Tutaj jesteś:
Samochód
Saab 9-3 Aero (B205R) | sold.
- Kupione używane w 2011
- Auto obejrzano 135613 razy
- Online od 13 lat, 7 miesięcy i 9 dni
- Auto polubiono 1546 razy
Nazwa auta:
Aero (B205R) | sold.
Marka:
Saab
Model:
9-3
Generacja:
I
Nadwozie:
Hatchback
Silnik:
2.0 T
Moc silnika:
267 KM
Przebieg:
143 600 km
Rocznik:
2001
- 154 komentarze
- 0 zdjęć w galerii
- 1 film
- 45 wpisów w blogu auta
- 54 zdjęcia w blogu auta
Rodzynek w stanie prawie kolekcjonerskim Aero z 2001, czyli auto różni tylko kilka drobnych elementów (poza silnikiem, hamulcami i zawieszeniem, plus kilka drobnych elementów stylistycznych nadwozia) od najwyżej wersji Saab 9-3 z okresu 1998 - 2002r. Jednak pracuję nad nim (podniosłem moc, stage 2 - obecnie ok. 267 KM i 374 Nm). Dokładając filtr stożkowy zapewne te wartości zmieniły się jeszcze na plus.
Zamierzam tu opisywać jego historię, przydatną dla mnie, jak i dla potomnych.
Zakupiony z przebiegiem 138 000 ok. 05.2011r.
Podobają Ci się Saaby? Sprawdź blog: http://saabup.blogspot.com/
-------------------------------
Wyposażenie/look/upgrades:
- raczej typowe dla Aero z tamtego okresu, czyli:
- oryginalna lotka, progi i zderzaki Viggen (look zbliżony, dla wtajemniczonych - jednak różniący się od topowej wersji z tamtego okresu)
- kierownica Aero - perforowana skóra z wypustkami na kciuki (zapewnia lepsze trzymanie)
- zawieszenie sportowe Aero - niższe, twardsze niż SE/standard
- turbina Aero (Mitsubishi TD04)
- kredens, czyli drewno-look (wolałbym piano black, lub carbon - lecz jest fabrycznie)
- oryginalne felgi Aero "17 tzw. "double 3 spokes" - wg mnie, jedne z najpiękniejszych Saabowskich :)
- fotele Viggen (bez viggenowskich i "turbo" tłoczeń), all black
- chowany uchwyt na kubek pod SID (deska rozdzielcza)
- uchwyt na kubek i monety w schowku podłokietnika - wyposażenie dodatkowe
- oryginalny skórzany podłokietnik (bardzo rzadki element) - wyposażenie dodatkowe
- lusterko wsteczne, wewnętrzne fotochromatyczne, elektryczne - z Saab 9-5, wyposażenie dodatkowe
- elektryczne szyby wszystkie sterowane również z pozycji kierowcy
- automatyczna blokada drzwi, otwieranie za pomocą przycisku - blokada wszystkic drzwi po ruszeniu autem (bezpieczeńśtwo)
- 6 głośników fabrycznych, wzmacniacz, CD, wysuwana antena
- elektrycznie regulowane fotele (przód) z pamięcią do 3 ustawień (kierowca, pasażer)
- podgrzewane fotele (przód) i kanapa tył (oddzielny przycisk)
- dwie popielniczki (przód, tył)
- przegroda na narty/snowboard
- klimatyzacja (to standard w saabach chyba od 93 roku)
- elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka (przydaje się szczególnie zimą)
- openSID - odblokowany komputer wskazujący temperaturę w dolocie, temp. silnika, faktyczne obroty, kody błędów - check engine, itd.
