Tutaj jesteś:
Samochód
Volkswagen Jetta El Macho
- Kupione nowe w 2006
- Auto obejrzano 1480 razy
- Online od 11 lat, 7 miesięcy i 26 dni
- Auto polubiono 67 razy
Nazwa auta:
El Macho
Marka:
Volkswagen
Model:
Jetta
Generacja:
V
Nadwozie:
Sedan
Silnik:
1.9 TDI
Moc silnika:
100 KM
Przebieg:
130 000 km
Rocznik:
2006
Moje auto to Bora sedan 1,9 TDI w wersji Comfortline. Kupiłem je jako pierwsze wprowadzane TDI osobowe na ten rynek - powód ? Bo zawsze chciałem mieć dieselka, w pracy używam 2 silniczki po 860kW i ładnie dają kopa więc prywatnie też chciałem mieć coś z życia. Ale paliwo diesel ma tu 380 ppm siarki, a silnik jest przystosowany specjalnie na tutejszy "folklor".
Produkcja na rynek Meksykański, znana w europie jako Bora TDI. Tylna kanapa nie dzielona i tylko 2 zagłówki. Skrzynia manualna - 5-cio biegowa.
Pełna elektryka (jak na rynek w meksyku :-) ), 4 x elektryczne szyby z automatycznym otwieraniem i domykaniem wszystkich okien "funkcja lato" + szyberdach, 2 x poduszki powietrzne, klima-manualna, elektrycznie sterowane lusterka, 6 głośników, koła 205/55/16" ABS, kolor niebieski metalik.
więcej »
Produkcja na rynek Meksykański, znana w europie jako Bora TDI. Tylna kanapa nie dzielona i tylko 2 zagłówki. Skrzynia manualna - 5-cio biegowa.
Pełna elektryka (jak na rynek w meksyku :-) ), 4 x elektryczne szyby z automatycznym otwieraniem i domykaniem wszystkich okien "funkcja lato" + szyberdach, 2 x poduszki powietrzne, klima-manualna, elektrycznie sterowane lusterka, 6 głośników, koła 205/55/16" ABS, kolor niebieski metalik.
Blog auta (1)
Dodano: 11 lat temu, przez
navigatus
Wybrałem się do domu na skróty ulicą (w Veracruz),która niby jest jedną z głównych ale po remontach nigdy nie jest taka super dłużej niż pół roku, postanowiłem sprawdzić no i ...
3
komentarze
Galerie pojazdu (0)
Kierowca nie dodał jeszcze zdjęć
Filmy pojazdu (0)
Kierowca nie dodał jeszcze filmów do tego auta
Zainteresowani autem (0)
Dodaj do Kiedyś kupię - aby otrzymać automatyczne powiadomionie gdy właściciel wystawi go na sprzedaż.
Właściciel
Jeździ:
Seat Altea XL "Aleta"
Wcześniej jeździł:
Ford Ikon, Volkswagen Jetta El Macho
Komentarze (19)
Dodano: 9 lat temu
Do navigatus: Ja czytałem jakiś czas temu, że Ameryce Północnej paliwo jest dużo gorszej jakości i bardziej zanieczyszczone niż to w Europie. To chyba było przy okazji jakiegoś testu Mustanga, który miał czujnik jakości paliwa właśnie przez tą przypadłość aby reklamacje były kierowane do sprzedających paliwo a nie produkujących auto. Konkluzja była taka, że w Europie ten czujnik nie przydaje się praktycznie wcale, bo paliwo jest znacznie lepsze.
Dodano: 9 lat temu
Do MarcinGP: Cześć, pełzająć po necie trafiłem na coś ciekawego z tym paliwem w USA, otóż tu się używa innego przelicznika - Anti-Knock Index (AKI) or (R+M)/2. http://en.wikipedia.org/wiki/Octane_rating#Research_Octane_Number_.28RON.29
Ale u mnie coś chyba jest nie tak na nalepce w wlewie paliwa, mam min. 95 (R+M)/2, czyli AKI 95, a tu jest dostępna tylko 92. Ja leję Premium 92, najdroższa i największe oktany, a pali jak pali, no ale 90% jazdy po mieście i zawsze prawie ze śr. 18km/h, może ze 2 x miałem ciut szybciej, ale to prze krótki wypad za miasto zapewne. Z artykułu wynika ze benzyna 92 z USA jest taka sama jak 97 w PL.
