Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Subaru Impreza 2.5RS » 2005 Subaru Impreza 2.5 RS – trzeci rok użytkowania







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Subaru Impreza
Dodano: 9 lat temu
Blog odwiedzono 2865 razy
2005 Subaru Impreza 2.5 RS – trzeci rok użytkowania
Kategoria: obserwacja
Wyglada na to, ze utknalem z moim zlomem na dobre. W marcu minal 3 rok odkad kupilem moja Impreze. Obecnie ma juz 10 lat i 185 tys km na liczniku, czego ostatnie 46 tys moje. Uzywam tego auta na codzien, wiekszosc przebiegu robi po miescie.
Ostatni rok to glownie walka z siadajacym zawieszeniem, ale przede wszystkim z korozja. Robie co moge bo to Subaru musi mi jeszcze posluzyc, ale jak to mowia, z Imprezy rudego nie wygonisz... ja wiem, ze taki tu mamy klimat, ale zeby taka firma jak Subaru nie potrafila wyprodukowac sruby ktora sie da odkrecic po 10 latach to qrwa skandal.
Typowe miejsca gdzie Imprezy rdzwieja to tylne blotniki, dach oraz okolice lusterek. To ostatnie dlatego, ze z czasem uszczelki szyb traca elastycznosc i przestaja przylegac do szyb. Wtedy do srodka dostaje sie woda. Tylne blotniki maja rant (debile...) gdzie gromadzi sie sol. Amatorska naprawa, taka jak moja na dlugo nie starcza. Poszycie jest dwuwarstwowe, blotniki rdzewieja od srodka, gdzie nie ma jak sie dostac bez wycieciecia czesci blachy. Ostatnio zgubilem oslone termiczna katalizatora, po prostu odpadla (skorodowala w miejscach mocowania) jak w starym Zaporozcu... Tylna klapa koroduje w miejscu mocowan spojlera. Wibracje oraz naprezenia powoduja, ze ani szpachla, ani zywica nie trzyma sie dluzej niz kilka miesiecy... Oryginalny lakier jest bardzo nietrwaly wiec moje Subaru juz od dawna wyglada dosc kiepsko. Sprawe komplikuje to, ze bardzo trudno znalezc lakier ktory przypomina oryginal. A Subaru nie sprzedaje lakierow w puszce (kompresora i pistoletu sie jeszcze nie dorobilem...). Duplicolor robi lakier do Subaru , ale ni ch.. nie przypomina to oryginalu, chociazbym nie wiem co robil. Dlatego tez, jakis czas temu postanowilem, ze pomaluje Subaru plastidipem. Marzyl mi sie czarny mat i zrobilem nawet maly tescik na tylnej klapie i spojlerze. Ostatnio zmienilem troche koncepcje. Jak ktos slusznie zauwazyl, wyglada teraz jakby stal przy bocznicy i sie troche przykurzyl. Dlatego moja nowa koncepcja zaklada zastosowanie plastidipu ale nie w kolorze czarny mat, ale „flex blue” - zblizony do Subaru World Rallye Blue lub koloru z Golfa R. Mam sporo ciekawych wnioskow na temat plasti dipu, co postaram sie opisac w osobnym blogu.
Odnowilem tez reflektory. Wlasciwie robie to co roku, bo srodki do posypywania drog sa bardzo agresywne, ale tym razem mam nadzieje, ze starczy na dluzej. To dlatego, ze uzylem bardzo fajnego klaru Rust-Oleum Painter's Touch 2X Gloss Clear, ktory chroni reflektor mechanicznie oraz przed UV. Jak sie go dobrze polozy, nie trzeba nawet polerowac lamp, bo daje bardzo gladka powierzchnie.
Co do mechaniki - Z podzespolami nie mialem w zeszlym roku wiekszych problemow. Silnik zuzywa olej jak wczesniej (niecaly litr na 1000km), chociaz kompresja jest w porzadku. To tez typowe dla Subaru. W tych silnikach obsuwaja sie pierscienie olejowe co powoduje wysokie zuzycie oleju. Pierscienie uszczelniajace sie trzymaja dobrze, wiec kompresja jest OK.
Gdyby kogos interesowal temat, to tutaj jest to opisane : http://allwheeldriveauto.com/why-does-my-subaru-use-oil/
Co ciekawe, niedawno byl pozew zbiorowy i Subaru ktore bedzie wymieniac tloki w modelach 2011-2014. http://www.thecarconnection.com/news/1092813_some-2011-2014-subarus-to-get-new-piston-rings
http://www.consumeraffairs.com/news/lawsuit-charges-subaru-engines-may-have-defective-piston-ring-071714.html
Z innych rzeczy, wymienilem tylne amortyzatory (tylko sprezyny zostaly stare) ktore ciekly na nowe KYB Excel G, to samo mnie jeszcze czeka z przednimi. Wymienilem laczniki drazka stabilizatora tyl i przod oraz olej w tylnym dyferencjale. Do wymiany/naprawy czekaja jeszcze:
- miska olejowa (skorodowala)
- rolka napinacza klimatyzacji (lozysko...)
- lozysko prawy tyl (wyje jak potepieniec i kolo ma luz), byc moze jeszcze lewy tyl. Niestety nie da sie odkrecic srub drazkow zawieszenia, wiec drazki trzeba ciac i zamawiac nowe.
- wydech (oslona termiczna koloktora wydechowego oraz katalizatora odpadla)
- olej w skrzyni biegow/dyferencjale centralnym

Spalanie srednie : 11l, minimalne 8.37l, maksymalne 15.6.
Z ciekawostek, moj Zlomex zostal uwieczniony na motokillerze:
http://motokiller.pl/234524
http://motokiller.pl/234525
Ostatnia aktualizacja: 20.05.2015 05:34:00
Dodano: 9 lat temu
Zeby nie bylo, ze tylko Subaru rdzewieje. Dla porownania, tak wyglada Mazda mojego znajomego, auto w mniej wiecej podobnym wieku:



Taki klimat... :(
Dodano: 9 lat temu
Masakra.. Nie wiedziałem że To subaru aż tak rdzewieje. Powodzenia
Dodano: 9 lat temu
Karwasz twarz... a ja chciałem 12 - 15-sto letnie Subaru kupić :/
Dodano: 9 lat temu
Rany, te kielichy i błotniki to faktycznie... ale efekt po robocie fajny. No i ew zmiana na ten niebieski plasti z ostatniego zdjęcia z audi była by wporzo
Dodano: 9 lat temu
Określę to jednym słowem - MASAKRA. [banghead]
Dodano: 9 lat temu
Do Arturo1977: Przyznam szczerze, że nie wygląda to za dobrze. Wytrwałości w walce! [up]
Dodano: 9 lat temu
Do dada89:
Da sie, po prostu zima trzymasz go w garazu :) Z rejestracja i ubezpieczniem nie ma problemu, mozesz auto wycofac z ruchu czasowo i nic to nie kosztuje. Duzo ludzi ma samochody do jazdy tylko latem.
Dodano: 9 lat temu
I weź tu w takich warunkach uchowaj jakiegoś klasyka przed rudą...
Dodano: 9 lat temu
Zeby tylko sol, to jest sol wymieszana z jakims innym badziewiem oraz z piaskiem, zwirem i doslownie kamieniami.
Gdyby ktos mial okazje jezdzic po Quebecu zima, to odradzam wyprzedzanie piaskarek na autostradzie. Kumpel raz sprobowal. Efekt to peknieta przednia szyba oraz caly bok do malowania, wygladal jak po ostrzale.
Dodano: 9 lat temu
Kanadyjska sól...
Dodano: 9 lat temu
Na zimę nie mam mocnych, ona zniszczy wszystko, a zwłaszcza ta kanadyjska....
Dodano: 9 lat temu
Do Stig210:
Nie, one wszystkie tak maja. Wszystkie rdzewieje w ten sam sposob - blotniki, lusterka, dach. Wine ponosi to badziewie, co tonami wysypuje sie na drogi. Inne samochody tez rdzewieja, jak nie konserwujesz, to i 3 latek zardzewieje - niewazne czy to Subaru, Toyota czy VW. Chociaz absolutnym rekordzista jest Mazda.
Ale faktem jest, ze moj rownoletni Dodge rdzy nie ma. A sruby daja sie odkrecic...

PS. Zlotych felg raczej nie bedzie - jezeli mialyby byc zlote, to tylko oryginalne BBS z STI. Jezeli mialbym inwestowac w tego zloma, to wolalbym raczej dolozyc BBSy RS z rantem lub ich replike :) na razie postaram sie tylko utrzymac ja w stanie do jazdy, zbieram na inne Subaru.
Dodano: 9 lat temu
Z tą rdzą to istna porażka Subaru. Mówi się że to stare Ople rdzewieją na potegę , a moja była 15 letnia Astra nie miała tyle rudej co Twoja impreza
Nie miała jakiś przygód z blacharzem i lakiernikiem , a wcześniej z rowem lub drzewkiem ?

P..S
Jak Impreza to tylko niebieska, i fele na złoto też platidipem ;)
Dodano: 9 lat temu
Bardzo dobry i merytoryczny wpis [up]. Jak bym miał wybrać osobiście kolor to niebieski powala.
Najnowsze blogi
Dodano: 9 dni temu, przez
Auto do kasacji? W Łodzi zrobisz to szybko i bez stresu! Sprawdź szczegóły na stronie. https://auto-szrot-kasacja-pojazdow.pl/lodzkie/lodz
Dodano: 15 dni temu, przez niki129
Miałem sprzedać Audi ale jakoś było mi żal tamtego auta wystawiłem równolegle na sprzedaż forda. Ogłoszenie wisiało 3 tygodnie, pierwszy telefon, oglądający finalnie auto sprzedane. ...
8 komentarzy
Dodano: 24 dni temu, przez darek-k
Objaw był taki że auto raz opadało, sam tył, i podczas podnoszenia w pewnej chwili jak z procy do góry poszedł, usterka się pogłębiała, że już nawet podczas jazdy potrafił wystrzelić do ...
5 komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl