Tutaj jesteś:
Społeczność
»
Blogi
»
Blog auta Cadillac CTS 4 V6 3.6 DI w/1SB Performance package
»
Opony asymetryczne, ale czy kierunkowe?! czyli kolejny wpis o oponach
Wpis w blogu auta
Cadillac CTS
Dodano: 6 lat temu
Blog odwiedzono 1194 razy
Data wydarzenia: 20.11.2018
Opony asymetryczne, ale czy kierunkowe?! czyli kolejny wpis o oponach
Kategoria: serwis
Tytulem wprowadzenia, opony zimowe w Quebecu sa obowiazkowe od 15 grudnia do 15 marca i lepiej zeby nie trafila sie jakas awaria w aucie w okolicach tych dwoch dat, bo terminy oczekiwania u mechanikow siegaja srednio kilku tygodni, a tych bardziej obleganych nawet 2 miesiecy. Ludziska wala do warsztatow dzwiami i oknami by zmienic opony... Dostalem do Caddiego zimowki Toyo Observe, ale ze juz lekko sfatygowane, wiec nabylem nowki sztuki Dunlopy Wintermaxx 2 w rozmiarze nominalnym, czyli 235/50/18. Bez montazu, bo w tej chwili czeka sie na podnosnik jakies 3 tygodnie. Jezeli zawiezie sie do mechanika same kola (niepotrzebny podnosnik), nakladaja opony na felgi w ciagu jednego dnia. Tak tez zrobilem i teraz pozostaje mi tylko nalozyc kompletne kola na auto.
Przechodzac do sedna, montuje sobie kola, a tu maly zonk... Na zdjeciach sa ulozone tak, jak powinny byc zalozone na aucie. Jak widac bieznik zdecydowanie rozni sie na lewych i prawych oponach, chodzi mi glownie o ta choinke... Wszystkie 4 opony sa identyczne, nie maja wskazania kierunkowosci, za to maja oznaczona strone wewnetrzna. Te Dunlopy sa ewidentnie asymetryczne, ale pytanie czy sa kierunkowe?? Nigdzie nie moge znalezc tej informacji.
Wg warsztatu ktory mi sprzedal opony nie ma tego typu opon lewych i prawych, trzeba tylko respektowac oznaczenie "inside". Ale patrzac na ten bieznik mam powazne watpliwosci.
Moj mechanik ktory zakladal gumy na felgi nic sie nie zajaknal o kierunkowosci. Kazalem mu tylko zalozyc je tak, zeby sie zgadzala lokalizacja (przod/tyl, lewy/prawy), ze wzgledu na TPMSy, co zrobil, mam nadzieje.
Moze po prostu jestem przewrazliwiony? Podobno sa opony asymetryczne kierunkowe, ale to sa juz opony z najwyzszej polki i sa oznaczone nie " strona wewnetrza/zewnetrzna" tylko "lewa/prawa".
Ktos zna sie na temacie opon asymetrycznych i moze potwierdzic ze jest OK?
A tak poza tym, zimowe opony na Jeepa nalozone, na swiezo pomalowane felgi (fuj, paskudny ten srebrny kolor, co mnie podkusilo zeby tak je pomalowac. Na wiosne bedzie czern lub grafit. Albo zloto ), podwozie Caddiego oraz profile zamkniete prysniete olejem antykorozyjnym, napedy na 4 kola w obu autach dzialaja wysmienicie, plyn w spryskiwaczach do -45°C jest, jestem przygotowany. Zimo, mozesz napierac
Ostatnia aktualizacja: 20.11.2018 03:47:18
Najnowsze blogi
Auto do kasacji? W Łodzi zrobisz to szybko i bez stresu! Sprawdź szczegóły na stronie.
https://auto-szrot-kasacja-pojazdow.pl/lodzkie/lodz
Dodano: 15 dni temu, przez niki129
Miałem sprzedać Audi ale jakoś było mi żal tamtego auta wystawiłem równolegle na sprzedaż forda. Ogłoszenie wisiało 3 tygodnie, pierwszy telefon, oglądający finalnie auto sprzedane. ...
8
komentarzy
Dodano: 24 dni temu, przez darek-k
Objaw był taki że auto raz opadało, sam tył, i podczas podnoszenia w pewnej chwili jak z procy do góry poszedł, usterka się pogłębiała, że już nawet podczas jazdy potrafił wystrzelić do ...
5
komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych
ogladano jezdze tym autem dwa tygodnie i jak do tej pory nie zauwazylem zadnego problemu. jezeli klocki sa starte rownomiernie a tarcze niepowyginane, hamulce nie sa powodem nierownomiernego hamowania. co innego jezeli masz zapieczony guide pin, wtedy hamulce biora tylko jedna strona i problem sie poglebia w miare zuzywania klockow. Przy nowych jest prawie niewidoczny.
Wcale by mnie nie zdziwilo gdyby wlasnie niesymetryczny bieznik byl przyczyna. Ale jak powidzialem, drogi maja skos, a do tego sa sliskie, wiec trudno cos w tej chwili powiedziec.
sa rozne samochody, z napedem na przednia os, tylna, na obie, o roznym rozkladzie mas, zapewne do kazdego jest optymalna konfiguracja.
moje opony dobrze sie trzymaja drogi, samochod dobrze hamuje i przyspiesza niezaleznie od nawierzchni, zauwazlem jednak ze na sliskiej drodze przy ostrym hamowaniu tyl mi wyjezdza do zewnatrz. moze to kwestia opon a moze skosu drogi, trudno powiedziec. Ale na pewno nie ma opon lewych i prawych z takich jak moje.
Opony o których mowa w blogu rozumiem że nie sprawiają problemów i jednak dobrze założone?
z tego co widze, Corsa system to kombinacja jednych i drugich, ale asymetryczne mozna montowac z tylu albo na wszystkich kolach. Skoro jest lewa i prawa musze byc tez kierunkowe.
Skoro sa homologowane do Porsche, Ferrari, Lamborghini itd. to chyba nie o komfort w tym chodzi
https://www.pirelli.com/tires/en-us/car-light-truck/find-your-tires/product-sheet/pzero-corsa-system
chyba nie bardzo rozumiem. o ktorych oponach mowa? moich czy pirelli?
tak widocznie ma byc, chociaz wydaje sie to niezbyt intuicyjne. w dodatku podobno asymetryczne maja wieksza odpornosc na aquaplanning i lepiej sie zachowuja w zakretach przy duzej predkosci. tutaj jest inny artykul o tym, ze zwykle sa niekierunkowe.
https://www.ctyres.co.uk/general/asimetrical
w ostatnim zdaniu wspominalja ze sa tez asymetryczne kierunkowe.
bylem wlasnie w warsztacie i potwierdzili ze wszystko jest ok.
masz przyklad, wspomniane nizej Pirelli PZero Corsa Direzionale.
Pilnowania???
Asymetryczne kierunkowe nie mają strzałki ani oznaczenia inside/outside tylko napis lewa/prawa.
Coś mi się wydaje, że się nie odważę o tym wspominać osobom które twierdziły, że nie ma takiej opcjii...i tak nie uwierzą
nie moge znalezc strony ktora wczoraj widzialem o oponach asymetrycznych i kierunkowych, ale jezeli wierzyc autorom ponizszego artykulu, "W ofercie producentów można znaleźć opony asymetryczne kierunkowe". W takim razie musza byc opony lewe i prawe.
https://www.oponeo.pl/artykul/opony-kierunkowe
jest tez kilka stron po francusku :
http://blog.quartierdesjantes.com/pneus-asymetriques-cote-droit-gauche/
http://www.fiches-auto.fr/articles-auto/pneu/s-1377-pneus-symetriques-asymetriques-et-directionnels.php
na razie jedyne ktore udalo mi sie znalezc to Pirelli PZero Corsa (Direzionale albo Corsa System), ale byc moze sa tez inne.
Lepsze, ale tylko troszkę
Pomyłki zawsze zdarzają, to tylko ludzie. Dlatego ja zawsze wszystko sprawdzam po robocie mechanika.
OK dzieks.
Z tego to czytalem, to sa opony jednoczesnie asymetryczne i kierunkowe, ale sa drogie i raczej do sportu.
tak, poszperalem troche i widzialem podobne, ale moje troche bardziej sie roznia, co mnie zaniepokoilo. Ale wyglada na to, ze tak ma byc. dzieki.
nie dqa sie ukryc. ale bywa to upierdliwe.