Tutaj jesteś:
Samochód
Volkswagen Passat 1.9 TDI 115KM AJM
- Kupione używane w 2013
- Auto obejrzano 418 razy
- Online od 9 lat, 10 miesięcy i 13 dni
- Auto polubiono 14 razy
Nazwa auta:
1.9 TDI 115KM AJM
Marka:
Volkswagen
Model:
Passat
Generacja:
B5
Nadwozie:
Kombi
Silnik:
1.9 TDI
Moc silnika:
115 KM
Przebieg:
176 000 km
Rocznik:
1999
No cóż, Passata nie trzeba przedstawiać chyba nikomu. Generacji B5 jest już prawdopodobnie więcej w Polsce niż w rodzimych Niemczech. Mój egzemplarz wyjechał z taśmy produkcyjnej w 1999 z zakładów w Emden. Ma niewiarygodny dla większości Polaków przebieg 176000 km na stan 01-03-2015. Samochód ma oryginalny przebieg udokumentowany wpisami, został z resztą kupiony "od Niemca spod garażu". Dodatkowo potwierdza to fakt, że wnętrze wydaję się być zupełnie nie zużyte. Dodam, że przejechałem nim w Polsce już ok 20 tyś. km. Przez ten czas wymieniłem w nim:
-2x olej castrol 5w-40,
-filtr powietrza, kabiny,
-wymiana silnika wycieraczki tylnej klapy,
-naprawa mechanizmu wycieraczki przedniej szyby,
-wymiana tylnych zacisków hamulcowych,
-wymiana świec żarowych,
-płukanie nagrzewnicy,
Większość tych usterek jest typowa dla tego modelu, jak na przykład usterka mechanizmu przednich wycieraczek, czy zapiekanie się zacisków hamulcowych. O ile w pierwszym przypadku nie jesteśmy w stanie specjalnie zapobiec awarii o tyle w przypadku hamulców, możemy przedłużyć ich życie. Zapiekają się najczęściej prowadnice zacisków, raz do roku można je rozebrać i przesmarować smarem miedzianym. Warto też skontrolować stan gumek uszczelniających tłoczek, sparciałe wymienić.
Słabym punktem jest też nagrzewnica, w moim przypadku była nadmierna ilość zanieczyszczeń środka chłodzącego, które "zakleiły" przepływ w nagrzewnicy. Na szczęście wystarczyło jej płukanie, w większości przypadkach, trzeba wymieniać, co wiąże się z demontażem deski rozdzielczej, zespołu tuneli powietrznych, itd.
Nie trzeba się martwić o eksploatację passata, wszystkie części (zarówno nowe i używane) są bardzo łatwo dostępne a usterki są proste do usunięcia. To wszystko znacznie obniża koszty utrzymania. Wszelkie niesprawności passata usunie każdy w miarę dobry warsztat.
Przed zakupem TDI należy zawsze brać poprawkę na przebieg i dobrze skontrolować stan jednostki napędowej. W przypadku silników TDI z pompą wtryskową VP, może dochodzić do wycieków paliwa spod głowiczki pompy jak i samego tłokorozdzielacza. Usterki turbiny (często zapiekają się kierownice powietrza), zaworu EGR i przepływomierza dotyczą wszystkich wersji TDI (z pompowtryskiwaczami i pompą rotacyjną). Rzadziej niż w konkurencyjnych jednostkach dochodzi do zużycia dwumasowych kół zamachowych. Zdarzają się wycieki oleju.
Przednie zawieszenie jest dośc wytrzymałe, pod warunkiem zastosowania dobrych części i unikania gwałtownych wjazdów w dziury.
Polecam szczerze Passata, jest do dobry samochód, dośc tani w utrzymaniu, prosty w naprawach, bardzo przyjemny na dalekie trasy. Mój egzemplarz wyposażony jest w welurowe fotele z funkcją podparcia lędźwiowego-rewelacja. Zmieniłem również brzydką czteroramienną kierownicę na trójramienną- poprawiła znacznie wygląd środka. Dodałem też wykończenia wnętrza w kolorze karbonu, oczywiście oryginalne. Klimatyzacja manualna- (niestety nie climatronic, jakże wychwalany ale z doświadczenia wiem, że stary climatronic to... więcej problemów jak pożytku).
Na pewno będzie lepiej się sprawował niż konkurencyjne renault laguna, nie odstraszy rdzą jak mondeo, będzie większy od audi a4.
Polecam, polecam i jeszcze raz polecam!
więcej »
-2x olej castrol 5w-40,
-filtr powietrza, kabiny,
-wymiana silnika wycieraczki tylnej klapy,
-naprawa mechanizmu wycieraczki przedniej szyby,
-wymiana tylnych zacisków hamulcowych,
-wymiana świec żarowych,
-płukanie nagrzewnicy,
Większość tych usterek jest typowa dla tego modelu, jak na przykład usterka mechanizmu przednich wycieraczek, czy zapiekanie się zacisków hamulcowych. O ile w pierwszym przypadku nie jesteśmy w stanie specjalnie zapobiec awarii o tyle w przypadku hamulców, możemy przedłużyć ich życie. Zapiekają się najczęściej prowadnice zacisków, raz do roku można je rozebrać i przesmarować smarem miedzianym. Warto też skontrolować stan gumek uszczelniających tłoczek, sparciałe wymienić.
Słabym punktem jest też nagrzewnica, w moim przypadku była nadmierna ilość zanieczyszczeń środka chłodzącego, które "zakleiły" przepływ w nagrzewnicy. Na szczęście wystarczyło jej płukanie, w większości przypadkach, trzeba wymieniać, co wiąże się z demontażem deski rozdzielczej, zespołu tuneli powietrznych, itd.
Nie trzeba się martwić o eksploatację passata, wszystkie części (zarówno nowe i używane) są bardzo łatwo dostępne a usterki są proste do usunięcia. To wszystko znacznie obniża koszty utrzymania. Wszelkie niesprawności passata usunie każdy w miarę dobry warsztat.
Przed zakupem TDI należy zawsze brać poprawkę na przebieg i dobrze skontrolować stan jednostki napędowej. W przypadku silników TDI z pompą wtryskową VP, może dochodzić do wycieków paliwa spod głowiczki pompy jak i samego tłokorozdzielacza. Usterki turbiny (często zapiekają się kierownice powietrza), zaworu EGR i przepływomierza dotyczą wszystkich wersji TDI (z pompowtryskiwaczami i pompą rotacyjną). Rzadziej niż w konkurencyjnych jednostkach dochodzi do zużycia dwumasowych kół zamachowych. Zdarzają się wycieki oleju.
Przednie zawieszenie jest dośc wytrzymałe, pod warunkiem zastosowania dobrych części i unikania gwałtownych wjazdów w dziury.
Polecam szczerze Passata, jest do dobry samochód, dośc tani w utrzymaniu, prosty w naprawach, bardzo przyjemny na dalekie trasy. Mój egzemplarz wyposażony jest w welurowe fotele z funkcją podparcia lędźwiowego-rewelacja. Zmieniłem również brzydką czteroramienną kierownicę na trójramienną- poprawiła znacznie wygląd środka. Dodałem też wykończenia wnętrza w kolorze karbonu, oczywiście oryginalne. Klimatyzacja manualna- (niestety nie climatronic, jakże wychwalany ale z doświadczenia wiem, że stary climatronic to... więcej problemów jak pożytku).
Na pewno będzie lepiej się sprawował niż konkurencyjne renault laguna, nie odstraszy rdzą jak mondeo, będzie większy od audi a4.
Polecam, polecam i jeszcze raz polecam!
Blog auta
Brak wpisów w blogu auta
Galerie pojazdu (0)
Kierowca nie dodał jeszcze zdjęć
Filmy pojazdu (0)
Kierowca nie dodał jeszcze filmów do tego auta
Zainteresowani autem (0)
Dodaj do Kiedyś kupię - aby otrzymać automatyczne powiadomionie gdy właściciel wystawi go na sprzedaż.
Zobacz podobne auta w społeczności
Najnowsze blogi
Auto do kasacji? W Łodzi zrobisz to szybko i bez stresu! Sprawdź szczegóły na stronie.
https://auto-szrot-kasacja-pojazdow.pl/lodzkie/lodz
Dodano: 16 dni temu, przez niki129
Miałem sprzedać Audi ale jakoś było mi żal tamtego auta wystawiłem równolegle na sprzedaż forda. Ogłoszenie wisiało 3 tygodnie, pierwszy telefon, oglądający finalnie auto sprzedane. ...
8
komentarzy
Dodano: 24 dni temu, przez darek-k
Objaw był taki że auto raz opadało, sam tył, i podczas podnoszenia w pewnej chwili jak z procy do góry poszedł, usterka się pogłębiała, że już nawet podczas jazdy potrafił wystrzelić do ...
5
komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Gratuluję zakupu.
POZDRAWIAM
P.S. Szkoda że nie ma więcej fotek i jakiegoś szerszego opisu