A najciekawsze jest to że w instrukcji samochodu nie uwzględniono mojego silnika, jest tylko 1.2, 1.4... ach ten SEAT... A wracając do paliwa to i tak nikt nie wie czy nie jest "chrzczone", a 95% dystrybutorów ma zainstalowany chip do oszukiwania na ok. 10% w ilości. Urząd konsumenta robi naloty, ale oni leją np. określoną liczbę litrów np. 40. Jak panel dostanie instrukcję do lania w litrach. Chip nie oszukuje, a jednak da się nie? MEKSYKANIN potrafi.
Ale u mnie coś chyba jest nie tak na nalepce w wlewie paliwa, mam min. 95 (R+M)/2, czyli AKI 95, a tu jest dostępna tylko 92. Ja leję Premium 92, najdroższa i największe oktany, a pali jak pali, no ale 90% jazdy po mieście i zawsze prawie ze śr. 18km/h, może ze 2 x miałem ciut szybciej, ale to prze krótki wypad za miasto zapewne. Z artykułu wynika ze benzyna 92 z USA jest taka sama jak 97 w PL.
A najciekawsze jest to że w instrukcji samochodu nie uwzględniono mojego silnika, jest tylko 1.2, 1.4... ach ten SEAT... A wracając do paliwa to i tak nikt nie wie czy nie jest "chrzczone", a 95% dystrybutorów ma zainstalowany chip do oszukiwania na ok. 10% w ilości. Urząd konsumenta robi naloty, ale oni leją np. określoną liczbę litrów np. 40. Jak panel dostanie instrukcję do lania w litrach. Chip nie oszukuje, a jednak da się nie? MEKSYKANIN potrafi.
Dodano: 11 lat temu
Do MarcinGP: Paliwo tzn. diesel ma 380ppm siarki, benzyna już jest prawie ok. Z tym exportem i importem to taki Meksykański biznes, sprzedają tanio by potem o wiele drożej odkupić paliwo przerobione, teraz powiało grozą bo, wydobycie spada i wygląda na to że w niedalekiej przyszłości będą musieli tylko importować.
Cena paliwa przez 7 lat podskoczyła o 140%. Bo rząd dopłacał do paliwa, korzystali na tym bogaci teraz dąży rząd do wyrównania cen z tymi z USA, aby nie dopłacać do paliwa importowanego, i zamknąć niedobory budżetowe. Dodam że jeszcze niedawno z każdych np. 12 pesos czyli 1 usd, przeznaczonych na pomoc np. powodzianom do potrzebujących docierał tylko 1 peso. Dosłownie przypomina mi się wesele Wyspiańskiego, przepiją i przetańczą wszystko. A cha tu najwyższe oktany to 92.
Cena paliwa przez 7 lat podskoczyła o 140%. Bo rząd dopłacał do paliwa, korzystali na tym bogaci teraz dąży rząd do wyrównania cen z tymi z USA, aby nie dopłacać do paliwa importowanego, i zamknąć niedobory budżetowe. Dodam że jeszcze niedawno z każdych np. 12 pesos czyli 1 usd, przeznaczonych na pomoc np. powodzianom do potrzebujących docierał tylko 1 peso. Dosłownie przypomina mi się wesele Wyspiańskiego, przepiją i przetańczą wszystko. A cha tu najwyższe oktany to 92.
Dodano: 11 lat temu
Do LisTruck: Żonka z początku marudziła na większy hałas silnika, ale jak jej przetłumaczyłem"sposobem lokalnym" że ma ton jak u prawdziwego "chłopa", temu go słychać.
Poskutkowało i go polubiła, dodatkowo za osiągi, miło było patrzeć jak rodzina takim samym autem, ale benzyniakiem 2.0 musiała na trasie robić 2 tankowania gdzie ja spokojnie 1083 km na jednym baku robiłem
Poskutkowało i go polubiła, dodatkowo za osiągi, miło było patrzeć jak rodzina takim samym autem, ale benzyniakiem 2.0 musiała na trasie robić 2 tankowania gdzie ja spokojnie 1083 km na jednym baku robiłem
Dodano: 11 lat temu
Do humvee5: Już się pozmieniało, teraz jest Jetta Clasic, (to nasza Bora), Jetta to już wszystkim znana Jetta.
Kiedyś było tak:
moja Jetta to Europejska Bora
Bora to była odpowiednikiem Jetta w Europie.
Dodam jeszcze że VW miesza w świecie bo Nuevo Vento w Argentynie to znana nam Jetta ale lepiej wypasiona.
Tu na tomiast był debiut Nuevo Vento ale to jest produkcja z Indi i to jest Polo Sedan, w dodatku jak zawsze gorzej niż u nich wyposażony, ale i tak powiało nowym wiatrem w VW, bo w tym aucie już jest nareszcie Climatronic w opcjach. Jak do tej pory to było dostępne w Pasku, Tuaregu i ostatnio też w top Tiguanie.
Podobał mi sie Golf SW, ale max wyposażenia to Tiptronik 6, 2.5 benzyna i klima Climatic.
Seat Altea była tańsza i lepiej wyposażona.
Kiedyś było tak:
moja Jetta to Europejska Bora
Bora to była odpowiednikiem Jetta w Europie.
Dodam jeszcze że VW miesza w świecie bo Nuevo Vento w Argentynie to znana nam Jetta ale lepiej wypasiona.
Tu na tomiast był debiut Nuevo Vento ale to jest produkcja z Indi i to jest Polo Sedan, w dodatku jak zawsze gorzej niż u nich wyposażony, ale i tak powiało nowym wiatrem w VW, bo w tym aucie już jest nareszcie Climatronic w opcjach. Jak do tej pory to było dostępne w Pasku, Tuaregu i ostatnio też w top Tiguanie.
Podobał mi sie Golf SW, ale max wyposażenia to Tiptronik 6, 2.5 benzyna i klima Climatic.
Seat Altea była tańsza i lepiej wyposażona.
Dodano: 11 lat temu
Do MarcinGP: Cześć, Siarka niestety jest skutkiem starej technologi rafinacji. Paliwo w Europie ma 15ppm siarki czyli znane ULSD, tu meksykanie robią niezły "biznes". To co wydobyją exportują do USA i kupują od nich rafinowane już dobre paliwo prawie 60% zapotrzebowania krajowego.
Rafinerie miejscowe produkują pozostałe 40%, tylo że 70% tej produkcji jest na starej technologi, paliwo zasiarczone i słabej jakości, reszta to już z odnowionych rafinerii i w standardach USA. Te paliwo zasiarczone nadaje sie tylko do starych diesli i traktorów, obecne Comon-Raill nie pojadą na nim długo.
Ale tu uwaga wszyscy mechanicy powiadają że paliwo zasiarczone jest dobre dla silnika bo... ma lepsze właściwości smarne i nie trzeba mieszać paliwa z dodatkami.
Rafinerie miejscowe produkują pozostałe 40%, tylo że 70% tej produkcji jest na starej technologi, paliwo zasiarczone i słabej jakości, reszta to już z odnowionych rafinerii i w standardach USA. Te paliwo zasiarczone nadaje sie tylko do starych diesli i traktorów, obecne Comon-Raill nie pojadą na nim długo.
Ale tu uwaga wszyscy mechanicy powiadają że paliwo zasiarczone jest dobre dla silnika bo... ma lepsze właściwości smarne i nie trzeba mieszać paliwa z dodatkami.
Zobacz podobne auta w społeczności
Najnowsze blogi
Auto do kasacji? W Łodzi zrobisz to szybko i bez stresu! Sprawdź szczegóły na stronie.
https://auto-szrot-kasacja-pojazdow.pl/lodzkie/lodz
Dodano: 18 dni temu, przez niki129
Miałem sprzedać Audi ale jakoś było mi żal tamtego auta wystawiłem równolegle na sprzedaż forda. Ogłoszenie wisiało 3 tygodnie, pierwszy telefon, oglądający finalnie auto sprzedane. ...
8
komentarzy
Dodano: 26 dni temu, przez darek-k
Objaw był taki że auto raz opadało, sam tył, i podczas podnoszenia w pewnej chwili jak z procy do góry poszedł, usterka się pogłębiała, że już nawet podczas jazdy potrafił wystrzelić do ...
5
komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych