Tutaj jesteś:
Samochód
Peugeot 205 XS TU3S
- Kupione używane w 2012
- Auto obejrzano 2567 razy
- Online od 11 lat, 2 miesięcy i 28 dni
- Auto polubiono 90 razy
Nazwa auta:
XS TU3S
Marka:
Peugeot
Model:
205
Generacja:
II
Nadwozie:
Hatchback
Silnik:
1.4
Moc silnika:
84 KM
Przebieg:
205 000 km
Rocznik:
1988
Mój drugi już Peugeot 205. Pod maską unikatowy silnik 1.4 TU3S na dwugardzielowym gaźniku Solexa i fabrycznie montowanym ostrzejszym wałku niż późniejsze wersje wtryskowe. Dzięki czemu rozwija 84 km przy 6400 obr./min. co jak na masę 820 kg w połączeniu z bardzo krótką skrzynią biegów o oznaczeniu MA, pozwala się już zacnie rozpędzać w czasie 10 sekund do pierwszej setki.
Autko ma założoną instalację LPG z dołożonym BLOSem, ponieważ na mikserze była tragedia z osiągami. Teraz praktycznie nie ma różnicy między benzyną a gazem.
Z rzeczy, które odbiegają od oryginału to przede wszystkim hamulce. Założyłem na przód zaciski Girling z Citroena ZX GTI N2 (167km) na nowych wentylowanych tarczach Brembo Max 266mm i klockach Ferodo Premier. Tarcze są większe niż fabryka wkładała do modelu GTI. Mimo seryjnych bębnów z tyłu auto hamuje z taką silą, że aż bolą oczy :)
Drugą poważną modyfikacją był montaż pół skórzanych kubełkowych foteli Semi Cuir Ramier z pierwszych wersji GTI. Fabryka wkładała je tylko w latach 85' i 86', potem zmieniono wzór.
Latem toczę się na felgach Speedline SL299 również pochodzących z GTI i na obecny sezon założone zostały gumy Yokohama Parada Spec 2 195/50R15.
Poza wymienionymi rzeczami do wyposażenia zaliczają się jeszcze:
elektryczne szyby
centralny zamek sterowany pilotem
duży panoramiczny szyberdach
uchylane tylne szybki
zegary z obrotomierzem
dokładka z halogenami i lotka na klapie takie jak w GTI
oryginalny lakier "griss graphite" M0TW - auto ma 27 lat i jest w 100% bezwypadkowe (o czym świadczy wiele rzeczy: pojedynczy oryginalny kluczyk otwiera wszystkie 6 zamków w aucie, naklejone paseczki z logiem XS na błotnikach przednich i tylnych oraz drzwiach występowały tylko w tej wersji, idealnie równie przerwy między panelami w nadwoziu, brak jakichkolwiek śladów na nakrętkach trzymających błotniki, drzwi zamykają się jak w nowym aucie :)
fabrycznie dymione na brązowo szyby
czerwone wstawki w kabinie dodające sportowego charakteru
Brak ABSu i brak wspomagania kierownicy sprawiają, że prowadzenie to czysta gokartowa przyjemność, o jaką trudno we współczesnej motoryzacji.
Peugeot sprzedany - pojechał do nowego domu na Litwę.
więcej »
Autko ma założoną instalację LPG z dołożonym BLOSem, ponieważ na mikserze była tragedia z osiągami. Teraz praktycznie nie ma różnicy między benzyną a gazem.
Z rzeczy, które odbiegają od oryginału to przede wszystkim hamulce. Założyłem na przód zaciski Girling z Citroena ZX GTI N2 (167km) na nowych wentylowanych tarczach Brembo Max 266mm i klockach Ferodo Premier. Tarcze są większe niż fabryka wkładała do modelu GTI. Mimo seryjnych bębnów z tyłu auto hamuje z taką silą, że aż bolą oczy :)
Drugą poważną modyfikacją był montaż pół skórzanych kubełkowych foteli Semi Cuir Ramier z pierwszych wersji GTI. Fabryka wkładała je tylko w latach 85' i 86', potem zmieniono wzór.
