Tutaj jesteś:
Społeczność
»
Blogi
»
Blog auta Subaru Impreza 2.5RS
»
2005 Subaru Impreza 2.5 RS – trzeci rok użytkowania
Wpis w blogu auta
Subaru Impreza
Dodano: 10 lat temu
Blog odwiedzono 2919 razy
2005 Subaru Impreza 2.5 RS – trzeci rok użytkowania
Kategoria: obserwacja
Ostatni rok to glownie walka z siadajacym zawieszeniem, ale przede wszystkim z korozja. Robie co moge bo to Subaru musi mi jeszcze posluzyc, ale jak to mowia, z Imprezy rudego nie wygonisz... ja wiem, ze taki tu mamy klimat, ale zeby taka firma jak Subaru nie potrafila wyprodukowac sruby ktora sie da odkrecic po 10 latach to qrwa skandal.
Typowe miejsca gdzie Imprezy rdzwieja to tylne blotniki, dach oraz okolice lusterek. To ostatnie dlatego, ze z czasem uszczelki szyb traca elastycznosc i przestaja przylegac do szyb. Wtedy do srodka dostaje sie woda. Tylne blotniki maja rant (debile...) gdzie gromadzi sie sol. Amatorska naprawa, taka jak moja na dlugo nie starcza. Poszycie jest dwuwarstwowe, blotniki rdzewieja od srodka, gdzie nie ma jak sie dostac bez wycieciecia czesci blachy. Ostatnio zgubilem oslone termiczna katalizatora, po prostu odpadla (skorodowala w miejscach mocowania) jak w starym Zaporozcu... Tylna klapa koroduje w miejscu mocowan spojlera. Wibracje oraz naprezenia powoduja, ze ani szpachla, ani zywica nie trzyma sie dluzej niz kilka miesiecy... Oryginalny lakier jest bardzo nietrwaly wiec moje Subaru juz od dawna wyglada dosc kiepsko. Sprawe komplikuje to, ze bardzo trudno znalezc lakier ktory przypomina oryginal. A Subaru nie sprzedaje lakierow w puszce (kompresora i pistoletu sie jeszcze nie dorobilem...). Duplicolor robi lakier do Subaru , ale ni ch.. nie przypomina to oryginalu, chociazbym nie wiem co robil. Dlatego tez, jakis czas temu postanowilem, ze pomaluje Subaru plastidipem. Marzyl mi sie czarny mat i zrobilem nawet maly tescik na tylnej klapie i spojlerze. Ostatnio zmienilem troche koncepcje. Jak ktos slusznie zauwazyl, wyglada teraz jakby stal przy bocznicy i sie troche przykurzyl. Dlatego moja nowa koncepcja zaklada zastosowanie plastidipu ale nie w kolorze czarny mat, ale „flex blue” - zblizony do Subaru World Rallye Blue lub koloru z Golfa R. Mam sporo ciekawych wnioskow na temat plasti dipu, co postaram sie opisac w osobnym blogu.
Odnowilem tez reflektory. Wlasciwie robie to co roku, bo srodki do posypywania drog sa bardzo agresywne, ale tym razem mam nadzieje, ze starczy na dluzej. To dlatego, ze uzylem bardzo fajnego klaru Rust-Oleum Painter's Touch 2X Gloss Clear, ktory chroni reflektor mechanicznie oraz przed UV. Jak sie go dobrze polozy, nie trzeba nawet polerowac lamp, bo daje bardzo gladka powierzchnie.
Co do mechaniki - Z podzespolami nie mialem w zeszlym roku wiekszych problemow. Silnik zuzywa olej jak wczesniej (niecaly litr na 1000km), chociaz kompresja jest w porzadku. To tez typowe dla Subaru. W tych silnikach obsuwaja sie pierscienie olejowe co powoduje wysokie zuzycie oleju. Pierscienie uszczelniajace sie trzymaja dobrze, wiec kompresja jest OK.
Gdyby kogos interesowal temat, to tutaj jest to opisane : http://allwheeldriveauto.com/why-does-my-subaru-use-oil/
Co ciekawe, niedawno byl pozew zbiorowy i Subaru ktore bedzie wymieniac tloki w modelach 2011-2014. http://www.thecarconnection.com/news/1092813_some-2011-2014-subarus-to-get-new-piston-rings
http://www.consumeraffairs.com/news/lawsuit-charges-subaru-engines-may-have-defective-piston-ring-071714.html
Z innych rzeczy, wymienilem tylne amortyzatory (tylko sprezyny zostaly stare) ktore ciekly na nowe KYB Excel G, to samo mnie jeszcze czeka z przednimi. Wymienilem laczniki drazka stabilizatora tyl i przod oraz olej w tylnym dyferencjale. Do wymiany/naprawy czekaja jeszcze:
- miska olejowa (skorodowala)
- rolka napinacza klimatyzacji (lozysko...)
- lozysko prawy tyl (wyje jak potepieniec i kolo ma luz), byc moze jeszcze lewy tyl. Niestety nie da sie odkrecic srub drazkow zawieszenia, wiec drazki trzeba ciac i zamawiac nowe.
- wydech (oslona termiczna koloktora wydechowego oraz katalizatora odpadla)
- olej w skrzyni biegow/dyferencjale centralnym
Spalanie srednie : 11l, minimalne 8.37l, maksymalne 15.6.
Z ciekawostek, moj Zlomex zostal uwieczniony na motokillerze:
http://motokiller.pl/234524
http://motokiller.pl/234525
Najnowsze blogi
Dodano: 1 dzień temu, przez yatsec
I znowu stajnia się rozrosła. Trochę niekontrolowanie bo dobiłem do 13 aut a mówiłem sobie, że będę ją zmniejszać a nie zwiększać.
Życie pokazuje jednak, że łatwiej kupić niż ...
2
komentarze
Dodano: 1 dzień temu, przez Egontar
Tym razem trochę o Picadorze, który powrócił na ojcowskie łono ;) Ponownie stałem się jego współwłaścicielem razem z młodszą córą Dlatego też przed przekazaniem jej do jazdy ...
2
komentarze
Dodano: 7 dni temu, przez Egontar
Ciąg dalszy po wymianie oleju w skrzyni biegów.
https://www.autowcentrum.pl/blog/post/w-skrzyni-eat6-statycznie,38519/
Wymiana uszczelniacza wału korbowego / 10.04.2025 / 179 621 km ...
27
komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych

Taki klimat...
Da sie, po prostu zima trzymasz go w garazu
Gdyby ktos mial okazje jezdzic po Quebecu zima, to odradzam wyprzedzanie piaskarek na autostradzie. Kumpel raz sprobowal. Efekt to peknieta przednia szyba oraz caly bok do malowania, wygladal jak po ostrzale.
Nie, one wszystkie tak maja. Wszystkie rdzewieje w ten sam sposob - blotniki, lusterka, dach. Wine ponosi to badziewie, co tonami wysypuje sie na drogi. Inne samochody tez rdzewieja, jak nie konserwujesz, to i 3 latek zardzewieje - niewazne czy to Subaru, Toyota czy VW. Chociaz absolutnym rekordzista jest Mazda.
Ale faktem jest, ze moj rownoletni Dodge rdzy nie ma. A sruby daja sie odkrecic...
PS. Zlotych felg raczej nie bedzie - jezeli mialyby byc zlote, to tylko oryginalne BBS z STI. Jezeli mialbym inwestowac w tego zloma, to wolalbym raczej dolozyc BBSy RS z rantem lub ich replike
Nie miała jakiś przygód z blacharzem i lakiernikiem , a wcześniej z rowem lub drzewkiem ?
P..S
Jak Impreza to tylko niebieska, i fele na złoto też platidipem