym razem przed myjnią w oczekiwaniu na moją kolej. Wiedziałem, że mam elektrycznie sterowanie fotele więc postanowiłem sobie zaprogramować ustawienie pod ...
9
komentarzy
Dodano: 11 lat temu, przez
lukas_auto
Przejazdy kolejowe mają tą dobrą zaletę, że jest czas pogrzebać w komputerze pokładowym w oczekiwanie na otwarcie zapór. Tak sobie gmyrałem i wygmyrałem, że moje auto ma bluetooth. Dodałem ...
11
komentarzy
Galerie pojazdu (0)
Kierowca nie dodał jeszcze zdjęć
Filmy pojazdu (0)
Kierowca nie dodał jeszcze filmów do tego auta
Zainteresowani autem (0)
Dodaj do Kiedyś kupię - aby otrzymać automatyczne powiadomionie gdy właściciel wystawi go na sprzedaż.
Właściciel
Wcześniej jeździł:
Opel Corsa Corsa, Citroen C4 Citroen C4, Audi A4 Audi A4 , Piaggio X EVO 125, Honda Jazz, Volkswagen Passat B5 FL, Renault Master Laweta, Alfa Romeo 156, Lancia Musa, Mazda 3, Mercedes W123, Volkswagen Passat, Renault Scenic, Citroen Xsara Picasso, Porsche Cayenne Dziki BYK, Mitsubishi Colt Coltingers, Mazda 121, Seat Leon LEONIDAS, Rover 75 LIMUZYNA, Renault Scenic, Ford C-MAX GHIA, Opel Corsa KORSIĄTKO, Hyundai Matrix Dziwoląg , Alfa Romeo GTV Alfunia, Volvo V40, Ford Focus 1.6 16V, Mazda Premacy, Opel Vectra B , Opel Omega B, Audi A4, Rover 200, Opel Vectra, Opel Astra, Volkswagen Passat, Volkswagen Passat, Volkswagen Passat, Renault Laguna II, Opel Zafira, Opel Vectra B, Opel Omega KANAPOWÓZ, Opel Astra II, Opel Astra II, Nissan Primera, Mercedes Klasa A Świnka, Mazda 2, BMW Seria 3 Bumcia, Citroen Xsara Picasso PICASSO, Peugeot 307, Mitsubishi Carisma MiKa, Mercedes Klasa V VITOLD, Land Rover Freelander Fredek, Renault Laguna La una, Alfa Romeo 156, Volkswagen Polo Pocisk, Mitsubishi Colt, Ford Galaxy, Saab 9-5 Sabina, Renault Clio, Opel Vectra kolumbryna
Komentarze (34)
Dodano: 9 lat temu
Nie wiem czy jeszcze opłaca mi się sprzedawać tego Opla. Wszystko jest nowe lub naprawione. Nowa turbina, nowy alternator, nowy środek skrzyni biegów silnik jak nowy, nowe hamulce, nowy płyn chłodniczy, gaz w klimie. Teraz wypadałoby go trochę używać. Poza tym fajnie się nim jeździ i mimo wieku nadal ładnie się prezentuje...
Dodano: 11 lat temu
Do RAKUS1: piąty fotel jest ukryty pomiędzy fotelami . Na zdjęciach jest pokazana klasa biznes ale można wyjąć piąty fotel i poczuć się jak w pociągu nad morze w wakacje. Zawsze można upchnąć jeszcze dwie osoby do bagażnika, ze dwie na maskę i cztery przywiązać do klamek. Przypomina mi to obwieszanie skutera ośmioma osobami jak w krajach trzeciego świata. Jazda w pięć osób na dalszą trasę nie jest przyjemnością i najwygodniejsza... raczej koniecznością. Podróżując tym autem masz odczuwać komfort i przyjemność dlatego oferuje przestrzeń, swobodę i możliwość wykorzystania pozostałej przestrzeni na różne rzeczy.
Zobacz podobne auta w społeczności
Najnowsze blogi
Auto do kasacji? W Łodzi zrobisz to szybko i bez stresu! Sprawdź szczegóły na stronie.
https://auto-szrot-kasacja-pojazdow.pl/lodzkie/lodz
Dodano: 15 dni temu, przez niki129
Miałem sprzedać Audi ale jakoś było mi żal tamtego auta wystawiłem równolegle na sprzedaż forda. Ogłoszenie wisiało 3 tygodnie, pierwszy telefon, oglądający finalnie auto sprzedane. ...
8
komentarzy
Dodano: 24 dni temu, przez darek-k
Objaw był taki że auto raz opadało, sam tył, i podczas podnoszenia w pewnej chwili jak z procy do góry poszedł, usterka się pogłębiała, że już nawet podczas jazdy potrafił wystrzelić do ...
5
komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych