Tutaj jesteś:
Samochód
Volkswagen Santana QAUNTUM 2.23
- Kupione używane
- Auto obejrzano 5122 razy
- Online od 15 lat, 6 miesięcy i 6 dni
- Auto polubiono 1515 razy
Nazwa auta:
QAUNTUM 2.23
Marka:
Volkswagen
Model:
Santana
Nadwozie:
Sedan
Silnik:
2.0
Moc silnika:
115 KM
Rocznik:
1987
cz.4
VWPROJECT:
styczeń 2006 rozbiórka i wyciąganie wszystkiego do surowej blachy z drugiej santany(trophy).
czyszczenie czyszczenie i jeszcze raz czyszczenie, piaskowanie rdzy, szlifowanie, ręcznie, mechanicznie, wycinanie belki (ceownika) z pasa przedniego
przecież 5 cylindrów musi się gdzieś zmieścić :)
Etap kolejny.
Rozbiórka quantuma
wyciąganie mocowań łap wzmocnień podłużnicy
obrobienie łap do silników aby idealnie pasowały bez zniekształceń
pod prostowanie wzmocnienia podłużnicy bo jak wyżej napisałem była po dzwonie.
mierzenie poziomicami różnego rodzaju nawet laserowymi, miarkami kątownikami i wszystkim co się dało wszystko po to aby można było nanieść tak samo łapy w 2giej santanie.
przyspawanie łap i paska przedniego(wzmocnienie dla 5 cyl)
przygotowanie do lakierni
kupiony lakier z palety mercedesa klasy E
trochę żywszy od wcześniejszego. Mieni się fajnie. Bardzo dużo perły. cena za bazę 1400zł około 4 litrów. Najlepsze jest to, że będę chciał malować jeszcze raz na ten sam kolor:) jak już wszystko będzie zrobione na 100%.
Po pomalowaniu składanie drzwi,szyby, listwy chromowane centralny zamek, elektryka przepychanie kabli do komory silnika. Podłączenie do kości. Przed tym przegląd kabelków i czyszczenie wymienianie wsuwek(bardzo dużo musiałem robić otworów na kable i klimatyzacje wszystko w fabrycznych miejscach co do 2mm.)
Lampy tylne, otwory na blendę tylną. zamek centralny w klapie. Ciężko było zdobyć ale się udało bo był niekompletny.
Amortyzatory przód KONI z regulacją twardości wysokość trzpienia 4cm :D grube tłoczysko, sprężyny jamex, zawieszenie tylne Gwintowane od golfa 2 H&R przerobione na wymienne wkłady.
Przeciągnięcie układu paliwowego, bak paliwa (który tez musiałem rozebrać przeczyścić i zrobić tymczasowe mocowanie pompy bo po tylu latach guma i węże sparciały a nowej nie można było dostać) na szczęście w lipcu 2009 dostałem w idealnym stanie i wymieniłem.
Przyszła kolej na wymianę przewodów hamulcowych.
Zakupiłem przetwornice, soczewki, palniki xenonowe od bmw 525 chyba 2003 rok. helli.
kierownica bertini ze środkiem chromowanym chyba 32cm
Ogólnie robota przy aucie w większości to czyszczenie różnymi sposobami, wytrawianie w sodzie kaostycznej, karczerami, acetony rozpuszczalniki szczoty druciane. itp
Wstawienie układu kierowniczego, zbiorniczek do wspomy
Ława czy sanki jak zwał tak zwał piaskowana i malowana podkładem potem czarną farbą z wysokim połyskiem. Tak samo wahacze.
Wszystkie tuleje powymieniane na nowe. Jak najlepszej firmy. Bez oszczędzania. A że to 5cyl to wszystko droższe niż pod 4cyl.
Kupione tarcze wentylowane nowe piasty łożyska, sworznie wahaczy, Stabilizator wahacza tutaj rzadkość. Chyba tylko w wersjach z silnikami 5cyl. Cena 80zł szt , ostatnie 2szt. na stanie we Wrocławiu były :)W między czasie jakieś rarytasiki zdobywałem typu kierunki oryginalne nowka hella do santany z lat 82-85 :)
Następny etap to rozbiórka silnika:
głowica splanowana trochę prze polerowałem i powiększyłem kanały dolotowe i wylotowe
dotarłem zawory
nowe popychacze INA 10 szt :)
uszczelniacze zaworów
Pachnie świeżością głowica:)
potem dół silnika rozebrany. wał po szlifie. panewki dopasowane.
uszczelki blok po piaskowaniu, pomalowany czarny mat, rożne kolory chodziły mi po głowie. typu krem
wypolerowałem przód serwa, a tył piaskowany i pomalowany na czarno
wypolerowana trochę pompa podciśnienia.
pierdoły od bloku poczyszczone, kolektor ssący tez wytrawiony ale i tak wydaje misie ze jest brudny :)
Piszę że piaskowałem to i tamto, dodam że sam :) Kupiłem pistolet do piaskowania, załatwiłem specjalny piasek do piaskowania i zrobiłem sobie komorę w garażu używając do tego spadochron :) kompresor, maska, okulary i do przodu :)
zakupiłem felgi LECASTELET dedykowane chyba mk1 cabrio.
15"
Auto robię ponad 3lata. Wszystko sam prócz. Malowania auta. spawania. Szlif walu i głowicy. Tak po zatym wszystko wszystko sam :)
Silnik złożony poskładane pierdoły.
wrzucony na łapy. OJ ciasno było :) podłączone kable paliwo powietrze wodne sprawy i odpalony. :)
potem dać tapicerkę do obicia w skórę ale dorwałem sztuczną skóre z passata b2 w kolorze krem.
Wbudowałem xenony (przerobiłem mocowania żarówki D2S na H4 własny patent :)w lampy od passata. Później wbudowałem soczewkę i wypolerowałem szybkę w lampach od quantuma 82 na 4lampy.
Założyłem opony 195 45 przód Michelin tył Toyo proxes. Wlane oleje i docierałem silnik:) sobie chodził a sąsiadom się chaty trzęsły :D
Dopracowywałem szczegóły i sprawdzałem czy wszystko gra, bardzo dużo było hitów z elektryką ale z czasem opanowałem prawie wszystko, założyłem autoalarm z pilotem oczywiście, zostało mi z elektryki wstawić wyświetlacz MFA w wersji usa :) i lampkę nadbiegu, męczyłem się z nią bardzo długo ale okazało się, że brakuje mi podciśnieniowego czujniczka, który jest aktualnie w drodze z usa :). Walczyłem z tłumikiem, nie mogłem dostać rury kolektorowej od dokładnie tego silnika więc musiałem zastosować od 5cyl automata bo była bardziej przybliżona w wyglądzie. Przy obniżaniu zawieszenia był duży problem i zarazem jest w tylnej części tłumika, ponieważ nie ma miejsca na rurę między belką a podwoziem. Więc nie moge jak na razie doniżyć tyłu. Zregenerowałem przednie zaciski hamulcowe i pomalowałem farbą w kolorze srebrnym, wymieniłem wężyki, powymieniałem przeguby, wyczyściłem i pomalowałem półośki, kupiłem zaciski tylne z jarzmami od golfa 2 16V. Są w trakcie regeneracji, wreszcie zrobiłem elektryczne lusterka, przełożyłem bebechy do moich zwykłych bo ładniej wyglądają :), dorobiona osłona a dokładniej prowadnica zimnego powietrza do chłodnicy, alternator zregenerowany wymienione diody, regulator napięcia, nie było tak prosto z altkiem ponieważ jest to 90A dedykowany na USA. Założyłem dystanse po 2cm na stronę. Siłowniki maski INXX. W komorze silnika zostało mi zamontować kompresor klimatyzacji, chłodnice klimat., 2 węże, osuszacz i nabić klimę, wymienić wentylator mam problem ze zdobyciem bo jest mocniejszy niż europejskie i osłonę na podszybie od 5cyl b2 i parę śrubek wychromować.
Wstawiłem boczki krem, przód już wyrzezane otworki pod przełączniki elektrycznych szyb i lusterek. Podczepiłem pod kremowy fotel kierowcy czujnik niezapiętych pasów i poukładałem kabelki od podgrzewania siedzenia. Wyprałem brązową podłogę. Wypolerowałem w wakacje listewki chromowane wewnętrzną wokół-okienną i dolną zewnętrzną. Wymieniłem kompresorek podciśnieniowy od tempomatu na nowszy, który jest identyczny od vw sharana.
W środku zostało mi zrobienie podsufitki i dopracowanie tapicerki bo jest z początku lat 80tych :). Zewnątrz zamontowanie listewki na maskę, która maskuje otwory nad lampami, czekam na paczkę z Usa i nie wiem jak to wyjdzie bo różnie bywa. :/
Będę chciał wyciszyć tłumik troszkę bo teraz jest naprawdę głośny, jest tylko ostatni :) Chodzi jak by miał z 300 koni a ma tylko 115 :P ale moment obrotowy pozwala na bardzo przyjemną jazdę.
Auta nie będę chciał nigdy sprzedawać bo już jest mocno przeinwestowane, będzie parę ciekawostek ale to na później ... :P
Pozdrawiam użytkowników autocentrum i resztę ludzi którzy wspomagają mnie przy pracach i zdobywaniu części :)
12.06.2011
W tym roku auto dostało nowy ciut inny kolor od poprzedniego.
I odnowa była zabawa z uzbrajaniem auta :)
Tydzień przed własnym weselem walczyłem i wywalczyłem to co widać na zdjęciach. Walka trwa !
więcej »
VWPROJECT:
styczeń 2006 rozbiórka i wyciąganie wszystkiego do surowej blachy z drugiej santany(trophy).
czyszczenie czyszczenie i jeszcze raz czyszczenie, piaskowanie rdzy, szlifowanie, ręcznie, mechanicznie, wycinanie belki (ceownika) z pasa przedniego
przecież 5 cylindrów musi się gdzieś zmieścić :)
Etap kolejny.
Rozbiórka quantuma
wyciąganie mocowań łap wzmocnień podłużnicy
obrobienie łap do silników aby idealnie pasowały bez zniekształceń
pod prostowanie wzmocnienia podłużnicy bo jak wyżej napisałem była po dzwonie.
mierzenie poziomicami różnego rodzaju nawet laserowymi, miarkami kątownikami i wszystkim co się dało wszystko po to aby można było nanieść tak samo łapy w 2giej santanie.
przyspawanie łap i paska przedniego(wzmocnienie dla 5 cyl)
przygotowanie do lakierni
kupiony lakier z palety mercedesa klasy E
trochę żywszy od wcześniejszego. Mieni się fajnie. Bardzo dużo perły. cena za bazę 1400zł około 4 litrów. Najlepsze jest to, że będę chciał malować jeszcze raz na ten sam kolor:) jak już wszystko będzie zrobione na 100%.
Po pomalowaniu składanie drzwi,szyby, listwy chromowane centralny zamek, elektryka przepychanie kabli do komory silnika. Podłączenie do kości. Przed tym przegląd kabelków i czyszczenie wymienianie wsuwek(bardzo dużo musiałem robić otworów na kable i klimatyzacje wszystko w fabrycznych miejscach co do 2mm.)
Lampy tylne, otwory na blendę tylną. zamek centralny w klapie. Ciężko było zdobyć ale się udało bo był niekompletny.
Amortyzatory przód KONI z regulacją twardości wysokość trzpienia 4cm :D grube tłoczysko, sprężyny jamex, zawieszenie tylne Gwintowane od golfa 2 H&R przerobione na wymienne wkłady.
Przeciągnięcie układu paliwowego, bak paliwa (który tez musiałem rozebrać przeczyścić i zrobić tymczasowe mocowanie pompy bo po tylu latach guma i węże sparciały a nowej nie można było dostać) na szczęście w lipcu 2009 dostałem w idealnym stanie i wymieniłem.
Przyszła kolej na wymianę przewodów hamulcowych.
Zakupiłem przetwornice, soczewki, palniki xenonowe od bmw 525 chyba 2003 rok. helli.
kierownica bertini ze środkiem chromowanym chyba 32cm
Ogólnie robota przy aucie w większości to czyszczenie różnymi sposobami, wytrawianie w sodzie kaostycznej, karczerami, acetony rozpuszczalniki szczoty druciane. itp
Wstawienie układu kierowniczego, zbiorniczek do wspomy
Ława czy sanki jak zwał tak zwał piaskowana i malowana podkładem potem czarną farbą z wysokim połyskiem. Tak samo wahacze.
Wszystkie tuleje powymieniane na nowe. Jak najlepszej firmy. Bez oszczędzania. A że to 5cyl to wszystko droższe niż pod 4cyl.
Kupione tarcze wentylowane nowe piasty łożyska, sworznie wahaczy, Stabilizator wahacza tutaj rzadkość. Chyba tylko w wersjach z silnikami 5cyl. Cena 80zł szt , ostatnie 2szt. na stanie we Wrocławiu były :)W między czasie jakieś rarytasiki zdobywałem typu kierunki oryginalne nowka hella do santany z lat 82-85 :)
Następny etap to rozbiórka silnika:
głowica splanowana trochę prze polerowałem i powiększyłem kanały dolotowe i wylotowe
dotarłem zawory
nowe popychacze INA 10 szt :)
uszczelniacze zaworów
Pachnie świeżością głowica:)
potem dół silnika rozebrany. wał po szlifie. panewki dopasowane.
uszczelki blok po piaskowaniu, pomalowany czarny mat, rożne kolory chodziły mi po głowie. typu krem
wypolerowałem przód serwa, a tył piaskowany i pomalowany na czarno
wypolerowana trochę pompa podciśnienia.
pierdoły od bloku poczyszczone, kolektor ssący tez wytrawiony ale i tak wydaje misie ze jest brudny :)
Piszę że piaskowałem to i tamto, dodam że sam :) Kupiłem pistolet do piaskowania, załatwiłem specjalny piasek do piaskowania i zrobiłem sobie komorę w garażu używając do tego spadochron :) kompresor, maska, okulary i do przodu :)
zakupiłem felgi LECASTELET dedykowane chyba mk1 cabrio.
15"
Auto robię ponad 3lata. Wszystko sam prócz. Malowania auta. spawania. Szlif walu i głowicy. Tak po zatym wszystko wszystko sam :)
Silnik złożony poskładane pierdoły.
wrzucony na łapy. OJ ciasno było :) podłączone kable paliwo powietrze wodne sprawy i odpalony. :)
potem dać tapicerkę do obicia w skórę ale dorwałem sztuczną skóre z passata b2 w kolorze krem.
Wbudowałem xenony (przerobiłem mocowania żarówki D2S na H4 własny patent :)w lampy od passata. Później wbudowałem soczewkę i wypolerowałem szybkę w lampach od quantuma 82 na 4lampy.
Założyłem opony 195 45 przód Michelin tył Toyo proxes. Wlane oleje i docierałem silnik:) sobie chodził a sąsiadom się chaty trzęsły :D
Dopracowywałem szczegóły i sprawdzałem czy wszystko gra, bardzo dużo było hitów z elektryką ale z czasem opanowałem prawie wszystko, założyłem autoalarm z pilotem oczywiście, zostało mi z elektryki wstawić wyświetlacz MFA w wersji usa :) i lampkę nadbiegu, męczyłem się z nią bardzo długo ale okazało się, że brakuje mi podciśnieniowego czujniczka, który jest aktualnie w drodze z usa :). Walczyłem z tłumikiem, nie mogłem dostać rury kolektorowej od dokładnie tego silnika więc musiałem zastosować od 5cyl automata bo była bardziej przybliżona w wyglądzie. Przy obniżaniu zawieszenia był duży problem i zarazem jest w tylnej części tłumika, ponieważ nie ma miejsca na rurę między belką a podwoziem. Więc nie moge jak na razie doniżyć tyłu. Zregenerowałem przednie zaciski hamulcowe i pomalowałem farbą w kolorze srebrnym, wymieniłem wężyki, powymieniałem przeguby, wyczyściłem i pomalowałem półośki, kupiłem zaciski tylne z jarzmami od golfa 2 16V. Są w trakcie regeneracji, wreszcie zrobiłem elektryczne lusterka, przełożyłem bebechy do moich zwykłych bo ładniej wyglądają :), dorobiona osłona a dokładniej prowadnica zimnego powietrza do chłodnicy, alternator zregenerowany wymienione diody, regulator napięcia, nie było tak prosto z altkiem ponieważ jest to 90A dedykowany na USA. Założyłem dystanse po 2cm na stronę. Siłowniki maski INXX. W komorze silnika zostało mi zamontować kompresor klimatyzacji, chłodnice klimat., 2 węże, osuszacz i nabić klimę, wymienić wentylator mam problem ze zdobyciem bo jest mocniejszy niż europejskie i osłonę na podszybie od 5cyl b2 i parę śrubek wychromować.
Wstawiłem boczki krem, przód już wyrzezane otworki pod przełączniki elektrycznych szyb i lusterek. Podczepiłem pod kremowy fotel kierowcy czujnik niezapiętych pasów i poukładałem kabelki od podgrzewania siedzenia. Wyprałem brązową podłogę. Wypolerowałem w wakacje listewki chromowane wewnętrzną wokół-okienną i dolną zewnętrzną. Wymieniłem kompresorek podciśnieniowy od tempomatu na nowszy, który jest identyczny od vw sharana.
W środku zostało mi zrobienie podsufitki i dopracowanie tapicerki bo jest z początku lat 80tych :). Zewnątrz zamontowanie listewki na maskę, która maskuje otwory nad lampami, czekam na paczkę z Usa i nie wiem jak to wyjdzie bo różnie bywa. :/
Będę chciał wyciszyć tłumik troszkę bo teraz jest naprawdę głośny, jest tylko ostatni :) Chodzi jak by miał z 300 koni a ma tylko 115 :P ale moment obrotowy pozwala na bardzo przyjemną jazdę.
Auta nie będę chciał nigdy sprzedawać bo już jest mocno przeinwestowane, będzie parę ciekawostek ale to na później ... :P
Pozdrawiam użytkowników autocentrum i resztę ludzi którzy wspomagają mnie przy pracach i zdobywaniu części :)
12.06.2011
W tym roku auto dostało nowy ciut inny kolor od poprzedniego.
I odnowa była zabawa z uzbrajaniem auta :)
Tydzień przed własnym weselem walczyłem i wywalczyłem to co widać na zdjęciach. Walka trwa !
Blog auta
Brak wpisów w blogu auta
Galerie pojazdu (3)
Filmy pojazdu (1)
Zainteresowani autem (1)
Obserwują to auto:
Dodaj do obserwowanych
Dodaj do Kiedyś kupię - aby otrzymać automatyczne powiadomionie gdy właściciel wystawi go na sprzedaż.
Zobacz podobne auta w społeczności
Najnowsze blogi
Auto do kasacji? W Łodzi zrobisz to szybko i bez stresu! Sprawdź szczegóły na stronie.
https://auto-szrot-kasacja-pojazdow.pl/lodzkie/lodz
Dodano: 15 dni temu, przez niki129
Miałem sprzedać Audi ale jakoś było mi żal tamtego auta wystawiłem równolegle na sprzedaż forda. Ogłoszenie wisiało 3 tygodnie, pierwszy telefon, oglądający finalnie auto sprzedane. ...
8
komentarzy
Dodano: 24 dni temu, przez darek-k
Objaw był taki że auto raz opadało, sam tył, i podczas podnoszenia w pewnej chwili jak z procy do góry poszedł, usterka się pogłębiała, że już nawet podczas jazdy potrafił wystrzelić do ...
5
komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych
POZDRAWIAM