Tutaj jesteś:
Samochód
Volvo S60 T5 Heico Sportiv
- Kupione używane w 2012
- Auto obejrzano 3431 razy
- Online od 12 lat, 7 miesięcy i 13 dni
- Auto polubiono 1070 razy
Nazwa auta:
T5 Heico Sportiv
Marka:
Volvo
Model:
S60
Generacja:
I
Nadwozie:
Sedan
Silnik:
2.4 i 20V T5
Moc silnika:
310 KM
Rocznik:
2008
Moja obecna zabawka ;)
Uwielbiam za kierownicą tego auta drogowe starcia z fanami JEDYNEGO SŁUSZNEGO NAPĘDU :D
Myślałem, że moja Mazda była szybka...Myliłem się. Przy obecnym aucie, stara ,,6'' to ZAMULACZ! Który jednak i tak pozostanie na zawsze moją ,,motoryzacyjną miłością''. S60 pomimo, że lepsze to jednak nigdy nie zajmie miejsca Czarnej Perły w moim sercu :(
Zaznaczam(dla niedoinformowanych)iż auto nie ma nic wspólnego z Fordem. Zostało w całości przygotowane w czasie kiedy Volvo nie myślało jeszcze o współpracy z tą marką.
Volvo S60 T5 z najbogatszym wyposażeniem - Summum, tuningowana w profesjonalnej firmie, zajmującej się wyłącznie autami marki Volvo - Heico Sportiv, efekt - wzrost mocy z 260 do 310km z 350 do (+)400Nm i prędkości maksymalnej z 250 do 260km/h (ściągnięta blokada)
Seryjnie - najszybszy przednionapędowy sedan.
Auto niepozorne. Praktycznie niczym nie zdradza swoich możliwości, ale to dobrze... :D Nie jest to nadzwyczajnie rzadko spotykany na drogach model, ale nie jeździ ich tyle co pasków w tedeiku,e46 czy innych merców, tak więc spełnia moje oczekiwania co do oryginalności. Dyskretnie wyróżnia się w tłumie, nie będąc przy tym nachalny.
Volvo S60 T5
Rok produkcji: 2008
Silnik: 2.4 Turbo 20V
Moc: 310km/228kw/400nm
Waga: 1520kg
Osiągi: 0-100km/h- katalogowo po czipie 6.0s.(schodzę spokojnie jakieś 0,2-0,3s poniżej); 0-200km/h - 20s.; 0-260km/h - ok. 35s.
V max: 260 - 270km/h
Elastyczność:
* 80-120km/h (5bieg) - 5.9s
* 80-160km/h (5bieg) - 12.4s
* 80-180km/h (5bieg) - 15.2s
Niesamowicie szybkie auto. Trzeba ostrożnie operować gazem ;)
Genialna elastyczność (max. moment dostępny od 2tyś do 5,5tyś) - wyprzedzanie z 60km/h na 6 biegu?Nie ma problemu.Nie muszę chyba mówić, że zjawisko ,,turbo dziury'' w tym aucie nie istnieje, a do sprawnej jazdy nawet bardzo nie trzeba fatygować turbiny. Jeśli już jednak zacznie ,,dmuchać'' to...Lepiej mocno trzymać kierownicę.
O ile przyśpieszenie od 0-100km może robić wrażenie, to w próbach elastyczności auto powala na kolana...Dostępność maksymalnego momentu obrotowego + odpowiednio ze stopniowana skrzynia, powoduje iż auto jest jeszcze bardziej elastyczne niż można by się tego było spodziewać. Oczywiście swoją niebywałą elastyczność samochód zawdzięcza jeszcze szeregowi innych zabiegów mechanicznych...
Silnik pięknie gra, zwłaszcza po przekroczeniu ok. 3tyś obrotów.Do uszu dochodzić zaczyna jakże przyjemna dla słuchacza melodia,która ukazuje możliwości auta. Jednak by w pełni cieszyć się z gangu R5 należy uchylić szybę, gdyż auto jest świetnie wyciszone i pochłania większą cześć dźwięków z zewnątrz.
Świetnie się prowadzi w każdej sytuacji. Daje z jazdy ogromną przyjemność. Zawieszenie dość twarde, nie odbija się to jednak bardzo na komforcie jazdy, który też stoi na wysokim poziomie. Dzięki mnogości systemów bezpieczeństwa i poprawy jazdy, oraz udoskonaleń w zawieszeniu i mechanice przeznaczonych dla wersji T5 nie ma problemu z przeniesieniem napędu na koła.Nawet przy gwałtownym przyśpieszaniu na niskich biegach kierownica leży pewnie w dłoni, a auto nie traci toru jazdy.Na mokrej nawierzchni też dobrze sobie radzi(choć tu AWD by się przydało)przy czym tu już pomagać musi elektronika, która spisuje się w tej kwestii świetnie.
Auto bardzo dobrze hamuje, pomagają również ,,wspomagacze'' Zatrzymanie go z (powiedzmy)200km/h odbywa się bardzo płynnie, tak więc hamowanie awaryjne z tej prędkości nie przysparza żadnych emocji - samochód zachowuje swój tor jazdy, na kierownicy w tym czasie wystarczy trzymać ,,jeden palec''(oczywiście nie robię tego) gdyż nie oddaje ona żadnych drgań, wibracji itd. Samochód nawet w okolicach prędkości max. prowadzi się pewnie, a układ kierowniczy czy zawieszenie nie oddaje w sposób negatywny osiągniętej prędkości. Auto dostojnie, ale pewnie (z już maksymalnie utwardzonym zawieszeniem)mknie po nawierzchni nie stwarzając kierowcy żadnych niemiłych niespodzianek.
Stan pojazdu - idealny. Auto jest świetnie utrzymane i zadbane. Lakier bez jednej ryski!W środku to samo - pachnie nowością. Samochód cały czas był serwisowany w ASO - książka ze wszystkimi przeglądami itd. Z całą stanowczością - bezwypadkowy.
(część) Wyposażenia:
- Nawigacja - Traffic System Information (mapy całej Europy)
- Skrętne bi-ksenony doświetlające zakręty (+ ciśnieniowe spryskiwacze czyszczące)
- Aktywne zawieszenie Four-C dostosowujące się do stylu jazdy, prędkości, warunków na drodze (+ możliwość ustawienia ręcznego)
- Dwu strefowa aut. klimatyzacja
- Skórzana tapicerka Sovereign - Topowa, bardzo rzadko spotykana
- Podgrzewane i elektrycznie regulowane fotele z pamięcią
- 8x airbag (w tym kurtyny)
- Czujniki parkowania
- Audio Premium Sound System z Dolby Pro Logic II (zmieniarka na 6 CD wbudowana w radio) głośniki (13 sztuk)DYNAUDIO - bajka!
- Automatycznie składane lusterka i zagłówki tylne
- Wbudowany telefon z systemem głośnomówiącym (+ zintegrowana słuchawka w podłokietniku)
- Tempomat
- Webasto - automatyczne ogrzewanie postojowe
- Czujnik deszczu
- Kierownica multimedialna
- Immobilizer (+ alarm z czujnikiem ruchu i przechyłu)
- DSTS z rozdziałem siły hamowania na poszczególne koła - fantastyczna sprawa!
- AQS - Air Quality Sensor
- SIPS - rozdział siły uderzenia bocznego na cały pojazd
- WHIPS - aktywne fotele i zagłówki
- EBD - elektroniczny rozdział sił hamowania
- EBA - układ wspomagania nagłego hamowania
- Fotochromatyczne lusterka
- Szyby pokryte powłoką hydrofobową
- Komputer pokładowy wyświetlający bieżące informacje na temat auta
- System oświetlenia ,,Safe home''
- Wykończenie wnętrza ,,Gird Aluminium"
- Gniazdo AUX
- Lakier perłowy - kolor Titanium Grey Pearl
- Niezliczona ilość systemów bezpieczeństwa biernego...
- Chromowane wykończenie nadwozia, w środku - skóra pokrywająca większość wnętrza
- ...itp, itd jest tego mnóstwo.
Generalnie, to praktycznie wszystko co można było zamówić do tego modelu. O sprawach oczywistych typu: ABS, schowki, podświetlenia, ogrzewane lusterka i szyby, lampy przeciwmgłowe, elektryczne szyby itd. pisał nie będę.
*Ponad to, T5 = Utwardzone, dostosowane do mocy auta sportowe zawieszenie, turbosprężarka i skrzynia biegów M66 (6 przełożeń - SpaceBall) od wersji ,,R'', większe tarcze hamulcowe (średnica 316mm) i zaciski itp.
*Opony: Lato - Pirelli P Zero Nero GT 225/45/R17- nowość na rynku(premiera: luty 2013r.) FENOMENALNE, sportowe kapcie klasy Ultra High Performance, dzięki, którym 310km się nie marnuje. Najlepsze opony na jakich jeździłem!
Zima - Pirelli SottoZero Serie 3 225/45/R17
*Spalanie: miasto - 12-14l/100km (raczej nie jestem zawalidrogą ]:-> Oczywiście można więcej,ale trzeba by się było trochę postarać)
trasa:9-10l/100km (przy dynamicznej jeździe, przy spokojnej da rady zejść poniżej 9, tylko po co?)
Generalnie bardzo oszczędne auto, biorąc pod uwagę ponad 300 uturbionych koni pod maską.Zresztą - kogo to obchodzi?! Może palić i 20l/100km, biorąc pod uwagę jaką daje radość z jazdy to każdy dodatkowy spalony litr benzyny jest czystą przyjemnością.
Jakieś minusy może...Hmm. Jeśli chodzi o auto ogólnie:
-tylna (bardzo wygodna, bądź co bądź)kanapa w pełnej wygodzie przewiezie tylko dwie dorosłe osoby. Po dalekim wysunięciu fotela kierowcy czy pasażera również miejsca na nogi nie ma bardzo dużo. Tragedii nie ma, ale mogło być lepiej. Zresztą - ja tam nie jeżdżę ;)
-bagażnik...mówią, że trochę mały. Mi wystarcza, choć fakt, mógłby być większy - generalnie dla mnie to mało istotne, bo i tak nie przewożę nigdy więcej bagaży niż połowę tego co oferuje kufer
-trudne wsiadanie na tylne siedzenia - osobiście rzadko zdarza mi się tam siedzieć, ale fakt, jest faktem, jest to minus
-promień skrętu!o ile przy manewrowaniu czy parkowaniu nie przeszkadza mi to specjalnie, tak podczas próby zawracania zawsze mam gęsią skórkę w obawie czy nie zawadzę o krawężnik
Kocham te 1.5t blachy na kołach(nawet pomimo tego, że nie jest to 'pasek w tedeiku')Jeśli była by taka możliwość to wysiadał bym z nich tylko okazjonalnie.
Byc może (przeczytawszy) opis, ktoś stwierdzi iż uważam ten pojazd za ,,najlepszy'' na świecie. Nie. Po prostu starałem się dokładnie opisać moje wrażenia z jazdy, oraz wszystkie jego pozytywy.
więcej »
Uwielbiam za kierownicą tego auta drogowe starcia z fanami JEDYNEGO SŁUSZNEGO NAPĘDU :D
Myślałem, że moja Mazda była szybka...Myliłem się. Przy obecnym aucie, stara ,,6'' to ZAMULACZ! Który jednak i tak pozostanie na zawsze moją ,,motoryzacyjną miłością''. S60 pomimo, że lepsze to jednak nigdy nie zajmie miejsca Czarnej Perły w moim sercu :(
Zaznaczam(dla niedoinformowanych)iż auto nie ma nic wspólnego z Fordem. Zostało w całości przygotowane w czasie kiedy Volvo nie myślało jeszcze o współpracy z tą marką.
Volvo S60 T5 z najbogatszym wyposażeniem - Summum, tuningowana w profesjonalnej firmie, zajmującej się wyłącznie autami marki Volvo - Heico Sportiv, efekt - wzrost mocy z 260 do 310km z 350 do (+)400Nm i prędkości maksymalnej z 250 do 260km/h (ściągnięta blokada)
Seryjnie - najszybszy przednionapędowy sedan.
Auto niepozorne. Praktycznie niczym nie zdradza swoich możliwości, ale to dobrze... :D Nie jest to nadzwyczajnie rzadko spotykany na drogach model, ale nie jeździ ich tyle co pasków w tedeiku,e46 czy innych merców, tak więc spełnia moje oczekiwania co do oryginalności. Dyskretnie wyróżnia się w tłumie, nie będąc przy tym nachalny.
Volvo S60 T5
Rok produkcji: 2008
Silnik: 2.4 Turbo 20V
Moc: 310km/228kw/400nm
Waga: 1520kg
Osiągi: 0-100km/h- katalogowo po czipie 6.0s.(schodzę spokojnie jakieś 0,2-0,3s poniżej); 0-200km/h - 20s.; 0-260km/h - ok. 35s.
V max: 260 - 270km/h
Elastyczność:
* 80-120km/h (5bieg) - 5.9s
* 80-160km/h (5bieg) - 12.4s
* 80-180km/h (5bieg) - 15.2s
Niesamowicie szybkie auto. Trzeba ostrożnie operować gazem ;)
Genialna elastyczność (max. moment dostępny od 2tyś do 5,5tyś) - wyprzedzanie z 60km/h na 6 biegu?Nie ma problemu.Nie muszę chyba mówić, że zjawisko ,,turbo dziury'' w tym aucie nie istnieje, a do sprawnej jazdy nawet bardzo nie trzeba fatygować turbiny. Jeśli już jednak zacznie ,,dmuchać'' to...Lepiej mocno trzymać kierownicę.
O ile przyśpieszenie od 0-100km może robić wrażenie, to w próbach elastyczności auto powala na kolana...Dostępność maksymalnego momentu obrotowego + odpowiednio ze stopniowana skrzynia, powoduje iż auto jest jeszcze bardziej elastyczne niż można by się tego było spodziewać. Oczywiście swoją niebywałą elastyczność samochód zawdzięcza jeszcze szeregowi innych zabiegów mechanicznych...
Silnik pięknie gra, zwłaszcza po przekroczeniu ok. 3tyś obrotów.Do uszu dochodzić zaczyna jakże przyjemna dla słuchacza melodia,która ukazuje możliwości auta. Jednak by w pełni cieszyć się z gangu R5 należy uchylić szybę, gdyż auto jest świetnie wyciszone i pochłania większą cześć dźwięków z zewnątrz.
Świetnie się prowadzi w każdej sytuacji. Daje z jazdy ogromną przyjemność. Zawieszenie dość twarde, nie odbija się to jednak bardzo na komforcie jazdy, który też stoi na wysokim poziomie. Dzięki mnogości systemów bezpieczeństwa i poprawy jazdy, oraz udoskonaleń w zawieszeniu i mechanice przeznaczonych dla wersji T5 nie ma problemu z przeniesieniem napędu na koła.Nawet przy gwałtownym przyśpieszaniu na niskich biegach kierownica leży pewnie w dłoni, a auto nie traci toru jazdy.Na mokrej nawierzchni też dobrze sobie radzi(choć tu AWD by się przydało)przy czym tu już pomagać musi elektronika, która spisuje się w tej kwestii świetnie.
Auto bardzo dobrze hamuje, pomagają również ,,wspomagacze'' Zatrzymanie go z (powiedzmy)200km/h odbywa się bardzo płynnie, tak więc hamowanie awaryjne z tej prędkości nie przysparza żadnych emocji - samochód zachowuje swój tor jazdy, na kierownicy w tym czasie wystarczy trzymać ,,jeden palec''(oczywiście nie robię tego) gdyż nie oddaje ona żadnych drgań, wibracji itd. Samochód nawet w okolicach prędkości max. prowadzi się pewnie, a układ kierowniczy czy zawieszenie nie oddaje w sposób negatywny osiągniętej prędkości. Auto dostojnie, ale pewnie (z już maksymalnie utwardzonym zawieszeniem)mknie po nawierzchni nie stwarzając kierowcy żadnych niemiłych niespodzianek.
Stan pojazdu - idealny. Auto jest świetnie utrzymane i zadbane. Lakier bez jednej ryski!W środku to samo - pachnie nowością. Samochód cały czas był serwisowany w ASO - książka ze wszystkimi przeglądami itd. Z całą stanowczością - bezwypadkowy.
(część) Wyposażenia:
- Nawigacja - Traffic System Information (mapy całej Europy)
- Skrętne bi-ksenony doświetlające zakręty (+ ciśnieniowe spryskiwacze czyszczące)
- Aktywne zawieszenie Four-C dostosowujące się do stylu jazdy, prędkości, warunków na drodze (+ możliwość ustawienia ręcznego)
- Dwu strefowa aut. klimatyzacja
- Skórzana tapicerka Sovereign - Topowa, bardzo rzadko spotykana
- Podgrzewane i elektrycznie regulowane fotele z pamięcią
- 8x airbag (w tym kurtyny)
- Czujniki parkowania
- Audio Premium Sound System z Dolby Pro Logic II (zmieniarka na 6 CD wbudowana w radio) głośniki (13 sztuk)DYNAUDIO - bajka!
- Automatycznie składane lusterka i zagłówki tylne
- Wbudowany telefon z systemem głośnomówiącym (+ zintegrowana słuchawka w podłokietniku)
- Tempomat
- Webasto - automatyczne ogrzewanie postojowe
- Czujnik deszczu
- Kierownica multimedialna
- Immobilizer (+ alarm z czujnikiem ruchu i przechyłu)
- DSTS z rozdziałem siły hamowania na poszczególne koła - fantastyczna sprawa!
- AQS - Air Quality Sensor
- SIPS - rozdział siły uderzenia bocznego na cały pojazd
- WHIPS - aktywne fotele i zagłówki
- EBD - elektroniczny rozdział sił hamowania
- EBA - układ wspomagania nagłego hamowania
- Fotochromatyczne lusterka
- Szyby pokryte powłoką hydrofobową
- Komputer pokładowy wyświetlający bieżące informacje na temat auta
- System oświetlenia ,,Safe home''
- Wykończenie wnętrza ,,Gird Aluminium"
- Gniazdo AUX
- Lakier perłowy - kolor Titanium Grey Pearl
- Niezliczona ilość systemów bezpieczeństwa biernego...
- Chromowane wykończenie nadwozia, w środku - skóra pokrywająca większość wnętrza
- ...itp, itd jest tego mnóstwo.
Generalnie, to praktycznie wszystko co można było zamówić do tego modelu. O sprawach oczywistych typu: ABS, schowki, podświetlenia, ogrzewane lusterka i szyby, lampy przeciwmgłowe, elektryczne szyby itd. pisał nie będę.
*Ponad to, T5 = Utwardzone, dostosowane do mocy auta sportowe zawieszenie, turbosprężarka i skrzynia biegów M66 (6 przełożeń - SpaceBall) od wersji ,,R'', większe tarcze hamulcowe (średnica 316mm) i zaciski itp.
*Opony: Lato - Pirelli P Zero Nero GT 225/45/R17- nowość na rynku(premiera: luty 2013r.) FENOMENALNE, sportowe kapcie klasy Ultra High Performance, dzięki, którym 310km się nie marnuje. Najlepsze opony na jakich jeździłem!
Zima - Pirelli SottoZero Serie 3 225/45/R17
*Spalanie: miasto - 12-14l/100km (raczej nie jestem zawalidrogą ]:-> Oczywiście można więcej,ale trzeba by się było trochę postarać)
trasa:9-10l/100km (przy dynamicznej jeździe, przy spokojnej da rady zejść poniżej 9, tylko po co?)
Generalnie bardzo oszczędne auto, biorąc pod uwagę ponad 300 uturbionych koni pod maską.Zresztą - kogo to obchodzi?! Może palić i 20l/100km, biorąc pod uwagę jaką daje radość z jazdy to każdy dodatkowy spalony litr benzyny jest czystą przyjemnością.
Jakieś minusy może...Hmm. Jeśli chodzi o auto ogólnie:
-tylna (bardzo wygodna, bądź co bądź)kanapa w pełnej wygodzie przewiezie tylko dwie dorosłe osoby. Po dalekim wysunięciu fotela kierowcy czy pasażera również miejsca na nogi nie ma bardzo dużo. Tragedii nie ma, ale mogło być lepiej. Zresztą - ja tam nie jeżdżę ;)
-bagażnik...mówią, że trochę mały. Mi wystarcza, choć fakt, mógłby być większy - generalnie dla mnie to mało istotne, bo i tak nie przewożę nigdy więcej bagaży niż połowę tego co oferuje kufer
-trudne wsiadanie na tylne siedzenia - osobiście rzadko zdarza mi się tam siedzieć, ale fakt, jest faktem, jest to minus
-promień skrętu!o ile przy manewrowaniu czy parkowaniu nie przeszkadza mi to specjalnie, tak podczas próby zawracania zawsze mam gęsią skórkę w obawie czy nie zawadzę o krawężnik
Kocham te 1.5t blachy na kołach(nawet pomimo tego, że nie jest to 'pasek w tedeiku')Jeśli była by taka możliwość to wysiadał bym z nich tylko okazjonalnie.
Byc może (przeczytawszy) opis, ktoś stwierdzi iż uważam ten pojazd za ,,najlepszy'' na świecie. Nie. Po prostu starałem się dokładnie opisać moje wrażenia z jazdy, oraz wszystkie jego pozytywy.
Blog auta
Brak wpisów w blogu auta
Galerie pojazdu (0)
Kierowca nie dodał jeszcze zdjęć
Filmy pojazdu (1)
Zainteresowani autem (0)
Dodaj do Kiedyś kupię - aby otrzymać automatyczne powiadomionie gdy właściciel wystawi go na sprzedaż.
Zobacz podobne auta w społeczności
Najnowsze blogi
Auto do kasacji? W Łodzi zrobisz to szybko i bez stresu! Sprawdź szczegóły na stronie.
https://auto-szrot-kasacja-pojazdow.pl/lodzkie/lodz
Dodano: 15 dni temu, przez niki129
Miałem sprzedać Audi ale jakoś było mi żal tamtego auta wystawiłem równolegle na sprzedaż forda. Ogłoszenie wisiało 3 tygodnie, pierwszy telefon, oglądający finalnie auto sprzedane. ...
8
komentarzy
Dodano: 24 dni temu, przez darek-k
Objaw był taki że auto raz opadało, sam tył, i podczas podnoszenia w pewnej chwili jak z procy do góry poszedł, usterka się pogłębiała, że już nawet podczas jazdy potrafił wystrzelić do ...
5
komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych
- A któż panią tak przeleciał?
O czym tym mówisz, jakie 330i objechało 340km Volvo? Takie Volvo to objeżdża 318 LPG e36! a 330i to już odrzutowiec na kołach!
A Sajeks to moja mama
Ależ my jesteśmy biedni bez tej szachownicy na masce...Ja, osobiście, ledwo co daje sobie z tym radę
a prawdziwe sportowe autka maja naped na tyl ,bmw ,merc ,porsche,ferrari ,lambo itd.masz porownywale osiagi do 3.0 231 ps bmw e46