Latem toczę się na felgach Speedline SL299 również pochodzących z GTI i na obecny sezon założone zostały gumy Yokohama Parada Spec 2 195/50R15.
Poza wymienionymi rzeczami do wyposażenia zaliczają się jeszcze:
elektryczne szyby
centralny zamek sterowany pilotem
duży panoramiczny szyberdach
uchylane tylne szybki
zegary z obrotomierzem
dokładka z halogenami i lotka na klapie takie jak w GTI
oryginalny lakier "griss graphite" M0TW - auto ma 27 lat i jest w 100% bezwypadkowe (o czym świadczy wiele rzeczy: pojedynczy oryginalny kluczyk otwiera wszystkie 6 zamków w aucie, naklejone paseczki z logiem XS na błotnikach przednich i tylnych oraz drzwiach występowały tylko w tej wersji, idealnie równie przerwy między panelami w nadwoziu, brak jakichkolwiek śladów na nakrętkach trzymających błotniki, drzwi zamykają się jak w nowym aucie :)
fabrycznie dymione na brązowo szyby
czerwone wstawki w kabinie dodające sportowego charakteru
Brak ABSu i brak wspomagania kierownicy sprawiają, że prowadzenie to czysta gokartowa przyjemność, o jaką trudno we współczesnej motoryzacji.
Peugeot sprzedany - pojechał do nowego domu na Litwę.
Blog auta
Brak wpisów w blogu auta
Galerie pojazdu (2)
Filmy pojazdu (1)
Zainteresowani autem (0)
Kiedyś kupią to auto:
Dodaj do Kiedyś kupię - aby otrzymać automatyczne powiadomionie gdy właściciel wystawi go na sprzedaż.
Zobacz podobne auta w społeczności
Najnowsze blogi
Dodano: 13 dni temu, przez Egontar
Wzorem wszystkich poprzedników, niniejszym wprowadzam pamiętnik charakterystycznych przebiegów dla Shine'a.
Pierwszy zanotowany przebieg jest z placu, na którym auto zostało zakupione. ...
73
komentarze
Dodano: 17 dni temu, przez Egontar
W ramach wolnego czasu przeglądnąłem dokumentację serwisową mojego DSa i w oczy rzuciła mi się faktura za wymianę oleju w skrzyni biegów zrobiona przy przebiegu 122 kkm. Doświadczeni ...
56
komentarzy
Dodano: 27 dni temu, przez MarcinGP
Zgodnie z prośbą Twórcy, pomysłodawcy, ojca tego portalu przez duże "T", a może pomysł przez "P", ojca przez "O" - analogicznie jak "OFF", (to chyba logiczne), czyli naszego "znachora - ...
76
komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych

POZDRAWIAM
W obecnej konfiguracji na Speedline'ach z Paradami, Blosem, dużymi hamulcami na tarczach Brembo i wszystkim innym co zostało w nim zrobione. Dorzucę alu BBSy z oponami zimowymi. Zdjęcia i opis prac przy aucie w moim temacie na forum klubowym Peugeota 205 http://forum.peugeot205.pl/viewtopic.php?f=2&t=29560
Cena 5900 zł.
W samochodzie da się jeszcze sporo poprawić, głównie w kwestii nadwozia, które dla mnie miało mniejszy priorytet. Najważniejsza była mechanika, która została ogarnięta w całości, by wóz był niezawodny. Zjeździłem nim pół kraju, byłem w Czechach i zawsze bezproblemowo wracałem do domu. Stąd cena taka a nie inna. Ktoś kto dopracuje sobie detale wyglądu auta będzie miał super klasyka.
Nie mam parcia, nie zależy mi na szybkiej sprzedaży. Uznałem, że pora już na zmianę daily drivera, choć przygody z 205 na pewno nie zapomnę.
Odpowiem na wszelkie pytania, niczego nie mam do ukrycia
Jak już pisałem użytkownikowi "hideoosw"
te Peugeoty zawsze kojarzą mi się z rajdami podobnie jak Xsara.
Niech Ci służy i daje frajdę z jazdy.Pozdrawiam.
Mógłbyś dorzucić jeszcze trochę fotek, bo jest co oglądać.