- night panel - przygasanie za pomocą przycisku zbędnych zegarów i podświetleń celem zwiększenia koncentracji na drodze
- follow me home - oświetlenie drogi (przód) przez kilka sekund po zamknięciu auta
- tempomat - możliwość zwiększenia prędkości za pomocą manetki
- siatka bagażnika (nie często spotykany gadżet) - pozwala zachować porządek
- trzeci zagłówek tył (rzadkość podobno)
- oświetlenie nóg i schowka pasażera LED (barwa: biały-ciepły) aktywowane po otwarciu drzwi - update
- wejście AUX pod mp3 player/telefon - uptade
- ładowarka/zasilacz pod 2x USB - zamiast zapalniczki
- filtr stożkowy BSR - oryginalny pod silnik o kodzie B205 Saab - zamiast standardowej puszki
- wycieraczki i spryskiwacze przednich świateł (wyłączone, irytujący gadżet)
- płaskie wycieraczki zamiast przegubowych
- nowiutkie jarzma z 9-5 Aero i tarcze 308mm (lepsze hamowianie) - update
- obecnie opony letnie Nokian ZG2 215/45/17, zima - Bridgestone... 205/50/17
- mocniejsze, białe żarówki świateł drogowych
- plastynowe świece NGK
- chip tuning do ok. 270KM i 380 Nm
-------------------------------
Spalanie:
Trasa: 5.5 - 8.5 l/100km (jazda od 75 - 140 km/h)
Autostrada: 12 - 18 l/100 km (pełne wykorzystanie mocy)
Miasto light: 9 - 11.5 l/100 km (bez korków)
Miasto hard: 13 - 15 l/100 km (korki)
Nie mało, ale potrafi być ekonomiczny, jeżeli o +200-konnym aucie to można napisać.
PS. To już mój drugi Saab 9-3 :)
-------------------------------
W planach:
automatyczne domykanie wszystkich szyb, odświeżenie obręczy, zestaw głośnomówiący (kwestia bezpieczeństwa), in prgoress..., oryginalne welurowe chodniczki (b. trudno dostać do tego modelu)
więcej »
Zamierzam tu opisywać jego historię, przydatną dla mnie, jak i dla potomnych.
Zakupiony z przebiegiem 138 000 ok. 05.2011r.
Podobają Ci się Saaby? Sprawdź blog: http://saabup.blogspot.com/
-------------------------------
Wyposażenie/look/upgrades:
- raczej typowe dla Aero z tamtego okresu, czyli:
- oryginalna lotka, progi i zderzaki Viggen (look zbliżony, dla wtajemniczonych - jednak różniący się od topowej wersji z tamtego okresu)
- kierownica Aero - perforowana skóra z wypustkami na kciuki (zapewnia lepsze trzymanie)
- zawieszenie sportowe Aero - niższe, twardsze niż SE/standard
- turbina Aero (Mitsubishi TD04)
- kredens, czyli drewno-look (wolałbym piano black, lub carbon - lecz jest fabrycznie)
- oryginalne felgi Aero "17 tzw. "double 3 spokes" - wg mnie, jedne z najpiękniejszych Saabowskich :)
- fotele Viggen (bez viggenowskich i "turbo" tłoczeń), all black
- chowany uchwyt na kubek pod SID (deska rozdzielcza)
- uchwyt na kubek i monety w schowku podłokietnika - wyposażenie dodatkowe
- oryginalny skórzany podłokietnik (bardzo rzadki element) - wyposażenie dodatkowe
- lusterko wsteczne, wewnętrzne fotochromatyczne, elektryczne - z Saab 9-5, wyposażenie dodatkowe
- elektryczne szyby wszystkie sterowane również z pozycji kierowcy
- automatyczna blokada drzwi, otwieranie za pomocą przycisku - blokada wszystkic drzwi po ruszeniu autem (bezpieczeńśtwo)
- 6 głośników fabrycznych, wzmacniacz, CD, wysuwana antena
- elektrycznie regulowane fotele (przód) z pamięcią do 3 ustawień (kierowca, pasażer)
- podgrzewane fotele (przód) i kanapa tył (oddzielny przycisk)
- dwie popielniczki (przód, tył)
- przegroda na narty/snowboard
- klimatyzacja (to standard w saabach chyba od 93 roku)
- elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka (przydaje się szczególnie zimą)
- openSID - odblokowany komputer wskazujący temperaturę w dolocie, temp. silnika, faktyczne obroty, kody błędów - check engine, itd.
- night panel - przygasanie za pomocą przycisku zbędnych zegarów i podświetleń celem zwiększenia koncentracji na drodze
- follow me home - oświetlenie drogi (przód) przez kilka sekund po zamknięciu auta
- tempomat - możliwość zwiększenia prędkości za pomocą manetki
- siatka bagażnika (nie często spotykany gadżet) - pozwala zachować porządek
- trzeci zagłówek tył (rzadkość podobno)
- oświetlenie nóg i schowka pasażera LED (barwa: biały-ciepły) aktywowane po otwarciu drzwi - update
- wejście AUX pod mp3 player/telefon - uptade
- ładowarka/zasilacz pod 2x USB - zamiast zapalniczki
- filtr stożkowy BSR - oryginalny pod silnik o kodzie B205 Saab - zamiast standardowej puszki
- wycieraczki i spryskiwacze przednich świateł (wyłączone, irytujący gadżet)
- płaskie wycieraczki zamiast przegubowych
- nowiutkie jarzma z 9-5 Aero i tarcze 308mm (lepsze hamowianie) - update
- obecnie opony letnie Nokian ZG2 215/45/17, zima - Bridgestone... 205/50/17
- mocniejsze, białe żarówki świateł drogowych
- plastynowe świece NGK
- chip tuning do ok. 270KM i 380 Nm
-------------------------------
Spalanie:
Trasa: 5.5 - 8.5 l/100km (jazda od 75 - 140 km/h)
Autostrada: 12 - 18 l/100 km (pełne wykorzystanie mocy)
Miasto light: 9 - 11.5 l/100 km (bez korków)
Miasto hard: 13 - 15 l/100 km (korki)
Nie mało, ale potrafi być ekonomiczny, jeżeli o +200-konnym aucie to można napisać.
PS. To już mój drugi Saab 9-3 :)
-------------------------------
W planach:
automatyczne domykanie wszystkich szyb, odświeżenie obręczy, zestaw głośnomówiący (kwestia bezpieczeństwa), in prgoress..., oryginalne welurowe chodniczki (b. trudno dostać do tego modelu)
Blog auta (45)
Dodano: 11 lat temu, przez
czejzee
Z Saabem nadal mam "kontakt" i nowy właściciel zdaje relację z użytkowania.
To co padło dotychczas:
- pompa wody
- rolka klimatyzacji
- przy okazji robienia rozrządu przy 180k km i ...
3
komentarze
Dodano: 11 lat temu, przez
czejzee
Do 3 razy sztuka. 2 x wycofywałem się, wreszcie Saab znalazł godnego zastępcę. Posiadacz Krokodyla 900 Aero z 1993r. Od 6 lat Saabowicz. Zadowolony, zrobiliśmy małą przejażdżkę ...
7
komentarzy
Dodano: 11 lat temu, przez
czejzee
Nic na ten moment nie dokładam do auta, ale nie zaszkodzi porobić kilka zdjęć i video. Oto efekty.
3
komentarze
Dodano: 11 lat temu, przez
czejzee
Warto czasem poświecić trochę czasu autku, ostatnio robię to częściej... jakoś tak wyszło.
Tym razem - chip z 250KM na 267 i 374Nm. Następny krok, to większy IC i można zbliżać się ...
5
komentarzy
Dodano: 11 lat temu, przez
czejzee
Postanowiłem pozbyć się wyblakłej folii słupków drzwi. Pracy sporo ale efekt identyczny z oczekiwanym. Pod spodem nieruszony zębem czasu lakier. Oceńcie sami.
2
komentarze
Galerie pojazdu (0)
Kierowca nie dodał jeszcze zdjęć
Filmy pojazdu (1)
Zainteresowani autem (0)
Dodaj do Kiedyś kupię - aby otrzymać automatyczne powiadomionie gdy właściciel wystawi go na sprzedaż.
Właściciel
Komentarze (154)
Zobacz podobne auta w społeczności
Najnowsze blogi
Auto do kasacji? W Łodzi zrobisz to szybko i bez stresu! Sprawdź szczegóły na stronie.
https://auto-szrot-kasacja-pojazdow.pl/lodzkie/lodz
Dodano: 15 dni temu, przez niki129
Miałem sprzedać Audi ale jakoś było mi żal tamtego auta wystawiłem równolegle na sprzedaż forda. Ogłoszenie wisiało 3 tygodnie, pierwszy telefon, oglądający finalnie auto sprzedane. ...
8
komentarzy
Dodano: 24 dni temu, przez darek-k
Objaw był taki że auto raz opadało, sam tył, i podczas podnoszenia w pewnej chwili jak z procy do góry poszedł, usterka się pogłębiała, że już nawet podczas jazdy potrafił wystrzelić do ...
5
komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych